Saako mopolla ohittaa pientareella tai hiekkatiellä

Anonyymi

Olin juuri teoriakokeessa joka oli hylätty ja kaikki väärät vastaukset tuli ohittamisessa 2 kuvaa olivat sen laisia että edessäsi ajaa mopo tien pientareella ja saako sitä ohittaa ja toiset olivat saatko ohittaa tämän pyöräiliän tai mopon tiellä joka näytti kävelytieltä

13

4573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä tuollaisissa kuvissa ohituskiellon aiheuttaa joko vastaantuleva liikenne, tienristeys, alkava ohituskielto tai näkemäeste.

• Anonyymi

tietäisimpä vastauksen tarviisi itsekkin tietoa asiiaan

• Anonyymi

juu minulla kävi sama. ilmeisesti sitten saa ohittaa

• Anonyymi

Fuck teoriakoe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fuck teoriakoe

aijjaa teoriakoe vituperseest 11 vääri :DDDDDD

• Anonyymi

aivan sama homma kävi :D kaikki muut läpi paitsi homma kusi noihin samanlaisiin kuviin

• Anonyymi

Jos vielä on epäselvyyttä ohitussäännöistä, niin yrittäkää ensin lukea mitä laki sanoo asiasta. Googlatkaa "finlex tieliikennelaki", valitkaa tuloksista "Tieliikennelaki 729/2018 - Ajantasainen lainsäädäntö", ja katsokaa sieltä kohdat:

31 § Ohittaminen
      32 § Ohituskiellot
      33 § Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

Kyselkää jos jokin asia jää epäselväksi. Täältä varmaan löytyy sitten tulkintoja, jotka saattaa olla ristiriitaisia ja johtaa lopulta vaan nahisteluun, kuten usein käy, mutta voihan sitä kai kuitenkin yrittää.

Jos nyt ajatellaan tuota tilannetta, että saako mopolla ohittaa toisen mopon, joka ajaa pientareella, niin siitä sen verran, että silloin ei varmaankaan tarvitse ohittaa vastaantulevan liikenteen puolta käyttäen, jolloin suurin osa ohituskielloistakaan ei vaikuta.

Mutta jos kuitenkin joutuu menemään ajoradan puolelle, pitää olla tarkkana ettei mene takaa tulevan nopeamman ajoneuvon (esim. auton) eteen. Sen voisi ajatella kuuluvan kieltoon "takaa tuleva on aloittanut ohituksen", vaikka se ei muodollisesti koskekaan tuota tilannetta, vaan taitaa tipahtaa tuohon yleiseen velvollisuuteen "muutenkin huolehdittava, että ohitus ei vaaranna turvallisuutta".

Lisäksi voi ottaa huomioon pykälän 35 § Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa: "Ajoneuvolla saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtyä sivusuunnassa vain, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä haittaa tarpeettomasti muuta liikennettä."

• Anonyymi

Oon kussu teoria 4 kertaa koska ei tiedä milloin saa ohittaa pientareella

• Anonyymi

Itsellä oli täysin samat kysymykset ja niitä en osannu

• Anonyymi

ooks saanu vastausta

• Anonyymi

mo ei kyll tullu seläksi. saako nois kohtii ohitaa? yhes kysymykses hiekkatiellä ajaa joku. tokas pientareella ja ei tuu autoja ja kolmannessa ne autot on menny ohi. mist näkis kakikki tämmöset säännöt

• Anonyymi

Saako mopolla ajaa humalassa poliisia pakoon...?

• Anonyymi

mullaki meni kusiks nää aivan samat kysymykset onko vieläkää jollai mitään tietoa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      75
      3327
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3013
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2912
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2718
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2588
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2560
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2349
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2221
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2108
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2092
    Aihe