Olen nettilukion oppilas ja kirjoitan ensi syksynä äidinkielen. Kuvittelin, että äidinkielen kokeessa kirjoitetaan aine, tyyliin: olipa kerran...ja sen pituinen se. Olipa isku vasten kasvoja, kun aloitin ensimmäisen kurssin. Kirjoitustaidon koe, 6000 merkkiä on todella pitkä. Hyvä, että saan 3000 merkkiä kasaan. Tämä on viimeinen aine enää jäljellä ja läpi pitäisi päästä. Prelit onneksi hiukan antaa osviittaa siitä, että tajuanko mitään mistään. Viime kurssista sain 7. Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan.
Äidinkielen kirjoitukset
4
544
Vastaukset
- Anonyymi
Äidinkielen koe on ylioppilastutkinnon kaikkein tärkein koe. Voit alkaa panostaa siihen jo nyt heti. Kertaa vaikka niitä asioita, joita kursseilla on käsitelty.
Äidinkielen osaamista tarvitset koko elämäsi sekä ihan yksityiselämässäsi että opiskelussa ja työssäsi. Kielenkäytöstäsi päätellään paljon sinusta.- Anonyymi
Minulla on useampi tutkinto opiskeluna ha vakituinen työ. En ole aikeissa opiskella tämän enempää. Minulta puuttuu ylioppilastutkinto ja nyt on hyvä aika suorittaa se. En siis tule tämän kummemmin sitä koskaan tarvitsemaan. En ole teini, vaan keski-ikäinen nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on useampi tutkinto opiskeluna ha vakituinen työ. En ole aikeissa opiskella tämän enempää. Minulta puuttuu ylioppilastutkinto ja nyt on hyvä aika suorittaa se. En siis tule tämän kummemmin sitä koskaan tarvitsemaan. En ole teini, vaan keski-ikäinen nainen.
Onnea ja menestystä hankkeellesi!
Kyllä sinä äidinkielestä hyvin selviydyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea ja menestystä hankkeellesi!
Kyllä sinä äidinkielestä hyvin selviydyt.Kiitos paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916