IS Viikonloppu 6.-7.8.2022

Yleiskeskustelua ja vinkkiapua viikonvaihteen ristikoihin.

29

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle tuli tietotekninen ongelma IS:n ristikoiden kanssa. Tilasin IS:n digilehden kun olen ollut huonossa kunnossa (päätin tilauksen heti, jotta se ei jatku kuukautta enempää). Sivujen tulostus PDF-tiedostoiksi lakkasi toimimasta.

      Yritin löytää sellaista kuvakaappausohjelmaa, jolla voisi vyöryttää esille isomman alueen kuin mitä on suoraan ruudulla esillä. En löytänyt sovivaa ohjelmaa. Mikään testatuista ei toiminut odotetusti.

      Olisko jollakin vinkkejä näihin tietoteknisiin ongelmiin.

    • Anonyymi

      Osta lehti ärrältä.

      • En koskaan ratko IS:n ristikoita muuten kuin piirrosohjelmalla. Digiversio on halvempi ja toimivampi vaihtoehto, jos säännöllisesti ratkoo IS:n ristikoita.

        Suurin etu digiversiossa on huolettomuus. Virheitä voi kumittaa ilman pelkoa, että lopputulos on suttuinen ja/tai lehti hajoaa käsiin. Laitan usein ristikkoon ekan mieleentulevan sanan. Jos se on väärä, virheen saa 100% kumitettua pois. Kumitan ratkoessani paljon.

        Ongelmia varten voi lisätä muistiinpanotilan ja voi tehdä lisämerkintöjä. Ne voi lopuksi siivota pois.

        Paperilehti ei ole minulle vaihtoehto.


      • n. 19 € voit ladata itsellesi laskujeni mukaan n. 325 kpl koviksia. Jos ei ole tarvetta osallistua palkintokisoihin, noissa riittää ratkottavaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        n. 19 € voit ladata itsellesi laskujeni mukaan n. 325 kpl koviksia. Jos ei ole tarvetta osallistua palkintokisoihin, noissa riittää ratkottavaa.

        Oikea summa n. 10 € ei 19€.


    • Tässä rustikissa vihje KÄÄRMEISTÄ HÄIRIÖKSI on tuottanut ongelmia. Tässä säikeessä sille on mielestäni tarjottu väärää ratkaisusanaa.

      Vihje voidaan tulkita
      a) käärmeistä ihmisille häiriöksi.
      b) ihmisistä käärmeille häiriöksi.

      Tulkitsin aluksi tavalla a), mutta nettituttu oikaisi, että pitää tulkita tavalla b). Jos ihminen tömistelee, kärmeet aistivat sen ja kokevat sen tietyllä tavalla.

      • Tämä koski edellisviikon ristikkoa, anteeksi että laitoin vahingossa väärään säikeeseen. Anteeksi myös yksi sana, joka on siansaksaa.


    • Jonkin tason ongelma on vasemman reunan kitaristi/laulaja, jota en tunnista ja nimen perusteella en ennestään edes tunne. Erisnimi on erittäin yleinen, joten etsintä olisi puhdasta hakuammuntaa. Jossakin vaiheessa joku voisi artistin nimen kertoa. Pitäisikö muuten minun henkilö tuntea?

    • Anonyymi

      edeskäyvät, kivialasin, naississit, gpspaikannin, upoksissa, kelluntatakki, kiiruna, vihmat, kaasugrilli, keinuttaa, paella, kopukat, pelisarjat, lataus, geeli, pingviinilauma, punaavat, lassotut, huokaus, ameliat, oinaat

      PS. Ykkösessä pitäisi kai olla kakkosessa.

      • Kävitkö kiusaamassa Sanarisin foorumia tällä listalla? Jos kävit, kiusaat Ekiä. En usko, että kovin moni on ihastunut Ekin kiusaamisesta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kävitkö kiusaamassa Sanarisin foorumia tällä listalla? Jos kävit, kiusaat Ekiä. En usko, että kovin moni on ihastunut Ekin kiusaamisesta.

        Mainostit HP:n paljastuslistoja Sanariksen palstalla. Miten meni noin niin kuin omasta mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainostit HP:n paljastuslistoja Sanariksen palstalla. Miten meni noin niin kuin omasta mielestäsi?

        Onkohan Eki kirjoittanut Huuhaalle, kun se niin varmasti tietää, että Eki on Ylläpito. Tapio taitaa olla onnessaan, on taas piireissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Eki kirjoittanut Huuhaalle, kun se niin varmasti tietää, että Eki on Ylläpito. Tapio taitaa olla onnessaan, on taas piireissä.

        Hyvän puolella pahaa vastaan. Tapio on saanut vuoropuhelun auki ja kaksi viestiä pysymään. Jalka on oven raossa. Tapio voi lähes maistaa kirkkaat valot ja Jaskan kanssa viestittelyn ratkaisusanojen pituuksista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän puolella pahaa vastaan. Tapio on saanut vuoropuhelun auki ja kaksi viestiä pysymään. Jalka on oven raossa. Tapio voi lähes maistaa kirkkaat valot ja Jaskan kanssa viestittelyn ratkaisusanojen pituuksista.

        En ole saanut vuoropuhekua Ekin kanssa. Tekniseen ylläpitoon olen saanut. Tekninen ylläpito ilmoitti, että siitä, mitä kommentteja poistetaan, on Ekin vastuulla. Kun näin on, mm. nimimerkein Jokke ja Keijo kirjoittelu Sanarisin foorumisss on Ekin työn häirintää. Sanarisin foorumin trolli saattaa olla yksi henkilö. Yksi epäillyistä on tämän foorumin ihailema HP. Selvästi käy ilmi, että Sanarisin foorumin häiriköijä kirjoittaa yleensä tähän foorumiin - viimeksikin hän itse viittasi juuri tähän foorumiin.

        Tekninen ylläpito ei kertonut, kuka on nimimerkin Ylläpito taustalla enkä sitä kysynytkään. Sisällölliisistä seikoista voi päätellä, että joskus kommentti tulee joskus tekniseltä ylläpidolta, mutta yleensä se tulee asiasisältöä koskevalta ylläpidolta. Usein vaikuttaa, että kommentti tulee Ekiltä, mutta on tilanteita, joissa kirjoittaja olisi joku muu (kirjoitetaan Ekin ristikosta toisen henkilön tekeminäristikkona). Ylläpito on keskeisen ydinporukan jäsen. Laatijoiden ohella ylläpito olla vaikka Ekin puoliso.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainostit HP:n paljastuslistoja Sanariksen palstalla. Miten meni noin niin kuin omasta mielestäsi?

        Jokke kyllä itse niihin jo viittasi
        "Isämaan palstalla tämä on vakiintunut käytäntö."
        Tuolla Jokke viittaa poistettuihin paljastuslistoihin. Hän edellä viittaa yhteen poistettuun listaan edellä kirjoittaessaan
        "PALJASTUS POISTETTU YLLÄPIDON TOIMESTA"
        Kaksi kertaa Eki poisti/poistatti paljastuslistan.

        Kerroin vain, millaisista listoista on kyse. Tuskin Sanarisin foorumista joku tulee listoja etsimään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jokke kyllä itse niihin jo viittasi
        "Isämaan palstalla tämä on vakiintunut käytäntö."
        Tuolla Jokke viittaa poistettuihin paljastuslistoihin. Hän edellä viittaa yhteen poistettuun listaan edellä kirjoittaessaan
        "PALJASTUS POISTETTU YLLÄPIDON TOIMESTA"
        Kaksi kertaa Eki poisti/poistatti paljastuslistan.

        Kerroin vain, millaisista listoista on kyse. Tuskin Sanarisin foorumista joku tulee listoja etsimään.

        ”Tuskin Sanarisin foorumista joku tulee listoja etsimään.”

        Olettaa Tapio ja totuutena heti pitää. Outoa on, ettei Eki tajua tätä aspektia. Pitää muistaa, että yhtä kirjoittelijaa kohti on palstoilla ainakin kymmenen lukijaa, jotka eivät koskaan kirjoita palstalle. Jos noista vaikka 30 % käy täällä katsomassa mistä on kyse, saattaa heistä tulla HP:n ”asiakkaita”. Ehkä jopa suuri paha Pike innostuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Tuskin Sanarisin foorumista joku tulee listoja etsimään.”

        Olettaa Tapio ja totuutena heti pitää. Outoa on, ettei Eki tajua tätä aspektia. Pitää muistaa, että yhtä kirjoittelijaa kohti on palstoilla ainakin kymmenen lukijaa, jotka eivät koskaan kirjoita palstalle. Jos noista vaikka 30 % käy täällä katsomassa mistä on kyse, saattaa heistä tulla HP:n ”asiakkaita”. Ehkä jopa suuri paha Pike innostuu.

        Onhan se mahdollista. Sanarisin foorumiin kirjoittaa myös henkilöitä, jotka pyytävät apua palkintoristikoihin. Heille Ylläpito tai joku muu kommentoi, että apuja ei ole saatavissa ennen kuin ratkaisujen lähettämisaika on päättynyt. Kaikki Ekin foorumiin kirjoittajat eivät ole tyytyväisiä Ekin valitsemaan linjaan.

        Laittamani kommentti on kyllä selvin kommentti siitä, että millaista apua HP tarjoaa. Eki itse on kerran aiemmin maininnut, että Suomi24:ssä löytyy palkintoristikohin suuri määrä ratkaisusanojen paljastuksia. Eki ehkä mainitsi sanaketjujenkin paljastukset, en muista Ekin käyttämiä sanamuitoja.

        Joskus muulloinkin olen Suomi24 ja oman foorumini avun tuonut esille, mutta aiemmin Eki on systemaattisesti kommentit poistanut/poistattanut.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Onhan se mahdollista. Sanarisin foorumiin kirjoittaa myös henkilöitä, jotka pyytävät apua palkintoristikoihin. Heille Ylläpito tai joku muu kommentoi, että apuja ei ole saatavissa ennen kuin ratkaisujen lähettämisaika on päättynyt. Kaikki Ekin foorumiin kirjoittajat eivät ole tyytyväisiä Ekin valitsemaan linjaan.

        Laittamani kommentti on kyllä selvin kommentti siitä, että millaista apua HP tarjoaa. Eki itse on kerran aiemmin maininnut, että Suomi24:ssä löytyy palkintoristikohin suuri määrä ratkaisusanojen paljastuksia. Eki ehkä mainitsi sanaketjujenkin paljastukset, en muista Ekin käyttämiä sanamuitoja.

        Joskus muulloinkin olen Suomi24 ja oman foorumini avun tuonut esille, mutta aiemmin Eki on systemaattisesti kommentit poistanut/poistattanut.

        Eki siivosi nyt kaikki paljastusoperaatioon liittyvät kommentit pois - niin minäkin olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt. Kaikki roskakimmentit vaan pois.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eki siivosi nyt kaikki paljastusoperaatioon liittyvät kommentit pois - niin minäkin olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt. Kaikki roskakimmentit vaan pois.

        Miksi kirjoitit tämän viestin? Ketä kiinnostaa sinun pakkomielteesi? Miksi et lopeta Sanariksen palstan tapahtumien raportointia täällä? Oletko omituinen vai muuten vaan seonnut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tämän viestin? Ketä kiinnostaa sinun pakkomielteesi? Miksi et lopeta Sanariksen palstan tapahtumien raportointia täällä? Oletko omituinen vai muuten vaan seonnut?

        Täällä kirjoittava trollaa Sanarisin foorumia ja täällä asiaa on joku muukin kommentoinut. Jos joku täällä kirjoittava ei olisi Ekiä kiusannut, en asiasta täällä okisi käsittely. Ekin kiusaaminen on minusta ala-arvoista toimintaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eki siivosi nyt kaikki paljastusoperaatioon liittyvät kommentit pois - niin minäkin olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt. Kaikki roskakimmentit vaan pois.

        Osoittaa muuten kiistattomasti, että Eki lukee tätä äklöpalstaa. Osoittaa myös sen ettei Eki ole välttämättä penaalin terävin kynä, koska ei tajunnut heti Tapion salajuonta.


    • Anonyymi

      Alas riippuva paita? Ja ruskea lätkä sitaateissa?
      Kitarasta tunnistin kyllä bryanin.

      • Anonyymi

        Keksi on haka ja eikös tuo ole tpaita.


      • Kiitos kitaristin etunimen kertomisesta. Kuvakaappaus pienensi kuvaa niin, että kasvoista ei saanut kunnolla selvää, Tosin kun en eri bändien kitaristeja juurikaan tunne, ei isommastakaan kuvasta olisi ollut mitään hyötyä. Asia on minulle myös sellainen, että tietäminen ei yksinkertaisesti kiinnosta tippaakaan. Ärsyttää vain tämän tyyppiset kuvavihjeet - niitä on eräällä laatijalla vielä enemmän.

        Alas riippy vesipiraton paita - Millainen paita siinä riippuu?

        Ruskea lätkä on keksi. Ajatuskulku on ketjutettu: kuvavihje = keksi = ? Ratkaisusans ei liityty sisällöllisesti syötävään keksiin vaan muuhun, jota nimitetään keksiksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kiitos kitaristin etunimen kertomisesta. Kuvakaappaus pienensi kuvaa niin, että kasvoista ei saanut kunnolla selvää, Tosin kun en eri bändien kitaristeja juurikaan tunne, ei isommastakaan kuvasta olisi ollut mitään hyötyä. Asia on minulle myös sellainen, että tietäminen ei yksinkertaisesti kiinnosta tippaakaan. Ärsyttää vain tämän tyyppiset kuvavihjeet - niitä on eräällä laatijalla vielä enemmän.

        Alas riippy vesipiraton paita - Millainen paita siinä riippuu?

        Ruskea lätkä on keksi. Ajatuskulku on ketjutettu: kuvavihje = keksi = ? Ratkaisusans ei liityty sisällöllisesti syötävään keksiin vaan muuhun, jota nimitetään keksiksi.

        Siis kiinnosti hirveästi, kuka on, mutta ei kuitenkaan kiinnostanut???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kiinnosti hirveästi, kuka on, mutta ei kuitenkaan kiinnostanut???

        Kiinnosti sen verran, että olin valmis tietämään, jos joku muu tunnisti kitaristin. Ei kiinnostanut niin paljon, että olisin alkanut selvittämään, kenestä saattaisi olla kyse.


    • Anonyymi

      Avaisko joku viisaampi lita-lama yhteyttä. Onko noi sanat edes oikein?( Oikea yläkulma )

      • Anonyymi

        Taisin hokata. Olisko liuta-lauma.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisin hokata. Olisko liuta-lauma.....

        Siitähän on kyse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe