Weke-katiska

ahvenainen

Onko tullut pyydettyä kalaa weke-katiskalla, ja miten on toiminut?Paljon on kehuneet, joten arvelin ostaa kyseisen härvelin, vai kannattaako?

25

50163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkki

      että sinua kukaan neuvoo, täällä on kaikki niin perkeleen kateellista porukkaa, että tyhjän saa pyytämättäkin.Jos katsot otsikoita, niin moneenko on vastattu?Ihme porukkaa, metsästäjätkin ovat paljon solidaarisempia.
      Vai pitäiskö keskustelu avata jonkun vitun emma-vaapun virityksestä.
      Kuitenkin;weke on hyvä pyydys, joskin perkeleen kallis!!

      • kalastaja

        Weke - keksijä ja ammattikalastaja (17v kokemuksella) Veikko Hakala kertoo asioista työnsä ääreltä, jopaomakustanteisen leffan voimin suosittelen lämpimästi weke.fi sivuilta saa siitäpätkiä jotka kyllä houkuttaa kerralla kunnon hankintoihin... homma toimii, talvellakin


    • muikkunen

      Moro!

      Kaverilla on sellainen mökillään ja ollaan muutaman kerran se pyyntiin laitettu. Uskon että et heitä rahojasi hukkaan. Katiska on tukeva ja hienoa työtä, mutta ei meikäläisen kukkarolle sopiva.

    • Virvelimies

      Yksi tuttu testasi Wekeä ja perinteistä katiskaa. Hän asetti katiskat kahta puolta turoa. Wekessä oli enemmän ahvenia. Sitten hän vaihtoi pyydysten paikat keskenään ja taas oli wekessä enemmän. Hän selittää Weken paremmuuden sillä, että pienisilmäiseen katiskaan jää ensin pieniä, varomattomia, ahvenia ja isot, varovaisemmat, tulee sitten perässä. Normaalista katiskasta pikkukalat pääsee silmistä läpi. Itse olen miettinyt, että tiheäsilmäinen katiska voi antaa enempi varjoa ja kala hakeutuu "turvapaikkaan".

      • miksei

        tavallisiin katiskoihin voi laittaa pienempiä silmiä...?
        Onko sellasia?


      • Virvelimies
        miksei kirjoitti:

        tavallisiin katiskoihin voi laittaa pienempiä silmiä...?
        Onko sellasia?

        Yks kaveri on tehnyt katiskan tiheästä minkin verkosta, jossa on myös lankapaksuutta. Kalastaa hyvin ja kestää isältä pojalle, mutta painaa, painaa...


      • Napapiirin pohjoispuolelta
        Virvelimies kirjoitti:

        Yks kaveri on tehnyt katiskan tiheästä minkin verkosta, jossa on myös lankapaksuutta. Kalastaa hyvin ja kestää isältä pojalle, mutta painaa, painaa...

        niin Katiskanpyynnin MM-kisat järjestetään Miekojärvellä 13-14.8.2005.
        Siellä pyydykset testaan, huumoria mukaan ja tervetuloa Laphiin !
        lisätietoja: www.lapland.ws/miekojarvi


    • riileh

      Minulla oli Weke-katiska juuri melkein viikon meressä. Huono oli saalis, 2 ahventa ja yksi särki. Kevätkin on vielä. Ja kädet meni verille, kun siinä oli niin paljon teräviä reunoja.

      Myyn halvalla.

      Weke on kallis.

      • Alkuun

        Mikä Weke sinulla on ja paljollako myyt sen.
        Terveisin
        Hannu


      • Kalanhimoinen

        Kuuntelin poikien kertomuksia. Oke-vaari hankki Weken v.2002. Vei sen lähelle rantaa. Kaloja tuli kerran keväällä niin paljon, ettei katiskaa jaksanut nostaa veneeseen. Poika Tumi kahlasi ja toi katiskan vetämällä rantaan. Naapurin pojan työkaveri sai kerralla noin 1000 kalaa Wekellä, tarkka luku jo unohtui, koosta ei tietoja. Kyllä perkaamista, nylkemistä, kukkoa, kalalientä ja paistokaloja riittää. Toimeksi pojat !


    • Kala Pekka

      Näyttöä on tosiaankin... Weke siis kelpaa muillekin kuin järven eläville. Nimittäin katiska otti matalikolata jalat alleen ja jätti merkin rannalle. Siispä toivotan HYVÄÄ KALAONNEA katiskan uudelle omistajalle.

      • KALATYTTÖ

        Taas vietiin Veke kaloineen. Vain pienempi Veke kelpaa, isompi vieressä saa olla rauhassa. Tukehtukoon vähäksi aikaan ahveniin tämä rosvo :)


    • JEVER

      Eilen ämpärillinen ahvenia, tänään puolitoista. Kyllä se ilmeisesti toimii. Minulla oli weke viime kesän likoamassa ilman mitään mainittavaa tulosta. Nyt osoittaa maineensa olevan ansaittua. Mistä muuten PK-seudulla saa Weken ostettua?

      • kalastaja

        PK seudulla lähin on Motonet Vantaalla


      • tytteli eteläsuomest

        motonetista


    • "Sarvijaakko"

      Ostettiin keväällä 2005, Kankaanpäästä Hankkijalta.
      Oli pyynnissä koko kesän.
      Oli toinenkin omatekoinen.
      Omatekoisella 1-tuuman silmäisellä tuli muutama,
      mutta syksyllä katiska oli ruosteessa.
      Wekellä ei tullut juri mitään, raskas kokea, eli
      nostaa veneeseen, näyttää kestävän vuosia!
      Kalastuspaikka: Karvian kirkkojärvi.

    • maiva

      kannattaa hankkia tosi hyvä pyytämään ahvenia
      voi myös ite rakentaa.

    • Sukka syöttinä
      • Omistan

        Mulla ollut Wekejä jo kohta kymmenen vuotta ja olen tyytyväinen , hyvin pyytävät isompaakin ahventa ja
        matikkaakin saa kun hieman isontaa sisäpesän nieluja .
        Olen tehnyt itselle muutaman "weken" ja hyvin pyytävät myös.


    • tytteli eteläsuomest

      Weke kannattaa ostaa. On hyvä ja helppo käsitellä. Olemme tehneet ns "Pommeja" eli tennispallon kokoisia palloja korppujauhosta vehn jauhosta ja erikoisherkkuna joko maissia tai vaniljasokeria. Kalat tulevat wekeen makean houkuttelemina ja takuuvarmasti ei pääse pois. Siellä on sit pikkusinttiä mukana aina ihan harmiksi asti. Olemme jokainen mökkiläinen pienen järven rannoilta laituriemme päästä tehneet ns hoitokalastusta ja ekan avuonna saimme pois yli 300 kg turhaa särkeä ja ahventa. Niitten kuoppaaminen ja hävittäminen ei ollut mukavaa puuhaa mutta olemme jo päässeet vuosien jälkeen istuttamaan siikaa.

      • HyvätPotutTyttelille

        ...kasvimaalle ne ylimääräiset kalat eikä minne sattuu maahan. Kyllä pottu kasvaa komiaksi pelkässä hiekassakin kun istuttaessa laittaa vakoon kaloja. Vanha saaristolaisten keino...


      • Iso-Ranttila

        Miten olet valmistanut "pommin" etteise hehti liukene veteen paistanut tai keittänyt??


    • Puolilautatsi

      Weke maailman huonoin katiska,kokemusta on.

      • Anonyymi

        Näin on ei saa kaloja täysin epäonnistunu hökötys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on ei saa kaloja täysin epäonnistunu hökötys.

        Ei ilmesty vieläkään kaloja vaikka on autotallissani. Yleensä vilisee silmissä kun juon tarpeeksi .. eiole mulkkuja vaan koko huone pyörii
        lisään edelliseeni: 2021-04-11 07:56:33


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe