Jos saa palkkaa alle suojaosuuden (minä 2 lasta suojaosuus n.1196€) ) ja saa myös kotihoidontukea n400€ niin lasketaanko kaikki tulot yhteen ja sitten ulosmitataan ylimenevä summa VAI ei ulosmitata mitään kun palkka jää alle suojaosuuden? Palkka vaihtelee mutta max 800€ kuussa. Sekava selitys mutten nyt paremminkaan osaa muotoilla😂
Suojaosuus
6
236
Vastaukset
- Anonyymi
Palkan sijasta maksettavat sosiaalietuudet, kuten työttömyyskorvaus ja sairauspäiväraha, lasketaan mukaan tulopohjaan, josta lasketaan sen kuun lopullinen ulosotto.
Sen sijaan esim. asumistuki ja varmaan myös sinun tapauksessa hoitotuki ovat sellaisia, että niitä ei lasketa mukaan tulopohjaan.- Anonyymi
Ai.. Olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin sen että ulosmittauskielto koskisi työmarkkinatukea kokonaisuudessaan eikä liittyisi suojaosuuteen. Esim., jos teet keikkatöitä kk alle suojaosuuden niin työmarkkinatukea ei pitäisi laskea tuloina sen lisäksi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai.. Olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin sen että ulosmittauskielto koskisi työmarkkinatukea kokonaisuudessaan eikä liittyisi suojaosuuteen. Esim., jos teet keikkatöitä kk alle suojaosuuden niin työmarkkinatukea ei pitäisi laskea tuloina sen lisäksi??
Palkan sijasta maksettavat ulosottokelpoiset ja ulosottokelvottomat sosiaalietuudet, kuten työttömyyskorvaus ja sairauspäiväraha, lasketaan mukaan tulopohjaan, josta lasketaan sen kuun lopullinen ulosotto. Tällöin ulosottokelpoisista tuloista voidaan ulosmitata periaatteessa jopa 100 prosenttia, jotta päästäisiin tulopohjan mukaiseen ulosottomäärään. Ulosottokelvottomista tuloista ei saa ottaa senttiäkään. Asumistuki ei ole palkan sijasta maksettava sosiaalietuus, joten sitä ei lasketa mukaan tulopohjaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka343504- 113038
- 1372651
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032625Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv742595- 411418
Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61228Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3961135Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos501033Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6870