Velan vanhentumunen

Anonyymi

Jos perintätoimisto yrittää periä vuoden päästä vanhenevaa velkaa, niin kannattaako edes maksaa? Lisäksi minulla on epäilys, että se sama velka on jo muutenkin ulosotossa. En vaan tiedä, että miten tarkistan asian. Onko jokaisella velalla olemassa joku tunnus?
Tuntuu, että tämä on ihan loputon suo. Yritän maksaa uo pois, niin jostain putkahtaa aina lisää jotain vanhoja.
Toisesta perintä firmasta tuli vaan lasku, mutta ei mitään tietoa kuka alkuperäinen velkoja on.

7

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet jo valmiiksi ulosotossa, niin muiden ulosoton ulkopuolella olevien velkojen takaisinmaksukykysi on olennaisesti huonontunut. Vielä jos lasku on huonosti perusteltu, niin keskittyisin sinuna vain työntekoon ja ja antaisit voudin hoitaa velanmaksut.

    • Anonyymi

      Taitaa todellakin olla loputon suo. Koko aamun selvittelin muutaman perintätoimisto sivuilta velkoja ja niitä näyttäisi yhteensä olevan yli 6000e. OK perintä oli ainoa joka näytti mitkä on ulosotossa ja mitkä ei. Niistä ei ulosotossa olevista tein maksusopimuksen heti, kun ei isoja summia ollut. Mutta nämä muut gothia, Sergei, instrum justia... Ei mitään tietoa, että onko ne ulosotossa jo vai ei.
      OK perinnälle 10 sivuista👍 voisi kaikilla olla samanlaiset.
      Ulosottoon en enää lisää haluaisi mitään menevän, kun siellä oleva velka on maksettu vuoden päästä. Vaikka maksukyky on alentunut, niin voin lyhentää velkojani n200e/kk ulosoton lisäksi.

      T.Ap joka yrittää olla joskus velaton

      • Anonyymi

        Ulosoton, velallisen sivuille kun kirjautuu pankkitunnuksilla niin näkyy kaikki jos ne on vaan joskus menneet ukosottoon. Jos velka ei ole enää siellä niin siitäkin näkyy historia syineen miksi poistettu jne.


    • Anonyymi

      Ajatelkaapa sillälailla takaperoisesti joskus.

      • Anonyymi

        Ja mitäs jos ajatellaan etuperoisesti…hui.


    • Anonyymi

      Entäs sitten kun hakeutuu velkajärjestelyyn, voiko olla varma että kaikki piilovelkojat on huomioitu? Minusta ulosottajan pitää olla velkojan asiantuntija ja huolehtija siitä ettei mitään ylläreitä putkahda esiin kun ollaan sovittu asioista.
      Näin ei taida olla.

    • Anonyymi

      No huh... ilmeisesti perinnässä oleva summa ei ole niin iso. Lowel vastasi, että kaikki velat on ulosotossa jo vaikka ne siellä näkyi avoimena. Oli jotain 15 vuotta vanhoja, mutta en jaksa alkaa selvittämään onko muistuteltu 3 vuoden välein. Ja ihan olen aikoinani heittänyt surutta roskiin kaikki kirjeet.

      Ainoa mikä ihmetytti oli Anttila Oy velka vaikka minulla ei sinne ole koskaan ollut tiliä. Velka on tehty 2009 ja ole jo silloin ollut luottotiedoton.

      Vielä odottelen instrumin vastausta, että onko siellä olevat velat jo ulosotossa olevia. Toivottavasti on, niin saan hengähtää vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe