BZ4X ajokieltoon kun Toyotalla ei ole ratkaisua pyörien irtoamiseen

Anonyymi

Toyota on pahassa pulassa takaisinkutsun kanssa. Se on määrännyt kaikki BZ4Xt palautettavaksi huoltoon odottamaan että Toyota löytäisi ratkaisun pyörien irtoamiseen. Vaihtoehtoisesti se ostaa romunsa takaisin jos kuluttaja ei halua jäädä odottamaan että vikaan löydetään korjaus.


"Ilmoitimme sinulle äskettäin turvallisuusvedosta, joka koskee vuoden 2023 Toyota bZ4X -autoasi, ja pyydämme edelleen, että et anna ajoneuvon ajaa ennen kuin korjaustoimenpide on saatavilla. Työskentelemme ahkerasti korjaustoimenpiteen eteen ja ilmoitamme sinulle myöhemmin, kun se tulee saataville."

https://electrek.co/2022/08/03/toyotas-bz4x-recall-isnt-going-great-company-offers-car-buyback/

140

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      USA:ssa tilanneet ovat pettyneitä, eikä ihme. Tojo valehteli ja pitkitti aikoinaan myös Priusten ja Camryjen jumittuvan kaasupolkimen korjausta ja koetti ostaa sen omistaneita hiljaiseksi rahalla. Törkeää toimintaa. Välttäkää ihmeessä tätä merkkiä, sen juuret ovat japanilaisuudessa. Japanilaisuus taas edustaa vaikenemisen ja agressiivisuuden linjaa perinteisesti. Maa on edelleen niitä harvoja jotka pyytävät valaita ja teurastavat vuosittain raa'alla tavalla delfiinejä. Ja he eivät osaa tehdä ominaisuuksiltaan (ajettavuus, istuimet, äänieristys, peltien tukevuus jne) hyvää autoa.

      • Anonyymi

        ALOITUKSESSA ON ANNETTU TÄYSIN VÄÄRÄ KUVA, Tarkoitus on saada ne autot tarkastukseen joita ei ole tarkastukseen tuotu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ALOITUKSESSA ON ANNETTU TÄYSIN VÄÄRÄ KUVA, Tarkoitus on saada ne autot tarkastukseen joita ei ole tarkastukseen tuotu.

        Saada tarkastukseen? Et oo tosissas!
        Euroopassa, jonne suurin osa niistä on toimitettu, lähes kaikki seisoo liikkeiden varastoissa. Vain 2kpl on ehditty luovuttaa asiakkaille.
        Jos vika olisi sellainen kuin on annettu ymmärtää, mikä tahansa rengasliike missä tahansa Euroopan maassa olisi sen (pyöränpultit) korjannut. Vian täytyy olla vakavampi, eikä liity pyöränpultteihin.


    • Anonyymi

      Onhan se ihmeellinen ja vaikea saada renkaita pysymään autossa kiinni. Onkohan Toyotalla tuohonkin joku oma ainutlaatuinen patentti, hihii!
      Onhan tuollainen käsittämätöntä ettei tuollaista osata korjata nopeasti ja helposti.
      Saapa nähdä luovutetaanko meillä noita aikanaan?

      • Anonyymi

        Tottakai Toyota osaa tuon korjata. Ongelma on vain siinä ettei se saisi maksaa oikeastaan mitään. Vahvemmat pyörän pultitkin maksavat lisää joka autossa mikä valmistetaan.


      • Anonyymi

        Khyyllä, mutta Toyota säästää kaikessa: pellit ja muovipuskimet ohuinta heppoisinta mitä vaan voi, sisustus halpaa bulkkia ja suunnittelu "sinne päin". Ihmetyttää miten merkki on saanut maineen muka laatuautona ja kestävänä. Puppua.


    • Anonyymi

      kas kun VWaudi ei mennyt ajokieltoon kun DSG ja öljynsyönti lopettaa matkan jatkumisen?

      • Anonyymi

        Toivotonta yrittää vaihtaa aihetta. Pyörä kun irtoaa motarilla, niin silloin leikitään tuonpuoleisen kanssa.


    • Anonyymi

      Irtoaako vain pyörä navasta vai myös koko pyöränripustus?

      • Anonyymi

        On Toyotassa ollut halkeamia pyöränripustuksissa uusissa autoissa.
        Tuskin se olisi ihme vaikka painavassa sähköautossa olisi jotain vastaavaa ongelmaa.

        lisäksi Toyota autoissa on ollut sähköjohtojen kanssa ongelmaa hybrideissä joten ne jatkuu myös sähköautoissa. Toyotalla menee aina vikojen korjaamiseen vuosikausia. Kuten RAV4 ajovakautuksen korjaamiseen. Mitä ei ole vieläkään korjattu uusissa autoissa.
        Se korjataan vain asiakkaan pyynnöstä merkkihuollossa. Toyota kun niin panostaa turvallisten autojen tekemiseen. Tai sitten ei.


      • Anonyymi

        Jeesus teippiä suosittelevat se kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teippiä suosittelevat se kestää

        Kuukin USA:sta että Japanin päätehdas on päätymässä Loctite-yhtiön liimaan! Sama firma siis joka tekee kaupoissa myytävän pikaliiman. Kuulemma Loctite kehittää par aikaa bZ4X:n pultit kiinnipitävää liimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukin USA:sta että Japanin päätehdas on päätymässä Loctite-yhtiön liimaan! Sama firma siis joka tekee kaupoissa myytävän pikaliiman. Kuulemma Loctite kehittää par aikaa bZ4X:n pultit kiinnipitävää liimaa.

        Ehkä tuo liima on halvempi kuin vaihtaa pyörän pultit hieman paksumpiin tai kovempiin. Kestäisivät paremmin suuremman kiristysmomentin. Tuo liiman kanssa läträily keväisin ja syksyisin onkin melkoinen show. Pitäähän se vanha liima poistaa ja liima uusia joka kerran pultin aukaistessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo liima on halvempi kuin vaihtaa pyörän pultit hieman paksumpiin tai kovempiin. Kestäisivät paremmin suuremman kiristysmomentin. Tuo liiman kanssa läträily keväisin ja syksyisin onkin melkoinen show. Pitäähän se vanha liima poistaa ja liima uusia joka kerran pultin aukaistessa.

        Sinistä Locktitea kierteisiin niin pysyy kiinni ja saa myös auki. Pistä punaista, niin pysyy myös kiinni, mutta aukaiseminen vaatii järeämpää työkalua ja lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinistä Locktitea kierteisiin niin pysyy kiinni ja saa myös auki. Pistä punaista, niin pysyy myös kiinni, mutta aukaiseminen vaatii järeämpää työkalua ja lämpöä.

        Katkeaa avatessa ja siitähän se riemu repeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinistä Locktitea kierteisiin niin pysyy kiinni ja saa myös auki. Pistä punaista, niin pysyy myös kiinni, mutta aukaiseminen vaatii järeämpää työkalua ja lämpöä.

        Kempillä kiinni, niin kestää auton eliniän.


    • Anonyymi

      Tuohon eivät ne "muut huonot merkit" ikinä pysty.

    • Anonyymi

      Maksaako Toyota niistä romuista täyden hinnan?

    • Anonyymi

      Mitenkähän tuo järkyttävän paha ongelma saataisiin käyttäjien syyksi?

    • Anonyymi

      VW:ssä tuo olisi käyttäjän virhe ja marmorilta annettaisiin pientä korvausta vastaan nippu nippusiteitä!!! 😂🤣🤭😄😁😆😅

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tämä Vw:n nippusidekorjaus. Kuvakin.

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-uudelleen-volkswagen-konsernin-turvavyokorjaus-on-kelvoton-korjaus-hajoaa-ensimmaisessa-jarrutuksessa/

        Taas epätoivoista yritystä vaihtaa puheenaihetta vanhoihin muiden merkkien asioihin kun tojolla lörähti housuun kunnolla.
        Kuinka vaikeaa on saada pysymään pyörä kiinni autossa? Kuinkahan kauan Tojolla menee löytää ratkaisu laatuongelmaan?
        Siihen saakka tojon sähköautot keräävät pölyä jossain huoltamon takapihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas epätoivoista yritystä vaihtaa puheenaihetta vanhoihin muiden merkkien asioihin kun tojolla lörähti housuun kunnolla.
        Kuinka vaikeaa on saada pysymään pyörä kiinni autossa? Kuinkahan kauan Tojolla menee löytää ratkaisu laatuongelmaan?
        Siihen saakka tojon sähköautot keräävät pölyä jossain huoltamon takapihalla.

        entäs dsg-romut ja dieselgate vagilta? hihhii


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eipä korjaa muiden merkkien mollaaminen Toyotan laatuongelmia. Ei ole koskaan korjannut.
      Käsittämätöntä että Toyotalla ei ole ratkaisua ongelmaan joka on vaivannut autoa jo heti valmistumisesta lähtien.

    • Anonyymi

      Hihihiii. Mulla on ranskalainen auto jossa pyöränpultit PYSYY KIINNI. Hihiiiiii

      • Anonyymi

        Mulla skoda ja renkaat pysyy kiinni👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla skoda ja renkaat pysyy kiinni👍👍

        Eikä niitä saa irti, se venäläinen rauta roustuu.


    • Anonyymi

      Onhan tossa se etu että ihmiset ei huomaa että myöskään jarrut ei toimi alle 15 asteen pakkasessa?

    • Anonyymi

      On monta muutakin asiaa mihin Toyota ei ole löytänyt ratkaisua.
      https://www.torquenews.com/1083/toyota-says-it-bz4x-electric-car-may-not-charge-below-32-degrees-f

      • Anonyymi

        Siis jotain -10 astetta (celsius) on raja jonka alle nelivetoversion eri valmistajan (CATL) akku ei lataudu? Sen sijaan etuvetoversion Panasonicin akku lataa. No jo on paska laitos. Toyota teki emämunauksen, täydellinen katastrofi ensi-illassa sähköautomarkkinoille!


    • Anonyymi

      "OTSIKKO ON TÄYSIN VALHEELLINEN. TOYOTA ON AINOASTAA HUOLESTUNUT NIISTÄ, JOTKA EIVÄT OLE TUONEET AUTOAAN TARKASTUKSEEN KUTSUSTA HUOLIMATTA,"

      Etkö osaa lukea? Toyota ei ole kutsunut sähköautojaan mihinkäään tarkastukseen vaan ne laitetaan seisomaan kunnes Toyota löytää ratkaisun pyörien irtoamisongelmaan.
      Nyt Toyotalla ei ole ratkaisua ongelmaan ja siksi se on pakotetu ostamaan romunsa takaisin jos asiakas ei suostu jättämään tojoaan odottamaan korjausta joka tulee siten joskus.

      Onpahan taas todellinen clusterfuck tojolta.

      • Anonyymi

        Buahahaa! Varsinainen floppi koko kippo! Nyt jos koskaan menee teroilta kasetti jumiin! Hähää!!


      • Anonyymi

        Toyotan Kaizen-metodi tuottaa vielä voiton ja asiakkaat saavat huippulaatuisan auton syksymmällä. Merkki pitää huolta asiakkaista, kuten oma luottomyyjänikin jo 26 vuotta.
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Tojota turasi sähköautoa kymmenen vuotta jäljessä muita ja tämä on paras mihin tojo pystyy. Saavat toimitettua 2.700 autoa jotka joutuvat ostamaan takaisin kun eivät saa pyöriä pysymään kiinni.

    • Anonyymi

      Kustannussäästön toivossa laittoivat sähköautoon Yaris Crossin pyöränripustukset mutta noinhan siinä sitten kävi.

      • Anonyymi

        Halpaa kuraa ja tulos tässä😂


    • Anonyymi

      Olisiko jollakin teknisiä asioita ymmärtävällä kaverilla tietoa siitä, mikä voi irrottaa pyörän ajossa? Katkeavatko pyörän pultit vai onko pyöränripustuksissa jotakin vikaa? Jotenkin juttu vaikuttaa ihan aprillipilalta.

      • Anonyymi

        Hieman lisäselvitystä uutiseen kyllä kaivattaisiin. Jos yli 100 vuotta on osattu tehdä autoja, joiden pyörät eivät irtoa ajossa, niin miten ihmeessä suuri ja nimekäs autotehdas voisi vuonna 2022 epäonnistua näin yksinkertaisessa hommassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman lisäselvitystä uutiseen kyllä kaivattaisiin. Jos yli 100 vuotta on osattu tehdä autoja, joiden pyörät eivät irtoa ajossa, niin miten ihmeessä suuri ja nimekäs autotehdas voisi vuonna 2022 epäonnistua näin yksinkertaisessa hommassa?

        Trafin takaisinkutsutietokannassa ei ole muuta selitystä kuin että " pyöränpultit voivat löystyä itsestään".
        Takaisinkutsu koskee kahta ajoneuvoa eli kaikkia Suomessa olevia bZ4x:iä.
        Oma arvaukseni on, että Toyota on patentoinut uuden pulttien kierremallin, jota ei ole muilla, mutta homma on mennyt kiville koska pyörää ei voi keksiä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin takaisinkutsutietokannassa ei ole muuta selitystä kuin että " pyöränpultit voivat löystyä itsestään".
        Takaisinkutsu koskee kahta ajoneuvoa eli kaikkia Suomessa olevia bZ4x:iä.
        Oma arvaukseni on, että Toyota on patentoinut uuden pulttien kierremallin, jota ei ole muilla, mutta homma on mennyt kiville koska pyörää ei voi keksiä uudelleen.

        Ei mikään pultti voi löystyä itsestään, se on kyllä täysin mahdotonta. Vittu mitä selittelyä!


    • Anonyymi

      Hehehehehe. Hihihihihihi. Kaikki mitä tolloloota tekee on yhtä aprillipilaa. Nyt menee teroilta kasetti jumiin. Hihihihiii

    • Anonyymi

      Voiko enää pahemmin mennä perseelleen uuden mallin tulo? Täysi floppi! Toyotan on paras keskittyä keskiaikaisten hybridien myyntiin niin kauan kun jotkut pölhöt niitä ostavat, ja sitten lappu luukulle.

      • Anonyymi

        Lapsiko se siellä purkaa pahaa mieltään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä purkaa pahaa mieltään?

        Heinäkuun kolmoisvoitto se kaihertaa vielä pitkään.🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä purkaa pahaa mieltään?

        Ei ole mitään pahaa mieltä kun ajaa autolla jossa pysyy pyörät varmasti kiinni. Tojolta ei onnistu sähköautot millään ja sekös meitä muita naurattaa. Ilon kautta länsiautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuun kolmoisvoitto se kaihertaa vielä pitkään.🤣

        Tojo on aivan pikkufisu Suomessda Volsuun verrattuna,

        VW jatkaa vuosikymmeniä pitkää dominointiaan 56% suuremmalla rekisteröintimäärällä kakkosena olevaan Toyotaan verrattuna. Jatkuvassa hallinnassa ei sinänsä ole mitään mielenkiintoista kerrottavaa, mutta yksi asia ansaitsee huomion. Cupra näyttää vakiinnuttaneen paikkansa top-30 listalla eli nyt VW:llä on KUUSI merkkiä listalla. Se jos mikä kertoo miten ylivoimainen VW on. Se pystyy tuomaan uusia merkkiä markkinoille ja ne pieksevät heti myynnissä Lexuksen joka on turannut vuosikymmeniä muutaman kappaleen kuukausimyynnissä.

        Volkswagen AG 1.449
        Volkswagen 689
        Skoda 475
        Audi 197
        Cupra 34
        Seat 26
        Porsche 28

        Toyota Corp 930
        Toyota 920
        Lexus 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on aivan pikkufisu Suomessda Volsuun verrattuna,

        VW jatkaa vuosikymmeniä pitkää dominointiaan 56% suuremmalla rekisteröintimäärällä kakkosena olevaan Toyotaan verrattuna. Jatkuvassa hallinnassa ei sinänsä ole mitään mielenkiintoista kerrottavaa, mutta yksi asia ansaitsee huomion. Cupra näyttää vakiinnuttaneen paikkansa top-30 listalla eli nyt VW:llä on KUUSI merkkiä listalla. Se jos mikä kertoo miten ylivoimainen VW on. Se pystyy tuomaan uusia merkkiä markkinoille ja ne pieksevät heti myynnissä Lexuksen joka on turannut vuosikymmeniä muutaman kappaleen kuukausimyynnissä.

        Volkswagen AG 1.449
        Volkswagen 689
        Skoda 475
        Audi 197
        Cupra 34
        Seat 26
        Porsche 28

        Toyota Corp 930
        Toyota 920
        Lexus 10

        Suomi on aika pieni osa maailman automarkkinoita. Kiina on isoin automarkkina.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Menivätkö taas laittamaan pyöriinkin niitä kuuluisia D4D:n kannenpultteja?

      • Anonyymi

        Heh. Sama toimittaja varmaan. Puolasta.


    • Anonyymi

      Elokuun loppua kohti vaikerrus Toyotan ylivoimaisesta myynnistä hieman hellittää kunnes taas syyskuun luvut pamahtavat eetteriin! Tämä tapahtuma on kuin ikiliikkuja, niin kuin Toyotakin!🤣

      • Anonyymi

        Sutta ja sekundaa myydään vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Toyota osaa hoitaa ongelmat pois, onhan se upporikas yhtiö ja palkannut parhaat autoalan insinöörit. Kateelliset volkkarikuskit mustamaalaavat. Kyse pikkuasiasta, ja tehdas haluaa antaa ostajalle laadukkaan ja turvallisen auton joten jos yhdestä autosta löystyi pyöränpultti, tehdas tutkii kaiken. Sen sijaan Vokkelokonserni huijaa sen minkä ehtii.

      • Anonyymi

        Tässä on kyseessä paljon suurempi moka kuin pulttien löystyminen. Tojon takaisinkutsu tarkoittaa autojen laittamista ajokieltoon kunnes vika saadaan korjattua. Ei siis mikään tarkastus tai pulttien kiristys.

        BZ4X kuskeilla on nyt kaksi vaihtoehtoa. joko jättää kosla tojon huoltoon odottamaan sitä että tiji keksii miten ongelma korjataan tai sitten tojo lunastaa koslan takaisin. Metriäkään ei saa ajaa. Tojo tulee noutamaan koslan hinurilla kotoa.

        Saa nähdä monta kuukautta nuo sähkötojot joutuvat seisomaan jossain varastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kyseessä paljon suurempi moka kuin pulttien löystyminen. Tojon takaisinkutsu tarkoittaa autojen laittamista ajokieltoon kunnes vika saadaan korjattua. Ei siis mikään tarkastus tai pulttien kiristys.

        BZ4X kuskeilla on nyt kaksi vaihtoehtoa. joko jättää kosla tojon huoltoon odottamaan sitä että tiji keksii miten ongelma korjataan tai sitten tojo lunastaa koslan takaisin. Metriäkään ei saa ajaa. Tojo tulee noutamaan koslan hinurilla kotoa.

        Saa nähdä monta kuukautta nuo sähkötojot joutuvat seisomaan jossain varastossa.

        Potaskaa. Myyjäni sanoi että syyskuussa saan oman nelivetoisen Stylen. Sanoi että pikkujuttuja tämä pyörä-case, eikä estä rekisteröintiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potaskaa. Myyjäni sanoi että syyskuussa saan oman nelivetoisen Stylen. Sanoi että pikkujuttuja tämä pyörä-case, eikä estä rekisteröintiä.

        Hihii, sulla ei ole siinä silloin kunnollista 3-vaihelatausta ja akkujen lämmitystä, tuliko kusetettu olo?
        Onhan se noloa jos auto menee samantein ajokieltoon kun se luovutetaan asiakkaalle.


      • Anonyymi

        No sen verran näyttää olevan Toyotan insinööreillä tietotaito surkeaa etteivät osaa tuota uskomatonta mokaansa korjata.
        Kerro mitä VW huijaa, taitaa olla hankalaa kesiä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potaskaa. Myyjäni sanoi että syyskuussa saan oman nelivetoisen Stylen. Sanoi että pikkujuttuja tämä pyörä-case, eikä estä rekisteröintiä.

        Saa sen tietenkin kilpiin mutta ei tojo sitä sinulle ajoon anna jos ei tuota pyörän irtoamisongelmaa saada ratkaistuksi ennen sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sen tietenkin kilpiin mutta ei tojo sitä sinulle ajoon anna jos ei tuota pyörän irtoamisongelmaa saada ratkaistuksi ennen sitä.

        No varmasti se myyjä tietää asian paremmin kuin suoli24:n kynäilijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, sulla ei ole siinä silloin kunnollista 3-vaihelatausta ja akkujen lämmitystä, tuliko kusetettu olo?
        Onhan se noloa jos auto menee samantein ajokieltoon kun se luovutetaan asiakkaalle.

        Yksivaihelataus riittää eikä akunlämmitys ole kuin kermapeffojen hienostelua.


      • Anonyymi

        Toyotan tehdashalliin ei mennä humalassa aina puhallutus ovella. Valkoiset puhtaat haalarit ja valkoiset hanskat kädessä kokoavat. Jos joku huomaa kokoonpanoprosessissa vikaa saa vetää stop-narusta jolloin vika ei kertaannu. Lean-oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti se myyjä tietää asian paremmin kuin suoli24:n kynäilijä.

        Ei se myyjä tuosta mitään voi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksivaihelataus riittää eikä akunlämmitys ole kuin kermapeffojen hienostelua.

        Akut ei lataannu pakkasella ilman lämmitystä ja 3-vaiheen puutos hidastaa entisestään.
        Ei onnistu esilämmitys jne...


      • Anonyymi

        Toyokääkän mielestä pyörie irtoamiset, jarrujen pettämiset ja kansipulttien korkkaamiset ovat pikkujuttuja. Selvä.


    • Anonyymi

      Onneksi kenenkään ei ole pakko ostaa Toyotaa eikä Volkkaria. Muitakin vaihtoehto on.

      Esimerkiksi Ranskalaisfirman on kovia tekijöitä euroopan markkinoilla ja myyvät todella hyvin.

      • Anonyymi

        Ainoat ranskalaiset:
        -ranskalaiset perunat
        -ranskanleipä
        -ranskankerma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat ranskalaiset:
        -ranskalaiset perunat
        -ranskanleipä
        -ranskankerma

        Et sä ainakaan tyhmä ja nolo ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä ainakaan tyhmä ja nolo ole?

        No en! Olen parasta A-ryhmää.

        👍👍👍👍🙏🙏🙏💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en! Olen parasta A-ryhmää.

        👍👍👍👍🙏🙏🙏💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        Hymiön käyttö sen kertoo, hihii!


    • Anonyymi

      Eikös sillä sähköautolla pitänyt voida ajaa puolen metrin vedessäkin? Ajelee merivedessä pari päivää, jättää pesemättä kuivumaan, niin kyllä kaikki pultit ja mutterit ruostuvat kiinni.

    • Anonyymi

      "No varmasti se myyjä tietää asian paremmin kuin suoli24:n kynäilijä."

      Tämä on erittäin yksinkertainen asia eikä mitään rakettitiedettä. Toytalla on turvallisuuteen liittyvä takaisinkutsu päällä ja se on määrännyt ettei BZ4Xllä saa ajaa metriäkään ennenkuin pyörän irtoamisongelma on fiksattu.
      Pitää olla täysi ääliö jos kuvittelee että yksikään autonvalmistaja luovuttaisi asiakkalle ajoon auton jossa on fiksaamaton turvallisuuteen liittyvä takaisinkutsu.

      • Anonyymi

        Edelleenkään en ymmärrä tätä pyörien irtoamista. Minä olen aina laittanut Toyotaan pyörät paikoilleen ja olen momenttiavaimella laittanut pyöränpultit oikeaan tiukkuuteen. Milloinkaan pyörämpultit eivät ole löystyneet pätkääkään. Onko sähköautojen pyöränpultit jotenkin erilaisia, koska ne kuulemma löystyvät ajossa vai onko kyseessä vain jokin muu urbaanilegenda?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään en ymmärrä tätä pyörien irtoamista. Minä olen aina laittanut Toyotaan pyörät paikoilleen ja olen momenttiavaimella laittanut pyöränpultit oikeaan tiukkuuteen. Milloinkaan pyörämpultit eivät ole löystyneet pätkääkään. Onko sähköautojen pyöränpultit jotenkin erilaisia, koska ne kuulemma löystyvät ajossa vai onko kyseessä vain jokin muu urbaanilegenda?

        Pöö. Ei tojossa ole pyöränpultteja. Jäit kiinni valheesta 😀😀😀😀😀😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöö. Ei tojossa ole pyöränpultteja. Jäit kiinni valheesta 😀😀😀😀😀😀

        Olen siis kiristänyt pyöränmutterit oikeaan mon menttiin. Koskaan eivät ole löystyneet.


    • Anonyymi

      Hohhoijaa, keksikää Volkkari-Viljot välillä muuta. Kun Bz4X lanseerataan meillä 3-4.9. viikonloppunäyttelyssä, kansa näkee parhaan täyssähköauton markkinoillemme.

      • Anonyymi

        Ei täällä kukaan ole keksinyt mitään. Tämä onsuora lainaus Toyotan tiedotteesta.

        "Ilmoitimme sinulle äskettäin turvallisuusvedosta, joka koskee vuoden 2023 Toyota bZ4X -autoasi, ja pyydämme edelleen, että et anna ajoneuvon ajaa ennen kuin korjaustoimenpide on saatavilla. Työskentelemme ahkerasti korjaustoimenpiteen eteen ja ilmoitamme sinulle myöhemmin, kun se tulee saataville."

        https://electrek.co/2022/08/03/toyotas-bz4x-recall-isnt-going-great-company-offers-car-buyback/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole keksinyt mitään. Tämä onsuora lainaus Toyotan tiedotteesta.

        "Ilmoitimme sinulle äskettäin turvallisuusvedosta, joka koskee vuoden 2023 Toyota bZ4X -autoasi, ja pyydämme edelleen, että et anna ajoneuvon ajaa ennen kuin korjaustoimenpide on saatavilla. Työskentelemme ahkerasti korjaustoimenpiteen eteen ja ilmoitamme sinulle myöhemmin, kun se tulee saataville."

        https://electrek.co/2022/08/03/toyotas-bz4x-recall-isnt-going-great-company-offers-car-buyback/

        Heinäkuun myynnit harmittaa minuakin mutta minkäs teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuun myynnit harmittaa minuakin mutta minkäs teet?

        Heinäkuun myyntiluvuthan ovat pelkkää aurinkoa Volsun näkökulmasta.

        Tojo on aivan pikkufisu Suomessda Volsuun verrattuna,
        Volkswagen AG 1.449
        Volkswagen 689
        Skoda 475
        Audi 197
        Cupra 34
        Seat 26
        Porsche 28

        Toyota Corp 930
        Toyota 920
        Lexus 10


        Mutta eipä näillä myyntiluvuilla ole mitään vaikutusta siihen että Tojolla on lörähtänyt kunnollaa housuun sähköautonsa kanssa. bz4x ssä on vika joka on pakottanut Toyotan laittamaan ne ajokieltoon ja Toyotalla ei ole tällä hetkellä ratkaisua vikaan.
        Voiko pahemmin tyriä?


    • 𝓪𝓲𝓷𝓸𝓪 𝓸𝓲𝓴𝓮𝓪 𝓹𝓪𝓽𝓽𝓮𝓻𝓲𝓪𝓾𝓽𝓸 𝓸𝓷 𝓮𝓭𝓮𝓵𝓵𝓮𝓮𝓷 𝓽𝓮𝓼𝓵𝓪.

    • Anonyymi

      Toyotan tuntien, tuokin Toyota tulee peittoamaan pikkufisut kuten vw:t ja muut.

    • Anonyymi

      Toyotan myynti on hiipunut muualla Euroopassa. Joko irtoilevat pyörät ja pakkasessa hyytyvät jarrut riittäisi lopettamaan toyota-typeryyden Suomessakin

      • Anonyymi

        Suomalainen Toyotan omistaja on sitkeä typerys ja kasvojen menetys autoasiassa eli myöntäminen, että Toyota oli pettymys on mahdoton yhtälö.
        Jos vähänkin miettii noita Toyotan nykyisiä ongelmia, ne tiedostavat ei koskisi moiseen laitteeseen pitkällä tikullakaan.


    • Anonyymi

      Irtoaakohan pyörät akseleineen sähkömoottoreista vai mikä tuossa voisi olla niin hankalaa ettei osata korjata?

      • Anonyymi

        Mä luulen että ne joutuvat vaihtamaan jotain komponenttia parannettuun versioon pyörän navassa tai ripustuksessa.
        Siinä menee hetki että saavat suunniteltua, testattua, valmistettua ja lähetettyä uudet osat pajoille saakka.

        Tuollainen kriittinen alustan osa pitää testata huolellisesti ennenkuin sitä voi alkaa valmistamaan ettei joudu ojasta allikkoon. Pelkästään rasitustestit vievät paljon aikaa eikä niistä voi oikaista.
        Eli jos olisin bz4x:n ostaja niin varautuisin henkisesti piiiitkään odotukseen sen jälkeenkin kun kosla on saapunut Suomeen ja satu kilpiin.
        Juuri sen takia Toyota on tarjonnut mahdollisuutta kaupan purkamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä luulen että ne joutuvat vaihtamaan jotain komponenttia parannettuun versioon pyörän navassa tai ripustuksessa.
        Siinä menee hetki että saavat suunniteltua, testattua, valmistettua ja lähetettyä uudet osat pajoille saakka.

        Tuollainen kriittinen alustan osa pitää testata huolellisesti ennenkuin sitä voi alkaa valmistamaan ettei joudu ojasta allikkoon. Pelkästään rasitustestit vievät paljon aikaa eikä niistä voi oikaista.
        Eli jos olisin bz4x:n ostaja niin varautuisin henkisesti piiiitkään odotukseen sen jälkeenkin kun kosla on saapunut Suomeen ja satu kilpiin.
        Juuri sen takia Toyota on tarjonnut mahdollisuutta kaupan purkamiseen.

        Saattaa viedä lisäaikaa muuten sen 6 kk ja ylikin, eli jos olette tilanneet tällaisen, neuvotelkaa kaupan purusta. Uskon että saatte purettua tilauksen ilman sopimuksen vastaisesta toiminnasta maksettavaa "sakkomaksua". Kannattaa ajaa vielä lähivuodet sillä entisellä Toyotallanne, se kestää ja siinä ajassa sähköautotkin kehittyvät edelleen ja muilta merkeiltä tulee parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa viedä lisäaikaa muuten sen 6 kk ja ylikin, eli jos olette tilanneet tällaisen, neuvotelkaa kaupan purusta. Uskon että saatte purettua tilauksen ilman sopimuksen vastaisesta toiminnasta maksettavaa "sakkomaksua". Kannattaa ajaa vielä lähivuodet sillä entisellä Toyotallanne, se kestää ja siinä ajassa sähköautotkin kehittyvät edelleen ja muilta merkeiltä tulee parempia.

        "Jos olette tilanneet tällaisen, neuvotelkaa kaupan purusta. Uskon että saatte purettua tilauksen ilman sopimuksen vastaisesta toiminnasta maksettavaa "sakkomaksua"."

        Ei tarvitse neuvotella mitään koska Toyota on jo tarjonnut ostavansa ajokiellossa olevat koslat takaisin.
        Lue avauksen artikkelissa oleva Toyotan tiedote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olette tilanneet tällaisen, neuvotelkaa kaupan purusta. Uskon että saatte purettua tilauksen ilman sopimuksen vastaisesta toiminnasta maksettavaa "sakkomaksua"."

        Ei tarvitse neuvotella mitään koska Toyota on jo tarjonnut ostavansa ajokiellossa olevat koslat takaisin.
        Lue avauksen artikkelissa oleva Toyotan tiedote.

        Höpöhöpö, koskee ulkomaita, ei Suomea. Lue itse kunnolla.

        Täällä varmaan saa purettua tilauksen ilman kauppasopimisehtojen sanktiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, koskee ulkomaita, ei Suomea. Lue itse kunnolla.

        Täällä varmaan saa purettua tilauksen ilman kauppasopimisehtojen sanktiota.

        "Höpöhöpö, koskee ulkomaita, ei Suomea. Lue itse kunnolla.

        Täällä varmaan saa purettua tilauksen ilman kauppasopimisehtojen sanktiota."

        No niinhän minä juuri sanoin. Toyota on tarjonnut takaisinostoa. Koskee myös Suomea.


    • Anonyymi

      Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa, ja olen varma että syyskuuksi ratkaisu on valmiina ja tehdään. Merkin kehitysosasto on maailman huippua, he eivät huutele medialle puolivillaisia uutisia ennen kuin ongelma on täysin ratkaistu.

      • Anonyymi

        Kovasti mainostavat ja lupailevat julkaisupäivien kanssa ihme akkuja jne... ei vaan tule ja vuosia kuluu jne ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti mainostavat ja lupailevat julkaisupäivien kanssa ihme akkuja jne... ei vaan tule ja vuosia kuluu jne ...

        Aivan mahdoton määrä Toyotisteja kuulemma siirtyy Teslaan. Enkä yhtään ihmettele, toisin kuin täällä huudellaan, Teslan laatu on PALJON Toyotaa parempaa.


      • Anonyymi

        "Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa, ja olen varma että syyskuuksi ratkaisu on valmiina"

        En epäile yhtään etteikö ratkaisua löydy laboratoriossa syyskuussa.
        Se vaan että laboratorion ratkaisusta siihen Suomen tojohuoltoon toimitettuun parannettuun komponenttiin on pitkä matka.
        Sulla ei taida esim mitään käsitystä kauan rasitustestit kestävät tai uusien osien valmistus ja toimittaminen huoltopisteisiin.


      • Anonyymi

        (Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa,...)
        Uuden automallin liikenneturvallisuuteen vaikuttavat asiat tulee selvittää piiruntarkasti viimeistään prototyyppivaiheessa, eikä jättää selvittämistä tuotannon aloittamisen jälkeiseen aikaan. Tuossakin kohtaa Toyota on vienyt halpuutuksen taas äärimmilleen, kuten niin monessa asiassa aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa,...)
        Uuden automallin liikenneturvallisuuteen vaikuttavat asiat tulee selvittää piiruntarkasti viimeistään prototyyppivaiheessa, eikä jättää selvittämistä tuotannon aloittamisen jälkeiseen aikaan. Tuossakin kohtaa Toyota on vienyt halpuutuksen taas äärimmilleen, kuten niin monessa asiassa aikaisemmin.

        Viittaatko vw nippusideturvavöihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan mahdoton määrä Toyotisteja kuulemma siirtyy Teslaan. Enkä yhtään ihmettele, toisin kuin täällä huudellaan, Teslan laatu on PALJON Toyotaa parempaa.

        Melkoista toiveajattelua. Kynnys siirtyä tavalliselle kansalle tarkoitetusta luotettavasta Toyotasta epävarmaan juppien suosimaan Teslaan on äärimmäisen korkea. Minä ainakaan en ole koskaan Teslaa harkinnut, vaan ajelen toimintavarmalla itselataavalla hybridi-Tojotalla hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa, ja olen varma että syyskuuksi ratkaisu on valmiina"

        En epäile yhtään etteikö ratkaisua löydy laboratoriossa syyskuussa.
        Se vaan että laboratorion ratkaisusta siihen Suomen tojohuoltoon toimitettuun parannettuun komponenttiin on pitkä matka.
        Sulla ei taida esim mitään käsitystä kauan rasitustestit kestävät tai uusien osien valmistus ja toimittaminen huoltopisteisiin.

        No tärinä/pyörimistestiä autolla radalla ja rengas yksittäisenä kiinnitettynä tasapainotuskoneen tapaiseen laitteeseen...vie 2-3 viikkoa 24/7 tehtynä. Ei ole iso asia, pikkujuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan mahdoton määrä Toyotisteja kuulemma siirtyy Teslaan. Enkä yhtään ihmettele, toisin kuin täällä huudellaan, Teslan laatu on PALJON Toyotaa parempaa.

        Tesla ei ole auto, se on natkunaurettavien pelletyyppien asenne-ajoneuvo kuten karmea Harrikka tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Toyota selvittää piiruntarkasti laboratorioissaan tätä pyörien kiinnitysasiaa,...)
        Uuden automallin liikenneturvallisuuteen vaikuttavat asiat tulee selvittää piiruntarkasti viimeistään prototyyppivaiheessa, eikä jättää selvittämistä tuotannon aloittamisen jälkeiseen aikaan. Tuossakin kohtaa Toyota on vienyt halpuutuksen taas äärimmilleen, kuten niin monessa asiassa aikaisemmin.

        Menisivät kokeilemaan ulkona erilaisissa olosuhteissa, niin saisivat faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla ei ole auto, se on natkunaurettavien pelletyyppien asenne-ajoneuvo kuten karmea Harrikka tms.

        Tesla nimenomaan on auto, turha sälä poistettu. Toiminnot järkevästi puheohjauksella. Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa.

        Mitään muuta ongelmaa ei ole kuin talvella huonot ovenkahvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla nimenomaan on auto, turha sälä poistettu. Toiminnot järkevästi puheohjauksella. Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa.

        Mitään muuta ongelmaa ei ole kuin talvella huonot ovenkahvat.

        Ainiin, ja lisätäkseni... Teslassa renkaat eivät lähde irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla nimenomaan on auto, turha sälä poistettu. Toiminnot järkevästi puheohjauksella. Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa.

        Mitään muuta ongelmaa ei ole kuin talvella huonot ovenkahvat.

        Teslan sisusta on todella masentavan näköinen ja toiminnat yhden ison telkkarin näytöllä se tekee siitä hieman hankalan. Puheohjauksissa on aina ongelmia.
        Jotenkin en lämpene Teslalle muutenkaan, ovat tehneet omistamisesta hankalaa ja sitouttaa liikaa ja se omistajalle hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan sisusta on todella masentavan näköinen ja toiminnat yhden ison telkkarin näytöllä se tekee siitä hieman hankalan. Puheohjauksissa on aina ongelmia.
        Jotenkin en lämpene Teslalle muutenkaan, ovat tehneet omistamisesta hankalaa ja sitouttaa liikaa ja se omistajalle hankalaa.

        "Teslan sisusta on todella masentavan näköinen"

        Turhat poistettu, mitä masentavaa siinä on? Ei autossa tarvita miljoonaa namiskuukkelia!

        "toiminnat yhden ison telkkarin näytöllä se tekee siitä hieman hankalan"

        Tärkein on ratissa ja sen rullissa.

        "Puheohjauksissa on aina ongelmia."

        Eipä ole ongelmia eteen osunut, voitko selventää? Toki englanniksi käytän, se voi olla joillekin ehkä haaste?

        "ovat tehneet omistamisesta hankalaa ja sitouttaa liikaa ja se omistajalle hankalaa."

        Täh. Ei Teslan omistamisessa ole mitään hankalaa. Sitouttaa miten? Oudoin argumentti koskaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla nimenomaan on auto, turha sälä poistettu. Toiminnot järkevästi puheohjauksella. Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa.

        Mitään muuta ongelmaa ei ole kuin talvella huonot ovenkahvat.

        "Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa"

        Tämä ei ole provo vaan aito kysymys autotekniikasta kiinnostuneelta.
        Miten koet TMn kommentit Teslasta talvella? Siitä sai kuvan että Tesla käyttäytyy hysteerisesti talviolosuhteissa.

        No trolling.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä tiellä pitävä vakkari säästää hermoja pitkillä taipaleilla ja ruuhkassa"

        Tämä ei ole provo vaan aito kysymys autotekniikasta kiinnostuneelta.
        Miten koet TMn kommentit Teslasta talvella? Siitä sai kuvan että Tesla käyttäytyy hysteerisesti talviolosuhteissa.

        No trolling.

        En oikein osaa sanoa. Ei ole ongelmia ollut kahden vuoden aikana, mutta tiedän, että niitä esiintyy. En ole Lapissa pahemmin pörräillyt.

        Joskus on haamujarruttanut, mutta en ole kokenut asiaa ongelmaksi. Kevyt voimapolkimen painallus kumoaa hidastelut.

        Huonolla säällä ärsyttää, ettei autossa ole tyhmää perusvakkaria. Jos kamerat ja tutka eivät näe kunnolla, täytyy ajaa perinteisesti, täysin ilman vakkaria. Tämä on ehkäpä suurin puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein osaa sanoa. Ei ole ongelmia ollut kahden vuoden aikana, mutta tiedän, että niitä esiintyy. En ole Lapissa pahemmin pörräillyt.

        Joskus on haamujarruttanut, mutta en ole kokenut asiaa ongelmaksi. Kevyt voimapolkimen painallus kumoaa hidastelut.

        Huonolla säällä ärsyttää, ettei autossa ole tyhmää perusvakkaria. Jos kamerat ja tutka eivät näe kunnolla, täytyy ajaa perinteisesti, täysin ilman vakkaria. Tämä on ehkäpä suurin puute.

        Lisätäkseni... päivityksiä tulee varsin usein. Jotkut niistä tuntuvat valitettavasti ottavan myös takapakkia, vaikka yleensä ominaisuudet paranevat.

        Eli auto voi käyttäytyä uudella softalla TM:n ongelmaolosuhteissa paljon paremmin nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tärinä/pyörimistestiä autolla radalla ja rengas yksittäisenä kiinnitettynä tasapainotuskoneen tapaiseen laitteeseen...vie 2-3 viikkoa 24/7 tehtynä. Ei ole iso asia, pikkujuttu.

        Joo. Juurikin näin. Syyskuuhun on aikaa kolme viikkoa.
        Jos tuo testaus alkaisi tänään ja testaus olisi hyväksytysti läpi syyskuun alussa niin kuinka kauan ajattelit että aikaa kuluisi että tämä testin läpäisssyt osa menisi tuotantoon ja niitä olisi käytettävissä Toyota Vantaan huoltopisteessä?
        Mukaanlukien kaikkien Toyotan dokumentaation päivitys ja huoltoporukan koulutus asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaatko vw nippusideturvavöihin?

        Volkswagen selvitti sen japanilaisiin paska-turvavyölukkoihin liittyvän ongelman lopullisesti ennätysajassa, niin nopeasti ettei Toyota koskaan eikä minkään vian suhteen. "Nippuside" ja kehotus olla käyttämättä toistaiseksi takapenkin keskipaikkaa olivat vain tilapäiskorjaus joka julkaistiin muutamassa päivässä ongelman tultua ilmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan sisusta on todella masentavan näköinen ja toiminnat yhden ison telkkarin näytöllä se tekee siitä hieman hankalan. Puheohjauksissa on aina ongelmia.
        Jotenkin en lämpene Teslalle muutenkaan, ovat tehneet omistamisesta hankalaa ja sitouttaa liikaa ja se omistajalle hankalaa.

        Toyota taitaa olla ainoa auto, jonka omistaminen sitouttaa hankkimaan myös seuraavaksi saman merkkisen auton.
        Minulla on yleensä merkki vaihtunut samalla kuin autokin. Ainoa poikkeus on ollut Citroen, jonka loistavaan jousitukseen ihastuin. Niitä oli kaikkiaan kolme peräkkäin. Nyt on ajossa tärisevä ja meluisampi BMW. Seuraavaa en lähde vielä arvailemaan, mutta se tulee kulkemaan sähköllä.


    • Anonyymi

      Tuulilasit ei kestä mitään kattopellit repsottaa laittakaa ruuveilla kii AYRIS AVOAUTO

    • Anonyymi

      Toyotan omapoika se koittaa kääntää Toyotan isoa ongelmaa muualle, mutta pidämme huolen ettei se itse asia unohdu.
      Miten voi olla mahdollista että noin iso valmistaja tekee ison mokan ihan perusasiassa? Onko "seitsemän samuraita" keksineet jälleen uuden säästökohteen ja nyt juttu meni jo liianpitkälle?

    • Anonyymi

      Kirjoitin googleen öljynkulutus niin tulee pelkkää vw audi seat skoda? Missä vika?

      • Anonyymi

        Laita perään Toyota ja yllätyt jos olet mielestäsi asian kieltänyt, paljon löytyy asiaa.
        Youtubesta löytyy Toyotan öljynkulutuksesta hurjasti videota.
        Toisaalta tässä ketjussa puhutaan Toyotan taistelusta irtoavien renkaitten takia ja yrityksestä korjata sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita perään Toyota ja yllätyt jos olet mielestäsi asian kieltänyt, paljon löytyy asiaa.
        Youtubesta löytyy Toyotan öljynkulutuksesta hurjasti videota.
        Toisaalta tässä ketjussa puhutaan Toyotan taistelusta irtoavien renkaitten takia ja yrityksestä korjata sitä.

        Tulee pelkkää öljynkulutusremonttitarjousta vaggineisiin, ei oo kallista 8000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee pelkkää öljynkulutusremonttitarjousta vaggineisiin, ei oo kallista 8000 euroa.

        Koetapa jos google löytäisi jonkun ratkaisun tuohon Tojon sähköauton pyörän irtoamisiin.
        Saisit isot rahat Tokiosta koska siellä ei ole vielä löytynyt mitään ratkaisua ja kaikki tojon sähköautot ovat ajokiellossa kunnes ratkaisu löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetapa jos google löytäisi jonkun ratkaisun tuohon Tojon sähköauton pyörän irtoamisiin.
        Saisit isot rahat Tokiosta koska siellä ei ole vielä löytynyt mitään ratkaisua ja kaikki tojon sähköautot ovat ajokiellossa kunnes ratkaisu löytyy.

        Enemmän on tainnut mennä valuuttaa noihin vag ag:n öljypolttimiin ja tulee menemään.
        Eikä siihen ole vielä laskettu mukaan dsg-lootien ongelmia ja kuuluisia jakopäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän on tainnut mennä valuuttaa noihin vag ag:n öljypolttimiin ja tulee menemään.
        Eikä siihen ole vielä laskettu mukaan dsg-lootien ongelmia ja kuuluisia jakopäitä.

        Miten luulet että onnistuu sun tökerö yritys vaihtaa puheenaihe pois Toyotan fiaskosta?
        Kun kaikki uudet sähköautot on ajokiellossa eikä mitään korjausta tarjota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulet että onnistuu sun tökerö yritys vaihtaa puheenaihe pois Toyotan fiaskosta?
        Kun kaikki uudet sähköautot on ajokiellossa eikä mitään korjausta tarjota.

        Ottaako päähän vw:n vikaisuus ja toitsun huima myynti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako päähän vw:n vikaisuus ja toitsun huima myynti?

        No ottaa. Turpaan tuli heinäkuussa, kesäkuussa, toukokuussa ja niin edelleen.


    • Anonyymi

      Pysytään pojat asiassa.
      Toyotan pyörän irtoaminen on aiheena ja kyseessä heidän ensimmäinen täyssähköautonsa. Tulikohan niin kova kiire saada jotain myyntiin kun olivat jo vuosia jäljessä, onneksi Subarulta saivat apua, mutta sekin kusas nyt tuohon ongelmaan.
      Ja mustutuksena vielä, VW myi heinäkuussa meillä 56% enemmän autoja kuin Toyota. Kerron tämän, koska Toyotan omapoika vaatii asian korjausta.

      • Anonyymi

        Valitettavasti vw myi kolme sataa autoa vähemmän kuin markkinajohtaja Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti vw myi kolme sataa autoa vähemmän kuin markkinajohtaja Toyota.

        Eipä korjaa myyntiluvut tojon laatuongelmia.
        Ja myyntiluvuissakin tojo saa kunnolla pataan.

        Volkswagen AG 1.449
        Volkswagen 689
        Skoda 475
        Audi 197
        Cupra 34
        Seat 26
        Porsche 28

        Toyota Corp 930
        Toyota 920
        Lexus 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä korjaa myyntiluvut tojon laatuongelmia.
        Ja myyntiluvuissakin tojo saa kunnolla pataan.

        Volkswagen AG 1.449
        Volkswagen 689
        Skoda 475
        Audi 197
        Cupra 34
        Seat 26
        Porsche 28

        Toyota Corp 930
        Toyota 920
        Lexus 10

        Maailmanlaajuisesti Toyota myy kuitenkin reilusti VW:tä enemmän. Siis koko VW Groupin kaikki brändit mukaan lukienkin.

        Turha katsella Suomen lukuja, Suomi on pieni kääpiövaltio jonka luvuilla ei ole merkitystä näille yrityksille. Maailmanlaajuisesti Toyota on markkinajohtaja, ei VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanlaajuisesti Toyota myy kuitenkin reilusti VW:tä enemmän. Siis koko VW Groupin kaikki brändit mukaan lukienkin.

        Turha katsella Suomen lukuja, Suomi on pieni kääpiövaltio jonka luvuilla ei ole merkitystä näille yrityksille. Maailmanlaajuisesti Toyota on markkinajohtaja, ei VW.

        VW on pikkufisu isojen autojen maauilmassa.


    • Anonyymi

      Monta päivää on vaahdottu jostakin Tojotan pyörä-ongelmasta, mutta kukaan ei ole vielä kertonut sanaakaan siitä, mikä sen vian muka aiheuttaa. Onko vika pulteissa, muttereissa vai joissakin muissa laitteissa? Täytyisi olla todellista tietoa ennen kuin pystyy sanomaan mitään koko asiasta. Tietämättömätkin pystyvät laulamaan kuorossa vaikka mitä tyhmyyksiä, mutta mikä vika sillä saadaan korjattua.

      • Anonyymi

        Sitä ei olla kerrottu selvästi, ilmeisesti Toyota yrittää peitellä todellista syytä.


      • Anonyymi

        "mutta kukaan ei ole vielä kertonut sanaakaan siitä, mikä sen vian muka aiheuttaa."

        Paha on kenenkään kertoa kun Toyota ei ole siitä mitään tiedottanut.


    • Anonyymi

      Tuskin vikoja edes onkaan.

      • Anonyymi

        No tuskin Toyota on aivan huvikseen laittanut nuo kaikki ajokieltoon. On sen verran noloa julkisuutta ettei Toyota lähde moiseen ilman vakavaa syytä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotalta ainoa oikea tapa toimia.
      Volksvagen grouppi olisi laittanut nippusiteen ja pistänyt pään pensaaseen.

      • Anonyymi

        Olishan sitä tietysti voinut tehdä heti alunperin auton jossa pysy pyörät kiinni ilman mitään uudelleenrakennista. Niin volsu on ratkaissut tämän ongelman.


      • Anonyymi

        Kerro jo vihdoin tuosta mystisestä nippusiteestä.
        Hauskaa kun omapoika joutuu aina turvautumaan noihin samanlaisiin epätoivoisiin lekautuksiin persu johtajien tyyliin ja melkein pysyy asiassa.
        Toyota on varmaankin keksinyt taas jotain todella halpaa ja patentoinut tuo epäonnistumisen, hauska firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro jo vihdoin tuosta mystisestä nippusiteestä.
        Hauskaa kun omapoika joutuu aina turvautumaan noihin samanlaisiin epätoivoisiin lekautuksiin persu johtajien tyyliin ja melkein pysyy asiassa.
        Toyota on varmaankin keksinyt taas jotain todella halpaa ja patentoinut tuo epäonnistumisen, hauska firma.

        Eikö kasetti kestä nippusideturvavyötä? Ei kestä kyllä ihminenkään kun kolahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kasetti kestä nippusideturvavyötä? Ei kestä kyllä ihminenkään kun kolahtaa.

        Toyota turvatyynyjä tiedetään vaidetun todella paljon.
        Toyota kutsuu takaisin 45 000 autoa tarkastaakseen niiden turvatyynyt. Ongelmia aiheuttaa muun muassa kosteus, joka voi laukaista turvatyynyn ilman törmäystä. Toyota kutsuu Suomessa noin 45 000 autoa tarkastettavaksi. Takaisinkutsu on jatkoa Toyotaa parin vuoden ajan riivanneille turvatyynyongelmille.1.11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kasetti kestä nippusideturvavyötä? Ei kestä kyllä ihminenkään kun kolahtaa.

        Olihan tuo turvavyöepisodi vähän pelleilyä VW:ltä.
        Ensin laitettiin keskipenkki käyttökieltoon, sitten tuo hassunhauska nippusideviritys. Lopullinen ratkaisu saatiin aikaiseksi vasta parin kuukauden jälkeen kun koko solkiosa vaihdettiin.

        Tojolta on nyt mennyt se pari kuukautta ja mitään ei ole saatu aikaiseksi.

        VW johtaa 100-0 turvallisuusongelmien ratkaisussa.


    • Anonyymi

      Toyotalta ei onnistu edes yksinkertainen asia.

      • Anonyymi

        Ei ole oikein ikinä onnistunut.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

      Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe