Tässä on yritystä...

Anonyymi

Steve Jobsin (yksi tietotekniikkayhtiö Applen perustajista ja yhtiön toimitusjohtaja.) viimeiset sanat, miljardööri, kuollut haimasyöpään 56-vuotiaana:

"Olen saavuttanut liiketoiminnan menestyksen huipun. " Muiden silmissä elämäni on menestys.
Työtä lukuun ottamatta minulla on ollut vain vähän iloa.
Loppujen lopuksi vauraus on vain fakta, johon olen tottunut.
Juuri nyt sairaalasängyllä makoillen, koko elämääni muistellen, ymmärrän, että kaikki se tunnustus ja rikkaus, josta olin niin ylpeä, on hiipunut ja muuttunut merkityksettömäksi lähestyvän kuoleman edessä.
Voit palkata jonkun ajamaan autoasi tai tienaamaan puolestasi, mutta et voi palkata ketään seisomaan sairaana ja kuolemaan puolestasi.
Kadonneita materiaaleja löytyy taas. Mutta on yksi asia, jota ei koskaan voi löytää kadotettuna: elämä.
Missä elämänvaiheessa olemmekaan tällä hetkellä, ajallaan kohtaamme sen päivän kun verho sulkeutuu.
Rakasta perhettäsi, puolisoasi, lapsiasi ja ystäviäsi... Kohtele heitä oikein .
Vaali heitä.
Kun vanhenemme ja viisastumme, huomaamme hiljalleen, että 300 tai 30 $ kello antaa molemmat saman ajan
Olipa meillä 300 tai 30 $ lompakko tai käsilaukku, sisällä oleva summa on sama.
Ajammepa sitten 150 000 dollarin autolla tai 30 000 dollarin autolla, tie ja matka ovat samat, ja saavumme samaan määränpäähän.
Juommepa sitten 1000 tai 10 $ viinipullon, krapula on sama.
Olipa talo jossa asumme 100 tai 1000 neliötä, yksinäisyys on sama.
Tulet ymmärtämään, että todellinen sisäinen onnellisuutesi ei tule tämän maailman materiaalisista asioista.
Matkustat sitten ykkösluokassa tai talousluokassa, jos lentokone putoaa, kaatuu sen mukana...
Siispä toivon että tajuat, kun sinulla on ystäviä, veljiä ja siskoja, joiden kanssa keskustelet, naurat, puhut, laulat, puhut pohjois-kaakko-idästä tai taivaasta ja maasta,.. tämä on todellista onnea!!
Kiistaton fakta elämässä:
Älkää kasvattako lapsistanne rikkaita.
Opeta heitä olemaan onnellisia.
Kun he kasvavat, he tietävät asioiden arvon eivätkä hinnan. ""
Kuinka kaunista elämä onkaan.

Lainattu Applen perustajan ennen hänen kuolemaansa, kirjoitetusta kirjeestä.

By NumBall HHN 61v.

7

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ..ja minkälainen tulee olemaan SINUN kirjoitus?

    • Pari kertaa kun on meinannut terveys mennä siihen lopulliseen muotoonsa, niin on (onneksi) oppinut jo laittamaan prioriteetit kuntoon.

      Ilman terveyttä ei millään maallisella ole merkitystä. Vain ihmissuhteilla on. Kaikki rahahuolet ja työstressit katoaa samantien, kun retkottaa sairaalavuoteella.

      Siinä toivoo vaan sitä ettei kellekään jää väärää käsitystä ja toivoo sitä että näkisi kaikki vielä kerran ja voisi sanoa morot.

      Siksipä se elämä on elettävä silloin kun siihen on mahdollisuus. On vaalittava terveyttä ja varottava asioita jotka sen voisi tuhota.

      Nuoruuden hölmöilyihin ei enää ole keski-iässäkään varaa. Jotkut vammat on ikuisia ja niitä kannetaan hautaan saakka.

      Ihmissuhteet kannattaa pitää ajantasalla, ettei jää mitään turhia kaunoja kenenkään kanssa. Ne kun tuppaa hiljaisuudessa paisumaan tarpeettomiin mittakaavoihin. Ilma pitää raikastaa ja silloin mikään ei paina, harmita eikä stressaa.

      Jobs ymmärsi nuo asiat vasta lopussa ja oli mulkun miehen maineessa koko ikänsä joka oli ikävä niin alaisilleen kuin läheisilleenkin.

      Jobs ei tajunnut että tavoitteet voi saavuttaa hellemmälläkin kädellä. Hänellä oli Jorma Ollilan tyyli aina haukkua kaikki, eikä hän halunnut kuulla ikäviä uutisia. Se johti Applenkin monta kertaa pahoihin vaikeuksiin, kuten kävi Nokiallekin.

      Mutta hyvä että hän lopussa edes tajusi mistä elämässä on kyse. Tiedän monta tarinaa, jossa miehen elämä muuttuu täysin sen "varoituksen" jälkeen.

      Yksi entinen mulkero pomoni sai viiskymppisenä infarktin ja oli hetken kliinisesti kuollut. Tehtiin suonensiirtoja ja pallolaajennuksia sun muita ja äijä toipui fyysisesti täysin.

      Oli riehunut töissä stressissä vuosikymmenet yötä päivää unohtaen kaiken muun.
      Pääsi sairaalasta kotiin ja jäi työelämästä pois, siirsi kaiken lapsilleen ja alkoi leppoisaksi isoisäksi matkustellen, kalastellen ja mökkeillen vaimonsa kanssa.

      Äijä on edelleen elossa ja voimissaan. Syntynyt 1939. Vaimonsa on kuollut, lapset jatkaa edelleen firmansa johdossa jolla menee hyvin, lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia iso liuta ja pappa on kingi.

      Häneltä ei työelämänsä aikana saanut koskaan kehuja, vaan ainoastaan keljuilua. Itseään hän oli kova kyllä kehumaan ja kertoi keksittyjä juttuja menneisyydestään.

      Tavattiin marketissa 2017, kun tämä leppoisa ryhdikäs pappa tuli kättelemään ja antoi minulle kunnon kehut sanoen että olin aina hänen "ykköstykkinsä", mitä ikinä se tarkoittikin. Se oli aika liikuttava kokemus, kun muistissa oli se arvostuksen puute menneisyydessä.

      • Anonyymi

        Sairaudet yleensä varoittavat että jos nyt et muuta elämäsi suuntaa loppusi on lähellä, erään kaverini isä kesti 23 sydänkohtausta, 24 kohtaus vie hengen hänen poikansa meni ekalla, vaikka koronaari ongelmat oli suvussa tiedossa.

        Sydämessä on paikka eräs suoni jota kutsutaan lääkärislangissa leskentekijäksi, tuo paikka kun ahtautuu, peli on pelattu ainiaaksi, mitään vaihtoehtoja ei ole, jos ei päästä ennen kun se on 70% kiinni, ohitusleikkaukseen, tämä on yleisin sydänpohjainen akillinen kuolinsyy.
        NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi

        Kysymys jos sallitaan.

        "Yksi entinen mulkero pomoni ... Häneltä ei työelämänsä aikana saanut koskaan kehuja, vaan ainoastaan keljuilua."

        "Tavattiin marketissa 2017, kun tämä leppoisa ryhdikäs pappa tuli kättelemään ja antoi minulle kunnon kehut sanoen että olin aina hänen ykköstykkinsä."

        Siis kysymys kuuluu 2010 oletko ollut yrittäjä vai palkansaaja kun sinulla on ollut useita entisiä pomoja työelämässäsi ja olet mainitulle mulkerolle ollut aina hänen ykköstykkinsä?
        Mitä tykitit pohdin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys jos sallitaan.

        "Yksi entinen mulkero pomoni ... Häneltä ei työelämänsä aikana saanut koskaan kehuja, vaan ainoastaan keljuilua."

        "Tavattiin marketissa 2017, kun tämä leppoisa ryhdikäs pappa tuli kättelemään ja antoi minulle kunnon kehut sanoen että olin aina hänen ykköstykkinsä."

        Siis kysymys kuuluu 2010 oletko ollut yrittäjä vai palkansaaja kun sinulla on ollut useita entisiä pomoja työelämässäsi ja olet mainitulle mulkerolle ollut aina hänen ykköstykkinsä?
        Mitä tykitit pohdin?

        Eikö järkesi riitä päättelemään että jos 1939 vuonna syntynyt mies on saanut viisikymppisenä slaagin, niin puhutaan vuodesta 1989? 2010 on kertonut olleensa yrittäjä vuodesta 1995. Sinullahan piti olla erehtymätön muisti ja mainiot matemaattiset lahjat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö järkesi riitä päättelemään että jos 1939 vuonna syntynyt mies on saanut viisikymppisenä slaagin, niin puhutaan vuodesta 1989? 2010 on kertonut olleensa yrittäjä vuodesta 1995. Sinullahan piti olla erehtymätön muisti ja mainiot matemaattiset lahjat?

        Aha joo siis 1995.

        No minä vuonna hän oli palkansaajana markkamiljönääri?


    • Anonyymi

      Hua Hinin köyhin mies Loiri-Pasanen on ymmärtänyt Jobsin puheen väärin. Jobs ei suinkaan tuossa ihannoi köyhyyttä, vaan hän kertoo että ihmissuhteet menee kaiken edelle ja että koko elämää ei pidä haaskata menestyksen tavoitteluun, kuten hän teki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe