Hiljenee kuukausi kuukaudelta...

Iltatähti-91

Tässä kun olen seuraillut foorumia niin kuukausi kuukaudelta hiljenee.
Tuleehan tässä mietittyä miksi, mutta viimeksi kun mainitsin asiasta jotensakin aika suuresti omalla mielipiteelläni, syntyi kauhea "kinastelu" tosifaneista yms.
Mutta kaikkien on kyllä myönnettävä, että täällä IHAN oikeasti hiljenee.
Turha on väittää kyllä mistään kiireestä tai vastaavasta...
Olen kuullut saman jutun LIIAN monta kertaa.
Ennen tänne tuli päivässä ehkä parikin keskustelua, mutta nyt koko foorumi junnaa paikallaan muutamia keskusteluja ja henkilöitä lukuunottamatta.
No onhan yksikin keskustelu hyvä viikossa, mutta voisi kyllä tulla VÄHÄN useammin kuin esim. kerran tai pari kuukaudessa.
No niin.Mielipiteitä?

19

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävi

      myös silloin, kun sinä olit vielä pikkutyttö, eli Titanic oli kaikkien harrastus... onko enää?

      • Elokuvathan loivat sitä keskustelua aika paljon, ja se vaikutti jopa tänne. Nyt kun ei oo uusia elokuvia eikä mitään muutakaan, ni ei ole uutta keskusteltavaa.


      • DrBan
        Wilian kirjoitti:

        Elokuvathan loivat sitä keskustelua aika paljon, ja se vaikutti jopa tänne. Nyt kun ei oo uusia elokuvia eikä mitään muutakaan, ni ei ole uutta keskusteltavaa.

        Niin... Elokuvat olivat ja menivät.
        Arwenin ennustus toteutui, foorumi kuolee!
        Mutta toisaalta: missä ovat ne vanhat maestrot, jotka eivät elokuvalle kumartaneet? Ovatko paremman paikan löytäneet?!?!
        Ja ennen kaikkea: missä on Jawetus?


      • jawetus
        DrBan kirjoitti:

        Niin... Elokuvat olivat ja menivät.
        Arwenin ennustus toteutui, foorumi kuolee!
        Mutta toisaalta: missä ovat ne vanhat maestrot, jotka eivät elokuvalle kumartaneet? Ovatko paremman paikan löytäneet?!?!
        Ja ennen kaikkea: missä on Jawetus?

        Luen kyllä palstaa edelleen, mutta työkiireiden takia harvakseltaan.

        Tätä parempaa suomenkielistä keskustelupaikkaa en ole vielä löytänyt siitä kiitos Banille ja monille muille...

        Númenor esseeni kyllä kasvaa päivä päivältä :-) joten ei tämä kirjoitusharrastuskaan ole aivan täysin unohtunut.


    • Jokzu

      Tosiaankin hiljaista on tullut ja itsekkään en ole enään vähään aikaan jaksanut tänne kirjoitella vaikka joskus kai lukeuduin jonkinlaisiin aktiiveihin. Suurin syy siihen miksi en ole vaivautunut kirjoittelemaan sen enempää on yksinkertaisesti se, että uudet keskustelun aiheet ovat olleet lähes luokattoman surkeita joko elokuviin liittyviä tai turhia trivia kysymyksiä joihin joku muu on jo ennen minua kerennyt vastaamaan enkä ole kokenut tarvetta kirjoittaa samaa asiaa uudempaa kertaa. Jos kohdalle sattuisi edes satunnaisesti mielekäs aihe niin mielelläni kirjoittelisin useamminkin, mutta nyt foorumin huono taso saa sen syömään itsensä lopullisesti.

    • Atha

      Leffojen tulo sai kyllä tänne aikaan melkoista tungosta... Minä pidän yhä kirjoista, pidän yhä myös leffoista, mutta tänne foorumiin en ole jaksanut aloitella mitään keskustelua. Käyn joka päivä katsomassa, onko tänne ilmestynyt mitään, mutten silti jaksa välttämättä yhtyä keskusteluihin. Sellaista se on...eivät ihmiset välttämättä ole kyllästyneet Sormusten herraan, vain tähän foorumiin...

    • kontu

      Tuskinpa kukaan jaksaa tulla jauhamaan tänne samoista asioista useaan kertaan. Sitä paitsi ei kukaan nyt jaksa ympäri vuoden keskustella tästä kirjasta. Ja aihe kuin aihe kuuluu aina loppuun.
      MInulle riittää se että tarina on pään sisällä,ja ehkä joskus silloin tällöin muistelen sitä,katson ehkä elokuvan,luen joitain kirjan sivuja.

      • Iltatähti-91

        Onhan tuo totta ja itse juuri Arwen-91:nä julistin foorumin hiljenevän hurjaa vauhtia.
        Surullista, eikö?
        Mutta ei tätä jaksa kyllä kauheasti jankata ja jauhaa samaa.Se on mitä on, hyvä, mutta ei elämää suurempaa.
        Kaikki minulle super-ja ikuisuusfaneiksi julistautuneet ovat kummasti kadonneet ja ne jotka eivät niin superfaneja olleet niin suurimmaksi osaksi ovat.
        Saattaisiko olla, että ne, jotka eniten ovat kiinnostuneita kyllästyvät nopeiten, koska saavat kaikista eniten irti?
        Kommentteja siis.


      • Lalaith
        Iltatähti-91 kirjoitti:

        Onhan tuo totta ja itse juuri Arwen-91:nä julistin foorumin hiljenevän hurjaa vauhtia.
        Surullista, eikö?
        Mutta ei tätä jaksa kyllä kauheasti jankata ja jauhaa samaa.Se on mitä on, hyvä, mutta ei elämää suurempaa.
        Kaikki minulle super-ja ikuisuusfaneiksi julistautuneet ovat kummasti kadonneet ja ne jotka eivät niin superfaneja olleet niin suurimmaksi osaksi ovat.
        Saattaisiko olla, että ne, jotka eniten ovat kiinnostuneita kyllästyvät nopeiten, koska saavat kaikista eniten irti?
        Kommentteja siis.

        Minä olen juuri niitä, jotka vastaavat tyhmiin triviakysymyksiin ;) Olen katsos yökukkuja ja mielelläni kirjoittelen lähes mistä vaan. Olen jopa aloittanut oman keskustelun, mutta se taisi olla vähän turha ufo useimmille...

        En usko, että ne oikeasti aiheesta kiinnostuneet ovat yhtäkki lakanneet välittämästä, mutta totuushan nyt on, että tämä foorumi ei ole paljon mistään kotoisin - porukkaa on aivan liian vähän ja suurin osa oli näitä leffafaneja (ei heissä mitään muuta vikaa ole kuin keskustelun köyhyys).

        www.tolkienonline.com on sivusto, jossa viihdyn silloin kun ihan oikeasti haluan lukea keskustelua jostakin kiinnostavasta - siellä juttua on niin paljon, että vastaamiseen ei edes juuri jää aikaa, jos haluaa pysyä kärryillä keskustelun etenemisestä. Rekisteröitykää ihmeessä sinne tai johonkin muuhun "kunnon" foorumiin (englanninkielisiä, Suomessa ei yksikertaisesti ole riittävästi faneja ison foorumin pyörittämiseen).

        Ei silti, tämäkin on ihan kiva :)


      • jawetus
        Lalaith kirjoitti:

        Minä olen juuri niitä, jotka vastaavat tyhmiin triviakysymyksiin ;) Olen katsos yökukkuja ja mielelläni kirjoittelen lähes mistä vaan. Olen jopa aloittanut oman keskustelun, mutta se taisi olla vähän turha ufo useimmille...

        En usko, että ne oikeasti aiheesta kiinnostuneet ovat yhtäkki lakanneet välittämästä, mutta totuushan nyt on, että tämä foorumi ei ole paljon mistään kotoisin - porukkaa on aivan liian vähän ja suurin osa oli näitä leffafaneja (ei heissä mitään muuta vikaa ole kuin keskustelun köyhyys).

        www.tolkienonline.com on sivusto, jossa viihdyn silloin kun ihan oikeasti haluan lukea keskustelua jostakin kiinnostavasta - siellä juttua on niin paljon, että vastaamiseen ei edes juuri jää aikaa, jos haluaa pysyä kärryillä keskustelun etenemisestä. Rekisteröitykää ihmeessä sinne tai johonkin muuhun "kunnon" foorumiin (englanninkielisiä, Suomessa ei yksikertaisesti ole riittävästi faneja ison foorumin pyörittämiseen).

        Ei silti, tämäkin on ihan kiva :)

        ...mutta tämä suomi24 on kyllä osoittautunut ajoittain varsin hyväksi.


      • jawetus

        Ei niistä samoista aiheista ikuisesti tosiaan jaksa, mutta Tolkienin maailma on niin täynnä kysymysmerkkejä, että olisi maailman ihme, jos niistä ei uuttakin keskusteltavaa syntyisi.

        Jotta palstan saisi näyttämään entistäkin kuolleemmalta, ryhdytään muistelemaan vanhoja...

        Tässä tämän palstan herkkupaloja menneiltä vuosilta, noin pikaisesti muisteltuna, IMHO:

        Haltiat ja heidän lisääntymisensä (se oli suorastaan hulvattoman hauska)
        Haltioiden ja ihmisten liitot
        Ruumis ja sielu Tolkienin mytologiassa
        Valtasormukset ja niiden vaikutukset haltioihin ja kuolevaisiin


        Hyvin vähälle ovat jääneet Tolkienin elämä reaalimaailmassa ;-), kääpiöiden edesottamukset, ensimmäisen ajan tapahtumat sekä tietenkin haltioiden ja ihmisten herääminen ja populaatiokehityksen ongelmat.
        Noista aiheista löytyy englanninkielisissä keskusteluryhmissä juttua kilometritolkulla.


    • Rosie

      miksi foorumi hiljenee on varmaankin se, että jos joku täällä jotakin kysyy, aina käsketään googlettamaan.Miten keskustelua voi syntyä, jos kaiken tiedon joutuu itse etsimään?Kannattaako täällä edes kysyä mitään?

      • jawetus

        Kysy ihmeessä!


      • Iltatähti-91
        jawetus kirjoitti:

        Kysy ihmeessä!

        Entinen keskustelu "Tolkien-huuma laskee" oli itseni kirjoittama juuri silloin kun ensi merkit hiipumisesta näyttäytyivät.
        Toisaalta silloin puutuin eri asioihin ja keskustelut sisälsivät enimmäkseen keskustelua tosifaneista sekä itsensä paremmuuden ja tosifaniuden todistelua...
        Tämä nyt vain oli tälläinen lisähuomio, tyyliin:
        Mitäs minä sanoin?


      • jawetus
        Iltatähti-91 kirjoitti:

        Entinen keskustelu "Tolkien-huuma laskee" oli itseni kirjoittama juuri silloin kun ensi merkit hiipumisesta näyttäytyivät.
        Toisaalta silloin puutuin eri asioihin ja keskustelut sisälsivät enimmäkseen keskustelua tosifaneista sekä itsensä paremmuuden ja tosifaniuden todistelua...
        Tämä nyt vain oli tälläinen lisähuomio, tyyliin:
        Mitäs minä sanoin?

        Forumi on todellakin vähän hiljentynyt reilun vuoden takaisesta. Enemmän olen kuitenkin huolissani keskustelunaiheiden tason laskusta.

        Aiemmin keskustelunaiheita oli niin runsaasti, että aina löytyi jotain kivaa ja mielenkiintoista kommentoitavaa.

        Mitä mieltä muut ovat?

        Onko forumin luonne muuttunut viimeaikoina?


      • Nimloth
        jawetus kirjoitti:

        Forumi on todellakin vähän hiljentynyt reilun vuoden takaisesta. Enemmän olen kuitenkin huolissani keskustelunaiheiden tason laskusta.

        Aiemmin keskustelunaiheita oli niin runsaasti, että aina löytyi jotain kivaa ja mielenkiintoista kommentoitavaa.

        Mitä mieltä muut ovat?

        Onko forumin luonne muuttunut viimeaikoina?

        Täällä tosiaan on harvoin enää mitään pohdittavaa tai muuta sellaista keskusteltavaa, johon ei ole yhtä oikeaa vastausta, sellaisia tarvittaisiin enemmän. Esitetyt kysymykset ovat "peruskamaa", joihin yksi vastaa ja se on siinä.Jos moni vastaisi, tulisi turhaa toisto, kuten esimerkiksi kysymykseen kenen kanssa Arwen meni naimisiin (joo, tyhmä esimerkki, mutta olkoon).

        Toisaalta olisi kiva nähdä täällä jotain "koulukuntakiistoja", kunnon väittelyä!!


      • Iluvatar
        Nimloth kirjoitti:

        Täällä tosiaan on harvoin enää mitään pohdittavaa tai muuta sellaista keskusteltavaa, johon ei ole yhtä oikeaa vastausta, sellaisia tarvittaisiin enemmän. Esitetyt kysymykset ovat "peruskamaa", joihin yksi vastaa ja se on siinä.Jos moni vastaisi, tulisi turhaa toisto, kuten esimerkiksi kysymykseen kenen kanssa Arwen meni naimisiin (joo, tyhmä esimerkki, mutta olkoon).

        Toisaalta olisi kiva nähdä täällä jotain "koulukuntakiistoja", kunnon väittelyä!!

        oo määkää käyny täällä pitkää aikaa, koska foorumi osoitaa hiipumisen merkkejä.. tossa viime kertasessa arwenin viestissä olin minä jo kirjottanut. eli siitä ei voi kovin pitkä aika olla.(ehkä 4 kuukautta.. on se kyllä aika paljon) hiljentymin saattaa johtua myös siitä että ihmisetr hokee samaa asiaa esim."mene valinoriin, mene valinoriin" itse pidän tätä paljon parempana keskustelu paikkana.

        ei millään pahalla valinoria kohtaan.


      • Iltatähti-91 kirjoitti:

        Entinen keskustelu "Tolkien-huuma laskee" oli itseni kirjoittama juuri silloin kun ensi merkit hiipumisesta näyttäytyivät.
        Toisaalta silloin puutuin eri asioihin ja keskustelut sisälsivät enimmäkseen keskustelua tosifaneista sekä itsensä paremmuuden ja tosifaniuden todistelua...
        Tämä nyt vain oli tälläinen lisähuomio, tyyliin:
        Mitäs minä sanoin?

        Ehkäpä kannattaisi käydä lukemassa uudelleen aloittamasi (ei suinkaan kirjoittamasi) keskustelu otsikolla "Tolkien-huuma laskee".
        Omasta puolestani nimittäin näen keskustelun sisällön "vähän" erilaisena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe