Olen kysynyt tätä jo aiemmin, mutta kysynpähän vielä uudelleen, jos täällä sattuu olemaan jotain asiasta tietäviä ihmisiä:
Millaisia kokemuksia teillä on Vuosaaren päiväkodeista?
Onko kenelläkään kokemusta päiväkoti Korallista? Millaista on henkilökunta? Ovatko lapset viihtyneet? Millainen henki päiväkodissa on? Onko paljon retkiä tms. puuhaa? Entä kulttuuriretkiä, askartelua?
Kaikki tieto on tervetullutta!
Päiväkoti Koralli Vuosaaressa tai muut alueen päiväkodit?
16
17161
Vastaukset
- tietoja
Miksi joku haluaa tietää esim "millaista on henkilökunta" ? Mitä sillä tiedolla tekee ?
Henkilökunta on samanlaista kuin muissakin päiväkodeissa ja yleensä kunnan viroissa. Eivät ole vastuussa mistään, osa heistä on "suojatöissä", koska eivät muihin hommiin ole kelvanneet. Tämä tieto tulee sieltä josta käydään myös töissä p-kodissa. V-maista hommaa, jos suoraan sanotaan.- MariaM
Varmaan asia on niin kuin sanot, että osa työntekijöistä on suojatyöviroissa jne.
Kyselen tätä asiaa juuri siksi, että haluan lapseni parhaaseen mahdolliseen tarhaan, ja olen valmis kuskaamaan häntä vaikka pitkällekin jotta sellaiseen pääsee.
Tuo Koralli sattuu olemaan lähellä uutta asuntoamme, siksi kyselen nyt ensin siitä.
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa. - Ensin p sitten pois
MariaM kirjoitti:
Varmaan asia on niin kuin sanot, että osa työntekijöistä on suojatyöviroissa jne.
Kyselen tätä asiaa juuri siksi, että haluan lapseni parhaaseen mahdolliseen tarhaan, ja olen valmis kuskaamaan häntä vaikka pitkällekin jotta sellaiseen pääsee.
Tuo Koralli sattuu olemaan lähellä uutta asuntoamme, siksi kyselen nyt ensin siitä.
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa.Hei,
Meidän eka lapsi oli Vuosaaressa päiväkodissa, se mitä hän oppi siellä on ehkä suvaitsevaisuutta muita kulttuureita kohtaan (ja samalla suvaisemattomuutta) vuoden kokeilun jälkeen voin vain todeta, että pkssa oli 10 hoitajasta 1-2 jotka välittivät lapsista, muille oli ihan sama kuinka usein päivässä joutui viemään lapsia lääkäriin/sairaalaan, koska ei 1-2 henkeä valvo 60 lasta pihalla keskustelemalla keskenään. Sitten laitoimme ekan lapsemme kielikylpyyn, hoitajat (SIIS KAIKKI) välittävät lapsista asenne ihan eri planeetalta, siksipä toinen lapsemmekin meni kielikylpyyn, ja olemme todella pitäneet.
SUOSITTELEN. toinen vaihtoehto lienee yksityinen perhepäivähoitaja, joista voi ehkä löytää juuri sen oikean.
T: 2 lapsen isä - MariaM
Ensin p sitten pois kirjoitti:
Hei,
Meidän eka lapsi oli Vuosaaressa päiväkodissa, se mitä hän oppi siellä on ehkä suvaitsevaisuutta muita kulttuureita kohtaan (ja samalla suvaisemattomuutta) vuoden kokeilun jälkeen voin vain todeta, että pkssa oli 10 hoitajasta 1-2 jotka välittivät lapsista, muille oli ihan sama kuinka usein päivässä joutui viemään lapsia lääkäriin/sairaalaan, koska ei 1-2 henkeä valvo 60 lasta pihalla keskustelemalla keskenään. Sitten laitoimme ekan lapsemme kielikylpyyn, hoitajat (SIIS KAIKKI) välittävät lapsista asenne ihan eri planeetalta, siksipä toinen lapsemmekin meni kielikylpyyn, ja olemme todella pitäneet.
SUOSITTELEN. toinen vaihtoehto lienee yksityinen perhepäivähoitaja, joista voi ehkä löytää juuri sen oikean.
T: 2 lapsen isäKiitos Sinulle vastauksestasi kahden lapsen isä!
Missäpäin Vuosaarta lapsesi oli hoidossa? Onko se kielikylpylä myös Vuosaaressa?
Siellä on kai myös ostopalvelupäiväkoteja. Olisikohan niissä tas korkeampaa kuin kunnallisissa? Vai kuri löyhempää myös henkilökunnan kesken - se Espoon turmapäiväkoti oli käsittääkseni yksityinen. - MariaM
MariaM kirjoitti:
Kiitos Sinulle vastauksestasi kahden lapsen isä!
Missäpäin Vuosaarta lapsesi oli hoidossa? Onko se kielikylpylä myös Vuosaaressa?
Siellä on kai myös ostopalvelupäiväkoteja. Olisikohan niissä tas korkeampaa kuin kunnallisissa? Vai kuri löyhempää myös henkilökunnan kesken - se Espoon turmapäiväkoti oli käsittääkseni yksityinen.XXX
- minde
MariaM kirjoitti:
XXX
Itsekkin olisin kiinnostunut tietämään Vuosaaren päiväkodeista ja Kallahti-Aurinkolahti suunnalta.
- Minde
minde kirjoitti:
Itsekkin olisin kiinnostunut tietämään Vuosaaren päiväkodeista ja Kallahti-Aurinkolahti suunnalta.
Toki myös yksityiset päiväkodit kiinnostaa ko alueella. Lapsi on 2 vuotias.
- *riitta
MariaM kirjoitti:
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa.Itse olin ainakin TODELLA tyytyväinen lapseni päiväkotiin. Päiväkoti Kolibri Vuosaaressa. On yksityinen päiväkoti, mutta on kaupungin ostopalvelupäiväkoti eikä maksa yhtään enempää kuin kunnalliset päiväkodit. Kaupungin päiväkodit on usein niin ja näin, henkilökuntakin vaihtuu usein kun vakituisia ei palkata.
- lapsestani
MariaM kirjoitti:
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa.Onpa hyvä tietää muidenkin haluavan löytää sen hyvän hoitopaikan, koska asia ei todellakaan ole niin kuten sosiaalivirasto on sanonut, kaikki ovat hyviä paikkoja.
Lapseni on ollut täällä hyvin, hyvin, tummaihoisten päiväkodissa, jossa ei kyllä hoitajat tunnu pärjäävän lapsien kanssa. Muutkin ovat asian sanoneet.
Siksi olisi löydettävä jokin asiallinen, hyvä paikka, jossa ajatellaan lasten parasta, eikä vain miten hoitajat viihtyisivät. Nyt on päiväkodin piha täynnä jos jonkinlaista lepotuolia, ja lapset tekevät mitä keksivät hoitajien puhellessa omia juttujaan. - mielestäni ei
Minde kirjoitti:
Toki myös yksityiset päiväkodit kiinnostaa ko alueella. Lapsi on 2 vuotias.
Saavatko päiväkoti-ihmiset huutaa ja raivota lapsille. Vanhempia kun aina valistetaan kasvatusmielessä että pitäisi asiat keskustelemalla saada sujumaan. Miksi siis vieraat henkilöt saavat huutaa. Eikö se sitten, jos kyseessä on vieras henkilö, aiheuta lapselle mitään vaivaa tai vaaraa esimerkiksi itsetunnolle.
- Nipo
MariaM kirjoitti:
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa.Hei, olemme asuneet Vuosaaressa n. 7 vuotta, tässä paikassa ei ole mitään sen kummempaa vikaa kuin muissakaan lähiöissä tai keskusta-asumisessa, kokemusta on sieltä sun täältä ulkomaita myöten. Lapsemme (nyt 5 ja 8 vuotta) ovat olleet aina kaupungin perhepäivähoidossa, myös täällä Vuosaaressa jo 2,5 vuotta, ja ei voi kyllä valittaa. Molemmat hoitajat ovat olleet aivan mahtavia!!! Siistejä, luotettavia, kekseliäitä leikkien suhteen, rakastavia lapsia kohtaan. Eli jos olet tosi tarkka lapsesi hoidosta (niin kuin me useimmat varmasti olemme) tutustu eri hoitajiin, käy eri päiväkodeissa, tunnustele fiilistä hoitajien kesken, roiku pihalla ja totea miten homma toimii, katsele ympärillesi, katso miltä hoitajan omat/hoitolapset näyttää, vakoile leikkipuistoissa perhepäivähoitajia (niin minä tein)ja valitse paras. Hoitapaikoissa ja hoitajissa todellakin on eroa.
- tom.k.
MariaM kirjoitti:
Eipä taida Vuosaaresta löytyä hyvää tarhaa, sellainen gheotto se tuntuu olevan. Kaduttaa jo nyt katkerasti, että sinne piti miehen toivomuksesta muuttaa.Pahoittelen, että vastaan kyselyysi myöhässä. Toivottavasti tämä auttaa muita päätöksenteossa. Meidän kaksi poikaamme ovat käyneet koko tarhauransa Vuosaaren Korallissa ja olemme kaikki erittäin tyytyväisiä. Mahtava päiväkoti, hienoa henkilökuntaa: toimintaakin on, mutta ennenkaikkea päiväkoti henkii lasta kunnioittavia arvoja. Nyt Koralli on evakossa homeongelman takia, mutta henkilökunta on selvittänyt epäilemättä stressaavan muuton ihailtavalla tyyneydellä. Suosittelemme.
- hyvää palautetta
Hei!
Minulla kokemusta pk Hannasta vuosaaressa ja ehdottomasti VAIN hyvää palautetta. Vaikka totuushan on se että on päiväkoti mikä tahansa niin kaikki on kiinni henkilökunnasta, jonka vaihtuvuus on suurta kaikissa päväkodeissa, mutta hannassa on aina ollut ihanat opetajata ja hoitajat jotka jaksavat järjestää erilaista ohjelmaa ja yleensä myös tuntevat hyvin lapset ja lapsen tilanteet.- 2 lasta siellä
Hyvä paikka todellakin. Ennen yksi lapsista itäkeskuksessa, jossa henkilökunta laiskaa. Kalliossa asuessa henkilökunta ok, itäpuolella joissakin paikoissa täysin ala-arvoista, joille en lasta ole antanut "hoitoon".
- Vuosaari
2 lasta siellä kirjoitti:
Hyvä paikka todellakin. Ennen yksi lapsista itäkeskuksessa, jossa henkilökunta laiskaa. Kalliossa asuessa henkilökunta ok, itäpuolella joissakin paikoissa täysin ala-arvoista, joille en lasta ole antanut "hoitoon".
mulla tyttö on Kolibrissa, ollut siellä jo kaksi vuotta. Oon ollut todella tyytyväinen, päiväkodin taso on hyvä, hoitajat mukavia ja lämminhenkisiä. Kolibrissa on lapsia monesta kulttuurista, joten lapsi oppii niistä paljon. Kolibri kuuluu suurimpiin päiväkoteihin, lapsia on paljon. siitä huolimatta lapsilla säilyy yksilöllisyys, siihen panostetaan paljon. Ryhmiä on 4 eskariryhmä mukaan lukien. suosittelen sydämestäni tätä päiväkotia, on loistopikka. Tyttö on viihtynyt todella hyvin tuolla, en edes harkitse päiväkodin vaihtoa.
- Anonyymi
Päiväkoti Koralli henkilökunta. Aloitin työni siellä aluksi meni hyvin. Sitten kaikki muuttui sain kokoe työpaikka kiusaamista. Aluksi tein työni välillä itkin . Sitten en jaksanut kävin lääkärissä masennus sekä lääkitys. Voimia ei ollut taistella omista oikeuksitani. Menee aikaa siihen nyt saan itseni kuntoon. Sain myös kuulla etten ole ainut jolle on käynnyt näin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384