Olin juuri teoriakokeessa joka oli hylätty ja kaikki väärät vastaukset tuli ohittamisessa 2 kuvaa olivat sen laisia että edessäsi ajaa mopo tien pientareella ja saako sitä ohittaa ja toiset olivat saatko ohittaa tämän pyöräiliän tai mopon tiellä joka näytti kävelytieltä
Saako mopolla ohittaa pientareella tai hiekkatiellä
10
3246
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä tuollaisissa kuvissa ohituskiellon aiheuttaa joko vastaantuleva liikenne, tienristeys, alkava ohituskielto tai näkemäeste.
- Anonyymi
tietäisimpä vastauksen tarviisi itsekkin tietoa asiiaan
- Anonyymi
juu minulla kävi sama. ilmeisesti sitten saa ohittaa
- Anonyymi
Fuck teoriakoe
- Anonyymi
aivan sama homma kävi :D kaikki muut läpi paitsi homma kusi noihin samanlaisiin kuviin
- Anonyymi
Jos vielä on epäselvyyttä ohitussäännöistä, niin yrittäkää ensin lukea mitä laki sanoo asiasta. Googlatkaa "finlex tieliikennelaki", valitkaa tuloksista "Tieliikennelaki 729/2018 - Ajantasainen lainsäädäntö", ja katsokaa sieltä kohdat:
31 § Ohittaminen
32 § Ohituskiellot
33 § Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet
Kyselkää jos jokin asia jää epäselväksi. Täältä varmaan löytyy sitten tulkintoja, jotka saattaa olla ristiriitaisia ja johtaa lopulta vaan nahisteluun, kuten usein käy, mutta voihan sitä kai kuitenkin yrittää.
Jos nyt ajatellaan tuota tilannetta, että saako mopolla ohittaa toisen mopon, joka ajaa pientareella, niin siitä sen verran, että silloin ei varmaankaan tarvitse ohittaa vastaantulevan liikenteen puolta käyttäen, jolloin suurin osa ohituskielloistakaan ei vaikuta.
Mutta jos kuitenkin joutuu menemään ajoradan puolelle, pitää olla tarkkana ettei mene takaa tulevan nopeamman ajoneuvon (esim. auton) eteen. Sen voisi ajatella kuuluvan kieltoon "takaa tuleva on aloittanut ohituksen", vaikka se ei muodollisesti koskekaan tuota tilannetta, vaan taitaa tipahtaa tuohon yleiseen velvollisuuteen "muutenkin huolehdittava, että ohitus ei vaaranna turvallisuutta".
Lisäksi voi ottaa huomioon pykälän 35 § Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa: "Ajoneuvolla saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtyä sivusuunnassa vain, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä haittaa tarpeettomasti muuta liikennettä." - Anonyymi
Oon kussu teoria 4 kertaa koska ei tiedä milloin saa ohittaa pientareella
- Anonyymi
Itsellä oli täysin samat kysymykset ja niitä en osannu
- Anonyymi
ooks saanu vastausta
- Anonyymi
mo ei kyll tullu seläksi. saako nois kohtii ohitaa? yhes kysymykses hiekkatiellä ajaa joku. tokas pientareella ja ei tuu autoja ja kolmannessa ne autot on menny ohi. mist näkis kakikki tämmöset säännöt
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286