Puhelimen käyttö ilalla

Anonyymi

Miten saisin vanhempani tajuamaan että puhelintani ei tarvitse viädä pois kello 22.00 .

Se on hyvin ärsyttävää kun on paljon kavereita jotka puhuu 24/7 kotikylän asioista,ja sitten minä en tiedä yhtään mistä puhutaan ja no on siihen muitakin syitä mutta äitiä ei kiinosta

16

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auttaiskohan vanha kunnon itkupotkuraivari?

    • Anonyymi

      Toivottavasti vanhempasi ottavat puhelimesi pois kokonaan. Ihan älytöntä tarvita yöllä puhelinta.

    • Anonyymi

      Tulee vanhemmille kalliiksi ne Nigerian blondit.

    • Anonyymi

      Itse en onneksi ole ollut enää ikuisuuteen sen ikäinen, että känelläkään olisi mitään sananvaltaa omaan kännykän käyttööni, mutta vastaan silti.

      Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. Jos viesti ei mene perille muuten niin voithan ottaa heidän puhelimensa aina tietyyn aikaan päivästä ja työntää sen johonkin piiloon. Sitten jos käyvät urputtamaan niin sanot vain maksavasi potut pottuina.

      • Anonyymi

        Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.

        Ja jos viesti ei mene edelleenkään perille. Niin ota varmuuskopio kaikesta puhelimen sisällöstä ja heitä puhelin sitten seinään. Sano sitten vanhemmillesi, että noni nyt ette saa minua kiinni kun olen liikkeellä kodin ulkopuolella, oletteko tyytyväisiä? Samalla saat pakotettua heidät ostamaan itsellesi uuden puhelimen :-)


      • Anonyymi

        Vanhemmat päättävän laitteen käytöstä niin pitkään kunnes täyttää 18-v. Sama asia tietokoneenkin kanssa vaikka se olisi lapsi itse ostanut rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.

        Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.


      • Anonyymi

        "Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. "

        Näin on siinä tapauksessa, että lapsi on itse omilla rahoillaan ostanut puhelimensa ja maksaa puhelinlaskunsa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.

        Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.

        Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.

        Kylläpä vaan on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.

        Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..

        Kuuluu normaaliin kasvatukseen. Koulussakin voidaan kerätä kännykät oppilailta oppituntien ajaksi jos oppilaat eivät keskity opiskeluun. Toki ne palautetaan myöhemmin.

        Eli vanhemmat kyllä voivat ottaa puhelimen ja myös tietokoneen pois jos ei hommat muuten suju. Niihin voidaan myös asettaa rajoituksia kuten liittymien väliaikaista sulkemista tai nettiestoja. Täysin laillista ja hyväksyttävää toimintaa silloin kun lapsi on alle 18.


    • Anonyymi

      Kännykkää ei kannattaisi muutenkaan tuijottaa iltakymmenen jälkeen, menee yöunet sen sinertävän valon tuijottelusta (näköjään mennytkin, kun kirjoittelet neljältä yöllä?). Jos et itse pysty olemaan tuijottamatta kännyä ilta-/yöaikaan, niin ihan hyvä että vievät sen pois.

    • Anonyymi

      Itse en pitäisi tiukkaa rajaa yli 16v ellei valvo liikaa ja opiskelu kärsi, eikä aiheudu ylimääräisiä kuluja tms. Nuoremmiltakaan ei pitäisi turhaan kännyköitä tutkia, mutta hyvä olisi opettaa ettei tarvitse koko ajan olla kännykkä nokan alla eikä somea tarvitse välttämättä ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe