Miksi näin?
Suositteko edelleen laittomia huostaanottoja ja raivoatte, että niistä puhutaan?
Tänään Aamu-TV:n joka uutisissa kerrottiin laittomista huostaanotoista, niitä on tehty jo kauan ja tehdään edelleen. Jos on lapsirakas, niin mitä ihmeen syytä niistä on vihata lasten perheitä? He ovat jotuneet laittoman kohtelun uhriksi, mikä vihan aihe se on?
Suurimmat ryhmät laitomuuksien kohteeksi joutuneissa ovat edelleen oppimisongelmaiset tod.näk. NEPSY-lapset ja tai muuten erikoissairaanhoidon tarpeessa olevat lapset ja nuoret.
Sijaishuoltoko potee hirveää vihaa huostaperheitä kohtaan?
4
335
Vastaukset
- Anonyymi
Sille se valitettavasti vaikuttaa ainakin joidenkin kirjoittajien kohdalla.
TV:ssä Puustinen-Korhonen sanoi viidesosan olevan laittomia huostia, luulisi lakien mukaan huostattuja riittävän kaikille halukkaille. Joten ei tarvitsisi piikitellä ja raivota laittomista kenellekään.
Jos minun lapseni vietäisiin laittomasti kotoa ja eristettäisiin rakkaistaan, niin kyllä minä antaisin kuulua siitä pitkälle ja kauan. Ymmärrän erittäin hyvin, että laittomista on kirjoitettu paljon vuosien saatossa.- Anonyymi
Eiköhän kaikiiin sijoituksiin ole jokin. Syy ei kai noita ilman syytä sijoiteta . Niin että paras toimia niin ettei sijoituksia tule. Ja myöntää omatkin vikansa
- Anonyymi
Olen tavannut sijaishuoltopaikoissa työskenteleviä ja heidän kertomansa mukaan ovat jo vuosikausia tajunneet, että jotain on pielessä kun lapsia tulee aivan hyvän oloisista kodeista, eikä rehellinen ihminen voi moitteen sijaa löytää kasvatustavoissa. Mutta hyvin monilla on neurologisia piirteitä ja ovat erilaisia oppijoita. Lain mukaan näiden lasten tuki olisi löydyttävä aivan muualta kuin lastensuojelusta. Ja ei heille ls yleensä mitään apua pysty tarjoamaankaan, siis ei sijaishuollon laitoksissakaan ole kuin hyvin harvoissa erityisoppijoille tukea, ammattitaito ei yleensä riitä edes heidän ymmärtämiseen, saati auttamiseen.
- Anonyymi
Lakimies, entinen sosiaalityöntekijä kertoo mädännäisestä ja korruptioituneesta lastensuojelusta Suomessa: https://www.facebook.com/timo.jalava/videos/762759121704008
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391