Olin juuri teoriakokeessa joka oli hylätty ja kaikki väärät vastaukset tuli ohittamisessa 2 kuvaa olivat sen laisia että edessäsi ajaa mopo tien pientareella ja saako sitä ohittaa ja toiset olivat saatko ohittaa tämän pyöräiliän tai mopon tiellä joka näytti kävelytieltä
Saako mopolla ohittaa pientareella tai hiekkatiellä
12
3683
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä tuollaisissa kuvissa ohituskiellon aiheuttaa joko vastaantuleva liikenne, tienristeys, alkava ohituskielto tai näkemäeste.
- Anonyymi
tietäisimpä vastauksen tarviisi itsekkin tietoa asiiaan
- Anonyymi
juu minulla kävi sama. ilmeisesti sitten saa ohittaa
- Anonyymi
Fuck teoriakoe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fuck teoriakoe
aijjaa teoriakoe vituperseest 11 vääri :DDDDDD
- Anonyymi
aivan sama homma kävi :D kaikki muut läpi paitsi homma kusi noihin samanlaisiin kuviin
- Anonyymi
Jos vielä on epäselvyyttä ohitussäännöistä, niin yrittäkää ensin lukea mitä laki sanoo asiasta. Googlatkaa "finlex tieliikennelaki", valitkaa tuloksista "Tieliikennelaki 729/2018 - Ajantasainen lainsäädäntö", ja katsokaa sieltä kohdat:
31 § Ohittaminen
32 § Ohituskiellot
33 § Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet
Kyselkää jos jokin asia jää epäselväksi. Täältä varmaan löytyy sitten tulkintoja, jotka saattaa olla ristiriitaisia ja johtaa lopulta vaan nahisteluun, kuten usein käy, mutta voihan sitä kai kuitenkin yrittää.
Jos nyt ajatellaan tuota tilannetta, että saako mopolla ohittaa toisen mopon, joka ajaa pientareella, niin siitä sen verran, että silloin ei varmaankaan tarvitse ohittaa vastaantulevan liikenteen puolta käyttäen, jolloin suurin osa ohituskielloistakaan ei vaikuta.
Mutta jos kuitenkin joutuu menemään ajoradan puolelle, pitää olla tarkkana ettei mene takaa tulevan nopeamman ajoneuvon (esim. auton) eteen. Sen voisi ajatella kuuluvan kieltoon "takaa tuleva on aloittanut ohituksen", vaikka se ei muodollisesti koskekaan tuota tilannetta, vaan taitaa tipahtaa tuohon yleiseen velvollisuuteen "muutenkin huolehdittava, että ohitus ei vaaranna turvallisuutta".
Lisäksi voi ottaa huomioon pykälän 35 § Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa: "Ajoneuvolla saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtyä sivusuunnassa vain, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä haittaa tarpeettomasti muuta liikennettä." - Anonyymi
Oon kussu teoria 4 kertaa koska ei tiedä milloin saa ohittaa pientareella
- Anonyymi
Itsellä oli täysin samat kysymykset ja niitä en osannu
- Anonyymi
ooks saanu vastausta
- Anonyymi
mo ei kyll tullu seläksi. saako nois kohtii ohitaa? yhes kysymykses hiekkatiellä ajaa joku. tokas pientareella ja ei tuu autoja ja kolmannessa ne autot on menny ohi. mist näkis kakikki tämmöset säännöt
- Anonyymi
Saako mopolla ajaa humalassa poliisia pakoon...?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074957Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744281579- 1921146
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111123Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk181044Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826