Kalastan isolla joella, lähinnä taimenta ja välillä kuhaa, mutta tunnostaa että muut saavat kaloja ja minä en. Joki on montakymmentä metriä leveä ja erittäin syvä. Vesistöön istutetaan taimenia koska olen kaikenkaikkiaan kaksi saanut ja kummallakaan ei rasvaevää ollut. Eli kalaa pitäisi jonkun verran olla. Tahtoisin vinkkejä että miten ja millä kannattaisi kalastaa. On nimittäin vähän uuvuttavaa käydä monta kertaa kesässä kalassa ja saada sitten hyvällä tuurilla se yksi kala per kausi
Taimenen kalastus
3
77
Vastaukset
- Anonyymi
Millä ja missä kalastat? Jos kalastat veneestä, niin koita vedättää kahta pientä 4-5 cm vaappua. Toinen huomiovärinen esim. neon oranssi ja toinen joku tummempi tai lähellä oikean kalan väritystä. Nuilla minivaapuilla olen itse pyytänyt kirjolohta ja taimenta. Testaa oikea soutuvauhti että vaaput uivat hyvin, tarkoitus on mennä mahdollisimman hiljaa ja hitaasti.
- Anonyymi
Heittovehkeillä tulee lähinnä kalastettua. Kajaaninjoella, jos sen halusit tietää. Pitää ehkä kokeilla laskea vene vesille ja vedellä sillä sitten. Kiitos vinkistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heittovehkeillä tulee lähinnä kalastettua. Kajaaninjoella, jos sen halusit tietää. Pitää ehkä kokeilla laskea vene vesille ja vedellä sillä sitten. Kiitos vinkistä
Moottorilla ylävirtaan ja sitten siksakkia soutamalla jokea alaspäin, siis nokka ylävirtaanpäin, ei alavirtaanpäin. Jos toedät isoja monttuja tai on isoja kiviä, niin uita ne vaaput monttujen yli ja kivien takaa, niissä ne kalat odottaa vaappuasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472