Miten muut käsittää sanan raivoraitis.. Läheiseni jälleen kerran uskotteli erinäisin asioin ettei ole mukamas alkoholisti vaan ollut nyt pitkään raivoraitis. No eihän nuo selitykset mene yksikään minulle läpi. Sana raivoraitis kuulostaa itselleni sanalta että ei oikein koskaan ole alkoholia ottanut ainakaan niin että siitä olisi ajan myötä kehittynyt ongelma joka pahimmillaan johtaa siihen että esim. vuokrat maksamatta kuten läheisellä. Niin ja niitä viinaksia juotu viimeksi lähes päivittäin. Ei se esimerkiksi 2 viikon takainen ryypiskely vielä kenestäkään tee raivoraitista. Vai mitä muut ajattelee, rehellisiä mielipiteitä kiitos.
Raivoraitis käsite
Anonyymi
102385
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Palasin takaisin LieksaanOlen maailmaa nähnyt kosmopoliitti, joka on nyt asettunut Lieksaan asumaan, koska minulla on tärkeä tehtävä täällä. Siihen olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota, että täällä naiset ovat ihmeen läskilorttoja. Nuorillakin …
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
Vastaukset 10
Vanhimmat
Läheisesi ei itse halua myöntää, että hänellä on ongelma.
Alkoholistit ovat selittelyn mestareita, kun otetaan alkoholi ongelmana puheenaiheeksi.
Raivoraitis, absolutisti, ym. ne ovat vain termejä, joita kukin käyttää oman maun mukaan.
Periaatteessa kuitenkin tarkoittavat ihmistä, joka ei käytä alkoholia lainkaan.
Jänikset örvelttää aina samaa paska a. Siis eri tarkoituksiin!
Käsitän "raivoraitis"-termin käyttäjän henkilöksi joka on sitä käyttäessään juomatta mutta suoraan tai käänteisesti alkoholista riippuvainen. Alko siis näyttelee hänen elämässään merkittävää osaa. Hän on vaaravyöhykkeellä. Vain sellainen jolle alkoholi ei merkitse (enää) mitään on aidosti raitis. Juomishimon kanssa tappeleva tai juomattomuudestaan ylpeilevä ovat vain kuivilla - mikä sekin toki on valtavasti parempi olotila kuin juominen
Raivo raitis voidaan kääntää mieluiten
raitis alkoholisti.
Raitis alkoholisti ihminen joka on
kokenut alkoholismin helvetin ja
pysyy helvetistä poissa olemalla raitis.
Raittiille alkoholistille alkoholi aiheuttaa
kipeiden muistojen palautumisen ja
se iskee aivotoimintojen puolelle ja
psyykkeeseen ja pyrkii vaurioittamaan
niitä ja miks?
Koska alkoholista selviytyneellä raittiilla
alkoholistilla on vuosien juomisen takia
vammoja ja vaurioita jotka jäävät pysyvästi
ihmiseen mutta kun ei ota alkoholia niin
vammat ja vauriot eivät vaikuta niin
voimakkaasti arjen selviytymisessä ja
elämä on raittiille alkoholistille onnen aikaa
kunhan ei ota pisaraakaan alkoholia.
Edelliseen täydennän että raitis on raitis
mutta raivoraitis tarvitsee raivoa jotta
pystyisi olemaan raitis.
Raivokiltti taas tarvitsee raivoa jotta
voisi olla kiltti.
Aika hyvä ja lisää
raivoposliinikauppias
raivolasinpuhaltaja
japanilainen raivoteeseremoniamestari
Raivokiltti oli hyvä ja muistiin
Raivokiltti on ehkä sellainen että kun
vanhus ei saa ovea auki niin raivokiltti
avaa oven vanhukselle ja huutaa
” Olkaa hyvä vaan” tai jos lapset
halua karkkia niin raivokiltti avaa
karkkipussin raivolla ja huutaa lapsille
” Olkaa hyvä lapset ja ottakaa vaikka
kaikki karkit!”
Miten se sana ” raivo” oiestaan on tullut siihen raittiin eteen .äraivohan on negatiivista , ja raittius positiivista
Raivoraitis kun tulee pubiin
ja tarjoilija kysyy saisiko olla
olutta niin raivoraitis huutaa
” Ei kiitos”