Tympeä maanpuolustusjuhla

Anonyymi

Minulle jäi tämä vaikutelma tapahtumasta. Eikö varusmiesten olisi pitänyt olla kunniavieraita? Hehän suorittavat sasevelvollisuuden omasta halusta. Millä tavalla Joutsan kunta tai järjestöt huomioivat asian? Vai onko asevelvollinen orja jonka palvelukseen tuhlaama aika on itsestäänselvyys.

Ei ole pakko mennä. Voi mennä siviilipalvelukseen ja totaalikieltäytymisestäkään ei tule rikosrekisteri merkintää. Taas korostettiin velvollisuuksia mutta oikeuksista puhutaan harvemmin mitään. Kannattaa muistaa ettei pidä "velvollisuutta" itsestään selvyytenä.

Kuten arvasin maanpuolustusjuhlan pääosassa olivat silmäätekevät jotka kokevat tarpeelliseksi peräti velvollisuudeksi. Olla esillä kansan ihailtavana.

8

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ollut paikalla, mutta oletan että Joutsan ykköstyrkyt valtuuston puhjoht., neuvospariskunta ainakin ovat olleet.

• Anonyymi

Rouva neuvos häiriköi konserttiakin... miten kehtaa, ei se mikään Radion Sävellahja ole. Joo ja kyllä: tämä Joutsan silmäätekevien paapominen juhlassa aiheutti myötähäpeää ja ihmettelyä. Milläköhän perusteella juhlatarjoiluihin pääsi?

• Anonyymi

Nämä Joutsan neuvokset pärjäisivät hyvin Suomen Röyhkeimmät kisassa. Joutopäivillähän vois järjestää tälläisen kisan.

• Anonyymi

Neuvos vaati sotilasmusiikkia soitettavaksi. Voi helevata. Istuin ihan lähellä ja koko salia hävetti.

• Anonyymi

Mutta entä varushenkilöt? He ovat sitä ikäluokkaa asevelvollisuuden suoritettuaan jonka varassa jos sota syttyy on maan puolustaminen. Puolustusvoimat on myös lupaamassa liian innokkaasti varushenkilöitä työvoimaksi milloin mihinkin.

Mutta asevelvollisuus ei tarkoita ilmaisena työvoimana oloa vaan maanpuolustusvelvollisuutta. Jos asevelvollisia käytetään esim, metsäpalon sammutukseen tai kantamaan laukkuja rajalla heille on maksettava työstä normaali tuntipalkka.

Suomessa virkakunnalta/poliitikoilta ja osalta kansaakin on unohtunut ettei asevelvollisuus tarkoita mitään yleistä työvelvollisuutta.

• Anonyymi

Me hävetään tääl naapurikunnassa teitä kaikkia!

• Anonyymi

Aloittaja pahoitti mielensä ja onkin ehkä tulevaisudessa "käpykaartilainen" jota sotapojat puolustavat . Minulle valatilaisuus aikoinaan oli juhlavahetki sillä en kaivannut kiitosta tai ylistystä tilanteesta.

• Anonyymi

Kissa kiitoksella elää. Täytyy olla tyhmä tai todella orjasiekuinen jos omalle ajalle ja ilmaiselle työlle vaikka asevelvollisuudesta ei näe mitään arvoa. Eli ei näe itseään Kansalaisena vaan alamaisena ja orjana.

Ehkei sinulla mutta monella muulla on mielenkiintoisempaakin tekemistä kuin leikkiä metsissä sota leikkejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1255
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1211
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      31
      1110
    4. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      844
    5. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      719
    6. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      655
    7. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      12
      477
    8. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      89
      457
    9. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      336
    10. Vielä vähän lirttinkiä

tuonne, lirttinkiä sinne, hämmennystä tuohon, sekaanusta tänne, no nii, eiköhän se ala oleen sillä silivoplee taas tältä
      Ikävä
      5
      214
    Aihe