Jos perintätoimisto yrittää periä vuoden päästä vanhenevaa velkaa, niin kannattaako edes maksaa? Lisäksi minulla on epäilys, että se sama velka on jo muutenkin ulosotossa. En vaan tiedä, että miten tarkistan asian. Onko jokaisella velalla olemassa joku tunnus?
Tuntuu, että tämä on ihan loputon suo. Yritän maksaa uo pois, niin jostain putkahtaa aina lisää jotain vanhoja.
Toisesta perintä firmasta tuli vaan lasku, mutta ei mitään tietoa kuka alkuperäinen velkoja on.
Velan vanhentumunen
7
115
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet jo valmiiksi ulosotossa, niin muiden ulosoton ulkopuolella olevien velkojen takaisinmaksukykysi on olennaisesti huonontunut. Vielä jos lasku on huonosti perusteltu, niin keskittyisin sinuna vain työntekoon ja ja antaisit voudin hoitaa velanmaksut.
- Anonyymi
Taitaa todellakin olla loputon suo. Koko aamun selvittelin muutaman perintätoimisto sivuilta velkoja ja niitä näyttäisi yhteensä olevan yli 6000e. OK perintä oli ainoa joka näytti mitkä on ulosotossa ja mitkä ei. Niistä ei ulosotossa olevista tein maksusopimuksen heti, kun ei isoja summia ollut. Mutta nämä muut gothia, Sergei, instrum justia... Ei mitään tietoa, että onko ne ulosotossa jo vai ei.
OK perinnälle 10 sivuista👍 voisi kaikilla olla samanlaiset.
Ulosottoon en enää lisää haluaisi mitään menevän, kun siellä oleva velka on maksettu vuoden päästä. Vaikka maksukyky on alentunut, niin voin lyhentää velkojani n200e/kk ulosoton lisäksi.
T.Ap joka yrittää olla joskus velaton- Anonyymi
Ulosoton, velallisen sivuille kun kirjautuu pankkitunnuksilla niin näkyy kaikki jos ne on vaan joskus menneet ukosottoon. Jos velka ei ole enää siellä niin siitäkin näkyy historia syineen miksi poistettu jne.
- Anonyymi
Ajatelkaapa sillälailla takaperoisesti joskus.
- Anonyymi
Ja mitäs jos ajatellaan etuperoisesti…hui.
- Anonyymi
Entäs sitten kun hakeutuu velkajärjestelyyn, voiko olla varma että kaikki piilovelkojat on huomioitu? Minusta ulosottajan pitää olla velkojan asiantuntija ja huolehtija siitä ettei mitään ylläreitä putkahda esiin kun ollaan sovittu asioista.
Näin ei taida olla. - Anonyymi
No huh... ilmeisesti perinnässä oleva summa ei ole niin iso. Lowel vastasi, että kaikki velat on ulosotossa jo vaikka ne siellä näkyi avoimena. Oli jotain 15 vuotta vanhoja, mutta en jaksa alkaa selvittämään onko muistuteltu 3 vuoden välein. Ja ihan olen aikoinani heittänyt surutta roskiin kaikki kirjeet.
Ainoa mikä ihmetytti oli Anttila Oy velka vaikka minulla ei sinne ole koskaan ollut tiliä. Velka on tehty 2009 ja ole jo silloin ollut luottotiedoton.
Vielä odottelen instrumin vastausta, että onko siellä olevat velat jo ulosotossa olevia. Toivottavasti on, niin saan hengähtää vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962