Itsellä ei tälle päivälle muuta erityistä kuin että haaveilen tekeväni kaalikääryleitä tänään. Jos viitsin, ei ole pakko jos ei halua ja aikaa on😊. Muutoin päivä rullaa omillaan näin etukäteen aateltuna. Muutoin liityin erääseen verkkokurssiin ja odotan sen antia innolla. Tai kahteenkin mutta yoisen toteutuminen on vielä hieman epävarma, vahvistusta ei ole tullut.
Siili
Mille alettais tänään
169
1267
Vastaukset
- Anonyymi
Eilen kaupassa tuttava kertoi että on tekemässä kaalikääryleitä. Osti nyt uutta kaalta vaikka oikeastaan olisi pitänyt ostaa varsinaista kaalikäärylekaalta. En ollut kuullut moisesta, mutta en alkanut kysellä siitä, koska tuttavalla oli mielen päällä paljon isompi juttu josta halusi kertoa. Jäi kuitenkin vähän kaivelemaan miksi kaalikäryleeseen pitäisi olla oma kaali.
Osaatko sinä valottaa minulle mikä ero on kaalikäärylekaalilla ja jollakin toisella kaalilla, minä en ole tiennyt olevan kuin yhtä sorttia.- Anonyymi
No enpä ole kuullut kaalikäärylekaalta erikseen olevan. Itse ajattelin tehdä kääryleet varhaiskaalesta. Oiskohan jollain tarkempaa tietoa asiasta?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä ole kuullut kaalikäärylekaalta erikseen olevan. Itse ajattelin tehdä kääryleet varhaiskaalesta. Oiskohan jollain tarkempaa tietoa asiasta?
SiiliIhan tavallisen ruoanlaittajan puhe ei olisi mieleen jäänytkään, mutta hän on varsinainen ruokamestari. Taloyhtiön talkooruoat ovat hänen loihtimiaan, kerrassaan loistavia ja poikkeavat tavanomaisesta, kuitenkin kohtuuhintojen puitteissa. Puhuu myös paljon erilaisista curmee-ruoista ja jakaa reseptejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavallisen ruoanlaittajan puhe ei olisi mieleen jäänytkään, mutta hän on varsinainen ruokamestari. Taloyhtiön talkooruoat ovat hänen loihtimiaan, kerrassaan loistavia ja poikkeavat tavanomaisesta, kuitenkin kohtuuhintojen puitteissa. Puhuu myös paljon erilaisista curmee-ruoista ja jakaa reseptejä.
Ok. Googletin tuosta kaalikäärylekaalesta mutta en löytänyt erikseen mainintaa kaalikäärylekaalesta. Joitain nopeammin kypsyviä kaalia oli mainittu.
Siili
- Anonyymi
Viikon kauppareissu systerin kanssa Stockalle fiilistelemään. Tämänpäivän safkana on sushia ja sitten jotain muuta safkaa, että noin viikoksi riittää. Vähän, mutta hyvää!
Siinä tämänpäivän tavoite!- Anonyymi
Diinähän sitä onkin# hyvää seuraa ja tekemistä päivään. Mukavaa päivää teille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diinähän sitä onkin# hyvää seuraa ja tekemistä päivään. Mukavaa päivää teille.
Siis toivottajana Siili😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis toivottajana Siili😊
Kiitos🤗 On rentouttavaa lähteä kauppareissulle, kun fiilistelee samalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos🤗 On rentouttavaa lähteä kauppareissulle, kun fiilistelee samalla.
Kyllä. Minäkin paistoin kääryleet ja sitten siskokin soitti kauppareissulle. Hällä viimeinen lomapäivä niin tokihan pitää jossain käydä päiväkahvit siemasemassa ihmisten ilimoilla.
Siili
- Anonyymi
No se kaalikäärylekaali tulee kauppoihin vasta vähän ajan kuluttua. Nyt se on pellossa kasvamassa vielä. Kyllä minun käyttämissä kaupoissa on aina loppukesästä myynnissä sitä. On ihan hyllynreunassa nimike käärylekaali.
Se on vähän tavallista kaalia littanammaksi kasvanut ja iso lehtinen lajike. Kunhan nyt syödään enste nämä varhaiskaalit niin kyllä se taas kauppoihin ilmestyy.- Anonyymi
Hyvä tietää, kiitos tiedosta. Ei ole minun silmiini sattunut eikä korviini tullut. Aina saa uutta tietoa. Tosin kaalikääryleitäkään en paista kuin kerran vuodessa korkeintaan.
Siili
- Anonyymi
Kun ottaa kaaliin siihen tuo helpotusta kaaliruoka, varhaiskaalikeittoa tein männä viikolla, maku on tekijästä kiinni vaan mitä siihen kaalin lisäksi laitetaan. Ylempänä tuli vastaus mikä kaali siihen soveltuu.
Miten erotat kaalilaatikon ja kaalikääryleen maun samoista tarpeista.
Pertikki- Anonyymi
Kaalilla on paljon kavereita. On varaa valita.
Oisko kaalikääryle jotenki tiiviimpi suutuntumalta. Enpä ole tullu aatelleeksi aiemmin. Kaalilaatikko kuitenki tutumpi kuin kääryle.
Siili
- Anonyymi
Jotkut käyttävät savoijinkaalia kääryleihin. Kurttulehtistä, taitaa ollakin nimeltään kurttukaali.
- Anonyymi
Joo, en ole aikoihin tehnyt. Mutta tällaselle laiskemmalle se sopi hyvin.
Lehdet yhsitellen irtoaa, käytetään kiehuvassa vedessä.
- Anonyymi
Kiinankaali oli suosittu -70 luvulla, en ole nähny kaupoissa 🥬
- Anonyymi
Kyllä kait meidän kaupoissa on kiinankaalta edelleen.
Siili
- Anonyymi
Mustikkapiirakka vielä uuniin tälle illalle ennen koiran lenkitystä.
Sittenhän on kohta päivä pulkassa.
Siili - Anonyymi
alottajalle ehdotus,,,
tehdään toisia,,,,,
ku ei ole muuta hommaa,,,,,,- Anonyymi
jooo,, se on kivaa,,,
kyll on kivaa,,,,,,,,, - Anonyymi
No se homma valitettavasti taitaa olla ainakin minulta ohi😉.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo,, se on kivaa,,,
kyll on kivaa,,,,,,,,,Kivaa kun sullaKIN on kivaa. Kerrankin.
Siili
- Anonyymi
Huomentaa!
Torstai on toivoa täynnä, sanotaan.
Siili- Anonyymi
Huomenta!
Neljättä rokotetta ottamaan. Tarjoavat kuulemma samalla jäykkäkouristusrokotusta. Jos ottais sen samalla, kun edellisestä on jo aikaa. Rokotetaan kun ennen lapsena.
Aivoinfarktin sain vähän kolmannen piikin jälkeen, niin vähän jänskättää😬 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta!
Neljättä rokotetta ottamaan. Tarjoavat kuulemma samalla jäykkäkouristusrokotusta. Jos ottais sen samalla, kun edellisestä on jo aikaa. Rokotetaan kun ennen lapsena.
Aivoinfarktin sain vähän kolmannen piikin jälkeen, niin vähän jänskättää😬Oho. Onko sanottu et aivoinfarkti saattoi johtua rokotteesta?
Mullakin on nyt parin viime vuoden aikana hemoglobiini noussut 142-160 enkä syytä siihen löydä. Voisko syy olla covidissa tai rokotteessa?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho. Onko sanottu et aivoinfarkti saattoi johtua rokotteesta?
Mullakin on nyt parin viime vuoden aikana hemoglobiini noussut 142-160 enkä syytä siihen löydä. Voisko syy olla covidissa tai rokotteessa?
SiiliEivät osaa suoraan sanoa johtuiko eli ei, enkä nyt sitä ala vänkäämään. Elämähän on sattumuksia täynnä. Mikä johtuu mistäkin.
Sellaista se vaan on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät osaa suoraan sanoa johtuiko eli ei, enkä nyt sitä ala vänkäämään. Elämähän on sattumuksia täynnä. Mikä johtuu mistäkin.
Sellaista se vaan on!No jos olet sama kirjoittaja kuin tuolla aiemmin kuitenkin sinua vähän arvelutti seuraavan rokotteen ottaminen. Mutta tsemppiä tulevaisuuteen.
Siili
- Anonyymi
Torstai on rallia täynnä, eilen otin jo vähän esimakua.
- Anonyymi
Turvallista rallya 😁.
Siili - Anonyymi
Siellä keskeytettiin joku ralli katsojien vuoksi? Olivat väärässä paikassa katsomassa. Varppina harmitti heitäkin jotka ovat kaukaa tulleet katsomaan.
Siili
- Anonyymi
Hei Siili
Kävit tuolla ylempänä niin siitä, käymässä että vetelen viimeisiä päiviä ikäpalstoilla ja syy naurettava.
Vuosikausia ollut yhden persu naisen silmätikkuna, jos erehdyn mainitsemaan heidän puolueesta jotain negatiivista kun tarkoitus oikoa vääriä kommentteja niin se katsotaan haukkumiseksi.
Anonyymit voi vapaasti haukkua ilman seuraamuksia mutta rekattuna olisi oltava hiljaa. Palstaa hallitsee persuhenkisyys, muut puolueet ei ole esillä, persu tunkee ketjuun kuin ketjuun sotkemaan omilla aatteillaan vaikka aihe ihan jotain muuta.
Tämän kertaisen joka alkoi pitkästä rähinä ketjusta johon erehdyin mukaan ilman tarkoitusta kommentoimaan eräälle tutulle rekatulle ihan asiallisesti niin tämä persu nainen puuttui häiriköimään minä olen nolla ettei minua kaivata täällä.
Ei tästä sen enempää häivyn eikä harmita, 8-vuotta olin ikäpalstoilla. Voin käydä sinua moikkaamassa ohimennen koska sinä otit minut hyvin vastaan silloin aiemmin.
Pertikki
Ps. Anteeksi sotkin sun aloitusta.- Anonyymi
Joillain ei ole muuta tekemistä kuin pyrkiä omimaan palstat mieltymystensä mukaiseksi yrittämällä eliminoida toisinajattelijat palstalta varsinkin jos kokevat jäävänsä tieto-taidoissa ja perusteluissa alakynteen. Kun ei ole muuta sanottavaa, pyritään pääsemään ihon alle.
Jotkut ovat mustasukkaisia palstasta. Mieltävät omat aloituksensa omiksi ketjuikseen joihin osallistumista luulevat voivansa rajoittaa. Eivät myöskään osallistu muiden ketjuihin ja onpa jopa niin että pyritään hallinnoimaan palstaa nostamalla vanhoja ketjuja esiin.
Mitä liikkuu tämänikäisen ihmisen päässä jos pitää mennä ihan henkilöön asia ei riitä. Mitä se kertoo ihmisestä?
Pakollinen rekisteröityminen voisi vähänsuitsia näitä vihapuhetta mutta onko tämän suomi24:n tarkoituskin olla tälläinen en tiedä.
Mun aloituksissa ei ole rajoituksia. Jos on asiaa saa poiketa aiheesta. Ymmärrän jos haluat ainakin tauolle tms kukaan mormi-ihminen ei kestä tuollaista hyökkäystä ainakaa kovin pitkään. Tuu vain moikkaamaan hauska kuulla vanhasta tutusta.
Siili - Anonyymi
Missä pertikki, siellä persut. Ei kommenttia häneltä ilman persuja vaikka sitten olisi kaalikääryleistä kysymys niin persu persu persu ...
- Anonyymi
Hautausmaalla kukat vielä kukkii. Kohta alkanee kynttilä -aika.
Siili - Anonyymi
Teille tietennii !
- Anonyymi
no tuu ny sitt ,,, mennään,,,
- Anonyymi
oliks kivaa,,,
- Anonyymi
jooo,,,,,,,,,,,, kohta on kivaa
- Anonyymi
Tänään on taas niin kuuma päivä, ei vaan voi olla tuolla auringonpaisteessa. Sain harvinaisia vieraita ja menimme tuonne merenranta kahvilaan valmiille leivoksille ja juomingeille. Saimme onneksi pöydän varjopaikasta.
Kotiin tultua sitten olen kyttäillyt netistä sitä uudelleensyntynyttä tulivuoren purkausta Islannissa.
Muutenkin katsellut live kuvia vähän jokapuolelta Islantia, minua kiehtoo se erikoinen värimaailma joka tulee esiin niissä kuvissa.- Anonyymi
Täällä on myös lämpimämpää kuin eilen. Nyt paistaa aurinko lämpimästi mut tuossa puolen päivän jälkeen oli kunnon vesisade. Onneksi menin hautuumaalle autolla enkä pyörällä kuten ensin oli aikomus.
Minustakin luontokuvat ja dokumentit ovat kivoja. Lisäksi tykkään katella yliopistollisen eläinsairaalan jaksoja.
Nautitaan kesästä.
Siili
- Anonyymi
Perjantai vaan ei pizzaperjantai.
Vuorossa sukulointireissu kahdensadan kilometrin päähän. Päiväselti, kivaa vaihtelua arkeen. Koira turvavöihin takapenkille# lelut, vesikuppinja eväät mukaan. Niin koiralle kuin omistajalle.
Nautitaan päivästä!
Siili- Anonyymi
Onpahan tyhmä palsta tämäkin.
Esim aloittaja kuluttaa päivät joutilaana ja ainoa murhe on että muut eivät saisi tietää, mitä ruokaa meinaa tänään tehdä.
Ja sitten lätkää nuo iänikuiset tyhmät hymiönsä.
Vastaavaa, kuin joku joka kerta pieraisisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim aloittaja kuluttaa päivät joutilaana ja ainoa murhe on että muut eivät saisi tietää, mitä ruokaa meinaa tänään tehdä.
Vastaavaa, kuin joku joka kerta pieraisisi.Siinä ne vanhenevan ”aktiivisen” ihmisen ilot😂
Menen tänään lastenlasten kanssa leikkipuistoon. Saavat makkarakeittoa syödäkseen ja voivat polskia altaassa. Taitaa olla viimeinen kerta leikkipuistossa. Ovat jo niin isoja, ettei ehkä enää ensi kesänä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavaa, kuin joku joka kerta pieraisisi.Ni sinä tuollausilla "ystövällisillä" kommenteilla olet pierujutuilladt tekemässä tästä tyhmän. Sellainen palsta kuin kirjoittajat.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ne vanhenevan ”aktiivisen” ihmisen ilot😂
Menen tänään lastenlasten kanssa leikkipuistoon. Saavat makkarakeittoa syödäkseen ja voivat polskia altaassa. Taitaa olla viimeinen kerta leikkipuistossa. Ovat jo niin isoja, ettei ehkä enää ensi kesänäAika rientää. Vähän haikeaakin eikö. Mut aika aikaansa kutakin.
Mukavaa päivää.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ni sinä tuollausilla "ystövällisillä" kommenteilla olet pierujutuilladt tekemässä tästä tyhmän. Sellainen palsta kuin kirjoittajat.
SiiliKiitos että et laittanut iänikuista hymiötäsi!
Vielä kerran: Kiitos! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavaa, kuin joku joka kerta pieraisisi.Niin ja saathan toki joka viestin kohdalla pieraista jos se iloa sinulle tuottaa🤣. Siili
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että et laittanut iänikuista hymiötäsi!
Vielä kerran: Kiitos!Tehäänkö sopimus? Minä jätän hymiöt ja sinä muutat kirjoitustyylisi ystävällisenmäksi, kirjoitat täällä kuten inhimillinen ihminen yleensäki toisille ok?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika rientää. Vähän haikeaakin eikö. Mut aika aikaansa kutakin.
Mukavaa päivää.
SiiliNiin rientää ja lapset kasvavat niin kuin pitääkin. Mummot vanhenevat.
Haikeaa on! Kohta tulen yksin leikkipuistoon katselemaan pienten lasten puuhia. Se on niin kivaa puuhaa.
Mukavaa päivää sinullekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja saathan toki joka viestin kohdalla pieraista jos se iloa sinulle tuottaa🤣. Siili
Tuntuuko sinusta älyllisesti hyvältä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehäänkö sopimus? Minä jätän hymiöt ja sinä muutat kirjoitustyylisi ystävällisenmäksi, kirjoitat täällä kuten inhimillinen ihminen yleensäki toisille ok?
SiiliVoidaan tehdä, tämä oli sinulta rakentava ehdotus.
Kun sinä et enää käytä hymiöitäsi, niin minun ei tarvitse huomattaa niistä silloin.
Jos käytät, niinsinä et pidä sopimusta.
Ystävällisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan tehdä, tämä oli sinulta rakentava ehdotus.
Kun sinä et enää käytä hymiöitäsi, niin minun ei tarvitse huomattaa niistä silloin.
Jos käytät, niinsinä et pidä sopimusta.
YstävällisestiSovittu. Mutta mistä tunnistan sinut noista muista anonyymeista? Siis mistä tiedän että sinä pidät osaltasi kiinni sopimuksesta?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuuko sinusta älyllisesti hyvältä?
Tuoko jos joku puhuu pieruista? Sehän on hänen asiansa ei minun. Toki pyrin ymmärtämään kaikenlaisia mieltymyksiä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin rientää ja lapset kasvavat niin kuin pitääkin. Mummot vanhenevat.
Haikeaa on! Kohta tulen yksin leikkipuistoon katselemaan pienten lasten puuhia. Se on niin kivaa puuhaa.
Mukavaa päivää sinullekin.Kiitos paljon. Minä en enää mene leikkipuistoon. Nautin tästä iästä kun saan keskittyä enemmän muihin juttuihin.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos paljon. Minä en enää mene leikkipuistoon. Nautin tästä iästä kun saan keskittyä enemmän muihin juttuihin.
SiiliMihin ”juttuihin”? ”Aikuisten” jutut on tylsiä ja ”aikuiset” on tylsiä.
Lasten kanssa ja lasten touhuja seuratessa pysyy itsekin virkeänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin ”juttuihin”? ”Aikuisten” jutut on tylsiä ja ”aikuiset” on tylsiä.
Lasten kanssa ja lasten touhuja seuratessa pysyy itsekin virkeänä.Makuasioita joista ei voi kiistellä.
Siili
- Anonyymi
Taas Siili kavereineen pilaa ketjua kaksinkeskisillä, lapsellisilla heitoillaan. Valitkaa joku yksityisempi yhteydenpitokeino ja antakaa meidän muiden keskustella annetusta aiheesta. Se siitä.
Koska kuntosali avautui kesätauon jälkeen 1.8., ajattelin lähteä kohta "treenaamaan". Toivottavasti siellä ilmastointi pelaa! Sitten suihkun jälkeen vaikka kirpparikierrokselle. Se on mukavaa, vaikka en juuri koskaan mitään ostakaan. Kiva kierrellä ja katsella.
Kun palaan kotiin, odotan ukkoni saaneen valmiiksi "tilaamani" puutarhapenkin, jolle voin istahtaa vaikka olutta tai lonkeroa nauttien. Nautin. Nautinnollisia hetkiä muillekin!- Anonyymi
Mitä tarkoittaa kaksinkeskinen ketjussa? Jos minulle joku kommentoi ohi annetun aiheen onko se kaksinkeskistä jos kommentoin siihen?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kaksinkeskinen ketjussa? Jos minulle joku kommentoi ohi annetun aiheen onko se kaksinkeskistä jos kommentoin siihen?
SiiliJa tämän ketjun aihe oli mille alettais tänään. Taisit kirjoittaa kommenttisi väärään ketjuun vai kuinka? Se oli varmaan tarkoitettu tuhon lihasketjuun? Tähän ketjuun voimme me lapsellisetkin kirjoittaa ihan vapaasti.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän ketjun aihe oli mille alettais tänään. Taisit kirjoittaa kommenttisi väärään ketjuun vai kuinka? Se oli varmaan tarkoitettu tuhon lihasketjuun? Tähän ketjuun voimme me lapsellisetkin kirjoittaa ihan vapaasti.
SiiliJa valitettavasti tämän ketjun aiheen annoin minä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän ketjun aihe oli mille alettais tänään. Taisit kirjoittaa kommenttisi väärään ketjuun vai kuinka? Se oli varmaan tarkoitettu tuhon lihasketjuun? Tähän ketjuun voimme me lapsellisetkin kirjoittaa ihan vapaasti.
SiiliSinulla on tosi huono muisti.
"Mun aloituksissa ei ole rajoituksia. Jos on asiaa saa poiketa aiheesta. Ymmärrän jos haluat ainakin tauolle tms kukaan mormi-ihminen ei kestä tuollaista hyökkäystä ainakaa kovin pitkään. Tuu vain moikkaamaan hauska kuulla vanhasta tutusta.
Siili" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tosi huono muisti.
"Mun aloituksissa ei ole rajoituksia. Jos on asiaa saa poiketa aiheesta. Ymmärrän jos haluat ainakin tauolle tms kukaan mormi-ihminen ei kestä tuollaista hyökkäystä ainakaa kovin pitkään. Tuu vain moikkaamaan hauska kuulla vanhasta tutusta.
Siili"Mitennii? Minua voi moikata missä ketjussa hyvänsä ja sinä et minua säätele.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitennii? Minua voi moikata missä ketjussa hyvänsä ja sinä et minua säätele.
SiiliNo ei mennyt jakeluun siilillä omat kirjoituksensa.
- Anonyymi
Aiheesta "Mille alettais tänään" minäkin. Poimin tänään n. 7 litraa mustikoita ihan omalta tontilta. Osan pussitan pakkaseen ja osasta teen piirakan huomenna. Lisäksi pitäisi harjoitella laktoositon ja gluteeniton versio. Tähänastiset ovat epäonnistuneet.
Hyvä, että viitsit lähteä näillä keleillä kuntosalille. Minun normaaliin ohjelmaani olisi kuulunut sauvakävely, mutta ei näillä helteillä. Huh. Onneksi huomenna hellittävät.
- Anonyymi
Ihmeellisiä ruuanlaittajia! En suin surminkaan söisi kaalikääryleitä tai mustikkapiirakkaa. Joskus ehkä olen saattanut molempia maistaa sen verran etten kumpaakaan syö.
- Anonyymi
Oma koti kullan kallis. Olipa hirveä ukonilma ja vettä satoi kaatamalla lähes koko kotimatkan. Sumuvalot päällä sai ajella. Onnellisesti kotona.
Siili - Anonyymi
Lauantai, lakananvaihtopäivä.
Sopiva päivä muutoinkin kotona puuhasteluun kun sataa. Kurssisivut aukenivat eilen joten pääsee niihin perehtymään. Oikeastaan huomasin ettö olen kaivannut jotain organisoitua tekemistä. Tuossa on tiedostoa mihin perehtyä ja sitten on viikkotehtävä joka palautetaan alustalle. Lisäksi keskustelupalsta jossa osallistujat keskustelevat aiheesta. Alkuun piti kirjoittaa lyhyt kuvaus itsestään mitä kurssilta odottaa, tykkään.
Siili- Anonyymi
Hienoa, että mainitsit nuo kurssit. Täytyy itsekin katsoa, jos jotain löytäisin.
Koronan umpiossa olemisen jälkeen kyllä kaipaan edes vähän pään käyttöä. Liikuntaharrastukset ovat vähän pitäneet rytmiä, mutta kaipaan innostumista johonkin, joka veisi mukanaan.
Täällä oli aikamoinen myrsky yöllä. Parvekelasien raoissa tuuli vinkui. Satoi kaatamalla. Yöunethan siinä meni. Saapahan tänään tuuletettua raikasta ilmaa ja ensi yön nukkuu hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että mainitsit nuo kurssit. Täytyy itsekin katsoa, jos jotain löytäisin.
Koronan umpiossa olemisen jälkeen kyllä kaipaan edes vähän pään käyttöä. Liikuntaharrastukset ovat vähän pitäneet rytmiä, mutta kaipaan innostumista johonkin, joka veisi mukanaan.
Täällä oli aikamoinen myrsky yöllä. Parvekelasien raoissa tuuli vinkui. Satoi kaatamalla. Yöunethan siinä meni. Saapahan tänään tuuletettua raikasta ilmaa ja ensi yön nukkuu hyvin.Täälläkin on ilmeisesti satanut koko yön, rapakoita pihamaalla ja delleen sataa. Yöt ovat jo pimeitä tälläkin korkeudella.
Hankin muuten sähkökatkosten varalta ladattavan lampun. Jos vaikka sitä talven mittaan tässä jossain kohti tarvisi.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin on ilmeisesti satanut koko yön, rapakoita pihamaalla ja delleen sataa. Yöt ovat jo pimeitä tälläkin korkeudella.
Hankin muuten sähkökatkosten varalta ladattavan lampun. Jos vaikka sitä talven mittaan tässä jossain kohti tarvisi.
SiiliJa parkkipaikalla näkyynolevan auto, jossa on jäänyt vänkärin puolen ikkuna yöksi auki. Voipi olla sisältä märkä....
Siili
- Anonyymi
Jumettua kuvaa joillekkin kun tullaan työelämästä joutilaaksi, en tiedä miten yleistä jos ei ole oikein harrastanut mitään.
pe- Anonyymi
Kyllä. Vaikka työhön ei ole kaipuuta jotain sisältöä päiviin haluaa saada. Eri näkökulmasta kuin oma työ.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vaikka työhön ei ole kaipuuta jotain sisältöä päiviin haluaa saada. Eri näkökulmasta kuin oma työ.
SiiliIhmeellisiä ”kaipauksia” tai ”umpioita” teillä!
Sisältöä päiviin riittää ihan vaan olemalla ja puuhastelemalla normi juttuja. Korona ei mitään ”umpiota” aiheuttanut. Ihan samallalailla olen elänyt senkin ajan.
Eilen kyllä kävin katsomassa ameriikkalaista maihinnousualusta, jonka sanotaan tuovan nyt meillekin turvaa muuttuvassa maailmantilanteessa. En kyllä nyt ihan luota siihenkään juttuun. Näkihän sen nopean muutoksen venäjänkin suhteen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellisiä ”kaipauksia” tai ”umpioita” teillä!
Sisältöä päiviin riittää ihan vaan olemalla ja puuhastelemalla normi juttuja. Korona ei mitään ”umpiota” aiheuttanut. Ihan samallalailla olen elänyt senkin ajan.
Eilen kyllä kävin katsomassa ameriikkalaista maihinnousualusta, jonka sanotaan tuovan nyt meillekin turvaa muuttuvassa maailmantilanteessa. En kyllä nyt ihan luota siihenkään juttuun. Näkihän sen nopean muutoksen venäjänkin suhteen!Se on vähän mikä kellekin riittää. Jokainen elää omaa elämäänsä tarpeineen ja kiinnostuksen kohteineen. Toiset lukevat kirjoja, toiset täyttävät sanaristikoita,m toiset katsovat ohjelmia kotipuuhastelujen ohessa.
Pääsikö sinne maihinnousualukseen sisälle asti katsomaan?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän mikä kellekin riittää. Jokainen elää omaa elämäänsä tarpeineen ja kiinnostuksen kohteineen. Toiset lukevat kirjoja, toiset täyttävät sanaristikoita,m toiset katsovat ohjelmia kotipuuhastelujen ohessa.
Pääsikö sinne maihinnousualukseen sisälle asti katsomaan?
SiiliJoo, jokainen elää, mutta toiset raportoivat siitä omasta elämästään, ihan niin kun ketään kauheasti kiinnostaisi. Eilen katselin äitejä, jotka asettelivat eväät makkarakeittolautasen kanssa nättiin asetelmaan ja sitten kännyköillään kuvasivat. Instaanko mahtoivat kuvat laittaa! Nuo uupuneet äidit!
Eihän sinne nyt sisälle alukseen! Sen verran ehkä salaista tietoa. Paljon oli vaan kannella erilaisia isoja lentäviä masiinoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, jokainen elää, mutta toiset raportoivat siitä omasta elämästään, ihan niin kun ketään kauheasti kiinnostaisi. Eilen katselin äitejä, jotka asettelivat eväät makkarakeittolautasen kanssa nättiin asetelmaan ja sitten kännyköillään kuvasivat. Instaanko mahtoivat kuvat laittaa! Nuo uupuneet äidit!
Eihän sinne nyt sisälle alukseen! Sen verran ehkä salaista tietoa. Paljon oli vaan kannella erilaisia isoja lentäviä masiinoita.Some on tätä päivää, etenkin nuoren sukupolven keskuudessa. He ovat kasvaneet siihen ja näyttäähän tuo kiinnostavan jos jotkut saavat ihan elantonsa siitä. Missä makkarakeittitapahtumassa niitä äitejä seurasit?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Some on tätä päivää, etenkin nuoren sukupolven keskuudessa. He ovat kasvaneet siihen ja näyttäähän tuo kiinnostavan jos jotkut saavat ihan elantonsa siitä. Missä makkarakeittitapahtumassa niitä äitejä seurasit?
SiiliLasten puistoruokailussa leikkipuistossa. Some on turhaa ja vanhanaikaista! Ei sitten pidä nuorten valittaa uupumusta, jos yrittävät pysyä somemaailmassa ihanaa itseään ja onnistunutta elämäänsä esittelemässä. Työstähän sekin varmaan käy!
Just uutisissa oli juttua ”tietojärjestelmästä” apotti, kun lekurit vinkuu, ettei heitä uskota ja muutoksia tehdä toimimattomaan järjestelmään. Kaikki ”tietotekniikka” uuvuttaa, ketä mitenkin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten puistoruokailussa leikkipuistossa. Some on turhaa ja vanhanaikaista! Ei sitten pidä nuorten valittaa uupumusta, jos yrittävät pysyä somemaailmassa ihanaa itseään ja onnistunutta elämäänsä esittelemässä. Työstähän sekin varmaan käy!
Just uutisissa oli juttua ”tietojärjestelmästä” apotti, kun lekurit vinkuu, ettei heitä uskota ja muutoksia tehdä toimimattomaan järjestelmään. Kaikki ”tietotekniikka” uuvuttaa, ketä mitenkin!Herranen aika! Vieläkö se "apotti" on vaiheessa? Sehän otettiin käyttöön lähes 10 v. sitten. Mistä ihmeestä kiikastaa ettei vieläkään saada toimivaa tietojärjestelmää terveydenhuoltoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten puistoruokailussa leikkipuistossa. Some on turhaa ja vanhanaikaista! Ei sitten pidä nuorten valittaa uupumusta, jos yrittävät pysyä somemaailmassa ihanaa itseään ja onnistunutta elämäänsä esittelemässä. Työstähän sekin varmaan käy!
Just uutisissa oli juttua ”tietojärjestelmästä” apotti, kun lekurit vinkuu, ettei heitä uskota ja muutoksia tehdä toimimattomaan järjestelmään. Kaikki ”tietotekniikka” uuvuttaa, ketä mitenkin!No kun katsoi näitä instoja, snapchatteja ja tiktokkeja ei vaikuta siltä et ois vanhanaikaista. Päinvastoin entistä enemmän halutaan julkaista materiaalia nettiin.
Siili
- Anonyymi
Maihinnousu veneitä sattuu kävelyreittini varrelle täällä sisä-suomessa, miksei tuossa järven pohjukassa voisi ei välttämättä amerikkalain maihinnousualus, vähän pinempikin riittäisi.
pe- Anonyymi
kor. pienempi
- Anonyymi
Eihän sitä tiedä vaikka joskus tässä vielä olisikin. Saamma nähä....
Siili
- Anonyymi
Ei tullutkaan sadetta. On siis lähdettävä lyömään liikkumatonta palloa, koska liikkuvaan ei enää näillä kymmenillä osu. Kaalikääryleet on kyllä hyviä mutta niiden tekeminen on vielä huonossa hapessa mutta otetaan siitä haaste vastaan. Sen vois korvata tämä päivänä grillaamisella
- Anonyymi
Kaalikääryleiden tekoon menee näämä lähes koko päivä joten golffaa rauhassa ja grillaa.
Siili
- Anonyymi
On kesä kirkas huomen ja suvi sunnuntain.
Ei liiku lehti tuomen ja lintunen on vait.
Aamukahvit parvekkeella tuntuu tänään hieman viileältä. Mut silti päivän parhaita hetkiä. Aamupala ja aamunnlehti sekä vilkaisu palstoille. Oma rauha.
Siili - Anonyymi
Joo, tänään olis vaikka minkälaista menoa! Kohta lähtee höyryjuna, Hagiksessa on markkinat ja kahdeltatoista aukeavat puutarhat. Aika vaan menee niin nopeasti ja hommat on aivoinfarktin myötä hidastuneet, että taitaa päivä kulua ”päätä käännellessä”.
Ei enää jaksa!- Anonyymi
Kannattaa olla itselleen armollinen, voi havannoida mitä on tarjolla mutta myös hyväksyä se, jos ei jaksa. Netin kauttakin voi osallistua kaikkeen kauniiseen vaikka se ei paikan päällä oloa korvaa.
Oletko käynyt aiemmin museoissa tai erilaisissa näyttelyissä? Minua on alkaneet kiinnostaa ne, kun aikaa on.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa olla itselleen armollinen, voi havannoida mitä on tarjolla mutta myös hyväksyä se, jos ei jaksa. Netin kauttakin voi osallistua kaikkeen kauniiseen vaikka se ei paikan päällä oloa korvaa.
Oletko käynyt aiemmin museoissa tai erilaisissa näyttelyissä? Minua on alkaneet kiinnostaa ne, kun aikaa on.
SiiliEi tarvitse olla armollinenkaan, kun aika vaan kuluu niin nopsaan, kun homma on hidastunut. Eikä oikeastaan enää mitään kaipaakaan, kun elin aikoinaan hyvinkin aktiivisesti. Tuntuu, että kaikki on jo nähty.
Joskus kaipaan Lontooseen kotikadulle, muttei sekään ole enää niin välttämätöntä. En enää jaksa kävellä siellä niin kuin aina kävelin. Kaikissa paikoissa pitkin maailmaa olen reissannut, missä olen halunnutkin, niin ei niihinkään enää.
Museoissa ja näyttelyissä aikoinaan ravasin kyllästymiseen asti. Teatterikaan ei enää niin iske. Näytöksiä tuli aikoinaan katseltua ihan riittävästi.
On ihan mukavaa, kun tuntee kaiken tehneensä ja nyt voi olla vaan. Hörppiä kahvia ja katsella pääskysten lentoa vielä vähän aikaa, ennen kun muuttavat muualle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla armollinenkaan, kun aika vaan kuluu niin nopsaan, kun homma on hidastunut. Eikä oikeastaan enää mitään kaipaakaan, kun elin aikoinaan hyvinkin aktiivisesti. Tuntuu, että kaikki on jo nähty.
Joskus kaipaan Lontooseen kotikadulle, muttei sekään ole enää niin välttämätöntä. En enää jaksa kävellä siellä niin kuin aina kävelin. Kaikissa paikoissa pitkin maailmaa olen reissannut, missä olen halunnutkin, niin ei niihinkään enää.
Museoissa ja näyttelyissä aikoinaan ravasin kyllästymiseen asti. Teatterikaan ei enää niin iske. Näytöksiä tuli aikoinaan katseltua ihan riittävästi.
On ihan mukavaa, kun tuntee kaiken tehneensä ja nyt voi olla vaan. Hörppiä kahvia ja katsella pääskysten lentoa vielä vähän aikaa, ennen kun muuttavat muualle.Kyllä. Nolemme yksilöitä ja eläneet yksilöllisen elämän ja siltä pohjalta katselemme tätä maailmaa.
Itse taas koen että minulla olisi niin paljon näkemättä ja kokematta ja minusta juuri se on elämäni suola tällä hetkellä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Nolemme yksilöitä ja eläneet yksilöllisen elämän ja siltä pohjalta katselemme tätä maailmaa.
Itse taas koen että minulla olisi niin paljon näkemättä ja kokematta ja minusta juuri se on elämäni suola tällä hetkellä.
SiiliSiis me olemme..
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Nolemme yksilöitä ja eläneet yksilöllisen elämän ja siltä pohjalta katselemme tätä maailmaa.
SiiliMinusta taas olisi hassua, jos seitsemääkymppiä lähestyessä ajattelisin, että paljon on vielä kokematta ja näkemättä. Taitaisi siinä tapauksessa jäädäkin. En enää lähtisi mihinkään vanhusrientoihin, kun en niistä mitään saisi irtikään.
On hyvä mieli, kun ei tarvitse haikailla tekemättömyyden ja menemättömyyden perään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta taas olisi hassua, jos seitsemääkymppiä lähestyessä ajattelisin, että paljon on vielä kokematta ja näkemättä. Taitaisi siinä tapauksessa jäädäkin. En enää lähtisi mihinkään vanhusrientoihin, kun en niistä mitään saisi irtikään.
On hyvä mieli, kun ei tarvitse haikailla tekemättömyyden ja menemättömyyden perään.Niin me ollaan erilaisia. Minua taas kylmää ajatus siitä että minulla ei olisi kiinnnostuksen kohteita. Juuri jäin eläkkeelle ja olen todella odottanut tätä aikaa että minulla on mahdollisuus ja jaksamista toteuttaa itseäni. Vanhusriennoillakin on aikansa ja paikkansa. Ihanaa että niitä järjestetään on jokaiselle jotain.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin me ollaan erilaisia. Minua taas kylmää ajatus siitä että minulla ei olisi kiinnnostuksen kohteita. Juuri jäin eläkkeelle ja olen todella odottanut tätä aikaa että minulla on mahdollisuus ja jaksamista toteuttaa itseäni. Vanhusriennoillakin on aikansa ja paikkansa. Ihanaa että niitä järjestetään on jokaiselle jotain.
SiiliMinä taas olen elänyt ajassa koko ajan. Ei ole tarvinnut odottaa mitään erityistä aikaa. Nyt elän tyytyväisenä tätä aikaa.
Toivon sinulle nautinnollista aikaa eläkkeellä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas olen elänyt ajassa koko ajan. Ei ole tarvinnut odottaa mitään erityistä aikaa. Nyt elän tyytyväisenä tätä aikaa.
Toivon sinulle nautinnollista aikaa eläkkeellä!Minulla raskas vuorortyö vei kaikki mehut? Vapaa-aika velvoitteineen meni muiden velvoitteiden parissa joten todellakin nautin tästä vapaudesta niin kauan kuin suinkin kykenen.
En voi siis sanoa ettenkö olisi elänyt ajassa, kuitenkin nyt kun jäin eläkkeelle koen että elämässäni alkoi uusi sivu ja minulla on aikaa omille mieltymyksilleni.
Leppoisia päiviä Sinulle!
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SiiliMuseot ja näyttelyt ovat tosi laaja-alainen käsite. Varmasti jokaiselle löytyy jotakin mielenkiintoista - tietenkin sen mukaan, missäpäin asuu ja onko kiinnostusta tai mahdollisuuksia matkusteluun.
Historia, eläimet, taide, kulkuneuvot, sairaalat -joo niistäkin on museoita, kirkot, soittimet jne. Jos mennään Suomesta parin tunnin lennon päähän Berliiniin, niin sieltä löytyy vähäsen erikoisempia, humoristisia aiheita esim. ällöttävimpien ruokien museo Disgusting Food Museum in Berlin. Sen lisäksi, että voi katsella ruoka-annoksia, niitä voi myös maistella paikan päällä tai ostaa annos mukaan. Eivät siis ole iäkkäitä annoksia museo nimestä huolimatta. Ja jos oikein inhottaa joku ruoka, niin ilmeensä voi kuvauttaa
ja viedä kuvan vaikkapa kaverille matkamuistona.
Itse en ole äsken mainitussa vielä käynyt, mutta saatan käydä. Erityisesti olen kiinnostunut eläintieteellisistä museoista ja maiden historiaan liittyvistä museoista.
Niissä onkin tullut vierailtua.
<anni> kirjoitteli pilke silmäkulmassa
- Anonyymi
Taas ei aamulehti tullut klo 8 mennessä. Jo toisen kerran tällä viikolla. Aamupala ei todellakaan maistu samalta eikä päivä ala normaalisti ilman joka-aamuista aviisia. Postin jakelulle tarttis tehdä jotain, sääoloista ei ole kiinni.
Postilaatikotkin piti laittaa "penikulmien" päähän. Lenkkaa sinne sitten huonoilla jaloillasi tyhjän takia. Tällainen aamu täällä tänään, toivottavasti muilla parempi.
Nyt miettimään, mihin tänään ryhtyisi. Ehkä ensin sauvakävelylle, kun ilmakin viileämpi.- Anonyymi
Onkohan noilla lehdillä lehdenjakajista pulaa. Meillekin aamulehti tuli viime viikolla pariin otteeseen myöhässä. Ja kyllähän se harmittaa. Tosin näin kerrostalossa lehti tulee eteiseen, ei tarvitse kaukaa hakea.
Sauvakävely virkistää ja liike on lääke.
Meillä koira pitää huolen et reippailemaan pääsee oli keli mikä hyvänsä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan noilla lehdillä lehdenjakajista pulaa. Meillekin aamulehti tuli viime viikolla pariin otteeseen myöhässä. Ja kyllähän se harmittaa. Tosin näin kerrostalossa lehti tulee eteiseen, ei tarvitse kaukaa hakea.
Sauvakävely virkistää ja liike on lääke.
Meillä koira pitää huolen et reippailemaan pääsee oli keli mikä hyvänsä.
SiiliTaitavat jakajat olla ruohonleikkuupuuhissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat jakajat olla ruohonleikkuupuuhissa.
Ai vieläkö he sitäkin tekee? Meilläpäin näkyvät hakevan nuorisoa yötöihin aamulehden jakeluun.
Siili
- Anonyymi
Crepe ala jauhis 😋
- Anonyymi
Nami. Paistoitko sisällä vai ulkona?
Siili
- Anonyymi
Arkea vaan: pyykin silittämistä, lakanoiden vaihtoa, ruoan laittoa. Tein ruokaa useammaksi kerraksi. Vajaa pari kiloa kassleria eli sian niskalihaa leikkasin pihveiksi ja paistoin pannulla niitä hieman ja laitoin sitten puoleksitoista tunniksi paistoastiassa vedessä ne kypsymään uuniin. Mausteeksi laitoin kuivattua rosmariinia, suolaa ja maustepippuria. Jäähtyneenä sitten pakastimeen pieniin eriin pakattuna. Paistoliemi myös pakastimeen omassa astiassaan - siitä saa hyvää kastiketta, kun suurustaa sen jauhoilla.
Arjen ja sunnuntain ilot ovat pieniä ja helppoja toteuttaa: pelaan tietokoneella pasiansseja, täytän sanaristikoita ja luen kirjoja, jos olen kirjastosta jotain mielenkiintoista löytänyt. Korona-aika on kaventanut sosiaalista elämää.
Mukavaa alkavaa viikkoa ihan jokaiselle!
<anni>- Anonyymi
Meillä tuppaa sunnuntai olemaan se laiskottelupäivä nyt kun se on mahdollista. Ei siivoilla eikä ainakaan isommasti pestä pyykkiäkään. Lieneekö peruja lapsuudesta, en tiedä.
Siili
- Anonyymi
Ryhdyn huomenna laiskottelemaan.
Rutiininomainen salikäynti aamulla. Koukisteluja.
Vaimon kuskaaminen naapurikaupungin keskussairaalaan hönkimään antibiootteja.
Ajoitus menee normaalin sapuskan laittamiseni aikataulun päälle joten laiskottelen ja leikimme upporikasta menemällä lounaalle matkan varrella olevan ABC:n kuppilaan.
Ylihuomenna jatkuu normaali rutiinielämä.
Sali > marketti > safkan valmistus ja kattaminen > romsun lukemista ruokalevon aikana.- Anonyymi
Rutiinit luovat rakennetta päivään. Kannatan. Laiskottelupäiviäkin pitää olla tai laiskottelua rutiinien lomassa.
Rutiinien rikkoutuminen välillä tuovat
vaihtelua.
Siili
- Anonyymi
Maanantaina makkarat tehtiin.
Uusi viikko polkaistaan käyntiin. Aurinko paistaa ja harakat raakkuu.
Aamulehti tuli ajallaan, pääsee lukemaan päivän uutisia. Valtakunnassa kaikki hyvin. Onko teillä?
Siili - Anonyymi
Hyvin lähti, järjestelin. Menen sieneen ja kutsun ystävän kahville kun heittää minut takaisin pihaan. Oudolta näyttää kun on pedattu ja tyhjältä kun kaikki kengät on sullottu paikoilleen. Niin mukavasti tuulettuvat tuossa eteisen matolla. Uikkarit pitää muistaa, matkalla on järvi.
- Anonyymi
Mitäs aattelin sienistä tehdä? Onkos uinticedet vielä lämpimät?
Mukavaa päivää metsässä!
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs aattelin sienistä tehdä? Onkos uinticedet vielä lämpimät?
Mukavaa päivää metsässä!
SiiliEi sienen sientä löytynyt. Onneksi otin pari mustikkaämpäriä mukaan. Toisesta jäi vähän puuttumaan kun alkoi sade. Ihana uida sateessa, muistin että lapsena lähdettiin varta vasten sateella uimaan. Minulle ei ole vesi milloinkaan kylmää, ei se hellelämpöiseltä tuntunut. Tiedättehän kun toiset odottaa suihkussa että tulee lämmintä vettä, en minä.
- Anonyymi
Kaksi käytännön estettä.
Vuosikaudet tein syksyisin hapankaalikääryleitä täytteenä hirvenjauhelihaa.
Esteet? Kaverini ei enää käy hirvimetsällä enkä minä viitsi tehdä hapankaalia.- Anonyymi
Niin ne ajat ja tavat muuttuu.
Minut on yltäkylläistetty aikoinaan kotona hirvenlihalla joten siitä on kiintiö täynnä.
Diabetesliiton resepteissä on ohje kaalikääryleiden teosta savoijinkaalesta eli kurttukaalesta.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minut on yltäkylläistetty aikoinaan kotona hirvenlihalla joten siitä on kiintiö täynnä.
Diabetesliiton resepteissä on ohje kaalikääryleiden teosta savoijinkaalesta eli kurttukaalesta.
SiiliRuusu Siilille!
Pitää lupauksensa! Ei emoijia, kiitos!
Kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka pitävät lupauksensa. Hienoa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruusu Siilille!
Pitää lupauksensa! Ei emoijia, kiitos!
Kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka pitävät lupauksensa. Hienoa!Kiitos kiittämästä. Kun nätisti pyydetään ja tullaan puolitiehen vastaa niin mikä ettei.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SiiliMinun makuuni sopii hyvin yhdistelmä hirven jauhelihalla sävytetty hapankaalikääryle.
Pidän kyllä muutenkin hapankaalista.
Laatikkona, keittona.
Kunnon hapankaali on valmistettava itse. Olen joskus erehtynyt ostamaan valmista ja ne ovat kesken käyneitä ja muutenkin omituisen makuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun makuuni sopii hyvin yhdistelmä hirven jauhelihalla sävytetty hapankaalikääryle.
Pidän kyllä muutenkin hapankaalista.
Laatikkona, keittona.
Kunnon hapankaali on valmistettava itse. Olen joskus erehtynyt ostamaan valmista ja ne ovat kesken käyneitä ja muutenkin omituisen makuisia.Minä en muista koskaan hapankaalta edes maistaneeni.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en muista koskaan hapankaalta edes maistaneeni.
SiiliTutustuin sattumalta outoihin makuihin.
Olin 18v ikäisenä tehnyt todella pitkiä työrupeamia paikallisen kartonkitehtaan jouluremontissa. Palkka pyhiltä 3 x normaali tuntipalkka.
Omat vanhempani olivat jossakin sukulaisissa.
Jotain kuivamuonaa olivat jättäneet.
Menin moikkaamaankaveriani ja kaverini äiti näki nälkiintyneen olemukseni kysyen josko minulle kelpaisi hapankaali keitto.
Olin köyhän työläiskodin evakkojen kasvatti enkä ollut koskaan maistanut hapankaalia missään muodossa.
Vanhempieni ehdoton asenne. Hapankaali on ryssien ruokaa.
Saksalaisfani isäni ei tiennyt mikä rooli hapankaalilla on saksalaisten pöydässä.
1700 luvulla Kapteeni Cook pakotti laivamiehistön syömään hapankaalia. Oli todennut sen ehdottoman tehokkaaksi keripukin torjujaksi pitkillä purjehdusmatkoilla.
Säilyi ja tehostui niissäkin säilytysolosuhteissa.
Rouva kattoi pöytään hapankaali keittoa, näkkileipää, sinihomejuustoa, joka myös oli minulle tuntematonta sekä tavallista piimää.
Jukopliuta kun kaikki maistui taivaallisen hyvälle!
Tuosta jäi minulle ikuinen makujälki.
Kun perustin perheen niin silloin pikkukaupunkimme kaupoissa ei ollut hapankaalia.
Ryhdyin syksyisin ostamaan halpaa kaalia. Minulla oli 20 litran kannellinen pänikkä.
Valmistin pesäpallomailan kokoisen umpipuisen tylppäpäisen koivusurvimen.
Pänikän pohjalle valittu kaalinpää. Loput kaalit niin ohuiksi suikaleiksi kuin viitsin. Koivusurvimella suikaleet pikkuerissä mössöksi. Kerrosten väleihin karkeaa merisuolaa.
Huoneen lämmössä niin pitkään, että mössö oli muhinut riittävästi. Sen jälkeen kylmiöön.
Pohjalla muhineesta kaalinpäästä oli todella helppo tehdä kääryleitä Lehdet olivat sellaisenaan erittäin helppoja käsitellä. Joustavia, taipuisiaja kuitenkin käsittelyn kestäviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutustuin sattumalta outoihin makuihin.
Olin 18v ikäisenä tehnyt todella pitkiä työrupeamia paikallisen kartonkitehtaan jouluremontissa. Palkka pyhiltä 3 x normaali tuntipalkka.
Omat vanhempani olivat jossakin sukulaisissa.
Jotain kuivamuonaa olivat jättäneet.
Menin moikkaamaankaveriani ja kaverini äiti näki nälkiintyneen olemukseni kysyen josko minulle kelpaisi hapankaali keitto.
Olin köyhän työläiskodin evakkojen kasvatti enkä ollut koskaan maistanut hapankaalia missään muodossa.
Vanhempieni ehdoton asenne. Hapankaali on ryssien ruokaa.
Saksalaisfani isäni ei tiennyt mikä rooli hapankaalilla on saksalaisten pöydässä.
1700 luvulla Kapteeni Cook pakotti laivamiehistön syömään hapankaalia. Oli todennut sen ehdottoman tehokkaaksi keripukin torjujaksi pitkillä purjehdusmatkoilla.
Säilyi ja tehostui niissäkin säilytysolosuhteissa.
Rouva kattoi pöytään hapankaali keittoa, näkkileipää, sinihomejuustoa, joka myös oli minulle tuntematonta sekä tavallista piimää.
Jukopliuta kun kaikki maistui taivaallisen hyvälle!
Tuosta jäi minulle ikuinen makujälki.
Kun perustin perheen niin silloin pikkukaupunkimme kaupoissa ei ollut hapankaalia.
Ryhdyin syksyisin ostamaan halpaa kaalia. Minulla oli 20 litran kannellinen pänikkä.
Valmistin pesäpallomailan kokoisen umpipuisen tylppäpäisen koivusurvimen.
Pänikän pohjalle valittu kaalinpää. Loput kaalit niin ohuiksi suikaleiksi kuin viitsin. Koivusurvimella suikaleet pikkuerissä mössöksi. Kerrosten väleihin karkeaa merisuolaa.
Huoneen lämmössä niin pitkään, että mössö oli muhinut riittävästi. Sen jälkeen kylmiöön.
Pohjalla muhineesta kaalinpäästä oli todella helppo tehdä kääryleitä Lehdet olivat sellaisenaan erittäin helppoja käsitellä. Joustavia, taipuisiaja kuitenkin käsittelyn kestäviä.Kivaa lukea tuota tarinaasi. Nälkä totuttaa erilaisiin makuelämyksiin.
Siili
- Anonyymi
Tiistaina tikut vuoltiin.
Siitäpä tulikin mieleen makkara.
Uunimakkaraa ja kylykeen juuresranskikset. Eiköhän niillä näläkä taas siirry ja päivän kasvissannostakin kasvatettua.
Siili - Anonyymi
Tänään Angus entrecote, valkosipuluperunaterriiniä ja madeiralastiketta.
Tähtianispannacotta, valkosuklaata ja veripersikkasorbettia.
😋😋😋- Anonyymi
Siehän se vasta mestarikokki olet vai meetkö ravintolaan syömään? Meillä ei tuommosta syödä ku juhlissa.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siehän se vasta mestarikokki olet vai meetkö ravintolaan syömään? Meillä ei tuommosta syödä ku juhlissa.
SiiliJoo, kuppilaan kuppilaan. Näytti vaan niin hienolta, että piti esitellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kuppilaan kuppilaan. Näytti vaan niin hienolta, että piti esitellä!
Välillä pitää syödä hienommin kun kerta ulos syömään menee.Sitten maistuu taas kotona jauhelihakeittokin ja.... kaalikääryleet.
Siili
- Anonyymi
Joskus ei vaan huvita tehdä mitään.
Eläkkeellä kun voi siirtää asioita, vapaata aikaa riittää.- Anonyymi
Sehän se on se eläkkeelläolon rikkaus, saa tehdä tai olla tekemättä.
Siili
- Anonyymi
Keskiviikkona keitto keitettiin.
Joskin tänään pakasteesta lohimedaljonki. Kalaa pitäisi syödä pari kertaa viikossa. On vaan hinta noussut niin pilviin että tarjouksia pitää kytätä,l ostaavisompi määrä kerralla ja pilkkoa käyttötarkoituksen mukaan pakkaseen toviksi.
Lapsena sitä käytiin mato-ongella,m järvellä soudeltiin öisinkin.
Siili- Anonyymi
😂Samat hommat, kun viikko sitten; systerin kanssa Stockalle maitokauppaan ja fiilistelemään! Keskiviikosta on näköjään tullut uusi kimppakauppapäivä, kun systerikin jäi eläkkeelle. Voi kerran viikossa tapahtuvaan kaupassakäyntiin käyttää enemmän energiaa, kun ei ole duunia riesana.
Eilen pesin mattoja ja tänään tai huomenna jatkan remontin jälkeistä siivoamista jaksamisen mukaan. Kiipeilemään en enää yksin lähde. Täytyy kysyä, jos kävelyttäjä tulee kaveriksi, että saa vähän ylempääkin pyyhittyä.
Sitten on tietysti erilaisten koulujuttujen seuraamista, kun kaikki lapsenlapset ja jokainen vanhempansa käyvät kouluja. Se on mielenkiintoista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂Samat hommat, kun viikko sitten; systerin kanssa Stockalle maitokauppaan ja fiilistelemään! Keskiviikosta on näköjään tullut uusi kimppakauppapäivä, kun systerikin jäi eläkkeelle. Voi kerran viikossa tapahtuvaan kaupassakäyntiin käyttää enemmän energiaa, kun ei ole duunia riesana.
Eilen pesin mattoja ja tänään tai huomenna jatkan remontin jälkeistä siivoamista jaksamisen mukaan. Kiipeilemään en enää yksin lähde. Täytyy kysyä, jos kävelyttäjä tulee kaveriksi, että saa vähän ylempääkin pyyhittyä.
Sitten on tietysti erilaisten koulujuttujen seuraamista, kun kaikki lapsenlapset ja jokainen vanhempansa käyvät kouluja. Se on mielenkiintoista!Meilläkin tässä lähitienoolla ala-aste ja päiväkoti. Melkoista vilinää kun koulut alkoivat, elämän merkki.
Siili
- Anonyymi
Kuulostaa mukavalta tuo kimppakauppapäivä. Kiva, kun on läheisiä lähellä. Meillä on kyllä whatsapp-ryhmä, mutta ei se ole sama kuin nokakkain.
Mulle on nyt tullut unirytmin muutos. Edellinen helleaalto sen teki. Uni tulee 1-2 aikaan ja nukun 8-10 asti. Unta n. 5-6 tuntia kuitenkin. Pitäisikö olla huolissaan? Menenkö tuon rytmin mukaan? Jospa se onkin mulle luontainen rytmi. Työ ja ympäristön paineet aiemmin säädelleet.
Onko muilla tullut unirytmimuutoksia? - Anonyymi
Lehdessä luki et Vesa-Matti Loiri olisi päässyt ajasta ikuisuuteen. Hieno ihminen ja loistava monipuolinen taiteilija. Koskettava uutinen.
Siili- Anonyymi
Kuolleista ei saa puhua pahaa, mutta itse en pitänyt taiteilija, enkä varsinkaan hienona ihmisenä.
Elämäntapoihin ja -arvoihin kannattaa tutustua hieman syvemmin, menee samaan kastiin Speden ym. kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleista ei saa puhua pahaa, mutta itse en pitänyt taiteilija, enkä varsinkaan hienona ihmisenä.
Elämäntapoihin ja -arvoihin kannattaa tutustua hieman syvemmin, menee samaan kastiin Speden ym. kanssa.En tuntenut häntä muutoin kuin median välityksellä. Monipuolinen ja hieno taiteilija, siitä tykkäsin. Elämäntavoistaan en niin tiedä, en arvioi häntä niiden perusteella.
Historiaan jäi monipuolisena taiteilijana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tuntenut häntä muutoin kuin median välityksellä. Monipuolinen ja hieno taiteilija, siitä tykkäsin. Elämäntavoistaan en niin tiedä, en arvioi häntä niiden perusteella.
Historiaan jäi monipuolisena taiteilijana.Ai niin, tän kirjoittaja olin siis minä,
Siili
- Anonyymi
Torstaina tupaan kannettiin.
Torstai on toivoa täynnä. Toivon tästä hyvää päivää kaikille. Poppamies vissiin luvannut taas lämpenevää.
Tänään poika- ja koira -päivä.
Siili- Anonyymi
Torstai oli ennen hernekeitto ja pannaripäivä. Onkohan enää? En ole joukkoruokailuissa ollut enää vuosikausiin, eikä rapussakaan enää tuoksu hernari, niin kuin silloin, kun sitä itse keitettiin. Keitin itsekin kymmenen litran kattilalla, kun oli paljon porukkaa. Enää en keitä, kun yksin olen pikku kattiloiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torstai oli ennen hernekeitto ja pannaripäivä. Onkohan enää? En ole joukkoruokailuissa ollut enää vuosikausiin, eikä rapussakaan enää tuoksu hernari, niin kuin silloin, kun sitä itse keitettiin. Keitin itsekin kymmenen litran kattilalla, kun oli paljon porukkaa. Enää en keitä, kun yksin olen pikku kattiloiden kanssa.
En tiedä minäkään enää hernekeittopäiviä. Itse ei ole tullut hernekeittoa keitettyämpitkään aikaan. Ja joteski ällöttää nuo säilykehernekeitot kun niissä on kuulema omat "proteiinit " mukana.
Siili
- Anonyymi
Minun vatsa ei kestä enää tuhtia ruokaa, on se jo vanha?, vai mikä kun salaattikin tökkii?
- Anonyymi
Keitä kasvikset tai soseuta,l olisko vatsaystävällisempää?
Siili
- Anonyymi
Iltasanomien sivuilla on vielä huomiseen perjantai-iltaan saakka katsottavissa
elokuva nimeltään ”Pojat” vuodelta 1962 muistaakseni. Se kertoo koulupoikien
puuhista sota-aikana. Noin 50 minuutin kohdalla alkaa aika jännittävästi kuvattu
poikien ja saksalaisen sotilaan sopima vaihtokauppa villapaidasta valokuvauskoneeseen,
sikareihin tai vaikkapa kahviin. Vesa-Matti Loiri on tässä mukana näyttelemässä.
Sitten off topickia: kolmas kerta se toden sanoo, nimittäin olen yrittänyt kirjoittaa
viestiä, mutta se vaan katoaa kesken kaiken kuin ”tuhka tuuleen”. Ei, en ole vahingossa
painanut lähetä nappia…..
terveisin <anni>- Anonyymi
Olen katsonut tuon elokuvan aiemmin. Mut häytynee katsoa nyt uusiksi.
Siili
- Anonyymi
Ei olis tänään pitänyt aloittaa millekään! Paistan parhaallaan pellillistä murumustikkapiirakkaa JOSTA UNOHTUI KANANMUNAT! Saas nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään. Turhaa vaivannäköä.
- Anonyymi
Tarviiko siinä munaa? Pohjassa ainakaa. Googletappa Sullaapossun mustikkamurupiirakka. Siunäkään ein ole munaa.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko siinä munaa? Pohjassa ainakaa. Googletappa Sullaapossun mustikkamurupiirakka. Siunäkään ein ole munaa.
SiiliNo joo, ihan maukasta tuli, mutta littanaa. Munat muistettava.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä, eipä ole tullu mieleen et voin soseuttaa kasvikset. Kokeilen huomenna, ja tein eka kerran kantarellikastikkeen ja saa nähdä miten vatsa reagoi siihen.
- Anonyymi
Mihin lopetin tänään. Ajoin tutun puutarhan ohi ja sain omppuja. On kuulemma niin paljon että kun olivat nähneet peuran syövän suoraan puusta niin antoivat olla.
Nyt on iso kuivuri täynnä siivuja. Hokasin että nyt kun on vielä halpa sähkösoppari voimassa, kannattaa kuivattaa talveksi. Siitä illalla likoon tuorepuuroon vaikka joka päivä.- Anonyymi
Varmasti ovat hyviä. Mitä muuta kuivatat kuivurissa?
Siili
- Anonyymi
Hitsi mulle tuli sähköpostia että olen voittanu 200 egee erään liikkeen tuotteiden arvioijien kesken tehdyssä arvonnassa. Minä, joka en koskaan voita mitään. Piti oikein varmistaa että ei ollut huijaus. Ja ei ollut. Olikin tarvetta parille tuotteelleen. Mukava yllätys.
Siili- Anonyymi
Onneksi olkoon, siinäpä mukava iltasatu joka on totta.
Kuivatan kantarellit joita en nyt ole löytänyt ja suppilot joita uskon löytäväni runsaasti. Nokkoset myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon, siinäpä mukava iltasatu joka on totta.
Kuivatan kantarellit joita en nyt ole löytänyt ja suppilot joita uskon löytäväni runsaasti. Nokkoset myös.Kiitos ja öitä.
Siili
- Anonyymi
Huomenta kaikille . Tälle viikonlopulle on tulossa helteet, illemmalla ystävien kanssa pieni kokoontuminen katkarapukekkereihin (emme syö rapuja) muistelemaan menneitä yhteisiä matkoja,ehkäpä suunnittelemaan uusiakin.
Huomenna iltapäivällä kesäteatteriin naapurikaupunkiin. Täytyy varmaan varautua lierihatun ja vesipullon kanssa kumpaankin tilaisuuteen.
Siinäpä sitä ohjelmaa onkin tälle viikonlopulle.- Anonyymi
Kivalta kuulostaa mukavaa viikonloppua! Nautitaan kesäisistä päivistä kun niitä vielä riittää.
Minulla suunnitelmissa normi rutiineiden lisäksi käydä eräässä näyttelyssä sisareni kanssa. Vaikutti ainakin esitteen mukaan mielenkiintoiselta.
Siili
- Anonyymi
Perjantaina perheelle annettiin.
Aurinkoinen sää mutta tuulee eikä nyt helteestäkään voi puhua.
Joen rantaan tepastelemaan koirulit mukaan ja vaikka jätskit rantakioskin terassilla. Laktoositon mango.
Siili - Anonyymi
Aurinko porottaa täälläkin, vieläkin vaikka kello lähenee kahdeksaa illalla.Tuuli on kova, niin ettei puhettakaan että lähdettäisin uistelemaan puolison kanssa.
Saunottu on ja uitu myös. Nyt jotain iltapalaa ja muutama seurapeli käyntiin.
Huomenna sama homma uusiksi - pitää nauttia kun voi!- Anonyymi
Ehdottomasti. Täälläkin kova tuuli vaikka aurinkoista. Kotiuduttiin juuri koirulin kanssa ulkoilemasta. Nyt iltapalat ja vaan oleilua.
Siili
- Anonyymi
Mille alettaisiin tännäi.
Aamulla heräsin neljän aikaan, virkku olo ettei nukuttanu ennee jospa lähitisin käymään uudessa Biltemanissa ensi kertaa kun varvaskin kunnossa ja tarkoitus ostaa matala askelma jakkara jota käyttää suihkussa ettei aina seisten.
Ny rupes kehtuuttaa lyhyen unen takia, vetäisikö peiton silmille tässä jahkailen, mut ilimakin parhain näin aamusta, päevemmällä voep olla liian lämmintä.
pe - Anonyymi
Ota päikkärit päivemmällä. Joko s-sänky ja divaani on tilauksessa?
Mulla ei ole tälle päivälle mitään erityisiä suunnitelmia normirutiineiden lisäksi. Ehkäpä pistäydyn pyörällä hautausmaalla vilkasemassa miten kukat siellä voi ja verkkokurssin sisältöihin. Mietinnässä siskonmiehen synttäreille lahjakortti johonkin kalastusliikkeeseen.
Leppoisaa lauantaita!
Siili- Anonyymi
Sängyn ostin eilen, tulee syyskuun alusta ja divaanissa oo parivaihto ehtoa ..mietinnässä.
Vaik'pienet ympyrät silti aina jotain mielessä, varmaan sullakin. Asuntoani uudistanu tänä ja viime vuonna lautasista pyykinpesukoneeseen, molemmat telkkarit, tietsikka sun muuta.
Ekotorilta tulee hakee vanhan sohvan ja alakerran varasto on täynnä rojua, sen tyhjentävät. Oikeesti kait hoituu vaivattomasti puhelimen ja tietsikan avulla sohvalta vaaka-asennossa, melkein..nii talvella k-city kantaa ruuat sisälle asti.
Omaksi huoleksi jää Essotella käynnit, pitäisi käydä silmälääkärillä kaihileikkausta varten, varvas lääkäri huomautti hommoo kuulolaite, tämä tässä tällä kertaa..lähen väli-kahville tästä.
pe - Anonyymi
Tätä ketjua kun lukee, niin tulee hyvä mieli! Jutustelua ihan tavallisesta elämästä, mikä on kivaa muuten niin tapahtumarikkaassa ajassa.
Pidän tänään lepopäivän, kun eilen oli niin kiihkeää siivousta ja pyykinpesua, että ruuankin söin seitsemän aikaan illalla. Sitä on niin tyhmä, että uskoo reseptiohjeita ”nopeasta” ruuanlaitosta. Ei käy enää nopeasti ja aina poltan jonkun osan oikeanpuoleisesta kädestä, kun se on se aivoinfarktin halvaannuttama. Toimii jotenkin, muttei ihan normaalisti.
Huomenna pitäisi olla rillausta, jos ei ole koronaa, kun parilla lapsenlapsella nenä vuotaa. Se on se uusi normaali, kun nuhakaan ei enää ole normaalia.
Muuten on niin kesäistä lauantaitunnelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sängyn ostin eilen, tulee syyskuun alusta ja divaanissa oo parivaihto ehtoa ..mietinnässä.
Vaik'pienet ympyrät silti aina jotain mielessä, varmaan sullakin. Asuntoani uudistanu tänä ja viime vuonna lautasista pyykinpesukoneeseen, molemmat telkkarit, tietsikka sun muuta.
Ekotorilta tulee hakee vanhan sohvan ja alakerran varasto on täynnä rojua, sen tyhjentävät. Oikeesti kait hoituu vaivattomasti puhelimen ja tietsikan avulla sohvalta vaaka-asennossa, melkein..nii talvella k-city kantaa ruuat sisälle asti.
Omaksi huoleksi jää Essotella käynnit, pitäisi käydä silmälääkärillä kaihileikkausta varten, varvas lääkäri huomautti hommoo kuulolaite, tämä tässä tällä kertaa..lähen väli-kahville tästä.
peHelppoa ku heinänteko... nimittäin asioiden hoitaminen tai paremminkin hoidattaminen niin halutessaan. Kuitenkin itsehän ne pitää suunnitella ja alulle laittaa, siis aina jotain mielessä. Mutta erilaista kuin töissäollessa.
Meillä tavaraa lähti monta peräkärryllistä muuton yhteydessä ja tarpeeton tuli lokattua pääosin. Toki eilen uusin paistin-ja wok-pannun, pitää vielä tarkistaa saako entiset laittaa metallunkeruuseen vai mihin.
Kaihi tulee iän myötä kaikille. Mullakin kasvamassa traumakaihinoikeassa silmässä potilasvahingo seurauksena. Silmälääkärikäynnit puolivuosittain.
Jos kuulo alkaa heiketä kannattaa tutkituttaa jos kuulolaitteesta ois apua. Tarvinnet lähetteen kuulotutkimyksiin?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin tulee hyvä mieli! Jutustelua ihan tavallisesta elämästä, mikä on kivaa muuten niin tapahtumarikkaassa ajassa.
Pidän tänään lepopäivän, kun eilen oli niin kiihkeää siivousta ja pyykinpesua, että ruuankin söin seitsemän aikaan illalla. Sitä on niin tyhmä, että uskoo reseptiohjeita ”nopeasta” ruuanlaitosta. Ei käy enää nopeasti ja aina poltan jonkun osan oikeanpuoleisesta kädestä, kun se on se aivoinfarktin halvaannuttama. Toimii jotenkin, muttei ihan normaalisti.
Huomenna pitäisi olla rillausta, jos ei ole koronaa, kun parilla lapsenlapsella nenä vuotaa. Se on se uusi normaali, kun nuhakaan ei enää ole normaalia.
Muuten on niin kesäistä lauantaitunnelmaa.Totta. Tällaisiakin ketjuja tarvitaan, jutustelua arkisista aiheista. Muistutusta että vaikka maailmalla ja Suomessa tapahtuu mitä, tavallinen arki rullaa eteenpäin.
Viikot menee niin äkkiä, päivät kotihommissa ja pienissä puuhasteluissa. Ei huomaakkaan kun kohta on jo ilta.
Lapsilla on usein nuhaa tai muuta köhää. Ennen se oli luonnollista mut nykyisin saa olla varpeullaan et onko koronaa. Lisäksi pakkaa sekoittaa allergiset nuhat.
Ensi viikoksi luvannur lämpenevää taas.
Nautitaan näustä keleustä# talvella on mitä muistella.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Tällaisiakin ketjuja tarvitaan, jutustelua arkisista aiheista. Muistutusta että vaikka maailmalla ja Suomessa tapahtuu mitä, tavallinen arki rullaa eteenpäin.
Viikot menee niin äkkiä, päivät kotihommissa ja pienissä puuhasteluissa. Ei huomaakkaan kun kohta on jo ilta.
Lapsilla on usein nuhaa tai muuta köhää. Ennen se oli luonnollista mut nykyisin saa olla varpeullaan et onko koronaa. Lisäksi pakkaa sekoittaa allergiset nuhat.
Ensi viikoksi luvannur lämpenevää taas.
Nautitaan näustä keleustä# talvella on mitä muistella.
SiiliPitkitän sun tätä juttua, en tahallaan.
Useimpa joudut käymään silmälääkärissä, minä taas siirtänyt menoa kun tarkkaillu miten näkö pelaa. Näin ymmärsin minun käytävä yksityisellä silmälääkärillä ja sen jälkeen lähete leikkaukseen se vähän auki kuka Essotella antaa lähetteen kaihin leikkaus jonoon joka on pitkä, en oikein raattisi yksityiseen joka on kallista. En ole vielä kysyny ensineuvonnasta kuinka tämä toimii.
pe - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkitän sun tätä juttua, en tahallaan.
Useimpa joudut käymään silmälääkärissä, minä taas siirtänyt menoa kun tarkkaillu miten näkö pelaa. Näin ymmärsin minun käytävä yksityisellä silmälääkärillä ja sen jälkeen lähete leikkaukseen se vähän auki kuka Essotella antaa lähetteen kaihin leikkaus jonoon joka on pitkä, en oikein raattisi yksityiseen joka on kallista. En ole vielä kysyny ensineuvonnasta kuinka tämä toimii.
peSaa pitkittää.
Potilasvahingon takia mulla yliopistosairaalassa kontrollit silmäpolilla kahden vuoden välein, kuitenkin sieltä ohje että puolivuosittain käytävä mittauttamassa silmänpaineet joko tk:ssa, optikolla tai yksityisellä silmälääkärillä. Ja koska tuon trauman yhteydessä saatiin aikaan myös traumakaihi, jonka seuranta kuuluu silmälääkärille päätin käydä yksityisellä vaikka kallistahan se on. Kysyin potilasvahinkokeskuksesta et eikö tuon trauman takia pitäisi myös silmälääkärin käynnit korvata . Kuulemma ei mutta mahdollisen kaihileikkauksen korvaavat.
Kaihin seuranta kuuluu yksityiselle silmälääkärille. He sitten laittavat lähetteen julkiselle puolelle kun kaihi on kypsä leikattavaksi.
Siili
- Anonyymi
Torilla kävin. Harvoin tulee käytyä, yleensä kaksi kertaa vuodessa.
Myytävänä oli suuria kanttarelleja, vadelmia, mustikoita, vaatteita, ruoka-annoksia ja politiikkaa mariannekaramelleilla maustettuna sekä hengellistä tarjoilua, mikä sai muotonsa rohkeasti ojennetuista uustestamenteista.
Paljoa en ostanut tälläkään kertaa, vain maalaishyytelöä: hyvää Kivikylästä.
Väkeä oli paljon, suurin osa sellaisia, joille juuri tällainen tori on helppo tapahtuma osallistua: iäkkäitä pyörätuolissa saattajan kera, nuorempia vähäsen surullisen näköisiä ja melkoista vauhtia suuntaan jos toiseenkin säntäileviä pikkuisia ihmisiä, joiden vanhemmat yrittivät hallintaoikeuttaan ylläpitää nappaamalla pienen käden käden talutukseen. Heh, koiranomistajilla taisi olla helpompaa....- Anonyymi
Torilla on vilinää ja monenlaista kaupustelijaa. Siellä on kiva piipahtaa kahvilla, syömässä ja muuten katselemassa vaikka ei mitään istaisikaan. Käyn ostamassa kesäisin useimmin uusia perunoita sipulia ja marjoja. Kivoja kesänautintoja.
Näillä korkeuksilla kuulemma laki kieltää koirien torille viennin. Ei se näytä olevan ihmisillä tiedossa tai ei
sitä ainakaan valvota. Omaa koiraa en ole kylläkään torille muutoinkaan vienyt.
Kun äitini vielä eli vein hänet viimeisinä aikoina pyörätuolissa torille kahvittelemaan ja katselemaan. Mukavat muistot jäi ja hyvä mieli siitä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torilla on vilinää ja monenlaista kaupustelijaa. Siellä on kiva piipahtaa kahvilla, syömässä ja muuten katselemassa vaikka ei mitään istaisikaan. Käyn ostamassa kesäisin useimmin uusia perunoita sipulia ja marjoja. Kivoja kesänautintoja.
Näillä korkeuksilla kuulemma laki kieltää koirien torille viennin. Ei se näytä olevan ihmisillä tiedossa tai ei
sitä ainakaan valvota. Omaa koiraa en ole kylläkään torille muutoinkaan vienyt.
Kun äitini vielä eli vein hänet viimeisinä aikoina pyörätuolissa torille kahvittelemaan ja katselemaan. Mukavat muistot jäi ja hyvä mieli siitä.
SiiliMinäkin aikoinaan ulkoilutin muistamatonta Helsingissä ikänsä asunutta mutsiani tutuilla paikoilla ja hän tuumasi, ettei ollut koskaan paikassa käynytkään. Sellasta se dementia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin aikoinaan ulkoilutin muistamatonta Helsingissä ikänsä asunutta mutsiani tutuilla paikoilla ja hän tuumasi, ettei ollut koskaan paikassa käynytkään. Sellasta se dementia!
Sellaistahan se jossain vaiheessa on mut eikö.pää-asia ole että me muistamme.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaistahan se jossain vaiheessa on mut eikö.pää-asia ole että me muistamme.
SiiliNiin! Toistaiseksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin! Toistaiseksi!
Tarkoitin tuolla meidän muistamisella sitä että vaikka meidän dementikkomme ei muistaisikaan esim yhteisiä tuttuja paikkoja# me muistamme nevyhteiset ajat ja paikat. Ja vaikka dementikko ei muistaisikaan hän voi aistia tunnelmia. Pää-asia olla yhdessä.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin tuolla meidän muistamisella sitä että vaikka meidän dementikkomme ei muistaisikaan esim yhteisiä tuttuja paikkoja# me muistamme nevyhteiset ajat ja paikat. Ja vaikka dementikko ei muistaisikaan hän voi aistia tunnelmia. Pää-asia olla yhdessä.
SiiliNo, en nyt välittänyt niin yhdessäolostakaan. Tein vain velvollisuuteni. Ulkoilutin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315516- 363731
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833293- 112575
- 292162
- 122087
- 1631886
- 141378
- 1051362
- 1371164