Miten saisin vanhempani tajuamaan että puhelintani ei tarvitse viädä pois kello 22.00 .
Se on hyvin ärsyttävää kun on paljon kavereita jotka puhuu 24/7 kotikylän asioista,ja sitten minä en tiedä yhtään mistä puhutaan ja no on siihen muitakin syitä mutta äitiä ei kiinosta
Puhelimen käyttö ilalla
16
180
Vastaukset
- Anonyymi
Auttaiskohan vanha kunnon itkupotkuraivari?
- Anonyymi
Toivottavasti vanhempasi ottavat puhelimesi pois kokonaan. Ihan älytöntä tarvita yöllä puhelinta.
- Anonyymi
Tulee vanhemmille kalliiksi ne Nigerian blondit.
- Anonyymi
Itse en onneksi ole ollut enää ikuisuuteen sen ikäinen, että känelläkään olisi mitään sananvaltaa omaan kännykän käyttööni, mutta vastaan silti.
Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. Jos viesti ei mene perille muuten niin voithan ottaa heidän puhelimensa aina tietyyn aikaan päivästä ja työntää sen johonkin piiloon. Sitten jos käyvät urputtamaan niin sanot vain maksavasi potut pottuina.- Anonyymi
Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.
Ja jos viesti ei mene edelleenkään perille. Niin ota varmuuskopio kaikesta puhelimen sisällöstä ja heitä puhelin sitten seinään. Sano sitten vanhemmillesi, että noni nyt ette saa minua kiinni kun olen liikkeellä kodin ulkopuolella, oletteko tyytyväisiä? Samalla saat pakotettua heidät ostamaan itsellesi uuden puhelimen :-)
- Anonyymi
Vanhemmat päättävän laitteen käytöstä niin pitkään kunnes täyttää 18-v. Sama asia tietokoneenkin kanssa vaikka se olisi lapsi itse ostanut rahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.
- Anonyymi
"Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. "
Näin on siinä tapauksessa, että lapsi on itse omilla rahoillaan ostanut puhelimensa ja maksaa puhelinlaskunsa itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.
Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.
Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä vaan on..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.
Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..
Kuuluu normaaliin kasvatukseen. Koulussakin voidaan kerätä kännykät oppilailta oppituntien ajaksi jos oppilaat eivät keskity opiskeluun. Toki ne palautetaan myöhemmin.
Eli vanhemmat kyllä voivat ottaa puhelimen ja myös tietokoneen pois jos ei hommat muuten suju. Niihin voidaan myös asettaa rajoituksia kuten liittymien väliaikaista sulkemista tai nettiestoja. Täysin laillista ja hyväksyttävää toimintaa silloin kun lapsi on alle 18.
- Anonyymi
Kännykkää ei kannattaisi muutenkaan tuijottaa iltakymmenen jälkeen, menee yöunet sen sinertävän valon tuijottelusta (näköjään mennytkin, kun kirjoittelet neljältä yöllä?). Jos et itse pysty olemaan tuijottamatta kännyä ilta-/yöaikaan, niin ihan hyvä että vievät sen pois.
- Anonyymi
Itse en pitäisi tiukkaa rajaa yli 16v ellei valvo liikaa ja opiskelu kärsi, eikä aiheudu ylimääräisiä kuluja tms. Nuoremmiltakaan ei pitäisi turhaan kännyköitä tutkia, mutta hyvä olisi opettaa ettei tarvitse koko ajan olla kännykkä nokan alla eikä somea tarvitse välttämättä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954