Hiiristä tietoa

hiirihullu

Hei olen 12 vuotias tyttö ja olen hankkimassa itselleni 3-6 naaras hiirtä. Olen ottanut hiiristä jo vähän yli puol vuotta tietoa eli tiedän hiiristä jo aika paljon mutta haluaisin silti lisää tietoa.
-ASUMUS
olen ajatellut hankkivani hiirille ikean muovi boxsin koska se on isompi kuin duna ja kevyempi kuljettaa kuin terraario (kuljetus on minulle tärkeää koska asun vuoroviikoin vanhempieni luona joten joudun kuljettamaan hiiriä mukanani sillä vanhempani eivät halua hoitaa niitä ainakaan paljoa)johon sitten poraan kattoon reikiä joka on 79cm pitkä 56cm leveä ja 40cm korkea tai sitten otan vähän pienemmän kun toi on jo mun mielestä tosi iso. Tuli kans mieleen kuinka usein hiiren asumuksen järkkää kannattaa vaihtaa? Mielipiteitä teiltä??
-SISUSTUS
Olen ajatellut kerääväni metsästä keppejä ja kiviä jotka pesen ja uunitan huolellisesti. Olen myös innokas askartelia ja olen askarrellut tuleville hiirilleni paljon kaikkea esim: Mökkejä wc-paperirulla tunneleita, pajusiltoja jäätelötikuista, tikapuita, vanhoista sukista punottuja köysiä, roikkuvia tasoja yms..
Onko teillä mitään ideoita mitä muuta voisin askarrella? Kertokaa mitä kaikkea virikkeitä minun kannattaisi ostaa hirille?! Mietin myös kumpi on tärkeämpi pesuhiekka vai vessahiekka?
RUOKA
Syöttäisin hiirilleni bunnyä ja ostaisin lisäksi jauhomatoja, yrttejä ja muita herkkuja. Kuinka usein kannattaa antaa tuoreita hiirille ja mitä tuoreita kannattaa antaa?

Kertokaa kans mistä kannattaa ostaa hiiret?
jos teillä on vielä jotain lisättävää nii kertokaa ihmeessä.😁
VASTATKAA ASIALLISESTI🥰!

5

304

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ovatko vanhempasi valmiita viemään hiiret eläinlääkäriin nopeallakin aikataululla? Ovatko he valmiita maksamaan satoja euroja hiirten eläinlääkärikäynneistä?

Ota selvää hiirten sairauksista ja niiden tunnistamisesta etukäteen. Sairastunut hiiri tulee yleensä eristää laumasta ettei se tartuta muita. Mieti valmiiksi miten aiot sen toteuttaa.

http://hiiret.fi/fin/terveys/?pg=2&sub=1

http://hiiret.fi/fin/terveys/?pg=2&sub=2

• vanhempani tekee mitä vaa eläinten eteen ja on valmiita maksamaaan hiirten eläinlääkäreistä ja olen myös ottanut sairauksista jonkin verran selvää.🥰

• Anonyymi

Toi asumus on muuten hyvä mutta jotkut hiiret saattaa syödä muovia (omat järsii kaikkea). Hiiret saattaa stressaa jatkuvaa muuttoa, niin miettisin sitä vielä. Ekan kuukauden aikana en kauheasti vaihtais järjestystä , mutta sen jälkeen ehkä enintään kerran viikos. Hiiret ei tarvitse kylpyhiekkaa sillä putsaavat itse itsensä, mutta voivat toki tykätä siitä. Vessahiekka ei ole myöskään pakollista mutta helpottaa huomattavasti siivousta (jos hiiret sitä käyttävät).
      Ruokinta ideasi on musta hyvä, mutta hiiret kuluttaa sen pussin aika nopee loppuun. Ite annan tuoreruokaa n.2 kertaa viikossa.
      Omat hiiret hankin kasvattajalta, ihan senkin takia kun ovat niin alttiita sairauksille, niin sieltä saa todennäköisemmin kesymmän ja terveen hiiren.

Hankintaa kannattaa silti miettiä sillä hiiret vie enemmän aikaa ja vaivaa kun vaikka hamsteri, sairastuvat helpommin ja vaativat enemmän tekemistä.

• okei kiitos tiedosta!🥰

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1309
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      82
      1172
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      813
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      713
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      589
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      29
      516
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      510
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      468
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      455
    Aihe