Laiton uhkaus

Anonyymi

Joku tuntematon lähetti minulle tappouhkauksen jodelissa? Onko järkeä tehdä rikosilmoitusta, kun jodelihan on täysin anonyymi, eikä tekijä minua voi tunnistaa???

13

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei poliisi tutki rikoksia, poliisi on itse rikollinen väkivaltainen *askakasa.

      • Anonyymi

        Tytär puoleni uhitteli ja poliisilta sain apua sakkoja seurasi ja tiedän että poliisiin voi luottaa


    • Anonyymi

      Itse tekisin rikosilmoituksen, koska kyseessä on rikos. Sen jälkeen asia sirtyy Poliisille.

      • Anonyymi

        Aina rikosilmoitusta tehdessä kannattaa ajatella, mitä sitten ? Ihan pienestä jutusta ei kannata, sillä käräjillä ei ole mitenkään miellyttävää, vaikka olisi asianomistaja. Ilmoituksen tekijä saattaa joutua prosessiin, joka kestää vuosia.
        Asia tietysti muuttuu, jos tykkää käräjillä esiintymisestä ja nauttii käräjöinnistä.


      • Anonyymi

        Laittoman uhkauksen kvalifikaatio vaatii, että uhatulla on perusteltu syy pelätä oman tai toisen henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden puolesta.
        Miten tuo toteutuu, jos yksi anonyymi uhkaa toista anonyymiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittoman uhkauksen kvalifikaatio vaatii, että uhatulla on perusteltu syy pelätä oman tai toisen henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden puolesta.
        Miten tuo toteutuu, jos yksi anonyymi uhkaa toista anonyymiä?

        Laittomaan uhkaukseen vaikuttaa ratkaisevasti se onko uhka konkreettinen? siis jos joku nostaa aseen toisen ohimolle kyse on konkreettisesta uhasta. Mutta pilan päiten tehty viestittely ja sen vastaanottaminen ei nyt aivan taida olla aihe kuluttaa oikeuslaitosta tai aikaansa tyhjän nyhjäämisessä.


    • Anonyymi

      Tottakai tappouhkaukset tutkitaan ja esittäjän tietokone on nopeasti jäljitettävissä alustan avulla, kaikki suomessa toimivat alustat on nykyään helposti avattavissa viranomaisille ja tietysti näitä myös seurataan. Kaikkia ei avata rikoksien laajuuden vuoksi esm. huumeita saa myydä ja ostaa varmaan pienissä määrin sen minkä katsoo kohtuudeksi, samat rajattomuudet koskee ns "pyllykauppaa" persettä saa myydä varmasti sen minkäse kohtuudella jyystöä kestää ei verottaja siihen puutu vaikka voisi avata kaikki tilit. Tietty rikollisuus on ihan sallittua kohtuu määrin, uhkailu saattaa olla siinä rajoilla jos uhkailet esm mtu. taustaista saat poliisin perään varmasti, mutta kyllä kotimaisten kesken sallitaan paljon, mies nainen suhde tietty eriaisia. Varmaa onse jotta kaikki sosmedian palstat on avoinna kaikille viranomisille, erikoisemmatkin jos tarve vaatii kts. FBI avasi suomalaisten rikollisten keskustelut hiljan. Nämä Suomi yms ylilaudat luetaan suoraan valvonnan viranomaistarkailussa .

      • Anonyymi

        Ei saa välttämättä tollasia jäljitettyä (ainakaan helposti, jos ollenkaan) ellei kirjottaja ole joku vähä-älyinen, omalla IP:llä suoraan kirjoittava mopojonne joka luulee ettei jää mistään kiinni.
        Minä en foliohattuile ja ihan operaattorilta saadulla IP-osoitteella kirjoittelen, tosin en harrastakaan netissä hämäriä hommia.

        Puolustelematta varsinkaan tuollaista toimintaa.
        Kannattaa muistaa, että netti on täynnä "vammasia" uhkailuja ja niitä monikaan ota oikeen tosissaan. Yleensä jotain typeriä huutelijoita ja ne lähinnä vaan bannataan niistä palveluista. Osa joissain someissa omalla nimellä ja naamallakin. Kyllähän jos aletaan henkeä uhkailemaan, se on vakava asia, mutta kannattaa muistaa, että netti on netti ja täynnä tuollaista paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa välttämättä tollasia jäljitettyä (ainakaan helposti, jos ollenkaan) ellei kirjottaja ole joku vähä-älyinen, omalla IP:llä suoraan kirjoittava mopojonne joka luulee ettei jää mistään kiinni.
        Minä en foliohattuile ja ihan operaattorilta saadulla IP-osoitteella kirjoittelen, tosin en harrastakaan netissä hämäriä hommia.

        Puolustelematta varsinkaan tuollaista toimintaa.
        Kannattaa muistaa, että netti on täynnä "vammasia" uhkailuja ja niitä monikaan ota oikeen tosissaan. Yleensä jotain typeriä huutelijoita ja ne lähinnä vaan bannataan niistä palveluista. Osa joissain someissa omalla nimellä ja naamallakin. Kyllähän jos aletaan henkeä uhkailemaan, se on vakava asia, mutta kannattaa muistaa, että netti on netti ja täynnä tuollaista paskaa.

        Nussitaan nyt pilkkua ja korjataan, etten harrasta muutenkaan mitään hämärähommia, ettei tule väärinkäsityksia. :o)


      • Anonyymi

        hehehe haista nyt jo kukkanen. Poliisi ei ole vieläkään pystynyt selvittämään eikä pysty selvittämään kuka tehtailee nykypäivänä maskatuista ulkomaannumeroista kotitalouksille esim poliisisoittoja tai muita häirintäsoittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa välttämättä tollasia jäljitettyä (ainakaan helposti, jos ollenkaan) ellei kirjottaja ole joku vähä-älyinen, omalla IP:llä suoraan kirjoittava mopojonne joka luulee ettei jää mistään kiinni.
        Minä en foliohattuile ja ihan operaattorilta saadulla IP-osoitteella kirjoittelen, tosin en harrastakaan netissä hämäriä hommia.

        Puolustelematta varsinkaan tuollaista toimintaa.
        Kannattaa muistaa, että netti on täynnä "vammasia" uhkailuja ja niitä monikaan ota oikeen tosissaan. Yleensä jotain typeriä huutelijoita ja ne lähinnä vaan bannataan niistä palveluista. Osa joissain someissa omalla nimellä ja naamallakin. Kyllähän jos aletaan henkeä uhkailemaan, se on vakava asia, mutta kannattaa muistaa, että netti on netti ja täynnä tuollaista paskaa.

        Tiedoilla kiristäminen ei ole suotavaa.
        Kiristäminen harvoin pysyy uhkailijan tavoitteita myötäilevänä.


    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa musta mies ei suostunut lähtemään omasta pihastani en ymmärtänyt mitä uhitteli mutta poliisit tuli tosi nopeesti paikalle musta mies yritti pelotella vanhusta mutta kyllä näille mustille löytyy laki. Suomi kuuluu suomalaisille turha mustien on uhitella.

    • Anonyymi

      Eiköhän suurinosa noista ole onnettomia reppanoita, jotka purkaa pahaa oloaan muille päätä aukomalla ja uhkailemalla muttei oikeasti tee mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe