Kuinka välttää selkäsaunan?

Anonyymi

Olen saanut vielä tänäkin vuonna piiskaa isältäni, vaikka täytin talvella jo 16 v.
Mitenkä te vältytte selkäsaunalta, jos teille sattuu joku "lipsahdus"?

10

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mutta ikäsi on 66 v

• Anonyymi

Meillä oli sellainen järjestys, että ne, jotka asuivat kotona ja olivat "alaikäisiä", saivat piiskaa, muistaakseni siihen aikaan ikäraja oli 21v. ...no, joka tapauksessa, minulla oli ajokortti, ja auton käyttöön se piiskan saanti liittyi. Ei auttanut. Piiskasta, tai auton käytöstä olisi ehkä voinut valita.

• Anonyymi

Ei sitä oikein voinut välttää. Tietenkin tottelemalla ja käyttäytymällä kunnolla, mutta jos teki virheen, josta vanhemmat päätti kurittaa, niin ei siinä mikään enää auttanut. Jos ei itse suostunut laskemaan housuja, niin se tehtiin vanhempien toimesta ja kuritus oli vähän ankarampi. Isä otti isoon nyrkkiinsä kourallisen hiuksia ja retuutti niistä kiinni pitäen vanhempien makuuhuoneeseen. Siellä housut alas ja polvilleen ison nahkatuolin eteen. Kaapissa oli paksu vyö, jonka vanhemmat oli ostaneet vain lasten kuritusta varten.

• Anonyymi

Ai että kuinkako välttää selkäsauna? Hyvin yksinkertaista, kun saat selkääsi, mieti mitä teit ja miksi sinua rangaistiin. Sitten vain jatkossa olet tekemättä niitä asioita, joista olet huomannut saavasi selkään. Sitä muuten kutsutaan kantapään kautta oppimiseksi.

• Anonyymi

En tiedä miten sen olisi voinut kokonaaan välttää, mutta joskus siitä saattoi selvitä aika vähällä, jos tiesi, että nyt tulee piiskaa ihan varmasti, niin silloin piti mennä äidille tunnustamaan tekosensa ennen sitä piiskaa ja laskea jo valmiiksi vähän housuja. Silloin tuli toruja ja ehkä päri läpsäysta takamuksille.

• Anonyymi

Minä kasvoin pituutta ja myös paksuutta armeijassa. Hitaasta kehityksestäni johtui, että sain piiskaa vielä 19 vuotiaana. Tapahtui 70-luvulla.

• Anonyymi

Minulla on nuorempi veli, jonka elämä on täydellisesti hallinnassa, ainakin hänen omasta mielestään. Minä itse kannatan vähän vapaampaa elämänmallia ja iloisempaa tyyliä. Veli nuuskii ja nyysää minun asioitani, jos lipsun veljen määräämältä reitiltä on seurauksena rangaistus. Pahimmissa tapauksissa saan koivuraippaa takapuoli paljaana.

• Anonyymi

On olemassa sellaisia ihmisiä, jotka mielellään keksivät syitä, jotta joku saisi piiskaa. Tästä porukasta on osa sellaisia. että haluavat vielä itse päästä piiskaamaan. Eli on kahdenlaisia ihmsä piiskauksen suhteen. Toinen katsoisi mielellään piiskaamista ja toinen osa mielellään piiskaisi.

Tuollaisessa ympäristössä on vaikea välttyä piiskaamiselta.

• Anonyymi

On erittäin tärkeää, että sinut suojellaan ja ettei sinulle aiheuteta väkivaltaa tai kaltoinkohtelua missään muodossa. Jos koet väkivaltaa tai kaltoinkohtelua, on ensisijaisen tärkeää hakea apua ja tukea luotettavilta aikuisilta tai ammattiauttajilta, kuten opettajalta, koulupsykologilta, sosiaalityöntekijältä tai lastensuojeluviranomaisilta. He voivat auttaa sinua ja tarjota sinulle tarvittavaa tukea ja suojelua.

On myös hyvä puhua luotettavalle aikuiselle tai ammattiauttajalle kokemastasi tilanteesta, jotta he voivat auttaa sinua löytämään ratkaisuja ja suojelutoimenpiteitä. He voivat auttaa sinua arvioimaan tilanteesi ja tarjoamaan sinulle konkreettisia neuvoja ja ohjeita siitä, miten voit suojautua ja välttää selkäsaunan.

Muista, että väkivalta tai kaltoinkohtelu ei ole hyväksyttävää missään tilanteessa. Sinulla on oikeus turvalliseen ympäristöön ja fyysiseen koskemattomuuteen.

• Anonyymi

Kiitos hyvistä vinkeistä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe