Mistä 60+ alle 70v henkilö on kiinnostunut ?

Anonyymi

Mikä on sinun "erikoisalasi", kiinnostuksenkohteesi ?

87

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monipuolinen elämänmeno. Mitä vanhemmaksi tulee sitä useampi asia kiinnostaa, kun joutaa kiinnostua.

    • Anonyymi

      Minä kaipaan kunnon Lähiö ravitolaa ostoskeskuksiin pääkaupunki setu ,Missä ei tarvitse olla puku koodia ja tietyn ikäinen! Ydin on vastavaa musikkia kuin RADIO NOSTALAGIA!Kullä se tekisi hyvää mielelle ja keholle itse kullekin.Katsokaa nyt Aira Saumulia. Tanssi hänet pitänyt vireänä ja kropan ok!

      • Anonyymi

        Minä kävin muutaman kerran tanssimassa ikäisteni paikassa, mutta miehet vain seisoivat seinän vierustoilla, niin ei enää tee mieli mennä sinne. Nainen ei jaksa aina olla aloitteellinen tanssiin hakemisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin muutaman kerran tanssimassa ikäisteni paikassa, mutta miehet vain seisoivat seinän vierustoilla, niin ei enää tee mieli mennä sinne. Nainen ei jaksa aina olla aloitteellinen tanssiin hakemisessa.

        Kiinnostunut kaikesta mitä nyt tapahtuu maailmassa. Tammikuusta 2020 lähtien alkoi totuudet paljastua miksi elämä on muuttunut,tullut tälläiseksi. Miksi ja ketkä ja mitä tehdään asioiden korjaamiseksi.
        https://t.me/endilluminati/19274 Tämäkin video pätkä kertoo totuuksia.


    • Anonyymi

      Aloiteesen vastaan:Ihan samoista asioista kuin 40-50 v..Ei ikä tee sitä että hämähäkin verkko kasvaa ympärille!Toisn mahdolisudet toteutaa kaikkea ikä kinostaa on taloudellinen kysymys. Raha rajaa tekemiset.Ainakin minulla naisena. Koska ei puolisoa ei toista jakamassa menoja.Kaksi kun on aina kaksi.Enemmän kuin yksi . Eikä apuna edes pientä perintö rahaa tai veikkaus voittoa. Sepä se,

      • Anonyymi

        Samaa mieltä iästä.
        Ei ole kulujen jakajaa minullakaan, mutta ei myöskään rajoittajaa, miten vähäisiä rahojani käytän.
        Ihanne olisi seura, jolla samat kiinnostuksenkohteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä iästä.
        Ei ole kulujen jakajaa minullakaan, mutta ei myöskään rajoittajaa, miten vähäisiä rahojani käytän.
        Ihanne olisi seura, jolla samat kiinnostuksenkohteet.

        Ikuista valitusta vähistä rahoista! Aikanaan pieni palkka ja nyt pieni eläke. Aikoinaan oli kaksi, mutta ei se varallisuutta kerryttänyt.

        Vaurastumaan aloin vasta avioeron jälkeen ja ostin ja maksoin oman asunnon, matkustelin ja säästin ja säästän rahaa edelleenkin.

        Toisten kitistessä minä toimin!

        Nyt on mukavaa, kun on maksettu asunto kantakaupungissa ja rahaa riittää muuhunkin, eikä tarvitse pihistellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikuista valitusta vähistä rahoista! Aikanaan pieni palkka ja nyt pieni eläke. Aikoinaan oli kaksi, mutta ei se varallisuutta kerryttänyt.

        Vaurastumaan aloin vasta avioeron jälkeen ja ostin ja maksoin oman asunnon, matkustelin ja säästin ja säästän rahaa edelleenkin.

        Toisten kitistessä minä toimin!

        Nyt on mukavaa, kun on maksettu asunto kantakaupungissa ja rahaa riittää muuhunkin, eikä tarvitse pihistellä.

        Asun rivarissa ja siihen kuuluu iso patio.
        Olen hommannut aidoille kukkalaatikoita ja niihin erillaisia kukkia.
        Paras on megaseka-kukkaköynnös.9
        Aidan viereen kasvatin köynnöskrassia.
        Pation keskellä on luonnonnurmea.
        Siinä kasvaa kissankelloja, päivänkakkaroita ja tietty heinäkasveja.
        Kun näitä hoitelen tuntuu homma mielekkäältä.
        Toinen asia on, ei niin helppo.
        Pitäisi saada omaiselleni hoivatuoli.
        Se vaatii kaikenmaailman järjestelyjä ja palavereita hoitohenkilökunnalta ja apuvälinelainaamolta.
        En ole koskaan edes nähnyt tällaista hoivatuolia.
        Lainaako kaupunki mittatilaustyönä valmistetun kalliin hoivatuolin omaiselleni ja löytyykö resursseja hoitajista sen käyttämiseen?
        Se jää nyt nähtäväksi.


    • Anonyymi

      Olen kiinnostunut matkailusta, moottoriurheilusta, nuotio-illoista, soutelusta vesillä, joskus yksinäisyydestä, joskus ystävistä, mukavista naisista, seksistä, ja siitä mitä elämä vielä eteen tuo. Kiertelen milloin missäkin kesäaikaan ja löydän aina vaan uusia paikkoja ja mahdollisuuksia nauttia elämästä. Niin, että kaippa se "erikoisala" on matkailu ja yleensäkin elämästä nauttiminen.

    • Anonyymi

      Mnaah.

      Viina, vittu ja aroma. Ihminen nyt on kiinnostunut ja kiinostuu erilaisista asioista eläissään. Ja elämän varrella kerkiää olla monenlaisia juttuja. Tuskin on yhtään mitään erityistä ja yksittäistä osa-aluetta, minkä on ikäsidonnainen.

      Pikemminkin vois miettiä asioita, jotka ei vanhemmiten enää jaksa jostain syystä kiinostaa, kuin nuorempana, joihinkin kyllästynyt. Tai sitten vaikkapa liikuntaharrastuksissa alkaa terveys olla sen verran kehno, että pitää keksiä jotain muuta kiinnostavaa tilalle. Ikävä kyllä vaikuttais myös, osa jengistä fakkiutuu junnaamaan yhtä ja samaa, eikä net enää innostu uusista jutuista. Ja kun jotain juttuja tippuu, net ei viitsi enää miettiä uusia asioita.

      Mutta juu, jotkut perusjutut jaksavat kiinnostaa koko iän :D

      =DW=

    • Anonyymi

      Vaikka mistä, mutta päällimmäisenä olisi nyt kiinnostus kotimaan matkailuun kun on aikaa, mutta raha rajoittaa kun yksin matkaavalle varsinkin majoitukset on melkein tuplasti kalliimpaa kuin kaksin matkaavalle ja matkakumppania ei ole. Onneksi sentään bussimatkat on halpoja.

      vn

      • Anonyymi

        Eikö yksin matkailu muuten häiritse kuin kustannusten vuoksi?
        Itse en saa juurikaan aikaiseksi lähteä. Asioita ja kokemuksia olisi kiva jakaa jonkun kans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö yksin matkailu muuten häiritse kuin kustannusten vuoksi?
        Itse en saa juurikaan aikaiseksi lähteä. Asioita ja kokemuksia olisi kiva jakaa jonkun kans.

        Ei häiritse, hyvin olen viihtynyt. Jopa viikon joulumatka yksin pohjoiseen neljä vuotta sitten meni loistavasti enkä kerennyt pitkästymään. Ennen koronaa kävin risteilyilläkin monesti yksin. Viime syksyn ruskareissulle varasin yksin enkä tiennyt kuin vasta laskun saatuani että matkanjärjestäjä oli saanut minulle kämppiksen toisesta yksin lähtijästä. Erikseen kuitenkin perillä kuljimme kun hänellä tuttuja siellä, yhdessä kävimme kuitenkin syömässä matkaan kuuluvat ateriat.
        Vielä aion muutaman reissun tehdä jos terveyttä riittää eikä yllätyksiä tule ylimääräisen rahanmenon merkeissä.
        Piristää kummasti vaikka ei pääsisi kuin päiväksi johonkin katselemaan muita maisemia.
        Nyt odotan alkaako taas bussit syksyllä kulkemaan Turkuun satamaan ja satamasta tänne että pääsisi kotiin asti samalla bussilla. Jos ei niin sitten Hki- Tall. Tulee omatoimisesti halvemmaksi kuin matkatoimiston kyydein.

        vn


      • Anonyymi

        Minäkin toivoisun, että edullisia yhden henkilön huoneita olisi enemmän. Itse en halua yöpyä ventovieraan enkä puolitutunkaan kanssa samassa huoneessa. Yksin myös kuljeskelen niin kaupungeissa kuin vaelluskohteissakin.

        Olisi markkinasaumaa yksin matkaajille ja yksin tahtoville, luulen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin toivoisun, että edullisia yhden henkilön huoneita olisi enemmän. Itse en halua yöpyä ventovieraan enkä puolitutunkaan kanssa samassa huoneessa. Yksin myös kuljeskelen niin kaupungeissa kuin vaelluskohteissakin.

        Olisi markkinasaumaa yksin matkaajille ja yksin tahtoville, luulen.

        Ainoa hotelli Suomessa jonka sivuilta tähän mennessä olen löytänyt YHDEN hengen huoneen YHDELLÄ sängyllä (muistaakseni metrin leveä) on Oulussa Best Western. Muissa majoitus on kahden hengen huoneessa yksin, siksi lienee kalliimpi. https://www.hotelapollo.fi/huoneet
        Tällaisia saisi tulla muihinkin hotelleihin meille sinkkumatkustajille.


    • Anonyymi

      puoliso voi olla tuhlaaja tai muuten siivellä eläjä, lähe sit matkoille, kännissäkin voi riehua huh, näitä riittää ja kerron kokemuksen syvällä rintaäänellä 😊

    • Anonyymi

      Viime vuodet nettiä ja tarpeellista tietoa mikä liittyy maailman tilanteeseen, menneisyyteen ja tulevaan. Selkeä kuva. Englanninkielisistä lähteistä. Il Divon kiertueen seuraaminen instagram,fasebook.YT. Olen välttänyt valhe uutisointia ja muuta sälää.

    • Anonyymi

      Kiinnostus eri asioista ei riipu iästä. Olen aina ollut kiinnostunut, ja olen edelleen kiinnostunut mm. matkailusta, valokuvauksesta, hienoista maisemista, merenrannasta, linja-autoliikenteestä jne.
      t. Jari

    • Anonyymi

      Matkailu yksin oli nuoremmassa elämässä kivaa.
      Nyt ei halua yksin lähteä edes Suomeen ja Suomi on kallis
      matkailumaa ja varsinkin yksin majoittuminen on kallista.
      Koronakin rajoittaa vielä.
      Kartan ihmismassoja, koska terveys on rajallinen jo nyt.

    • Anonyymi

      alottajalle : no kun kysyt
      nyt kiinostaa autot
      pitäs ostaa pikku auto kauppakassiksi,,

      uutena ostasin
      mutta mikä merkki,

      mikä firma on luotettava vastuullinen myyjä, eikä huijaa asiaksat,

      • Anonyymi

        Kerroit, että korttiasi ei ehkä uusita kahden vuoden päästä ja velaksi joutuisit ostamaan.
        Unohda koko juttu. Korjauta vanhaa. Tilaa taxi.


      • Anonyymi

        Tässä yksi omakohtainen kokemus, ei mitään luuloja. Olen äärimmäisen taloudellinen ihminen.
        Halpa on pieni Kia uutena. Rio maksoi 17 000. Perusmalli, johon lisänä peruutustutka, sisä- ja moottorilämmitin. Ei mitään hienouksia, jos käteni eivät pysty vaihdetta vaihtamaan, en aja. Jos en pysty nopeutta seuraamaan ilman vakionopeudensäädintä, en aja. Ja näin jatkuu muut hienoudet. Edellinen 7 v, seuraava sai hyvän, ei mitään vikaa, nykyinen muutaman vuoden. Vaihdan taas uuteen kun takuu loppuu.
        Ennen oli Polo, hyvä sekin mutta kalliimpi kuin Kia.
        On ollut useita merkkejä silloin kun rahaa oli enemmän, niin että kokemusta autoista on. Niissä puhuttiin ihan eri hinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yksi omakohtainen kokemus, ei mitään luuloja. Olen äärimmäisen taloudellinen ihminen.
        Halpa on pieni Kia uutena. Rio maksoi 17 000. Perusmalli, johon lisänä peruutustutka, sisä- ja moottorilämmitin. Ei mitään hienouksia, jos käteni eivät pysty vaihdetta vaihtamaan, en aja. Jos en pysty nopeutta seuraamaan ilman vakionopeudensäädintä, en aja. Ja näin jatkuu muut hienoudet. Edellinen 7 v, seuraava sai hyvän, ei mitään vikaa, nykyinen muutaman vuoden. Vaihdan taas uuteen kun takuu loppuu.
        Ennen oli Polo, hyvä sekin mutta kalliimpi kuin Kia.
        On ollut useita merkkejä silloin kun rahaa oli enemmän, niin että kokemusta autoista on. Niissä puhuttiin ihan eri hinnoista.

        Minulla ei ole ajokorttia koska nuorena ei ollut varaa ja ei tarvinnut koska asui isossa kaupungissa. Sitten kun oli varaa en käynyt koska auton pito on kallista ja pääsin julkisilla ja taksilla aina tarvittaessa. Nyt sitten vanhemmiten 50 olisi tarvinnut mutta kun näkö ongelmia ja ei halunnut enää tielle kolari vaaran takia ja minulla on varaa ajaa taksilla lähi tienoille ja kaupaan ym. Maksan itse vaikka nytkin n70v saisin kai kela avustusta. En edes käy juurimmisssään enää koska tavaraa saa kotiin onneksi nyt Ruokaa kotiin tuotuna verkkokaupasta keskusta alueella. Terveys ongelmia on liikaa. En sairasta flunssia en ottanut huijaus C piikkejä. Johtuu terveys palveluiden tasosta ja laadusta maaseutu kunnassa.
        Auton käyttäjät olette onnekkaita. Jospa tulisi Vespan kaltainen sähkökulkuneuvo jossa oli pieni tavaratila ostoksille. Sen säilytys krs pihalla olisi ongelma. Kaipaan aikaisempia 1950 -1960 luvun väri ja tavara maailmaa ja ympäristöä. Kauneutta,tyyliä ja makua esineissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yksi omakohtainen kokemus, ei mitään luuloja. Olen äärimmäisen taloudellinen ihminen.
        Halpa on pieni Kia uutena. Rio maksoi 17 000. Perusmalli, johon lisänä peruutustutka, sisä- ja moottorilämmitin. Ei mitään hienouksia, jos käteni eivät pysty vaihdetta vaihtamaan, en aja. Jos en pysty nopeutta seuraamaan ilman vakionopeudensäädintä, en aja. Ja näin jatkuu muut hienoudet. Edellinen 7 v, seuraava sai hyvän, ei mitään vikaa, nykyinen muutaman vuoden. Vaihdan taas uuteen kun takuu loppuu.
        Ennen oli Polo, hyvä sekin mutta kalliimpi kuin Kia.
        On ollut useita merkkejä silloin kun rahaa oli enemmän, niin että kokemusta autoista on. Niissä puhuttiin ihan eri hinnoista.

        onko RIO Kian pienin mallisto,,
        onko siinä automaattivaihteisto ?


    • Anonyymi

      Eläkkeestä.

    • Anonyymi

      Jos aloittaja kysyy, että mitä haluaa keskustella palstalla, niin sanon etten tiedä. Inspiraatiota itse halajan. Heräte-ahaa-juttuja.
      Leikittelyä ja huumoria.
      Luonto ja sen moninaisuudet.
      Ei kai tämän palstan tarkoitus ole "viimesen päälle pakko syvällisyysdraamaa".
      Me kukin elellään elämäämme tahollaan. Tahdommeko kaikesta alkaa praataamaan tällä palstalla?????
      Nykyään tämä 60 palsta on aika tympeä. Itse ajattelen näin.
      Missä ihmeessä on teidän (niin monien) leikkimielisyys ja huumori?
      Tällä haavaa palsta on tympeä ja iloton.
      Iloiset kommentoijat, ne valopilkut, hukkuvat negatiivisten ja melko höperöiden paasaamisiin.
      Toivoisin rohkeutta ihmisiin, jotka oikeasti haluavat tällä palstalla vain iloisesti rupatella. Ajan kuluksi.
      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Sitä huumoria ja elämänmyönteisyyttä minäkin haluaisin tälle palstalle enemmän. Asioista kannattaa löytää myönteiset puolet.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi

        Puolensa ja puolensa, jos pikkuisia hassunhauskoja juttuja iloisesti rupatellaan, niin kuka niitä jaksaa lukea.

        Mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia. Lyhyet nasevat jutut herättävät kiinnostuksen. Vitsit ovat sitten eri juttu.

        Humoristiset jutut ovat hauskoja, jos ovat tarpeeksi tiiviitä, että lukijakin ymmärtää heti jutun viihteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolensa ja puolensa, jos pikkuisia hassunhauskoja juttuja iloisesti rupatellaan, niin kuka niitä jaksaa lukea.

        Mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia. Lyhyet nasevat jutut herättävät kiinnostuksen. Vitsit ovat sitten eri juttu.

        Humoristiset jutut ovat hauskoja, jos ovat tarpeeksi tiiviitä, että lukijakin ymmärtää heti jutun viihteeksi.

        Mielipiteet ovat tärkeitä ja mielenkiintoisia.
        Mutta jos alvariin ja koko ajan vedetään framille negatiivisuutta ja ei missään (ei missään) huomata hyviäkin puolia, niin se hämmästyttää.
        Olen sitä mieltä, että tällä palstalla moni jää pois kommenteissa, koska yleisilme on valtaisan negatiivinen.
        Minä tahtoisin palstalle normaaleja ihmisiä, eikä fanaattisia määräilijöitä että missä ja miten rupatellaan.
        Kysyn: Eikö tämä palsta ole kaikille ihmisille? Luontoihmisille ja sellaisille, jotka tahtovat täällä ilmaista ilonsa?
        Toivon että olisi niin.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteet ovat tärkeitä ja mielenkiintoisia.
        Mutta jos alvariin ja koko ajan vedetään framille negatiivisuutta ja ei missään (ei missään) huomata hyviäkin puolia, niin se hämmästyttää.
        Olen sitä mieltä, että tällä palstalla moni jää pois kommenteissa, koska yleisilme on valtaisan negatiivinen.
        Minä tahtoisin palstalle normaaleja ihmisiä, eikä fanaattisia määräilijöitä että missä ja miten rupatellaan.
        Kysyn: Eikö tämä palsta ole kaikille ihmisille? Luontoihmisille ja sellaisille, jotka tahtovat täällä ilmaista ilonsa?
        Toivon että olisi niin.
        Heikunkeikku

        Mielipiteet voivat olla myös positiivisia. En tarkoittanut mielipiteillä ikuista negatiivista kitinää, vaan mielenkiintoisia juttuja, joita sitten ihan normaalisti voi kommentoida.

        Mikään ei ole sen mukavampaa, kuin jutella, että tulee hyvä mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolensa ja puolensa, jos pikkuisia hassunhauskoja juttuja iloisesti rupatellaan, niin kuka niitä jaksaa lukea.

        Mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia. Lyhyet nasevat jutut herättävät kiinnostuksen. Vitsit ovat sitten eri juttu.

        Humoristiset jutut ovat hauskoja, jos ovat tarpeeksi tiiviitä, että lukijakin ymmärtää heti jutun viihteeksi.

        Iloisilla hassunhauskoilla jutuilla on aikansa ja paikkansa. Ne tuovat hymyn huulille sateisenakin päivänä.

        Mielipidejututkin kiinnostavia edellyttäen et pysytään asiallisesti aiheessa eikä mennä henkilöön.

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iloisilla hassunhauskoilla jutuilla on aikansa ja paikkansa. Ne tuovat hymyn huulille sateisenakin päivänä.

        Mielipidejututkin kiinnostavia edellyttäen et pysytään asiallisesti aiheessa eikä mennä henkilöön.

        Siili

        Ei tietenkään henkilöön, jos ovat aina kitisemässä, niin kuin sinä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään henkilöön, jos ovat aina kitisemässä, niin kuin sinä😂

        Korppis is back


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis is back

        Ehei! Ihan eri ja positiivinen😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei! Ihan eri ja positiivinen😂

        Tiedät siis korppiksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät siis korppiksen?

        ”Tiedän” sen verran, kun aikoinaan nimimerkeillä kirjoiteltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään henkilöön, jos ovat aina kitisemässä, niin kuin sinä😂

        Ai mää vai😇.
        Siili


    • Anonyymi

      Ruuanlaitto kiinnostaa ja sitä harrastakin. Tykkään kutsua ystäviä illalliselle ja illanistujaisiin. Myös oma pitkä parisuhde kiinnostaa ja siihen panostan: mukavaa tekemistä kahdestaan, pikkumatkoja, mökkeilyä jne.jne. Lapset ovat tärkein, vaikkakin ovat jo omillaan ja aikuisia mutta heidän kanssaan kaikenlainen yhdessätekeminen on mukavaa.

      Lukeminen kiinnostaa, ja opiskelukin. Näitäkin teen paljon, ikä ei paina. Iltakävelyt ovat mukavia säässä kuin säässä. Ravintolaillalisetkin ovat mukavaa vaihtelua.

      Paljon on elämässä kiinnostavaa tekemistä ja asioita!

    • Anonyymi

      Aluksi pieni huvittunut hymähdys DW:n suorasukaiseen ensimmäiseen lauseeseen.
      Toiseksi Heikunkeikuikulle ja muille, huumorin ja ilon katoamisen palstoilta olen surukseni minäkin pannut merkille. Aiemmin sai virtaa kevyestä ilakoinnista.
      Eli siis kiinnostuksistani yksi on piipahtelu näillä palstoilla.
      Olen aina ollut liikunnallinen, joten se kuuluu olennaisena osana päiviini. Pyöräilen 10-20 vähintään päivittäin, jos sää sallii. En hampaat irvessä. Tekee hyvää mun lonkille. Pulahtelen luonnon vesiin uimaan.
      Syksystä kevääseen käyn 3 kertas viikossa jumpassa.
      En pysty enää keskittymään lukemiseen, mutta äänikirjojen suurkuluttaja olen. Siitä kiitos kustantamoille, että klassikoita ja muita aiemmin kirjoina julkaistuja on nyttemmin äänirjoina runsaasti.
      Teen itse ruuat.
      Kavereita ja ystäviä on vähän, koska en jaksa enää. Töissä sain tarpeekseni ja nyt nautin yksin olosta.
      Elikkä se erlkoisalani on liikunta, varmaankin.

    • Anonyymi

      Itse on koe tätäkään ikäryhmää homogeesina ryhmänä jota kiinnostaisi juuri tälle ikäryhmälle tyypilliset asiat.
      Ihmiset on yksilöitä, mikä kutakin kiinnostaa.

      Itse en osaa rajata enkä yksilöidä omia kiinnostuksen kohteitani. Riippunee siitä, mikä on omassa elämässä tai elämäntilanteessa esillä tai ajankohtaista. Ja mikä ihaninta, kiinnostuksen voi herättää asia, jonka elämässäolosta ei ollut aiemmin mitää tietoa🤩.
      Siili

      • Anonyymi

        Siis korjaan, olemassaolosta.
        Siili


    • Anonyymi

      Elämästä, ihmisistä, ilmiöistä, tarinoista, totuudesta, mitä / mikä kaiken takana on ... - Nm. Siis kuunnellaan vain ...

    • Anonyymi

      raha,

      • Anonyymi

        Kylläpä on köyhää. - Nm. Hah


    • Anonyymi

      raha mullekkin tuli mieleen, nuukailu käy harrastuksesta, kun keksii miten halvalla sais jotain tai löytys vaikka tölkkejä

      • Anonyymi

        Ei tarvi paljoo mielikuvitusta käyttää kun esim syötävää saa ihan ilmaiseksi.
        Vaatteita ilmaiseksi. Lukemista ilmaiseksi. Yleensä vaikka mitä saa ihan ilmaiseksi.
        Sillä säästyy rahaa ihan hirveesti ja sitä voi sitten tallettaa ja laittaa poikimaan. Helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi paljoo mielikuvitusta käyttää kun esim syötävää saa ihan ilmaiseksi.
        Vaatteita ilmaiseksi. Lukemista ilmaiseksi. Yleensä vaikka mitä saa ihan ilmaiseksi.
        Sillä säästyy rahaa ihan hirveesti ja sitä voi sitten tallettaa ja laittaa poikimaan. Helppoa.

        Ruokaa saa jos viutsii vaivautua..Marjoja ja sieniä.Oma kasvimaa.


    • Anonyymi

      Terveellisestä ruuasta.

      • Anonyymi

        ruoka ja terveys ja raha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruoka ja terveys ja raha.

        Ruokaa täytyy vähentää, terveys on mennyt ja rahaa ei ole! Siinä sitä kiinnostusta kerrakseen😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaa täytyy vähentää, terveys on mennyt ja rahaa ei ole! Siinä sitä kiinnostusta kerrakseen😳

        Mulla on rahaa ja ruokaa mutta terveys on noista huonoin . Sitä voisi kyllä vaalia ja hoitaa paremmaksi. Sekin olisi kyllä helppoa kun saisi aikaiseksi.


    • Anonyymi

      Kohta alkava Suomen MM-ralli kiinnostaa. Sinne siis. Lähtiskö joku jkl neito oppaaksi etten ihan eksyisi? ;-))

      • Anonyymi

        Ei täällä Jyväskylässä eksy, on niin pieni kaupunki. Itse käynyt jo teininä täällä ja nyt vakituiseen asunut jo yli 35 vuotta enkä kertaakaan ole eksynyt :) Nykyään navigointi helppoa älykännykällä jopa tällaisella jo vanhemmalla akalla, toista oli silloin kun niitä ei vielä ollut, piti ottaa kartta käteen ja menoksi tai selvittää millä bussilla pääsee mihinkin kun ei omista autoa.

        vn

        ps. en ole tyrkyllä rallioppaaksi kun rallit ei kiinnosta pätkääkään vaikka lähellä onkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä Jyväskylässä eksy, on niin pieni kaupunki. Itse käynyt jo teininä täällä ja nyt vakituiseen asunut jo yli 35 vuotta enkä kertaakaan ole eksynyt :) Nykyään navigointi helppoa älykännykällä jopa tällaisella jo vanhemmalla akalla, toista oli silloin kun niitä ei vielä ollut, piti ottaa kartta käteen ja menoksi tai selvittää millä bussilla pääsee mihinkin kun ei omista autoa.

        vn

        ps. en ole tyrkyllä rallioppaaksi kun rallit ei kiinnosta pätkääkään vaikka lähellä onkin

        Hyvä niin. Aika hyvin sanottu ettet tykkää rallista pätkääkään. ;-))


      • Anonyymi

        Harmi, kun en asu Jyväskylässä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi, kun en asu Jyväskylässä !

        Lähtisitkö oppaaksi rallimiehelle? Voiko sinut koukata matkalta kyytiin.


    • Kiinnostaa kalaruoka ja kesäretket.

    • Anonyymi

      Olen huomannut, että tuolla liikenteessä on paöjon sellaisia autonkuljettajia jotka ei ymmärrä autolla ajosta juuri mitään. Joskus on käynyt mielessä, että voisin neuvoa kun koemusta on tarpeeksi. Ei vaan uskalla mennä ehdottamaan kun kaikki luulee osaavansa kaiken. Monella pikku vinkillä helpottaa paljon hankalia tilanteita.

    • Anonyymi

      Pieni eläke, mutta rikas "sisäinen" elämä. Luen, katson teeveetä monipuolisesti, istun ja mietiskelen. Eläimet ja luonto ovat sydäntäni lähellä. Seuraan facesta lähinnä kodittomia/eksyneitä kissoja koskevia sivustoja. Itselläni on muutama kissa, ovat niin niin rakkaat minulle, ja niiden hoidossa riittää puuhaa. Pidän yllä eri kielten kielitaitoani lukemalla ja opettelemalla lisää. Astrologia on jännä tapa katsoa maailmaa. Kesäisin pyöräilen, lenkkeilen, uin. Hoidan pienen pihani kasveja. Matkustelen nykyään melko vähän, syynä rahatilanne, kissani ja koronan pelko. Tänä kesänä olen tehnyt pari pientä kotimaanmatkaa, olivat hauskoja, asuin hotelleissa, en tykkää yöpyä kenenkään nurkissa. Miehetkin kiinnostaisivat vielä, mutta kun nuoruus on mennyt ja posket roikkuvat, ja sen näkee peilistä, niin ymmärtää miksei viuhka käy. Ja ei ne petipuuhat enää kiinnosta juurikaan, on jo niin kauan niistä... Ystäviä on vähän, mutta onneksi edes muutama. Lapseni elävät omaa elämäänsä, asuvat kaukana, kanssakäyminen on melko vähäistä. Pidän itseäni niin pirteänä, että voisin mielestäni vielä jotain oikeaakin työtäkun tehdä, mutta mitään sopivaa en ole löytänyt. Melko tyytyväinen olen elämääni, mutta rahaa ja rakkautta vois olla enemmän...

    • Anonyymi

      Ihan mielenkiitoista oli lukea kommentteja. Paljon erilaisia
      harrastuksia näyttää ihmisillä olevan.
      Suunnilleen samoja puuhailen kuin kuin nuorempanakin.
      EI ihminen muutu muuksi esim. juuri sinä päivänä kun eläkkeelle jää.
      Lukemiseen menee puolet ajasta. Loppu sekalaista harrastelua
      ja puuhastelua.

      • Anonyymi

        Kyllä minä olen muuttunut,en jaksa kolmen päivän festareita paikassa jossa ei ole istumapaikkoja ja oikeastaan en muutenkaan. Yksi päivä kerrallaan riittää.
        Siili


    • Anonyymi

      Sydänvaivojen takia ei enää pysty muutamiin asioihin, joita haluaisi tehdä.
      Elämä meni liian rauhalliseksi.

    • Anonyymi

      Seuraan raveja Toto-TV.stä.

    • Anonyymi

      Ensimmäistä vuotta eläkkellä ja kiinnostuksen kohteet ei ole paljoa muuttuneet mihinkään. Stressi sovitella viikkovapaapäiviä vähempituulisille päiville on kaikonnut, kun merellä voisi halutessaan käydä 24/7. Siis jos viitsisi, vaan ei. Töissä sai matkustaa ihan tarpeeksi ja just vuonna 2022 ei ole ollut pienintä kipinää hupi-ulkomaanmatkailuun. Seuraavaksi ehkä Inarille taas, jos joku vuorostaan uhraisi autonsa veturiksi.

      Alkuvuodesta hiukan aikajärjestyksessä
      -pilkkiminen
      -edellisen ohella kävelyt jäällä 37.000 askelta viime talven ennätys, tasan yrittämätä.
      -luistelu
      -hiihto
      -nettitrollien nujertaminen keskustelupalstoilla
      -penkkiurheilu
      -ruuanlaitto!! (hommasin wikkipannun)
      -veneily ja siinä ohessa kalastus
      -marjastus
      -sitä ennen metsäretket vuoden marjapaikkojen kartoitusmielessä
      -mummon kiusaminen
      -lastenlasten jeesaaminen
      -kalavehkeiden rakentelu (perhot & pitkäsiima mm.)

      -
      -uhkasin/lupasin opetella moukarinheiton eläkkeelle jäädessäni. Se on vielä edessä. Monta piirinmestaruutta on ohjattavilla ollut siitä, mutta se ei tarkoita, että itse osaisi vielä heittää...
      -kamerakalusto odottaa samoin kipinän iskemistä uudelleen.
      -parin vuosikymmenen digikuvat odottavat kovalevyillä muuttumista kuvakirjoiksi. Syksymmällä siten, veneilykauden jälkeen mutta ennen pilkkikautta...
      .
      Aika kuluu luvattoman rivakasti ja rattoisasti ja varsinaista luppoaikaa ei oikeastaan ole. Enemmänkin saisi aikaiseksi, vaan mitäpä tässä punnertamaan ; -"

      • Anonyymi

        Et voi olla minä, hittosoikoon ajattelet suurin piirtein kuin minä, ei kovin kauaa kun rakentelin pitkääsiimaa.
        Ainoa mistä erotumme, vaikutat terveeltä minä en oikein terve,

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla minä, hittosoikoon ajattelet suurin piirtein kuin minä, ei kovin kauaa kun rakentelin pitkääsiimaa.
        Ainoa mistä erotumme, vaikutat terveeltä minä en oikein terve,

        Pertikki

        Pertikki hyvä, voit luottaa siihen, että edes kohtalainen terveys ja kunto on vain ja ainoastaan väliaikainen olotila eikä edes omassa kädessä itse kullakin.

        - Pitkäsiimassa on nyt vuorossa 40-tumppi-siima ja ideana on se, että kun tuttuja ja sukulaisia käy vieraisilla, aika moni haluaa käydä myös merellä kalassa. Heittäen saalis on joskus tiukassa mutta kun laskee mato- tai kalapalasiiman aluksi, niin kalaretken jännitys säilyy lopuksi nostettavan siiman viimeiseen koukkuun saakka. Kesä- ja heinäkuuulla siima antaa, vaikka heittäen välillä tosi vaikeaa.

        - Katoavaa kansanperinettä, en muista, milloin olisin viimeksi nähnyt "jonkun muun" siimaa laskevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pertikki hyvä, voit luottaa siihen, että edes kohtalainen terveys ja kunto on vain ja ainoastaan väliaikainen olotila eikä edes omassa kädessä itse kullakin.

        - Pitkäsiimassa on nyt vuorossa 40-tumppi-siima ja ideana on se, että kun tuttuja ja sukulaisia käy vieraisilla, aika moni haluaa käydä myös merellä kalassa. Heittäen saalis on joskus tiukassa mutta kun laskee mato- tai kalapalasiiman aluksi, niin kalaretken jännitys säilyy lopuksi nostettavan siiman viimeiseen koukkuun saakka. Kesä- ja heinäkuuulla siima antaa, vaikka heittäen välillä tosi vaikeaa.

        - Katoavaa kansanperinettä, en muista, milloin olisin viimeksi nähnyt "jonkun muun" siimaa laskevan.

        Mielyttävää kertomaa sulta, viimeiksi tein lohisiiman ihan kokeilu mielessä, tavallisia pitkäsiimoja ollu useitä, myös lyhyitä pitkiäsiimoja.
        Harmittaa kun joutui lopettaa veneily, ei vanhuuden takia, ihminen on vasta vanha tuntee olevansa vanha, ikä on vain numeroita, joo kyllä keljutti kun olin laskenut olla vesillä 80-vuotiaaksi vähintää, uutta venettä ja sen sellasta oli mielessä.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielyttävää kertomaa sulta, viimeiksi tein lohisiiman ihan kokeilu mielessä, tavallisia pitkäsiimoja ollu useitä, myös lyhyitä pitkiäsiimoja.
        Harmittaa kun joutui lopettaa veneily, ei vanhuuden takia, ihminen on vasta vanha tuntee olevansa vanha, ikä on vain numeroita, joo kyllä keljutti kun olin laskenut olla vesillä 80-vuotiaaksi vähintää, uutta venettä ja sen sellasta oli mielessä.

        Pertikki

        Hyvä te reippaat!
        Kaikille tulee iän myötä jotain sairauksia ja niitä ei voi itse valita. Niiden kanssa häytyypi vain koittaa sovussa elää. Ja sovittaa sen kanssa askelet samaan tahtiin jos mahollista.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä te reippaat!
        Kaikille tulee iän myötä jotain sairauksia ja niitä ei voi itse valita. Niiden kanssa häytyypi vain koittaa sovussa elää. Ja sovittaa sen kanssa askelet samaan tahtiin jos mahollista.
        Siili

        Niinpä! Eilenkin piti kävelyttäjän kanssa lenkki kiertää. Olikin huono päivä, eikä onnistunut. Onneksi on ihana piha, jossa sitten vähän aikaa istuimme🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä te reippaat!
        Kaikille tulee iän myötä jotain sairauksia ja niitä ei voi itse valita. Niiden kanssa häytyypi vain koittaa sovussa elää. Ja sovittaa sen kanssa askelet samaan tahtiin jos mahollista.
        Siili

        Heippa sinä reipas.
        Reippautta löyty omaan tahtiin, tännäi pyöräilin tosin sähköpyörällä eika tehdy tiukkaa.
        Kaveri piiri vanhettunu, heidät jos saa mukaan joutuu passariksi, yksin kehtuttaa lähteä reissun päälle.
        Kyllä on mukavaa kotonakin ei sen puoleen.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Eilenkin piti kävelyttäjän kanssa lenkki kiertää. Olikin huono päivä, eikä onnistunut. Onneksi on ihana piha, jossa sitten vähän aikaa istuimme🙂

        Pää-asia et pääsee ulos.👍
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää-asia et pääsee ulos.👍
        Siili

        Totta! Se on yksi kullan arvoisista asioista, kun ei kaikki enää aina pelitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa sinä reipas.
        Reippautta löyty omaan tahtiin, tännäi pyöräilin tosin sähköpyörällä eika tehdy tiukkaa.
        Kaveri piiri vanhettunu, heidät jos saa mukaan joutuu passariksi, yksin kehtuttaa lähteä reissun päälle.
        Kyllä on mukavaa kotonakin ei sen puoleen.

        Pertikki

        Nii. Eikö olekki kumma kun kaverit vanhettuu ja ite ei😁. Mulla on pari vuotta nuorempi sisko joka ois koko ajan vailla joihinki menoihin ja mulle vähempiki riittäis. Häytyypi ihan toppuutella että hidasta ny vähän. Omasta tahdista pitää pitää huoli.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii. Eikö olekki kumma kun kaverit vanhettuu ja ite ei😁. Mulla on pari vuotta nuorempi sisko joka ois koko ajan vailla joihinki menoihin ja mulle vähempiki riittäis. Häytyypi ihan toppuutella että hidasta ny vähän. Omasta tahdista pitää pitää huoli.
        Siili

        Olemassa apuvälineitä joilla huonojalkainen pääsee liikenteseen.
        Minusta paljon vanhempi tuttu, minä en ole vanha, hän oleskeli vuosikausia pelkästään kotona, valitti kun ei voi minnekkään lähteä, elämässä mitään hohtoa , sain keväällä hänet ostamaan nelipyöräisen sähköskootterin.
        Ei voi muuta kun ihmetellä miten elämään tuli uusi asenne, nykyään tuskin kotona viihtyy, näkee naaman ilmeestä kun vanhakin nuortuu.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemassa apuvälineitä joilla huonojalkainen pääsee liikenteseen.
        Minusta paljon vanhempi tuttu, minä en ole vanha, hän oleskeli vuosikausia pelkästään kotona, valitti kun ei voi minnekkään lähteä, elämässä mitään hohtoa , sain keväällä hänet ostamaan nelipyöräisen sähköskootterin.
        Ei voi muuta kun ihmetellä miten elämään tuli uusi asenne, nykyään tuskin kotona viihtyy, näkee naaman ilmeestä kun vanhakin nuortuu.

        Pertikki

        Hienoa. Kyllä maailma avartuu kun näkee muutakin kuin kodin seinät. Pääsee ihmisten ilimoille eikä tartte olla kotona omien ajatustensa kanssa yksistään.
        Siili


    • Anonyymi

      Kuolinilmoitukset ja hautausmaat.😊
      Siili

      • Anonyymi

        Virkistyksenä terveyskeskuskäynnit🤭


    • Anonyymi

      Aamulla luen puhelimesta tai tabletisälla telgramista uutistietoja Usassa ja Venäjältä ja sen ohessa TV Asunto/Remppa ohjelmia katson. Sitten ruokaa ja kahvia myöhemmin. Tänään tein verkkokauppa valintoja ja ostoksia ja niin onkin iltapäivä. En voi tehdä kävelylenkkejä ja mennä metsään katselemaan ja tuntemaan tuoksuja koska nivelvikoja ja rajoitettua ettei kompuroi metsässä.

      • Anonyymi

        En seuraa Suomen median uutiskanavia enkä vastaavia ulkomaisia vaan tietolähteet ovat oikeista asioista mitä olen viime vuodet löytänyt ja seurannut.


      • Anonyymi

        Mutta liikkua sinun pitäisi silti ehdottomasti, vai oletko aikonut jämähtää paikallesi ja tulla kokonaan liikkumattomaksi? - Nm. Liike on lääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta liikkua sinun pitäisi silti ehdottomasti, vai oletko aikonut jämähtää paikallesi ja tulla kokonaan liikkumattomaksi? - Nm. Liike on lääke

        Sinun kannattaisi sitten liikkua huomattavasti enemmän.
        Aivoverenkierto voisi vilkastua - ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi sitten liikkua huomattavasti enemmän.
        Aivoverenkierto voisi vilkastua - ehkä.

        Mitä iloa saat tuollaisista kommenteista? Onko sinulla jotenkin paha olo? Tuollainen sanailu kielii pajasta olosta, voisit hyötyä ammattiavusta. Ilkeys onnoire siitä että sinulla on paha olo.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi sitten liikkua huomattavasti enemmän.
        Aivoverenkierto voisi vilkastua - ehkä.

        Onko millään mahdollista, että tarkastelisit omaa verenkiertoasi. Tukkeita näyttäisi olevan. - Nm. Kommenttiesi perusteella kannattaisi


    • Anonyymi

      Jaha kun yrittää täydentää ja tarkentaa omaa viestiään kuin edellä ei se mene edellisen jatkoksi eikä samaa viestiä saa lähettää oli txt. Ihan erillinen tuli ja tämä köytäntö sotkee sivua.

    • Anonyymi

      Joku viikko sitten oli helteinen sunnuntai päivä ja parvekkeen ovi oli raollaan niin kuulin linnun laulavan,lyhyitä viserryksiä ja katsoin niin pajulintu oli istumassa parveke kaiteella. Oli siinä ehkä 3min. Viserryksen perusteella netisrä löysin että on pajulintu. Oliko sillä joku merkitys tulla siihen?
      Tiedän, että harvinainen kardinaali punainen lintu on jonkinlainen enne tai viesti lintu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe