Hei! Tulkaa kaikki vain tänne ja kirjoittakaa kanistanne. Saamme kaikki lukea niitä.
Mä alotan kertomisen omasta pupuliinistäni. Se alkaa näin:
Kanini nimi on Roger Rabbit, mutta kania sanotaan Pupeksi. Puppe on chincillan värinen. Eli kauniin harmaa. Pupella on aika pitkät pystykorvat.
Hän on rodultaan pieni chincilla.
Hän on luonteeltaan kiltti ja reipas pikku puppeli. Joskus Puppe on vähän tuhma, kun ei anna minun nukkua öitä. Aluksi, kun kani tuli meille hän sai olla yöt ja päivät vapaana huoneessani. Mutta jouduimme hankkimaan häkin, koska kani tuli joka ilta hyppimään sängylleni, enkä saanut nukuttua.
Sain Pupen serkultani, joka omistaa Puppe kanini veljen. Serkkuni sai nämä kaksi puppelia ilmatteeksi joltain naiselta. Pupen veli on musta ja veljellä on valkoinen tähden muotoinen valkoinen kuvio otsassa. Poikasena Pupellakin oli, mutta kun hän nyt on kasvanut, niin se on kadonnut.
Puppe kanini ei ole vielä käynyt ulkona, mutta nyt lähipäivinä, kun tulee parempia ilmoja menemme ulos.
Yksi juttu on vielä. Perheelläni on koirakin. Yksi päivä koira pääsi kanin luo, kun kani oli vapaana. Koira kerkesi vähän kastella Pupen karvoja, muttei kerennyt puremaan. Se on ikävää, että pelkään koko ajan, että kanilleni tapahtuu jotain, koska koiramme tappoi minun hamsterin. Hamteri oli karannut häkistänsä ja oli tulossa huoneeseeni. Koiramme puri jalasta. Hamterilla halvaantui takapää kokonaan. Etu jalooista alas päin. Nostin hamsun häkkiin. Hamsu juoksi vähän aikaa vielä juoksupyörässä vaikka se oli halvaantunut. Vaikka kani on häkissä niin pelkoa on vieläkin.
Mut meiän koira on pitkäkarvanen kääpiömäyräkoira. Koiramme pelkää kania. Aina jos se menee sen lähelle, niin se tärisee ihan et sen näkee selvästi.
Täs oli mun ikävii ja kivoi uutisii kanista ja koirasta ja tietenkin hamsusta joka on nyt rovaniemen eläintenhautuumaalla. Itsekkin asun täällä rovaniemellä. Toivon että saan lukea myös teidän tarinoitanne. Heippa! Ja terkkuja mun Pupelta teiän pupuillenne!
Kertokaa kaneistanne..
8
340
Vastaukset
- puppana
No mulla on kani, rex rodultaan. Mä sain sen noin 3 viikkoa sitten ja se on 1 vuotias. Se on siis samettinen ja ruskea. Sen nimi on Rommi Rusina ja se on tosi kiltti. Ainoastaan se tekee sängylle papanoita ( jos jollain idea jolla lopettaa tuo niin :) )...
Eipä varmaan muuta. Se totuttelee meijän koiranpentuun ja muutenkin se tykkää kun sitä rapsuttaa ja niin... :P - animals_friend
Nimensä mukaan on haudiino eli pääsee kaikista häkeistä pois nyt just selvis sen uusi omituinen taito: kun meil on kaksi osanen ulkohäkki toisessa on Haudi(riistan ruskea, hermeliinin ja kääpiökanin sekoitus) ja toisella puolella kaikki mun muut kanit eli tyttö kanit: Nöpö(seka rotunen ja värinen. Kaikkista vanhin), Lumikki(valkoinen kääpiökani), Creem (pitkäkarvainen valkoinen angorakani), Punis (albiino ja väriltään arvata saattaa valkoinen) No kummiskin asiaan kaikkihan tietää että kaneja ei ole luotu kiipeämään mutta Haudi osaa sen kuin ammattilainen, mutta vain siitä kohtaa josta ne häkit on kiinni toisissaan koska vain siinä on jäykkää kanaverkkoa kun taas muualla on lötsömpää siksi se ei ole päässyt pois häkistä paitsi viime kesänä. Silloin kuitenkin se oli meidän naapurien ja meidän pihoilla koska mihin hän nyt lähtisi kun ruokkija ja hoitaja (minä) ja typykkä kanit on täällä. Saatiin kiinni kummiskin mutta oli se iloinen kun sai olla vapaana, että sellaisia reissuja ja kommelluksia....
- Tanttu
Meidän Napsu-kani
Napsu on uros-kani,ja iältään kohta 8kk.se on väriltään harmaavalkoinen.ja on kääpiökanin ja sekarotuisenkanin risteytys.Se on kooltaan noin kissan kokoinen ja painaa n.2kg Napsu pääsee päivittäin jaloittelemaan pois häkistään.Se tulee yleensä keittiöön kun kuulee että jääkaapinovi aukeaa.katsomaan että "saako hän mitään hyvää"? Napsun herkkua on kurkku.Sitten se tykkää myös erillaisista vihreistä salaateista,tomaatista,porkkanasta,vesimeloonista.On se myös maistanut banaania ja hunajameloonia,hyvin näytti nekin maistuvan.näkyy sille maistuvan myös sipsit ja makaroonit (kypsät jotka on mun 3-vuotiaalta tytöltä pudonnut lattialle) mutta enimmmäkseen se syö vihreetä. on se jo tosin "tuhonnut"yhden pitkän johdon ja maton Hapsut on sille pakkomielle.makuuhuoneessa olis sängyn jalat kivaa järsittävää,mutta se ei pääse sinne kun makkarin ovi on kiinni kun se on vapaana,samoin tytön huoneenovi.Lelut olis kivaa järsittävää kans. niin ja yhden vaahtomuovipatjan se kans järsi,mut ei onneks syöny sitä täytettä. - tyttö14v
elikkäs Aku on hermeliini uros, ruskeasoopeli ja ostettu eläinkaupasta.. mutta mitään vikaa siinä ei silti ole=) se on syntynyt 13.1.2005 eli aikas nuori puputti.. sen syliin ottaminen on vielä vähän sellasta kissa hiiri leikkiä, mutta kyllä se siitä ajan mittaan tottuu..(toivottavasti=) ja Aku nuolee tosi paljon ja esim: kun katon sen kaa vaikka telkkaa se tulee mun naaman päälle häiritsee=) se on niin ihuna...
- Edward
Minun karvaturreista löytyypi tietoa osoitteesta
http://www.geocities.com/eetuville/
--> valikosta Bunnies ;D - muBubutin
Mun bubumies on vanha jänö jo, tarkkaa ikää ei kai selville saa. Se taitaa olla risteytys. Sillä on ehkä hieman normaalia pidempi musta turkki, valkea nenu ja oikea kätönen. Ja korvat sillä on oikein megapitkät ja pystyt.
Pupu rakastaa salaatinlehtiä, kirjoja, lehtiä sekä tyynynkulmia. Aina kun olen lukemassa se tulee maistelemaan kirjan kulmaa :)
Nyt se on oppinu käymään vessassa, ostin sellaisen nurkkakopin sille. Ja aina kun ruokakuppi on tyhjä, se tietenkin viskataan vessannurkkaan...
Pupulla on monta nimeä; Pubu, jäinis, pupumään, pupeksi, laku, puiijpu ym.ym..=)
Pupun paras hengailupaikka on patterin takana. Sinne se tiputteli talviturkkinsakin pari kuukautta sitten. Siellä on varmaan ihanan rauhallista. - kanifani-94
mul on sellainen söpö angora-luppiskani,sen nimi on Asterix,mut sitä sanotaan assuks.iältään se on vuoden.assulle on tullut sellainen tapa et,se hyppää polveni päälle ja jos joku tulee likellekkään minua, niin se alkaa murisemaan.assu tykkää hyppiä esteitä, ja on aika taitava siinä!ennätys n.30 cm.assu ei oikein pidä kynsien leikkuusta.muuten assu on väriltään harmaanmusta.ASSU ON MUN BESTIS1
- kanifani
Juu..Mulla on kani sen nimi on Vilperi =) Se on 1 vuotias (uroskani) Meilläkin on koira se on sekarotuinen...Minusta tuntuu et se teijän koira ei pelkää kania vaan se jännittää lihaksensa ja halluis alkaa leikkiin kanisi kanssa...Meidän koira tekee sitä aina kun näkee Vilperin...Et en sit tiiä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829