Onnea, Onnea.

Huomisen johdosta

Koitti kevät muinoin ja saapui toukokuu,
kukki valkovuokot ja sireeninkin puu.
Syntyi silloin maailmaan pieni poikavauva
huusi , parkui peloissaan......
vaan siitä aikaa on jo kauan..

Kasvoi pieni poikavauva, koulutiensä kulki,
nuoruusaikain unelmatkin poluillansa koki.
Ensilemmen kohtasi , mut se katos mielestänsä.
vaan äidin, isän, rakkauden
poika kätki sydämeensä

Vuodet vieri hiljalleen, polut mutkaisiksi kävi
kiviäkin suuria hän edessänsä näki.
Joskus mietti pieni poika elämänsä rataa
ihmeissänsä ... kuka kaikki
menneet vuodet jakaa.

Eessä on nyt vuosikymmen uusi alkamassa
päättyneet on nuoruusvuodet virtain pyörtehissä.
Onnellinen olkoon tiesi minne kulkenetkin,
vaan mukaas ota ilot talteen
ja pienet siemenetkin..

14

3594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruperi-roosa

      Ruuneberille ja runon kirjoittajalle kiitos.

    • Maalaismies*

      Kaikkea hyvää, pitkää ikää ja iloa elämääsi, Ruuneperi!

    • Helena04

      Ruuneperille

      Suokoon elämä
      sulle kauneintaan!
      Olkoon päiväsi
      onnea tulvillaan!

      Nuoruudessa kukkii elon viinipuu,
      vanhetessa vainen viini parantuu.

      Sydämellisesti onnitellen
      Helena04

    • onnittelut,juhlijalle.

      Onnea !

      On elämä ihmeellinen tie,
      se meitä mukanaan vie.
      Minne,
      sitä tiedä ei kukaan,
      mut ikää antaa
      se mukaan.

      Nyt vuosia täytät,,,
      toivon,
      oikein aikasi käytät
      ja iloisen mielesi ,
      meille näytät.
      Nyt yhdyn ilonpitoon tähän,
      ja kippistän kanssasi
      vähän.

      Suukkosen poskelle
      suikkaan sulle,
      vuosille monille tuleville,
      onnea tahdon toivottaa
      ja kirjoitellen sua koskettaa.
      Virtuaali elämän myötä täällä,
      kohtaamme monenmoisella säällä.

      Mökkini pihasta kerättyjä sinivuokkoja ,vien Onnenapilaan sinulle varattuun pöytään.

    • alias tm

      Vuosiako tänään täyttää,
      vieläköhän poikaselta näyttää?
      Runoriimin antaa kukkia,
      luovuuttaan ei tahdo tukkia.

      Tunne Häntä oikeastaan en,
      tekstejään vain täällä katselen.
      Silti Häntä onnitella tahdoin,
      tuolle tunteelle mä mitä mahdoin.

      Olkoon vuotensa siis onnelliset,
      päivät kaikki tosi taivaalliset.
      Porskutellen siellä taikka täällä,
      Espanjassa, myöskin Suomen säällä!

      ***Paljon Onnea!***

    • Onnittelijoiden joukkoon
      tahdon yhtyä.
      Sydämes loukkoon
      kannan lyhtyä!

      Paaaaaljon Onneaaaaaaa!

    • Jos olet syntynyt toukokuussa
      saat nurkkaan heittää rukkaset.
      Syntymäpäiväsi kunniaksi
      tuon kevään ensikukkaset.
      ...
      - Elina Karjalainen. -

      Huumori huoltaa sydäntä.
      Ilossa ikä kuluu.
      Aika kultaa muistot.
      Yksin päivin ikäkin menee.
      Aika asiat muuttaa.
      Kokemista koko ikä, aina uuden kuulemista.
      Niin kauan oppii kuin elää.
      Se on parasta, mikä on edessä.
      - Suomalaisia sananlaskuja -

      Virtuaalimaailman tuttavalle
      palstojen Ruuneperille
      tässä rivi muutama
      kun ei voi tuoda ruusuja.
      Onnea, Onnea, ja pitkää ikää!

    • Fisu <3

      Ruuneperil!!

    • Minäkin ehdin tosin vähän myöhässä.

      - Onnea ja iloa,
      oikein monta kiloa! -

      beataB (toivottaa..)

      • Anu1

        Onnea,Onnea vaan
        punainentupa ja
        perunamaa.

        Näinhän sitä lapsena ennen
        värssyjä kirjoiteltiin.

        Siis Ruuneperille paljon onnea.


    • Vaivautunut

      Kommentoimaan, vaikka runomuodossa onniteltiin.
      Olit epäkohtelias.

      • Kyllä ihmisen kelpaa ,ketjusta sieltä saat kaipaamasi kiitokset.
        Oliko pakko laittaa tuollainen pahaa mieltä tuottava viesti,kysyn?


    • Kiitos tervehdyksestäsi, Huomisen johdosta, ilmeisesti olet vanhempi palstalainen mutta en tiedä kuka!

      Hyvää kesää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe