Taas artikkeli Toyotan öljynsyönnistä: kaksi litraa öljyä per 1.000km

Anonyymi

Näitä Toyotan öljynsyönti-ongelmia on puitu oikeudessakin ja isoja korvauksia on Toyota joutunut maksamaan.
Toyota ei kuitenkaan ole asiaa korjannut vaan näitä artikkeleita Toyotan öljynsyönnistä ilmestyy säännölisesti. Tässä yksi tuere artikkeli jossa Toyotan mekaanikko näyttää miksi moottori syö kaksi litraa öljyä per 1.000km.
Ainoaksi ratkaisuksi hän ehdottaa että öljyt pitäisi vaihtaa tuplasti useammin eli 7.500km välein.
Nyt selvisi sekin asia että oikeasti Toyotan moottorit ovat jostain 60-70 luvulta jolloin kaikkiin autohin vaihdetiin öljyt noin usein.
Ei hyvää päivää. Jos ajaa 30.000km vuodessa niin Toyotaa pitäisi käyttää huollossa kolmen kuukauden välein. Kivikautista touhua.

https://www.carscoops.com/2022/08/toyota-master-technician-argues-against-10000-mile-oil-change-intervals-with-busted-engine-teardown/

233

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TM kehottaa: korjauta liikaa öljyä syövä VW, Seat, Audi, Skoda -moottorisi ajoissa
      Tietyn ikäisten ja kokoisten Volkswagen-konsernin bensiinimoottorien liiallisesta öljynkulutuksesta on kohistu usein somessa.
      Poikkeavan suuri öljynkulutus ilmenee tuhansien ajokilometrien jälkeen, mutta silloin auto voi kuluttaa jopa useita litroja öljyä 1 000 kilometrillä. Ongelma pahenee, jos öljynvaihtoväli on ylitetty tai jos autossa on käytetty huonolaatusta öljyä.

      TM neuvoo kaikkia ongelmamoottoreiden omistajia korjauttamaan öljysyöpön moottorin vielä isompien ongelmien välttämiseksi.

      Korjaus voi TM:n mukaan maksaa merkkikorjaamossa noi 6000 - 7000 euroa ja vaikka maahantuoja tulisi vastaan laskussa, niin korjaus voi olla kalliimpi kuin auton hinta.

      Aika velikultia nuo vaggineet.

      • Anonyymi

        onpa taas tökery yritys vaihtaa puheenaihetta.

        Ei auta yhtään tojon öljynsyöntionelmiin ja tarpeeseen vaihtaa öljyt monta kertaa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpa taas tökery yritys vaihtaa puheenaihetta.

        Ei auta yhtään tojon öljynsyöntionelmiin ja tarpeeseen vaihtaa öljyt monta kertaa vuodessa.

        Tuo on Toyotan omapojan avunhuuto joka kerta kun Toyotan suuret ongelmat tuodaan esiin, eli viimeinen oljenkorsi yrittää kääntää asia toisaalle ja peitellä se viestitulvaan jne...
        Mutta pidetään tämä esillä, niin vahinkoa kärsineet voivat vaatia korvauksia.


      • Anonyymi

        No jotkut 2011 asti mutta eikö ollut puhe nyky toyotista, itsellä nissan qausqai sama vika ölyä meni aivan liikaa vuodessa juurikaan ajettu 10000 km ehkä mutta kanesteri tolkulla meni moottoriin öljyä ja oliko se nyt 60 000 km mittarissa uudesta meillä , ei maahantuoja vastannut mitään kun kulutus oli normaalia.


    • Anonyymi

      Mailmassa puhutaan ilmastotavoitteista, Toyotien polttaessa öljyn sinisenä savuna taivaalle. Maailman saastuttavimpana automerkkinä toiveena on kaikkien Toytien tuleen tuikkaaminen. Kaikkien autojen polttaminen olisi ilmastotavoitteen kannalta merkittävä teko maailmassa.

      Näin aion tehdä edellisen kirjoituksen luettuani. Otan siksi käyttööni vahnan Opelini, joka kuluttaa ainoastaan 3 litraa tuhannella kilometrillä maksimissaan ohjekirjan mukaan. Sitä pienemmällä kulutuksella autoon ei tarvitse tehdä mitään, ainakaan myyneen autoliikkeen. Takuu on tietenkin ohi, mutta ilmastotavoite mielessä kaikki tekevät parhaansa. Tätähän aloittaja tarkoitti Toyotasta Opeliin ja muihin Saksan öljypolttimiin siirryttäessä.

    • Anonyymi

      Aika velluli tuo Toyota koska sen koneremontti maksaa helposti 16.000,00€
      Siksi ne vaihdetaan uusiin rikkinäisinä. Eikä niitä mikään liike korjaa vaikka vika on tiedossa.

      VW äljynkulutusremontti ei maksa kuin 3500-4500€
      On se melkoinen ero hinnassa. Mutta Toyota siitä hyötyy.
      VW on siitä parempi et siihen saa hyviä osia esimerkiksi JE mäntiä ja mahle mäntiä.
      Eli jos omistaa ongelmakoneen ja korjaa sen voi tehdä sen paremmilla osilla ettei ongelma uusi. Mutta Toyota korjataan vain vakioosilla mutta kustannus on isompi kuin huippuosilla kasattu VW moottori mikä kestää kolminkertaista tehoa luotettavasti. Tässä on se tosi iso ero Toyotan ja VW:n välillä.

      • Anonyymi

        Olen vuodesta 1997 alkaen ajellut (käytetyllä) Tojotalla. Edellisellä autollani ajettiin kaikkiaan 28 vuotta jokapäiväistä ajoa, mutta kokonaisajomäärä oli vain 250000 km. Vaihdoin autoon öljyt kerran kahdessa vuodessa, eikä öljyä tarvinnut koskaan lisäillä vaihtovälillä. Auto ei myyntihetkelläkään pölläyttänyt sinistä savua, joten moottori oli täysin kunnossa.

        Nyt ajelen 5 vuotta vanhalla hybridi-Tojotalla. Tämäkään auto ei kuluta lainkaan öljyä, eikä moottoriöljy edes likaannu. Vuosihuoltoon mennessäkin oljy on aivan kirkasta, joten mielestäni sen vaihtaminen on aivan turhaa. Huolto-ohjelman mukaan se kuitenkin tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vuodesta 1997 alkaen ajellut (käytetyllä) Tojotalla. Edellisellä autollani ajettiin kaikkiaan 28 vuotta jokapäiväistä ajoa, mutta kokonaisajomäärä oli vain 250000 km. Vaihdoin autoon öljyt kerran kahdessa vuodessa, eikä öljyä tarvinnut koskaan lisäillä vaihtovälillä. Auto ei myyntihetkelläkään pölläyttänyt sinistä savua, joten moottori oli täysin kunnossa.

        Nyt ajelen 5 vuotta vanhalla hybridi-Tojotalla. Tämäkään auto ei kuluta lainkaan öljyä, eikä moottoriöljy edes likaannu. Vuosihuoltoon mennessäkin oljy on aivan kirkasta, joten mielestäni sen vaihtaminen on aivan turhaa. Huolto-ohjelman mukaan se kuitenkin tehdään.

        Unohdit kertoa mikä auto se on ja millä öljyllä ajat?
        Mikään uusi Toyota ei noilla sun ajomäärillä kestä.
        Tämä on nyt vaan se tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vuodesta 1997 alkaen ajellut (käytetyllä) Tojotalla. Edellisellä autollani ajettiin kaikkiaan 28 vuotta jokapäiväistä ajoa, mutta kokonaisajomäärä oli vain 250000 km. Vaihdoin autoon öljyt kerran kahdessa vuodessa, eikä öljyä tarvinnut koskaan lisäillä vaihtovälillä. Auto ei myyntihetkelläkään pölläyttänyt sinistä savua, joten moottori oli täysin kunnossa.

        Nyt ajelen 5 vuotta vanhalla hybridi-Tojotalla. Tämäkään auto ei kuluta lainkaan öljyä, eikä moottoriöljy edes likaannu. Vuosihuoltoon mennessäkin oljy on aivan kirkasta, joten mielestäni sen vaihtaminen on aivan turhaa. Huolto-ohjelman mukaan se kuitenkin tehdään.

        Ei öljy voi pysyä kirkkaana loppuun asti, se on varmaa. Eli juttusi on taas tuttua valetta.
        Hauskoja nämä olipa kerran historiassa auto joka ei syönyt öljyä, vaikka oli ikivanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vuodesta 1997 alkaen ajellut (käytetyllä) Tojotalla. Edellisellä autollani ajettiin kaikkiaan 28 vuotta jokapäiväistä ajoa, mutta kokonaisajomäärä oli vain 250000 km. Vaihdoin autoon öljyt kerran kahdessa vuodessa, eikä öljyä tarvinnut koskaan lisäillä vaihtovälillä. Auto ei myyntihetkelläkään pölläyttänyt sinistä savua, joten moottori oli täysin kunnossa.

        Nyt ajelen 5 vuotta vanhalla hybridi-Tojotalla. Tämäkään auto ei kuluta lainkaan öljyä, eikä moottoriöljy edes likaannu. Vuosihuoltoon mennessäkin oljy on aivan kirkasta, joten mielestäni sen vaihtaminen on aivan turhaa. Huolto-ohjelman mukaan se kuitenkin tehdään.

        Se että sinun Toyotasi ei ole öljysyöppö ei paljoa lohduta sellaista tojotistia jonka auto syö öljyä.

        Aivan samoin kun se että olen itse ajanut yli 25 vuotta volkkareilla eikä niistä yksikään ole syönyt öljyä lohduttaisi sellaista audikuskia jolle on sattunut öljyä syövä yksilö.

        Molempien merkkien autoista osa syööljyä ja se on Tojon kohdalta todettu oikeudessa asti ja Adin ongelmista kirjoitti TM hyvin valaisevasti.

        Kuinka itsekeskeinen ihmisen pitää olla että alkaa tuomaan omia yksittäisiä kokemuksiaan tapauksessa joka koskee miljoonia autoja? Pitää olla melko erikoinen luonne tyrkyttää minäminää tällaisessa tapauksessa.
        No, ei ollut eka kerta eli kyseessä ei ole lipsahdus vaan jatkumoa aikaisemmin esilletulleisiin luontaanpiirteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että sinun Toyotasi ei ole öljysyöppö ei paljoa lohduta sellaista tojotistia jonka auto syö öljyä.

        Aivan samoin kun se että olen itse ajanut yli 25 vuotta volkkareilla eikä niistä yksikään ole syönyt öljyä lohduttaisi sellaista audikuskia jolle on sattunut öljyä syövä yksilö.

        Molempien merkkien autoista osa syööljyä ja se on Tojon kohdalta todettu oikeudessa asti ja Adin ongelmista kirjoitti TM hyvin valaisevasti.

        Kuinka itsekeskeinen ihmisen pitää olla että alkaa tuomaan omia yksittäisiä kokemuksiaan tapauksessa joka koskee miljoonia autoja? Pitää olla melko erikoinen luonne tyrkyttää minäminää tällaisessa tapauksessa.
        No, ei ollut eka kerta eli kyseessä ei ole lipsahdus vaan jatkumoa aikaisemmin esilletulleisiin luontaanpiirteisiin.

        " Kuinka itsekeskeinen ihmisen pitää olla että alkaa tuomaan omia yksittäisiä kokemuksiaan tapauksessa joka koskee miljoonia autoja? Pitää olla melko erikoinen luonne tyrkyttää minäminää tällaisessa tapauksessa.
        No, ei ollut eka kerta eli kyseessä ei ole lipsahdus vaan jatkumoa aikaisemmin esilletulleisiin luontaanpiirteisiin. "

        *******

        Ei minun luonteessani ole mitään erikoista. Jos otan osaa johonkin keskusteluun, niin tietenkin tuon reilusti julki omaan kokemukseni perustuvan mielipiteen kyseisestä asiasta. Ei minulla ole tietoa muiden kokemuksista, joten en tietenkään pysty lausumaan mitään heidän mielipiteistään.

        Mielestäni on hyvin rehellistä touhua, että kertoilen avoimesti vain omista kokemuksistani. Jos kaikki toimisivat samalla tavalla, niin silloin asiohin voidaan löytää ratkaisujakin. Jos kaikki vain toistelevat kuorossa jonkin arvostetun henkilön yleisesti hyväksyttyjä mielipiteitä, niin paikallaanhan silloin poljetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit kertoa mikä auto se on ja millä öljyllä ajat?
        Mikään uusi Toyota ei noilla sun ajomäärillä kestä.
        Tämä on nyt vaan se tosiasia.

        " Unohdit kertoa mikä auto se on ja millä öljyllä ajat?
        Mikään uusi Toyota ei noilla sun ajomäärillä kestä.
        Tämä on nyt vaan se tosiasia. "

        **********

        Nykyinen autoni on 1,8 litran koneella oleva 2017-mallinen hybridi-Toyota. Vuosihuollossa autoon laitetaan aina Toyotan oma hyvin notkea öljy, joka pysyy aivan kirkkaana seuraavaan vuosihuoltoon asti, eikä öljymäärä vuodessa havaittavasti vähene.

        Mikä tässä öljyjutussa on VAG-miehille niin ihmeellistä? Uudet Toyotat eivät kuluta öljyä, eikä entinen 28 vuotta Tojotakaan öljyä syönyt kahdessa vuodessa niin paljon, että sitä olisi pitänyt lisäillä. Tojota-miehet ovat vuosien varrella tottuneet siihen, että öljyä ei tarvitse vuosihuoltojen välillä lisäillä. Volkkaria minulla ei ole koskaan ollutkaan, joten sen öljynsyönnistä en mitään voi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Unohdit kertoa mikä auto se on ja millä öljyllä ajat?
        Mikään uusi Toyota ei noilla sun ajomäärillä kestä.
        Tämä on nyt vaan se tosiasia. "

        **********

        Nykyinen autoni on 1,8 litran koneella oleva 2017-mallinen hybridi-Toyota. Vuosihuollossa autoon laitetaan aina Toyotan oma hyvin notkea öljy, joka pysyy aivan kirkkaana seuraavaan vuosihuoltoon asti, eikä öljymäärä vuodessa havaittavasti vähene.

        Mikä tässä öljyjutussa on VAG-miehille niin ihmeellistä? Uudet Toyotat eivät kuluta öljyä, eikä entinen 28 vuotta Tojotakaan öljyä syönyt kahdessa vuodessa niin paljon, että sitä olisi pitänyt lisäillä. Tojota-miehet ovat vuosien varrella tottuneet siihen, että öljyä ei tarvitse vuosihuoltojen välillä lisäillä. Volkkaria minulla ei ole koskaan ollutkaan, joten sen öljynsyönnistä en mitään voi sanoa.

        Ihan puppua. Missään autossa ei öljyt pysy "ihan kirkkaina" seuraavaan vuosihuoltoon saakka, ellet nyt seisota sitä toyotaasi tuota vaihtoväliä käyttämättömänä tallissa.
        Eli tuo jo kuvaa koko tarinasi arvon ja todenperäisyyden. Puppua, mitä puppua.


    • Anonyymi

      Mikä saa vag-ryhmän autot yhä syömään öljyä niin paljon vaihtovälillä? Siinähän tulee oikeastaan moninkertaiset öljynvaihtolisäykset ylipitkällä huoltovälillä, 30000km.

      • Anonyymi

        Huvittavinta kommentissasi on se ettei Toyota koneet kestä edes 15TKm vaihtoväliä.


      • Anonyymi

        Voi voi, noista ongelmista on aikaa jo kymmenen vuotta ja sen jälkeen ei öljyä syöviä koneita olla tehty. VW korjasi myös vikaisen moottorit jos asiakas oli huollattanut autonsa huolto-ohjelman mukaisesti.
        Nyt on kuitenkin puhe Toyotan ongelmasta, eli yrität sivuuttaa Toyotan suuren ongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, noista ongelmista on aikaa jo kymmenen vuotta ja sen jälkeen ei öljyä syöviä koneita olla tehty. VW korjasi myös vikaisen moottorit jos asiakas oli huollattanut autonsa huolto-ohjelman mukaisesti.
        Nyt on kuitenkin puhe Toyotan ongelmasta, eli yrität sivuuttaa Toyotan suuren ongelman.

        Joo. Ei näillä tojohönöillä kasetti kestä kun lehdet kirjoittavat mitä Toyotan laatu nykyään on.
        Ainoa keino pitää oma pieni mieli kasassa on yrittää tökerösti vaihtaa puheenaihetta.
        Mitä luulette tojohönöt, katoaako Toyotan öljynsyöntiongelmat sillä että kirjoitatte muista merkeistä dissaavasti? En oikein usko.


      • Anonyymi

        Eipä VW syö öljyä. Niistä ajoista on jo 10 kun viimein tuon tyypin kone tuli tehtaalta ulos.
        Toyotalla tuo on tätä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, noista ongelmista on aikaa jo kymmenen vuotta ja sen jälkeen ei öljyä syöviä koneita olla tehty. VW korjasi myös vikaisen moottorit jos asiakas oli huollattanut autonsa huolto-ohjelman mukaisesti.
        Nyt on kuitenkin puhe Toyotan ongelmasta, eli yrität sivuuttaa Toyotan suuren ongelman.

        Kyllä kummatkin on meikäpoika omistanut, volkkarin ja toyotan. Toyota on jatkoon valikoitunut. Ei sitä volkkarin öljyn syöntiä kestä Erkkikään kun aina piti olla öljypänikkä mukana ja sitä öljyn pintaa piti jokaisen matkan jälkeen lisäillä ja tankatessa vahtia. Toyotan oljynpinta on aina vakio. Ei siihen mitään tarvi lisäillä. n. 15 tuhatta tulee vuodessa ajettua jolloin öljyt vaihdetaan. Volkkariin piti lisätä öljyä joka ikinen kuukausi ja joskus kaksikin kertaa kuukaudessa. Viimeinen naula volkkarin arkkuun itselläni oli sen törkeä päästöhuijaus. Seuraavaa ongelmaa ja kusetusta en enää jäänyt odottamaan odottelemaan. Nyt ei voi olla muuta kuin tyytyväinen kun volsumurheet on poissa.


      • Anonyymi

        Miten niin yhä syömään öljyä??? Taas yksi keksitty juttu.


    • Anonyymi

      Suomessa on kymmeniä tuhansia liikaa öljyä kuluttavia vag-ryhmän autoja. Miksi niitä ei voi korjata?
      Ehkä se korjaus ylittääkin auton arvon, esim. Audiin 8000 euroa?!?

      • Anonyymi

        Onko, tuskin kuitenkaan.
        Puhe on Toyotan ongelmasta.


    • Anonyymi

      Toyota ei vain ole laatua nähnyt.
      Näkee sen kaikesta ei tarvitse kuin kuunnella ääntä miten ovi sulkeutuu.
      Ai niin laatuautoissa eli premiumissa sitä ei edes kuule niissä kun on imuovet yleensä.

      • Anonyymi

        Bmw 5 sarjassa ovi lässähtää pahasti kun lyö kiinni onko se ihan premiumia sekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bmw 5 sarjassa ovi lässähtää pahasti kun lyö kiinni onko se ihan premiumia sekin?

        Ja taas kääntö yritys, aika noloa.
        Yritä joskus jotain oikeaa ja totuuteen perustuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas kääntö yritys, aika noloa.
        Yritä joskus jotain oikeaa ja totuuteen perustuvaa.

        Aika noloa bimmeri muka premiumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika noloa bimmeri muka premiumia.

        Tällä palstalla ihan turhaan edes mainitaan bimmeriä. On kuitenkin pari pykälää korkeammalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika noloa bimmeri muka premiumia.

        Nyt on puhe Toyotan öljyn syönnistä, höpöpoika.


    • Anonyymi

      30 000km jos ajaa vuodessa niin 15 000km välein kannattaa vaihtaa öljyt on niin olematon öljymäärä. Kaikissa autoissa muuten kyllä kuluttaa konetta ja laakereita. Isommilla kilometreillä puristuspaine saattaa laskea ja öljynsyönti lisääntyä. Mutta sitten jo myöhäistä

      Itse ajan vuoteen 8000-10 000 väliin ja kerran vuoteen, kulut 30-35eur

      • Anonyymi

        Auton huoltosuositukset kertoo öljynvaihtovälit ja ajotietokone. Kummasti 30tkm huoltoväleillä autoilla ajetaan 350tkm ilman mitään ongelmia ja enemmänkin. Perustana on kunnon laadukkaat öljyt.


    • Anonyymi

      Pelkkää kateellisten valhetta, minulla on miljoona kilometriä ajettu Avensis D4D eikä se syö öljyä yhtään.

      • Anonyymi

        Hyvä sulle. Moni tojo syö öljyä ja siksi niistä kirjoitetaan lehdissä.Ei toki täällä tojolandiassa mutta muualla maailmassa missä on vapaa lehdistö.


      • Anonyymi

        Koska olet korjauttanut sen moottorin...vai onko se vaihdettu vähemmän ajettuun?


    • Anonyymi

      Toyotan huoltoväli on optimaalinen, silloin auto kestää parhaiten eikä paalata kuten 30 000 kmn huoltoväliillä olevia kötöstyksiä.

      • Anonyymi

        Optimaalinen huoltoväli pitää auton kunnossa.
        Toyotan kohdalla se ei toteudu.

        Ihan sama mität, selität se ei siitä totta tee.
        Todisteet kertoo ettei se kestä. Toyotan jo 10v ylikin kestänyt ongelma ei vain korjaudu jos ei tule muutksia moottoriin. Korjaaminen kallista ja mahdotonta itse hankkia parempia osia moottoriin. Eli kertakäyttömoottori ja uusi tilalle kun hajoaa.


      • Anonyymi

        Taas näitä essonbaarin aasintuntijoita joilla suuri usko korvaa vähäisen tiedon.

        Lukutaitoiset ovat aina tienneet tämän katsastustilastojen kertoman faktan. Toyotat paalataan vähemmän ajettuna kuin suomalaiset autot keskimäärin. Linkin takana taulukko joka kertoo 700.000 auton otannalla tämän karun tottuuden. Tojo uupuu paaliin vähän ajettuna.

        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

        Opetelkaa llukemaan tojotistit. Se on mahdollisuus tietää enemmän ja luulla vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä essonbaarin aasintuntijoita joilla suuri usko korvaa vähäisen tiedon.

        Lukutaitoiset ovat aina tienneet tämän katsastustilastojen kertoman faktan. Toyotat paalataan vähemmän ajettuna kuin suomalaiset autot keskimäärin. Linkin takana taulukko joka kertoo 700.000 auton otannalla tämän karun tottuuden. Tojo uupuu paaliin vähän ajettuna.

        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

        Opetelkaa llukemaan tojotistit. Se on mahdollisuus tietää enemmän ja luulla vähemmän.

        Opettele pelle ite:
        Yli 700 000 kilometriin olivat yltäneet Mercedeksen ja Volvon lisäksi Volkswagen, BMW, Toyota ja yllättäjä Peugeot, mutta kaikkiaan näitä autoja oli vain 0,1 prosenttia kaikista autoista eli noin 750 autoa.


    • Anonyymi

      Taas täällä Toyota, Skoda ja Volkkarikuskit valittaa. Itselläni ollu taksissa Mersuja parikymmentä vuotta ja ikinään ei ole ongelmia ollu. Hävettää kun tolpalla on välillä kaiken maailman hinnat alkaen malleja ja asiakkaita olisi tulossa kyytiin. Onneksi ne nykyään valitsee laadukkaan auton eikä istu hinnat alkaen autoihin. Mersu muuten ei syö öljyä.

      • Anonyymi

        Mersuissa on niin paljon ongelmia ettei aika riitä kirjoittamaan. Toyota onkin siksi vallannut taksimarkkinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersuissa on niin paljon ongelmia ettei aika riitä kirjoittamaan. Toyota onkin siksi vallannut taksimarkkinoita.

        HIhii, halpistakseissa Toyotaa on näkynyt, en sellaiseen istu.
        nyt on puhe Toyotan pahasta öljynsyönti ongelmasta ja avauksessa tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HIhii, halpistakseissa Toyotaa on näkynyt, en sellaiseen istu.
        nyt on puhe Toyotan pahasta öljynsyönti ongelmasta ja avauksessa tarkemmin.

        Kannattais Tojomiesten pikkuhiljaa ymmärtää se ettei laadusta ja Toyotasta voi puhua edes samana päivänä.

        Missä muussa uudessa autossa tärisee sivupeilit niin paljon ettei niistä näe mitään?
        Ei missään muussa kuin RAV 4 myyntimenestyjässä. Mikä auto oli vuosikausia hirvenväistökokeessa huonoin auto? RAV 4 TM:n talvitestissä päätyi ojaan ja valutti nesteet pusikkoon. Päätyi hinausauton lavalle. Meluisa kuin tyhjä hernekeittopuirkki.
        Ei mitään äänieristettä tavaratilassa tai missään muuallakaan autossa. Ainakaan toimivaa.
        Laatuautoissa sitä kyllä löytyy. Ei lähde pakkasella käyntiin koska joku rele jäätyy.
        Kone poikii koska männänrenkaat jää jumiin ja kannentiiviste alkaa vuotaa ja koneesta tulee kiertokanki kyljestä ulos. Eikä ne viat siihenlopu. On se laadukas :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersuissa on niin paljon ongelmia ettei aika riitä kirjoittamaan. Toyota onkin siksi vallannut taksimarkkinoita.

        "Toyota onkin siksi vallannut taksimarkkinoita"

        Samaa tahtia kuin taksikuskit jotka eivät löydä Punavuorea ilman navigaattoria.


    • Anonyymi

      Toyotan käyttö taksina jättää eniten viivan alle taksiyrittäjälle.
      Mersun käyttö taksina on ikuista velkavankeutta ja kalliita korjauskuluja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kunnollinen taksari ei edes kuse Toyotan renkaaseen. Jatkuvat huollot ja korjaukset ei sovi, sillä seisova auto ei tuota, mutta suuret renkifirmat ei paljon välitä tienaako maahanmuuttaja riittävästi vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnollinen taksari ei edes kuse Toyotan renkaaseen. Jatkuvat huollot ja korjaukset ei sovi, sillä seisova auto ei tuota, mutta suuret renkifirmat ei paljon välitä tienaako maahanmuuttaja riittävästi vai ei.

        Totta kai yritys laskee paljonko auto tuottaa. Hölmö ajatuskin tuo renkiajattelu.
        Toyotahan tunnetusti on varmin, hinaustilasto kertoo menneen ajan suurten merkkien vikaherkkyydestä.

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Tarvitko linkin vai löydätkö itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai yritys laskee paljonko auto tuottaa. Hölmö ajatuskin tuo renkiajattelu.
        Toyotahan tunnetusti on varmin, hinaustilasto kertoo menneen ajan suurten merkkien vikaherkkyydestä.

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Tarvitko linkin vai löydätkö itse?

        Tojokuski kun jää tienpäälle niin sitä ei näy missään tilastossa. Ei niillä risperseillä ole varaa käyttää mitään hinauspalveluita.


    • Anonyymi

      Tojotistit ovat heittäneet suuren määrän nettisavua peittääkseen Toyotan öljynsyönti-ongelman.

      Tässä tämä öljynsyönti nyt taas on ilman sarvia ja hampaita.

      https://youtu.be/TJhFAwFv-O0

      • Anonyymi

        Tässä taas tämä öljynsyöntiongelma kaikessa kauheudessaan: Mitä öljynkulutusremontti tarkoittaa?

        Moottorin liiallinen öljynkulutus johtuu yleensä männänrenkaiden kulumisesta ja toimimattomuudesta.

        Öljyrenkaiden lisäksi öljynkulutus saattaa aiheutua rikkinäisestä turboahtimesta, huonoista venttiilivarren tiivisteistä, huohotinjärjestelmästä, kuluneista sylintereistä tai männistä. Vuosien varrella kertyneellä kokemuksella autojen öljynkulutuksesta johtuvat ongelmat ovat olleet hyvinkin tutuiksi.

        Audi, Vw, Skoda ja Seat 1.0, 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 jne. moottoreissa öljynkulutus johtuu karstasta tukkeutuneista öljyrenkaista, sylinterien huonosta hoonasujäljestä sekä huohotin järjestelmästä. Nämä korjaantuvat uusilla, rakenteeltaan paremmilla öljyrenkailla ja sylinterien hoonauksella.

        Audi, Vw, Skoda ja Seat kaikissa moottoreissa öljynkulutus aiheutuu kuluneista männänrenkaista, pahimmastapauksessa myös sylinterit ovat kuluneet ja vaativat porauksen ja ylikokoiset männät. Sylintereissä kulumista tapahtuu varsinkin 3. sylinterissä imusarjan rakenteen takia. Kaikki Egr-lika ohjautuu suoraan 3. sylinteriin aiheuttaen kulumista.

        Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 bensiinimoottoreissa öljyrenkaiden kuluminen on myös hyvin yleinen ongelma.

        Myös BMW bensiinimoottorit ovat tuttuja öljyrengasongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas tämä öljynsyöntiongelma kaikessa kauheudessaan: Mitä öljynkulutusremontti tarkoittaa?

        Moottorin liiallinen öljynkulutus johtuu yleensä männänrenkaiden kulumisesta ja toimimattomuudesta.

        Öljyrenkaiden lisäksi öljynkulutus saattaa aiheutua rikkinäisestä turboahtimesta, huonoista venttiilivarren tiivisteistä, huohotinjärjestelmästä, kuluneista sylintereistä tai männistä. Vuosien varrella kertyneellä kokemuksella autojen öljynkulutuksesta johtuvat ongelmat ovat olleet hyvinkin tutuiksi.

        Audi, Vw, Skoda ja Seat 1.0, 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 jne. moottoreissa öljynkulutus johtuu karstasta tukkeutuneista öljyrenkaista, sylinterien huonosta hoonasujäljestä sekä huohotin järjestelmästä. Nämä korjaantuvat uusilla, rakenteeltaan paremmilla öljyrenkailla ja sylinterien hoonauksella.

        Audi, Vw, Skoda ja Seat kaikissa moottoreissa öljynkulutus aiheutuu kuluneista männänrenkaista, pahimmastapauksessa myös sylinterit ovat kuluneet ja vaativat porauksen ja ylikokoiset männät. Sylintereissä kulumista tapahtuu varsinkin 3. sylinterissä imusarjan rakenteen takia. Kaikki Egr-lika ohjautuu suoraan 3. sylinteriin aiheuttaen kulumista.

        Ford ja Mazda 1.8 ja 2.0 bensiinimoottoreissa öljyrenkaiden kuluminen on myös hyvin yleinen ongelma.

        Myös BMW bensiinimoottorit ovat tuttuja öljyrengasongelmista.

        Unohdit kertoa sen tosiasian et korjaus maksaa eniten Toyota autoissa.


      • Anonyymi

        Juu,nyt kaikki kellä on vm. 2015 Toyota Camry- heti öljyn määrää tarkistamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit kertoa sen tosiasian et korjaus maksaa eniten Toyota autoissa.

        Ja miksi hirveä hätä yrittää kääntää puheenaihe muihin merkkeihin?

        On tämä niin tökeröä.

        Eikö kasetti kestä keskustella toyotan öljynsyönnistä?


    • Anonyymi

      Mites kootakuski noin arvelee ?

      • Anonyymi

        No, lisäsin äsken öljyä Octaaviini, sitä näyttää menevän runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, lisäsin äsken öljyä Octaaviini, sitä näyttää menevän runsaasti.

        Hyvää tuuria et huomasit lisätä. Melko vanha Skoda jos se ei automaattisesti näytä äljymäärää automaattisesti. Mikä moottori kyseessä? Muista kestoa sama asia Skoda palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tuuria et huomasit lisätä. Melko vanha Skoda jos se ei automaattisesti näytä äljymäärää automaattisesti. Mikä moottori kyseessä? Muista kestoa sama asia Skoda palstalla.

        Kaikki skoodan moottorit syövät öljyä, monet skoodan moottorit tykkäävät myös jäähdytysnesteestä.


    • Anonyymi

      Seon kovin ikävää jos nuo wotkinson moottorit alkaa hörppimään voiteluaineita, se on ilmasto katastrooffii?🤬🤬🤬

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo kestää vaggineissa melkein 10 000km.

      • Anonyymi

        Nutta Toyotassa se riittää vain 1000km? ;D
        Eikä moottori silti kestä ajamista yhtä paljon kuin Saksalaiset laatuautot.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei todellaan jos monikossa puhutaan "vaggineissa"
        Jo yhden kanssakin voi tiukkaa tehdä jos ne öljyt myös pitää vaihtaa. Ihan omasta kokemuksesta kerron. Jos itäpulkka skodaa jo pidetään luotettavampana kuin volsua niin luulisi jo hälytyskellojen soivan hyväuskoisimmankin aivopestyn hölmön korvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nutta tojota kestää enite kovvaa käyttöö,saksanmoottorit ei kestä mittäää! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-automerkki-on-vakuutusyhtion-mukaan-moottorivikojen-kuningas/8254570

        "Tilastoja ei ole suhteutettu esimerkiksi ajokilometreihin, vaan tulokset kertovat ainoastaan POP Vakuutuksen hinausturvan piirissä olevien autojen hinausten merkkikohtaisesta lukumäärästä."
        Ei ne puutarhatontut ja muut parkkipaikkojen seisojat hinurin lavalle joudu.
        Tosin tässä ketjussa on puhe Toyotan moottorien kovasta öljyn syönnistä ja Toyotan omapoika yrittää epätoivon vimmalla kääntää asiaa sivuun kun kasetti ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tilastoja ei ole suhteutettu esimerkiksi ajokilometreihin, vaan tulokset kertovat ainoastaan POP Vakuutuksen hinausturvan piirissä olevien autojen hinausten merkkikohtaisesta lukumäärästä."
        Ei ne puutarhatontut ja muut parkkipaikkojen seisojat hinurin lavalle joudu.
        Tosin tässä ketjussa on puhe Toyotan moottorien kovasta öljyn syönnistä ja Toyotan omapoika yrittää epätoivon vimmalla kääntää asiaa sivuun kun kasetti ei kestä.

        Harmittaa muaki kun tuodaan esiin nuo sakemannien lukuisat viat mut minkäs teet?


    • Anonyymi

      Heh, kyseisessä yksittäistapauksessa Camrylla oli ajettu jo melkein 200 000 kilometriä, ennen kuin moottori alkoi syömään öljyä. Siinä vaiheessa moneen vaggineeseen on jo vaihdettu pari uutta mäntäsarjaa ja vaihdelaatikkoa:)

    • Anonyymi

      Aloittajatrollin kannattaisi lukaista vaikka seuraava fakta:

      https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1657783

      "Eurooppalainen uutuusmalli kannattaa ostaa vuoden tuotannon jälkeen, jolloin ensimmäiset kiusalliset viat on saatu korjattua. Eurooppalaisten olisi syytä ottaa oppia japanilaisista: Toyota on saanut monimutkaisen hybridinkin pysymään kunnossa useita satoja tuhansia kilometrejä, kuten luotettavuusraportit osoittavat."

    • Anonyymi

      Kaikesta huomaa että Toyotan tekniikka on kaikkein kestävintä.

      • Anonyymi

        Kaikkein huonointa kestämään. Lisäksi uudet autot myydään turvavarusteilla kuten ajovakautus joka ei toimi. Eikä niiden korjaamisessa kestä kuin muutama autosukupolti.
        Eli min imi 10v.


      • Anonyymi

        Kuitenkin Toyotat palataan kaikkein pienemmillä kilometreillä, miksi?


      • Anonyymi

        Ehkä sun unissa kestävintä.
        Todellisuudessa ei todella ole.


    • Anonyymi

      Myyntiykkönen tojo tekee kestävimmät autot!

      • Anonyymi

        Myyntutykin p*sk*puhett*.

        Miksi näitä todella hyvin huollettujen Toyota autojen moottorerita sitten pureraan ja laitetaan täysin uusi moottori että kestää omistaajan olettaman kilometrimäärän?
        https://www.youtube.com/watch?v=TJhFAwFv-O0


    • Anonyymi

      Millä logiikalla vag-konsernin öljynsyönnistä tuli yhtäkkiö Toyota syy?

      • Anonyymi

        Toyotalla siihen on totuttu ja silloin kun VW:llä tuo oli 2010, niin se oli iso poikkeus.
        Onneksi VW on asian hoitanut, mutta Toyota se vaan jatkaa öljyn syömistä ja pahenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla siihen on totuttu ja silloin kun VW:llä tuo oli 2010, niin se oli iso poikkeus.
        Onneksi VW on asian hoitanut, mutta Toyota se vaan jatkaa öljyn syömistä ja pahenee.

        Olen tottunut Toyotani öljynsyöntiin öljynvaihtovälillä. Ei ole vielä mennyt puolta desilitraa ikinä mikä vaggineissa menee ennen ensimmäistä risteystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tottunut Toyotani öljynsyöntiin öljynvaihtovälillä. Ei ole vielä mennyt puolta desilitraa ikinä mikä vaggineissa menee ennen ensimmäistä risteystä.

        Kerro lisää satuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää satuja.

        Hyvä on, nyt faktaa. Vag Ag autot syövät yhä litrasta neljään per tuhat kilometriä. Eli se öljynkulutus puoli desilitraa kestää hieman pitemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on, nyt faktaa. Vag Ag autot syövät yhä litrasta neljään per tuhat kilometriä. Eli se öljynkulutus puoli desilitraa kestää hieman pitemmälle.

        Heikkoja on Toyotan omapojan yritykset peitellä Toyotan ongelmia ja tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoja on Toyotan omapojan yritykset peitellä Toyotan ongelmia ja tuskaa.

        Miksei Toyotat syö lainkaan öljyä?


    • Anonyymi

      Lisää selityksiä Toyota muuntimiehiltä miksi Toyotaa ei saa öljynsyöntiä korjattua?

      • Anonyymi

        myyntimiehiltä piti kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Audi vw seat jne vag moottorit ne vasta on öljysyöppöjä! Toyotalla on harvinaista moottori ongelmat.

      • Anonyymi

        Eikä pelkkä öljynsyönti vaan kaikki muut suuret ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pelkkä öljynsyönti vaan kaikki muut suuret ongelmat.

        Toyotalla niitä riittää. Kansi löystyy ja ainoa korjaus on uusi moottori. Moottorin lohkoja halkeilee käyntihäiriön seurauksena kun on liian heppoinen ja ainoa korjaus uusi moottori.
        Käynnistys ongelmaa ja jopa kuluttaja-asiamies saanut paljon kanteluja asiasta, eikä Toyota osaa korjata. Tuossa muutama näin alkuun ja nuo on kuitenkin tämän päivän ongelmia.


      • Anonyymi

        Ei tuo paranna Toyotan öljyn syöntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo paranna Toyotan öljyn syöntiä.

        Toyotan öljynsyönti on yhtä harvinaista kuin avaruusolioiden marssiminen Mannerheimintiellä päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan öljynsyönti on yhtä harvinaista kuin avaruusolioiden marssiminen Mannerheimintiellä päivittäin.

        Faktat puhuu toisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä faktoja: https://www.is.fi/autot/art-2000005413450.html

        Vähenikö Toyotasi öljynsynti nyt kun linkkasit vuodelta 2017 artikkelin jossa puhuttiin 2009-2011 vuosimallin autoista?
        Taitaa ottaa koville kun Toyotan öljynsynti on tullut tutuksi ja hyvin julki näillä palstoilla ihan faktan kera?


    • Anonyymi

      Ihanaa faktaa kaikkialla vag-ryhmän öljynsyönneistä. Ei taida paljoa lohduttaa 8000 euron öljyremppa vaggineeseen.😁😂😆🤣😅

      • Anonyymi

        Kovin onnetonta Toyotan omapojan peittelyt ja kääntelyt.
        Toyotat syö öljyä edelleen, VW:t ei enää kymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin onnetonta Toyotan omapojan peittelyt ja kääntelyt.
        Toyotat syö öljyä edelleen, VW:t ei enää kymmeneen vuoteen.

        Tänään sininen Golf ajeli edessäni, ja auton väriin hyvin sointuva sininen savu nousi pakoputkestakin. Takana hiljaa ajaessani hybridi-Tojotani toimi sähkömoodissa, joten pakoputkesta ei tullut pakokaasuja ollenkaan. Mahtoiko uudehkossa Golfissa olla moottorivika päällä vai mistä sininen savu oikein johtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään sininen Golf ajeli edessäni, ja auton väriin hyvin sointuva sininen savu nousi pakoputkestakin. Takana hiljaa ajaessani hybridi-Tojotani toimi sähkömoodissa, joten pakoputkesta ei tullut pakokaasuja ollenkaan. Mahtoiko uudehkossa Golfissa olla moottorivika päällä vai mistä sininen savu oikein johtui?

        Olet ihana poika, onko tummelipurkki hanskalokerossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään sininen Golf ajeli edessäni, ja auton väriin hyvin sointuva sininen savu nousi pakoputkestakin. Takana hiljaa ajaessani hybridi-Tojotani toimi sähkömoodissa, joten pakoputkesta ei tullut pakokaasuja ollenkaan. Mahtoiko uudehkossa Golfissa olla moottorivika päällä vai mistä sininen savu oikein johtui?

        Mutta Toyotalla ei päässyt ohi? Tosi säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Toyotalla ei päässyt ohi? Tosi säälittävää.

        " Mutta Toyotalla ei päässyt ohi? Tosi säälittävää. "

        *********

        Ajelimme taajama-alueella, ja seuraaviin liikennevaloihin oli noin 200 m. Eipä sellaisessa paikassa yksikään järḱevä autoilija lähde enää ohittelemaan, vaikka edessä savuttelikin puolikuntoinen auto.


    • Anonyymi

      Kovin on nälkäinen toy-ota

    • Anonyymi

      Google: öljynkulutus iltasanomat
      = Toyota 3 dl / 1000 km (mutta 1 dl on jo poikkeuksellista) Volkswagen 10 dl / 1000 km

      • Anonyymi

        Lue avaus uudellaan.
        Ei se Toyotan ongelma poistu, vaikka kaivelet yli 10 vuotta vanhoja juttuja.
        Peittely ja käännöt ei tuota tulosta, usko jo Toyotan omapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue avaus uudellaan.
        Ei se Toyotan ongelma poistu, vaikka kaivelet yli 10 vuotta vanhoja juttuja.
        Peittely ja käännöt ei tuota tulosta, usko jo Toyotan omapoika.

        Than tuo sanotaan selvästi, Toyotan öljynkulutus on ainakin kymmenkertaisesti pienempi kuin vaggineiden. Eikö kasetti kestä sen ilmituloa, hölmö/vwpoika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Than tuo sanotaan selvästi, Toyotan öljynkulutus on ainakin kymmenkertaisesti pienempi kuin vaggineiden. Eikö kasetti kestä sen ilmituloa, hölmö/vwpoika?

        VW-:llä ei ole tullut vuoden 2011 jälkeen öljyä syöviä koneita, mutta Toyotalla on.
        VW korjasi niitä takuuna ja tuotevastuuseen jos omistaja on hoitanut autoaan huolto-ohjeitten mukaan.
        Toisaalta ei VW:n jutut liity asiaan, eikä Toyotan ongelmat helpotu, hihii!
        Kuinka monta moottoria Toyota on tuon ongelman takia korjannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-:llä ei ole tullut vuoden 2011 jälkeen öljyä syöviä koneita, mutta Toyotalla on.
        VW korjasi niitä takuuna ja tuotevastuuseen jos omistaja on hoitanut autoaan huolto-ohjeitten mukaan.
        Toisaalta ei VW:n jutut liity asiaan, eikä Toyotan ongelmat helpotu, hihii!
        Kuinka monta moottoria Toyota on tuon ongelman takia korjannut?

        Eihän ehjää tarvitse korjata, hölmö ajatuskin. VW:llä oli tosin aihetta korjata öljynsyöntimoottoreita mutta taisivat perinteen mukaan jäävän käyttäjän virheiksi!🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ehjää tarvitse korjata, hölmö ajatuskin. VW:llä oli tosin aihetta korjata öljynsyöntimoottoreita mutta taisivat perinteen mukaan jäävän käyttäjän virheiksi!🤣

        Kauan sitten kun noita moottoreita oli jokusia yksilöitä VW:llä, niin ne korjattiin kuten edellä kerrottiin.
        Kuinka monta moottoria Toyota on korjannut takuuseen tai tuotevastuuseen, niitä ongelmamoottoreita on nimittäin paljon.
        Miksi vedät aina muita juttuun mukaan kun aletaan keskustella Toyotan ongelmasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten kun noita moottoreita oli jokusia yksilöitä VW:llä, niin ne korjattiin kuten edellä kerrottiin.
        Kuinka monta moottoria Toyota on korjannut takuuseen tai tuotevastuuseen, niitä ongelmamoottoreita on nimittäin paljon.
        Miksi vedät aina muita juttuun mukaan kun aletaan keskustella Toyotan ongelmasta?

        Minä tässä taas hei, helmitauluni näyttää seuraavaa:
        Volkswagen AG 1.449 kaikki 4l/1000km
        Volkswagen 689 4l/1000km
        Skoda 475 4l/1000km
        Audi 197 4l/1000km
        Cupra 34 4l/1000km
        Seat 26 4l/1000km
        Porsche 28 4l/1000km

        Toyota Corp 930
        Toyota 920 0,05l/1000 km
        Lexus 10 0,05l/1000 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tässä taas hei, helmitauluni näyttää seuraavaa:
        Volkswagen AG 1.449 kaikki 4l/1000km
        Volkswagen 689 4l/1000km
        Skoda 475 4l/1000km
        Audi 197 4l/1000km
        Cupra 34 4l/1000km
        Seat 26 4l/1000km
        Porsche 28 4l/1000km

        Toyota Corp 930
        Toyota 920 0,05l/1000 km
        Lexus 10 0,05l/1000 km

        Toyotan omapoika ei taida selvitä mitenkään tuosta avauksen uutisesta jossa puhutaan Toyota hurjasta öljyn syöntiongelmasta.
        No pientähän se on muiden ongelmien seassa. On moottoririkkoja, kansi löystyy ja lohkoja halkeaa. Ruoste jo uudessa autossa on vakiona. Käynnistysongelmaa hybrideissä. Kaapeli-gate kun korkeajännitekaapelit sulaa oikkariin ja sytyttelee tulipaloja yleisesti. Ja tämä upea uusi sähköauto jonka pyörät ei pysy kiinni ja auto käyttökiellossa.


    • Anonyymi

      AG:lle ölppä maittaa makoisasti.

      • Anonyymi

        EI helpota yhtään Toyotan öljynsyöntiä vaikka yrität, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI helpota yhtään Toyotan öljynsyöntiä vaikka yrität, hihii!

        Ei niin, 15000km vaihtovälillä menee ehkä ruokalusikallinen kun taas siinä ajassa vaggineisiin on kaadettu 30 litraa lisää hintavaa longlife-öljyä.
        Ei taida paljoa hihityttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, 15000km vaihtovälillä menee ehkä ruokalusikallinen kun taas siinä ajassa vaggineisiin on kaadettu 30 litraa lisää hintavaa longlife-öljyä.
        Ei taida paljoa hihityttää?

        Voi voi sinua. Ottaako noin koville kun Toyotasta kerrotaan totuus sen ongelmista ja ihan faktan voimalla. Ei Toyotan öljyn syönti vähene yhtään, vaikka kuinka paljon valehtelet ja liioittelet ja yritä kääntää juttua toisaalle.
        Järkyttävää kuraa Toyotan laatu viimeiset kymmenen vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sinua. Ottaako noin koville kun Toyotasta kerrotaan totuus sen ongelmista ja ihan faktan voimalla. Ei Toyotan öljyn syönti vähene yhtään, vaikka kuinka paljon valehtelet ja liioittelet ja yritä kääntää juttua toisaalle.
        Järkyttävää kuraa Toyotan laatu viimeiset kymmenen vuotta.

        Ottaako voimille tuo Toyotan viattomuus?
        Aika erikoista että vw ei ole päässyt vieläkään eroon suuresta öljynkulutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako voimille tuo Toyotan viattomuus?
        Aika erikoista että vw ei ole päässyt vieläkään eroon suuresta öljynkulutuksesta.

        Toyotan ominaisuus on se et öljynsyönti remontti maksaa 4 kertaa enemmän kuin VW tuotteen. Mielenkiintoista et hybridin öljynvaihtoväli on 15tkm vaikka ajaa kokoajan puolet sähköllä. Eli todellinen öljynvaihtoväli 7500km eikä silti koneet kestä. Hyvä ominaisuus.


    • Anonyymi

      Hei hei kaikki VAGINISTIT!

      Nyt 12 euroo mininamista 5 litraa 5w/40 öljyä!
      Extra-alennus 30% näyttämällä kassalla rekisteriotetta!!

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika, Toyotan öljyn syönnistä on puhe edelleen tässä ketjussa.
        Ottaako sieluun noin paljon ja se laittaa sekoilemaan noin pahasti?


    • Anonyymi

      Mua ainakin vähän säälittää ja olen harmissani Toyotan omistajien puolesta nuo jatkuvat isot ongelmat. Kannattaisiko oikeasti vaatia pikkuhiljaa Toyotaa korjaamaan nuo viat takuun ja tuotevastuun puitteissa?

    • Anonyymi

      Eipä auta yhtään totohönöjen yritykset kääntää puheenaihetta muihin merkkeihin.

      Tässä yksi tuore artikkeli jossa Toyotan mekaanikko näyttää miksi moottori syö kaksi litraa öljyä per 1.000km.
      Ainoaksi ratkaisuksi hän ehdottaa että öljyt pitäisi vaihtaa tuplasti useammin eli 7.500km välein.
      Nyt selvisi sekin asia että oikeasti Toyotan moottorit ovat jostain 60-70 luvulta jolloin kaikkiin autohin vaihdetiin öljyt noin usein.
      Ei hyvää päivää. Jos ajaa 30.000km vuodessa niin Toyotaa pitäisi käyttää huollossa kolmen kuukauden välein. Kivikautista touhua.

      https://www.carscoops.com/2022/08/toyota-master-technician-argues-against-10000-mile-oil-change-intervals-with-busted-engine-teardown/

      • Anonyymi

        Mäkin vaihdon 80-luvulla -72 Escorttiin öljyt 5000km välein tai muuten kone alkoi kolisemaan.
        Nykyään riittää 1v/30tkm kun ajaa laatumerkeillä.


    • Anonyymi

      Meitin nimimanista oli öljyt loppuneet jo! Pitkät jonot volkkareit, audei, skodii ja seatei oli parkkiksella.

      • Anonyymi

        Noilla merkeillä pääsee kaupoille ja asioille. Toyotan omistajan pitää käydä muilla kyydeillä hakemassa lisää öljyä autoonsa, että uskaltaa lähteä markettiin tai terveyskeskukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla merkeillä pääsee kaupoille ja asioille. Toyotan omistajan pitää käydä muilla kyydeillä hakemassa lisää öljyä autoonsa, että uskaltaa lähteä markettiin tai terveyskeskukseen.

        Noilla merkeillä ja muilla saksanseisojilla pääsee valitettavan usein hinausauton kyytiin.
        POP Vakuutuksen tiedotteessa kerrottiin tilastojen osoittavan, että Bemarit, Mersut, Citroenit ja Audit työllistävät hinausfirmoja kaikkein eniten, kun tarkastellaan kaikkia hinauksia.

        Kärkimerkit kuitenkin muuttuvat aavistuksen verran, mikäli katsotaan pelkästään teknisestä viasta johtuneita hinaustarpeita, sillä niissä Citroenit, Audit ja BMW:t ovat ykkösiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla merkeillä ja muilla saksanseisojilla pääsee valitettavan usein hinausauton kyytiin.
        POP Vakuutuksen tiedotteessa kerrottiin tilastojen osoittavan, että Bemarit, Mersut, Citroenit ja Audit työllistävät hinausfirmoja kaikkein eniten, kun tarkastellaan kaikkia hinauksia.

        Kärkimerkit kuitenkin muuttuvat aavistuksen verran, mikäli katsotaan pelkästään teknisestä viasta johtuneita hinaustarpeita, sillä niissä Citroenit, Audit ja BMW:t ovat ykkösiä.

        Siinä artikkelissa kerrottiin, että ne millä paljon ajetaan niin niitä myös hinataan. Aika luonnollinen juttu. Ei pihassa seisovaa Toyotaa tarvitse hinata, eikö vaarit lähde pahoilla keleillä liikenteeseen muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla merkeillä ja muilla saksanseisojilla pääsee valitettavan usein hinausauton kyytiin.
        POP Vakuutuksen tiedotteessa kerrottiin tilastojen osoittavan, että Bemarit, Mersut, Citroenit ja Audit työllistävät hinausfirmoja kaikkein eniten, kun tarkastellaan kaikkia hinauksia.

        Kärkimerkit kuitenkin muuttuvat aavistuksen verran, mikäli katsotaan pelkästään teknisestä viasta johtuneita hinaustarpeita, sillä niissä Citroenit, Audit ja BMW:t ovat ykkösiä.

        Miten liittyy Toyotan öljynsyönti ongelmaan?
        Eikö kasetti kestä kun kultimussukka onkin surkea kinkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy Toyotan öljynsyönti ongelmaan?
        Eikö kasetti kestä kun kultimussukka onkin surkea kinkki?

        Miten se on niin vaikea myöntää et laatu on umpisurkeeta ja kesto tosi heikkoa.
        No tyhmyydestä saa maksaa kovaa hintaa ja oppia ei voi kun ei osaa muuta merkkiä ajaa.


    • Anonyymi

      Silloin tällöin näkee liikenteessä auton pöllyttävän savupilven. Erityisesti liikennevaloissa. Aika usein pölläyttelijä on jokin ns. premium-merkki tai Volkkari. Veikkaanpa että nämä on Saksasta tuotuja käytettyjä. Siellä on laskettu turbo punaisena motaria ja pysäytetty tankkaamaan tai kaffeelle ilman jäähdyttelyitä. Auto vaihtuu heti jos Gunther havaitsee savunmuodostusta. Ongelma on ulkoistettu Suomeen.

    • Anonyymi

      Youtube on täynnä Toyota vikoja ja ongelmia. Hajonneita moottoreita ja muita ongelmia hybridi ja muita sähköongelmia. Vikoja vikoja ja lisää vikoja.
      Ongelmia ongelmien ja liasää ongelmia. Mistä mahtaa johtua? Eikä siinä vielä kaikki ohuet pellit siihen vielä päälle. Umpisurkee auto kokonaisuutena.

    • Anonyymi

      Toyota Corolla 2.0 Touring sports on pahin öljysyöppö ikinä.

      • Anonyymi

        Mullakin menee jopa 0,15 litraa/15000km


      • Anonyymi

        " Toyota Corolla 2.0 Touring sports on pahin öljysyöppö ikinä. "

        ********

        Minä olen monesti kuullut samanlaisia väitteitä. Yhdellä tuttavallani on juuri tuollainen Corolla. Hänkin on monesti kertonut minulle, että hybridi-Corolla vie raakaöljystä jalostettua E95 bensaa peräti 35 l/1000 km. Hän ei kuitenkaan pidä kulutusta pahana, vaan hymyilee aina hyvin tyytyväisenä kulutuslukemille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin menee jopa 0,15 litraa/15000km

        Valhe ei saa olla liian läpinäkyvä, se menettää uskottavuutensa heti.
        Sinä siis lisäät tuon verran, vai mittaatko ulos tulevan vanhan öljyn määrän, hihii!


    • Anonyymi

      10 v Takuun aikaan menee monta moottorii samaan autoon 4 5 ehkä jos kestää

      • Anonyymi

        volkariin 2v takuun aikaan menee monta moottorii samaan autoon 6 7 ehkä jos kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        volkariin 2v takuun aikaan menee monta moottorii samaan autoon 6 7 ehkä jos kestää

        Meneekö, kerro toki missä noin kerrotaan. Sulla on varmaankin jokin linkki tallella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö, kerro toki missä noin kerrotaan. Sulla on varmaankin jokin linkki tallella?

        Onko sulla kyselyikä?


    • Anonyymi

      Toyotalla on tuo öljynsyönti ollut pitkä ja sitkeä ongelma, ihmeen vähän Terot siitä valittaa, ilmeisesti heidän mielestään kuuluu aasialaisen kansanauton ominaisuuksiin?

      • Anonyymi

        Ihmeen paljon valittavat vaggineiden öljynsyönnistä, 4 litraa per tuhat km uusi normaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeen paljon valittavat vaggineiden öljynsyönnistä, 4 litraa per tuhat km uusi normaali.

        Onko noin, kerro toki tarkemmin ja laita joku linkki.


    • Anonyymi

      Minulla on 300 0000 ajettu Corolla eikä se vie ollenkaan öljyä vaan päinvastoin öljy lisääntyy moottorissa niin että välillä pitää ylimääräiset valuttaa pois ja antaa vokkelokuskeille.

      • Anonyymi

        Sellaista se on ja uudemmat tekee sähköä ihan itsekseen ja autosta piuha taloon ja kas, talo lämpiää ilmaiseksi koko talven.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista se on ja uudemmat tekee sähköä ihan itsekseen ja autosta piuha taloon ja kas, talo lämpiää ilmaiseksi koko talven.

        Suomalaisten suosikki ilmaista sähköä ja ämpärimuovia :D


    • Anonyymi

      Lujaa laatua Lad eikun Toyota.

    • Anonyymi

      Ei kannata tuhlata idän ihmeisiin.
      Suosi Saksalaista premium-luokkaa.

      • Anonyymi

        Premium-hintaluokan viat kaupanpäälle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hauska vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska vitsi.

        Kuka noita sardiinipurkkeja ostaa?


    • Anonyymi

      Onnetonta laatua uudet TOJOT.
      Ei kestä edes takuuaikaa loppuun.

    • Anonyymi

      Vain Trolli voi väittää Toyotaa hyväksi aurtoksi.

      • Anonyymi

        Tänä vuonna tuhannet ja tuhannet trollit ovat ostaneet hyvän ja laatuisan Toyotan kulkupelikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä vuonna tuhannet ja tuhannet trollit ovat ostaneet hyvän ja laatuisan Toyotan kulkupelikseen.

        Ovat ehkä ostaneet, mutta hyviä ei Toyota ei osaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat ehkä ostaneet, mutta hyviä ei Toyota ei osaa tehdä.

        Kyä muaki kyrsii niin ku myyvät niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyä muaki kyrsii niin ku myyvät niin.

        Etkö parempaan pysty?
        Taitaa huonot uutiset mennä ihon alle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö parempaan pysty?
        Taitaa huonot uutiset mennä ihon alle?

        Ei ole huonoja uutisia. Se on markkinointia et uutisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole huonoja uutisia. Se on markkinointia et uutisia riittää.

        Kuten Toyota kohtuuton öljyn syönti, 2 litraa tuhannelle kilometrille ja vielä kivan linkin todistamana. Kannattaa tuo avauksen linkki katsella ihan ajatuksella.


    • Anonyymi

      Jotain on pahasti vialla jos ei moottorit kestä.

    • Anonyymi

      Ei taida Toyotasta löytyä enää mitään hyvää?
      Joskus 80-90 luvulla olivat vielä niin yksinkertaisia ettei ollut kauheasti vikoja, mutta nykyään taitaa olla se pahin ja surkein vikapesä ruosteineen.

      • Anonyymi

        Tiesithän että Toyota hallitsee mielinmäärin myyntitilastoja ja se jos mikä osoittaa tuotteiden laadun olevan parasta A-luokkaa.
        Valituksia kuulunut lienee pari kolme koko kymmenien tuhansien myytyjen Toyotien omistajien joukosta, Toyotalla ajaa tyytyväinen kansa, erityisen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesithän että Toyota hallitsee mielinmäärin myyntitilastoja ja se jos mikä osoittaa tuotteiden laadun olevan parasta A-luokkaa.
        Valituksia kuulunut lienee pari kolme koko kymmenien tuhansien myytyjen Toyotien omistajien joukosta, Toyotalla ajaa tyytyväinen kansa, erityisen tyytyväinen.

        Väärin. Halpaa Toyotaa myydään Aasiassa ja kehitysmaissa ja tietenkin Toyotan valtaamassa Usassa jossa asuu paljon köyhiä siirtolaisia ja autot paalataan 5 vuotiaan.
        Sivistysmaissa Toyota ei kelpaa.
        Toyotan laatu on romahtanut vuosia jatkuvan halpuutuksen vuoksi ja on tällä hetkellä todella ala-arvoinen auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Halpaa Toyotaa myydään Aasiassa ja kehitysmaissa ja tietenkin Toyotan valtaamassa Usassa jossa asuu paljon köyhiä siirtolaisia ja autot paalataan 5 vuotiaan.
        Sivistysmaissa Toyota ei kelpaa.
        Toyotan laatu on romahtanut vuosia jatkuvan halpuutuksen vuoksi ja on tällä hetkellä todella ala-arvoinen auto.

        Hihhiii, ens viikolla näkee mikä on taas ykkönen eli onko laatu myynyt?!?!?😁


    • Anonyymi

      VW Groupin laaja valikoima nykyaikaisia autoja myy koska laatu ja ominaisuudet on kohdillaan, eikä ole mitään panttimaksua tai muuta rasitetta vapaassa autokaupassa.
      Sellaiset 55% taitaa noita mennä enemmän kuin panttimaksullista aasialaispohjaista kansanvankkuria.

      • Anonyymi

        Pistä kerralla 80%, nehän on sun omia helmitaululla laskettuja taulukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä kerralla 80%, nehän on sun omia helmitaululla laskettuja taulukoita.

        Älä nyt suutu ja masennu. Pitäähän luvut ja prosentit perustua faktoihin, meillä järkevien ja fiksujen ihmisten joukoissa ei alennuta valehteluun tai vääristelyyn, kuten Toyotan piireissä olevat tekee ja pettää lähinnä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt suutu ja masennu. Pitäähän luvut ja prosentit perustua faktoihin, meillä järkevien ja fiksujen ihmisten joukoissa ei alennuta valehteluun tai vääristelyyn, kuten Toyotan piireissä olevat tekee ja pettää lähinnä itseään.

        Hyvä, ensi viikolla saat varmasti Trafilta virallisen listan ensirekisteröinneistä.👍


    • Anonyymi

      Joko Toyota on korjannut öljy syönti ongelman? Ai no sitten ei kannata ostaa hybridiä.

      • Anonyymi

        Ei sitä enää korjata, sillä tuo tekniikka on kuolevaa ja loppu on jo lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä enää korjata, sillä tuo tekniikka on kuolevaa ja loppu on jo lähellä.

        Jep, eiköhän ensi viikolla taas näe kuinka on kuolevaa tekniikkaa.🤣😂😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, eiköhän ensi viikolla taas näe kuinka on kuolevaa tekniikkaa.🤣😂😁

        Osta D4D kun diesel loppuu kokonaan :DD
        Toimii ehkä just kuukauden tuurilla.


    • Anonyymi

      Toyota jatkaa öljynkulutuksen kärjessä. Todella kallis moottori korjata.
      Lohkoa ei voi hoonata tai porata. Sähköautoakaan ei saada markkiolle.
      Vain pa*kaa myydään sen ku ehditään. Hyvä Toyota hyvä.

    • Anonyymi

      Trollit väittää ettei Toyotassa ole ongelmia. Miksi tosiasiat yritetään kiistää?

    • Anonyymi

      Muaki harmittaa jo elokuun tulevat lukemat jo ny!

    • Anonyymi

      Miksihän Toyotat eivät kuluta lainkaan öljyä?

      • Anonyymi

        Ne jotka seisoo puutarhatonttuina pihoissa ei syö öljyä ja niitä on Suomessa paljon.
        Ne joilla ajetaan, niin niissä on öljynsyöntiä ja pahasti onkin, kuten tuon avauksen linkissä kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka seisoo puutarhatonttuina pihoissa ei syö öljyä ja niitä on Suomessa paljon.
        Ne joilla ajetaan, niin niissä on öljynsyöntiä ja pahasti onkin, kuten tuon avauksen linkissä kerrotaan.

        Toyotat eivät syö öljyä. Vaggineet syövät yhä hirmuisesti öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat eivät syö öljyä. Vaggineet syövät yhä hirmuisesti öljyä.

        Kannattaa katsoa tuo avauksen video. Inttämällä ja kieltämällä ei Toyotan öljynsyönti lopu.


    • Anonyymi

      Uusi Corolla Cross kuluttaa litran enemmän tuhannellakilometrillä öljyä eli vain litran enemmän kuin vanha malli. Oljyä siis.

    • Anonyymi

      Öljynsyönti ei lopu Toyota autosta. Eivät saa edes sähköautoa markkinoille.

      • Anonyymi

        Edellisellä Tojotallani ajettiin 28 vuotta jokapäiväistä ajoa. Kerran kadessa vuodessa vaihdoin autoon öljyn, eikä sitä pitänyt välillä lisäillä.

        Hybridi-Tojotalla on ajettu nyt viisi vuotta, ja siihen vaihdetaan öljy vuosihuollon yhteydessä. Kertaakaan sihen ei ole pitänyt lisätä öljyä.

        Olet nyt tainnut erehtyä automerkistä, koska höpiset öljynkuluttuksesta. VAG-miehille öljyn lisääminen on tietysti päivittäistä hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisellä Tojotallani ajettiin 28 vuotta jokapäiväistä ajoa. Kerran kadessa vuodessa vaihdoin autoon öljyn, eikä sitä pitänyt välillä lisäillä.

        Hybridi-Tojotalla on ajettu nyt viisi vuotta, ja siihen vaihdetaan öljy vuosihuollon yhteydessä. Kertaakaan sihen ei ole pitänyt lisätä öljyä.

        Olet nyt tainnut erehtyä automerkistä, koska höpiset öljynkuluttuksesta. VAG-miehille öljyn lisääminen on tietysti päivittäistä hommaa.

        Tarinoita voi keksiä mielesi mukaan, mutta faktat ei siitä miksikään muutu.


    • Anonyymi

      Jos Toyota käyttäisi MAHLEn kehittämiä moottoreita niin ne ei öljyä kuluta.

    • Anonyymi

      Toyotat ovat kuuluisia etteivät kuluta lainkaan öljyä.

      VW:t tunnetaan suurina öljynsyönnin ystävinä, jopa 4 litraa 1000 km.

      • Anonyymi

        Katso tuo avauksen linkki, hienoa faktaa Toyotan suuresta öljyn syönnistä, tuosta perusongelmasta.
        VW korjasi oman ongelmansa jo vuonna 2011.


    • Anonyymi

      Kendall jos skoodasi saisi valita, jopa neljä litraa 1000km

      • Anonyymi

        Toyota merkkiöljy taitaa olla halvinta jäteöljyä markkinoilla.
        Siksi huoltovälin puolittamista suositellaan jokapuolella öljynvaihtojen osalta.


    • Anonyymi

      Ketjun avauksessa on puhe Toyotan moottorien kovasta öljyn syönnistä ja mukana on myös linkki jossa kerrotaan asiasta paremmin.

    • Anonyymi

      Audi on jälleen moottorivikojen kuningas, onko öljynsyönti ja siitä johtuva kilkatus suurten hinausmäärien syy?

      • Anonyymi

        Viimeinen öljyä syövä moottorimalli korjattiin 2011 ja sen jälkeen ei tuota ongelmaa ei VW:n autoissa ole ollut. Tuossa jutussa mihin viittaat kerrottiin, että ne autot joilla ajetaan eniten ja on vanhoja niin niitä hinataan eniten.
        Toyotalla ajetaan tilastojen mukaan vähän ja silti öljy maistuu nykyisillekin moottoreille ja lohkot halkeilee ja kannet löystyy kuin uusimman mallin pyörät ihan itsellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen öljyä syövä moottorimalli korjattiin 2011 ja sen jälkeen ei tuota ongelmaa ei VW:n autoissa ole ollut. Tuossa jutussa mihin viittaat kerrottiin, että ne autot joilla ajetaan eniten ja on vanhoja niin niitä hinataan eniten.
        Toyotalla ajetaan tilastojen mukaan vähän ja silti öljy maistuu nykyisillekin moottoreille ja lohkot halkeilee ja kannet löystyy kuin uusimman mallin pyörät ihan itsellään.

        Vikoja peittelevä huijarifirma toimii juuri niinkuin Toyota on aina toiminut.
        https://www.abc.net.au/news/2014-03-20/toyota-pays-1-3-billion-for-defect-cover-up-statements/5332894


    • Anonyymi

      Nyt lähti Toyotan hybridikorttitalo luhisttumaan, eikä tarvittu kuin pikku tuulenpyyska.

    • Anonyymi

      Ehkä Toyota saisi moottorit kuntoon jos antaisi Mahle:n suunnitella polttomoottorin.
      Suunnittelevat maailman parhaat moottorit.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyotan kertakäyttömoottorit on muuttunu teron unissa iki (hiki) moottoreiksi?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesithän että Toyota kestää eniten kovaa käyttöä? https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683

        Valitettavasti katsastus ei kerro kuinka paljon autoa on korjattu vuosien varrella ja lähteekö se aina edes käyntiin. SE kertoo Toyotan omistajan pelosta ja häpeän pelosta ja siksi he käyttävät autonsa korjauksissa ja tarkastuksessa aina ennen katsastusta ja näin saavat hyvän mielen ja mieleisen tilaston.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toyota on automerkki joka kestää eniten kovaa käyttöä.
      Muut ovat tällaisia, totuus vähän kirpaisee vai mitä?

      BMW, Mercedes-Benz, Citroën ja Audi muodostavat automerkkien kärjen POP Vakuutuksen keskiviikkona julkistamassa tilastossa autoista, jotka päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Hinausmääriä tutkittiin tilastoissa kolmen vuoden ajalta.

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia.

      Luotettavimmiksi tutkimuksessa osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      • Anonyymi

        Toyotan luotettavuus on tippunut merkittävästi kansainvälisässä tutkimuksissa.
        Eikä se liene ihme, koska Toyoita merkillä myyfdään paljon muiden merkkien autoja.


    • Anonyymi

      Rinkelimossen koneet ei kestä joten audi leviää usein tien pientareelle.

      • Anonyymi

        VAG konsernin autot on sähköautoja.
        Toyota ei saa edes markkinoille toimivaaa sähköautoa.
        Kertoo aika paljon Toyotan osaamisesta.


      • Anonyymi

        Hyvin kestää, ajetaan vaan kovin paljon. Toyotat romutetaan puolta pienemmillä kilometreillä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Fakta asiassa on se että niin pitkään kuin Toyota tekee hybridejä niinkauan on Toyotalla ongelmia niin öljynsyönnin kuin moottorien hajoamisten kanssa.

      • Anonyymi

        Hihii, moottorivikojen kuningas on audi ja muut vaggineet!
        Toyotaa ei tarvitse hinailla vikojen vuoksi. Tarviitko linkin?😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, moottorivikojen kuningas on audi ja muut vaggineet!
        Toyotaa ei tarvitse hinailla vikojen vuoksi. Tarviitko linkin?😂

        Toyotaa sääliin niin paljon kaikki länsiautokuskit et hinaa ne kavereiuden Toyotat korjaamolle. Eikä Toyota ikinä edes pystyis hinaamaan painavia länsiautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa sääliin niin paljon kaikki länsiautokuskit et hinaa ne kavereiuden Toyotat korjaamolle. Eikä Toyota ikinä edes pystyis hinaamaan painavia länsiautoja.

        pop hinaus hinaa moottorivikojen kuningasta, rinkelimossea päivät pääksytysten, hihhiiiii!


    • Anonyymi

      Pitää olla älyssä vikaa jos Toyotalla ajaa. On tarjolla parempiakin autoja.
      Kaikissa luokissa.

      • Anonyymi

        Muaki nii kyrsii tohjo, kuulema eniten myyty jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki nii kyrsii tohjo, kuulema eniten myyty jälleen.

        VW on huonompi sähköauto kun Skodaan vertaa.
        Luulis et VW uskia harmittaa. Mutta Toyota kuskia harmittaa eniten kun ei ole sähköautoa edes myynnissä. Kaikista autoista sähköautoja myydään jo 60% muistelen lukeneeni jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki nii kyrsii tohjo, kuulema eniten myyty jälleen.

        Väärin, VW AG on myynyt tänäkin vuonna Suomessa yli 2000kpl enemmän kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, VW AG on myynyt tänäkin vuonna Suomessa yli 2000kpl enemmän kuin Toyota.

        Toyota 9932

        fisu vw 4000 jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota 9932

        fisu vw 4000 jotain

        Ihan sama miten yrität lieventää pettymystäsi hippokisoilla, mutta VW Ag vie Suomen myynnin ja toisaalta tässä ketjussa on puhe Toyotan moottorien hurjasta öljynnsyönnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

        Vikavagen kolme sataa autoa Toyotaa pelkästään elokuussa jäljessä, noloa.


    • Anonyymi

      Toyota on taas tehnyt uuden heti hajoavan Dieselin.
      Eikö ole ihanaa että D4D mikä ei kestä mitään sdaa jatkoa heti hajoavalla uutuus dieselillä? Ei pääse öljynkulutus loppumaan.

      • Anonyymi

        Vag on tehnyt liydan bensiini ja dieselmoottoreita mitkä dyövät paljon öljyä ja hajoavat perin helposti pienillä km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag on tehnyt liydan bensiini ja dieselmoottoreita mitkä dyövät paljon öljyä ja hajoavat perin helposti pienillä km

        Toyota tekee vieläkin hajoavia bensakoneita.
        VW tekee sähköautoja Toyota ei niitä tee.
        Miksi kymmeniätuhansia Toyota moottoreita vaihdetaan vuosittain?
        https://www.youtube.com/watch?v=vWOtROAma7I


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kuitenkin vähemmän kuin aloituksen tekijän Skoodassa .

    • Anonyymi

      Mulla ei ole ollu koskaan Toyotien kanssa mitään ongelmia.
      Autoilua on tullu jo yli 40 vuotta ja omistuksessakin tullu oltua jo parisen kymmentä kulkinetta, vaan ei koskaan Toyotaa, eikä tule.

      Siis ei mitään ongelmia tuon itämerkin kanssa.

      • Anonyymi

        Mikä on paras auto minkä olet omistanut?


    • Anonyymi

      Niin se menee ettei Toyota saa aikaiseksi mitään oikeasti hyvää.

    • Anonyymi

      Toyotat vain jatkaa öljynkuluttamista.
      Ei tule sähköautoa ei vain tule.

    • Anonyymi

      Vaggineet vain jatkaa öljynkuluttamista.

      • Anonyymi

        Mitä öljyä sähköautot kuluttaa?
        Ei ole Toyotalla sähköautoa markkinoiulla.
        Eli enemmän öljyä vie Toyota vaikka laskettais vain öljynvaihdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä öljyä sähköautot kuluttaa?
        Ei ole Toyotalla sähköautoa markkinoiulla.
        Eli enemmän öljyä vie Toyota vaikka laskettais vain öljynvaihdot.

        Jokaiseen öljynkulutus remonttia vaatineeseen Toyotaan on tarvittu uusi moottori, lohko männät lampiakli kiertokanget kaikki uutta. Vanhat oat ei ole ollenkaan käyttökelposia.
        Eli kyseessä on kertakäyttömoottori. Sitä ei voi korjata vaan se vaihdetaan aina kokonaan uuteen moottoriin. Kesto arviolta n 100tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiseen öljynkulutus remonttia vaatineeseen Toyotaan on tarvittu uusi moottori, lohko männät lampiakli kiertokanget kaikki uutta. Vanhat oat ei ole ollenkaan käyttökelposia.
        Eli kyseessä on kertakäyttömoottori. Sitä ei voi korjata vaan se vaihdetaan aina kokonaan uuteen moottoriin. Kesto arviolta n 100tkm.

        Jokaiseen öljynkulutus remonttia vaatineeseen volkkariin on tarvittu uusi moottori, lohko männät kampiakli kiertokanget kori akselitkaikki uutta. Vanhat osat ei ole ollenkaan käyttökelposia.
        Eli kyseessä on kertakäyttömoottori. Sitä ei voi korjata vaan se vaihdetaan aina kokonaan uuteen moottoriin. Kesto arviolta n 20tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiseen öljynkulutus remonttia vaatineeseen volkkariin on tarvittu uusi moottori, lohko männät kampiakli kiertokanget kori akselitkaikki uutta. Vanhat osat ei ole ollenkaan käyttökelposia.
        Eli kyseessä on kertakäyttömoottori. Sitä ei voi korjata vaan se vaihdetaan aina kokonaan uuteen moottoriin. Kesto arviolta n 20tkm.

        Puhe on Toyotan ongelmasta, ei valheet ja muiden dissdaus sitä ongelmaa poista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe on Toyotan ongelmasta, ei valheet ja muiden dissdaus sitä ongelmaa poista.

        Muut korjaavat ongelmansa ja korvaavat vahingot, mutta mitä tekee Toyota? Pitää lyhyitä huoltovälejä ettei tuntuisi liian pahalta kun lisäilee öljyjä Toyotaansa.


    • Anonyymi

      Rinkelimossee hinataan eniten koska suuri öljynkulutus, paineet hävii ja motti hajoo. Sama ongelma kaikis vagineis.

    • Anonyymi

      Tollolootan öljytikkuja lyhennetään huollossa, että öljynpinta pysyisi ylempänä, eikä moottori hajoaisi sillä lyhyellä huoltovälillä.

    • Anonyymi

      Tojotan katolle on laitettava kanisteri, josta öljy valuu suoraan moottoriin.

      • Anonyymi

        Minun ochtaavian katolla on tynnyri. Ei meinaa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ochtaavian katolla on tynnyri. Ei meinaa riittää.

        Ei tarvii kun kovaa ajoa Octavia. Tojon ajo-ominaisuuksille 80 km/h on kova vauhti.


    • Anonyymi

      Kovin syö Tojo öljyä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin syyttää nyt viranomaisia siitä että itärajaa ei saada suljettua

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009088673.html Aina löytyy syyllinen muualta Marinin mielestä.
      Maailman menoa
      437
      6042
    2. Erika Vikman avoimena bilettämisestä kameroiden sammuttua: "Itse en olisi selvinnyt..."

      Erika Vikman paljastaa, bilettikö vaiko ei yön pikkutunneilla Vain elämää -ohjelman kuvauksissa muiden artistien kanssa. Kuvaukset loppuvat n. klo 24
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      4871
    3. Mitä jos Putin ja Venäjä onkin oikeassa?

      Mitä jos Ukrainan länsimielit sittenkin kaltoin kohtelivat itäukrainan venäjänkielistä ja mielistä väestöä kuten esim, Oliver Stonen dokumentti Ukr
      Maailman menoa
      667
      2143
    4. 36-vuotiaalle Marinille laitettu "holhooja" joka vahtii hänen tekemisiään

      eli sitä, että nyt ei mennä bilettään ja sekoileen, jotta ei kohuja tulisi kun vaalitkin lähenee. Onhan se jotenkin hupaisaa, että 36-vuotias perheen
      Maailman menoa
      334
      2058
    5. Auttaako mustasukkaiseksi tekeminen?

      Mitä sillä saavuttaa tai yrittää saavuttaa?
      Ikävä
      123
      810
    6. En tahdo kuolla Putinin takia, video voi järkyttää herkkiä katsojia

      Video voi järkyttää herkkiä katsojia En tahdo kuolla Putinin takia https://youtu.be/v4hQi-gs3AY
      Maailman menoa
      162
      733
    7. Sofian maineella on vaikea löytää uutta lompakkoa

      Mutta pakko hänen on yrittää koska työnteko ei maistu. Tänään taas baarikierros josko saisi jonkun satimeen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      730
    8. Mikko Koivun petturuudelle kova hinta

      Kaunis Helena saa miljoonia dollareita ja Mikko pojalle nauravat kaikki.. Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      697
    9. Voiko kirjoituksen perusteella rakastua?

      Haluaisin tietää mitä mietitte, voiko toiseen rakastua pelkän kirjoitustavan perusteella? Tietämättä toisen ulkonäköä?
      Ikävä
      73
      647
    Aihe