Matka joulukuussa

minttu ja ville

Matka varattu joulukuun aluksi. Kertokaa vinkkejä. Pitääkö pelätä hirmumyrskyjä tai hämähäkkejä tai jotain muuta? Onko hyvä ajankohta matkalle? Jotain muuta mikä olisi hyvä tietää sinne matkustavan.

7

2041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edu

      Olen ollut Dominikaanisessa 2 kertaa 2 viikon ajan. Ekalla kerralla joulukuussa ja toisella kerralla tammikuussa. Ekalla kerralla oli hieman paremmat ilmat ja silloin olikin todella aurinkoista ja kuumaa KOKO AJAN!

      Myrskyjä ei siihen aikaan ole, korkeintaan reipas ja tuulinen sade. Jos pelkää ötököitä, voi kohdata torakoita (näin yhden hotellihuoneen kylpyhuoneessa), isoja (noin 5 cm) heinäsirkkoja (ravintolassa) ja pieniä liskoja seinillä, mutta ne pelkäävät enemmän sinua.

      Mihin päin ja mihin hotelliin olette menossa?
      Kerron mielelläni kaikkea ja annan vinkkejä, kysele vaan mitä mieleen tulee.

      • Jonna

        Minäkin olisin kiinnostunut Puerto Platasta ja Sosuasta. Olemme menossa jouluksi ja uudeksivuodeksi Sosua by the Sea hotelliin. Millainen hotelli on? Ruoka? Meillä kuuluu pakettiin vain buffetaamiainen, millainen se on?
        Onko ranta kiva? Alueella on käsittääkseni myös paikallisasutusta, mitä mieltä siitä? Ja kaikki muukin paikasta ja hotellista kiinnostaa.


      • minttu ja ville

        Menemme Puerto Platassa Occidental Grand Flamenco hotelliin ja Samanassa Casa Marina Bay hotelliin (1vko ja 1vko). Molemmissa all inclusive. Kiitos ed. vastauksista, hotelleista olisi kiva tietää. Hyvä ettei joulukuussa ole enää hirmumyrsky vaaraa, torakoista saan kyllä näppylöitä! Minkälainen ruoka yleensä on hotelleissa? Uskaltaako kaupungissa liikkua kahdestaan miehen seurassa? Ovatko hotellit ja WC tilat yleensä siistejä, hotellit vartioituja? Oletko itse saanut vatsataudin siellä ollessasi? Retkistäkin olisi kiva tietää.


      • Edu
        minttu ja ville kirjoitti:

        Menemme Puerto Platassa Occidental Grand Flamenco hotelliin ja Samanassa Casa Marina Bay hotelliin (1vko ja 1vko). Molemmissa all inclusive. Kiitos ed. vastauksista, hotelleista olisi kiva tietää. Hyvä ettei joulukuussa ole enää hirmumyrsky vaaraa, torakoista saan kyllä näppylöitä! Minkälainen ruoka yleensä on hotelleissa? Uskaltaako kaupungissa liikkua kahdestaan miehen seurassa? Ovatko hotellit ja WC tilat yleensä siistejä, hotellit vartioituja? Oletko itse saanut vatsataudin siellä ollessasi? Retkistäkin olisi kiva tietää.

        Itse olin Puerto Platassa Riu Merengue hotellissa, joten en valitettavasti osaa sanoa juurikaan Sosuasta, Samanasta tai Occidentalista. Sosuassa kyllä pikaisesti kävin ja samaten olen pyörähtänyt sillä alueella, jossa Occidental-hotelleja on. Sehän on iso alue, jossa on paljon hotelleja (10-20?). Oikein viihtyisä ja hyvin hoidettu.

        All Inclusive oli meidän mielestä paras ratkaisu. Yksi syy on se, että koska siellä on tosi kuuma ja kostea ilma, niin juoda täytyy jatkuvasti. Ei siis tarvitse ostaa erikseen vettä tai muuta juomista. Toiseksi Puerto Platassa on tosi heikosti ravintoloita, joten hotellissa saa varmasti hyvää ruokaa. Ruoka on maukasta, tarjolla on monenlaista (dominikaanista, erilaisia lihoja, pizzaa, pastaa jne.) Kaikille löytyy jotain!

        Hotellit on tiukasti vartioituja ja todella siistejä. Henkilökunta on huippuystävällistä ja tekevät hyvää työtä. Huoneet siivotaan päivittäin ja yleisiä wc-tiloja siistitään jatkuvasti. Minulle ei ole tullut vatsatautia, miehellä oli vähän vaivoja, mutta ei pahasti. Maitohappobakteereja kannattaa syödä jo etukäteen.

        Puerto Platassa kyllä ainakin päiväaikaan uskaltaa liikkua kahdestaan, toki laukusta on pidettävä kiinni. Itse en kuitenkaan paljon siitä nauttinut, koska ihmisiä (paikallisia) oli PALJON ja joka paikassa, kaupoissa, jalkakäytävillä jne. tosi ahdasta! Ostoksilla kulkee joku myyjä varjona perässä, joten sekin ahdisti. Yhdet hyvät bikinit tosin edullisesti löysin.

        Me oltiin aurinkomatkojen reissulla ja käyty kaikki muut retket paitsi Samanan "valasretkeä".
        Kaikista hyvät kokemukset! Mitä retkiä olette suunnitelleet?

        Me oltiin myös kansainvälisellä retkellä Saonan saarella. Se oli sanoinkuvaamattoman hieno kokemus, paras retki kaikista!


      • minttu ja ville
        Edu kirjoitti:

        Itse olin Puerto Platassa Riu Merengue hotellissa, joten en valitettavasti osaa sanoa juurikaan Sosuasta, Samanasta tai Occidentalista. Sosuassa kyllä pikaisesti kävin ja samaten olen pyörähtänyt sillä alueella, jossa Occidental-hotelleja on. Sehän on iso alue, jossa on paljon hotelleja (10-20?). Oikein viihtyisä ja hyvin hoidettu.

        All Inclusive oli meidän mielestä paras ratkaisu. Yksi syy on se, että koska siellä on tosi kuuma ja kostea ilma, niin juoda täytyy jatkuvasti. Ei siis tarvitse ostaa erikseen vettä tai muuta juomista. Toiseksi Puerto Platassa on tosi heikosti ravintoloita, joten hotellissa saa varmasti hyvää ruokaa. Ruoka on maukasta, tarjolla on monenlaista (dominikaanista, erilaisia lihoja, pizzaa, pastaa jne.) Kaikille löytyy jotain!

        Hotellit on tiukasti vartioituja ja todella siistejä. Henkilökunta on huippuystävällistä ja tekevät hyvää työtä. Huoneet siivotaan päivittäin ja yleisiä wc-tiloja siistitään jatkuvasti. Minulle ei ole tullut vatsatautia, miehellä oli vähän vaivoja, mutta ei pahasti. Maitohappobakteereja kannattaa syödä jo etukäteen.

        Puerto Platassa kyllä ainakin päiväaikaan uskaltaa liikkua kahdestaan, toki laukusta on pidettävä kiinni. Itse en kuitenkaan paljon siitä nauttinut, koska ihmisiä (paikallisia) oli PALJON ja joka paikassa, kaupoissa, jalkakäytävillä jne. tosi ahdasta! Ostoksilla kulkee joku myyjä varjona perässä, joten sekin ahdisti. Yhdet hyvät bikinit tosin edullisesti löysin.

        Me oltiin aurinkomatkojen reissulla ja käyty kaikki muut retket paitsi Samanan "valasretkeä".
        Kaikista hyvät kokemukset! Mitä retkiä olette suunnitelleet?

        Me oltiin myös kansainvälisellä retkellä Saonan saarella. Se oli sanoinkuvaamattoman hieno kokemus, paras retki kaikista!

        Paljon kiitoksia tiedoista. Olemme ajatelleen jeeppisafarireissuja nyt ainakin. Saonan retkeä en matkaoppaasta huomannut.


      • Edu
        minttu ja ville kirjoitti:

        Paljon kiitoksia tiedoista. Olemme ajatelleen jeeppisafarireissuja nyt ainakin. Saonan retkeä en matkaoppaasta huomannut.

        Saonan reissu on kansainvälinen retki ja niistä saa lisätietoa sitten oppaalta. Sielläkin on monta mukavaa reissua valikoimissa.

        Jeepin kyydissä keskellä dominikaanikylää on hieno kokemus, suosittelen!


      • Ripa
        Jonna kirjoitti:

        Minäkin olisin kiinnostunut Puerto Platasta ja Sosuasta. Olemme menossa jouluksi ja uudeksivuodeksi Sosua by the Sea hotelliin. Millainen hotelli on? Ruoka? Meillä kuuluu pakettiin vain buffetaamiainen, millainen se on?
        Onko ranta kiva? Alueella on käsittääkseni myös paikallisasutusta, mitä mieltä siitä? Ja kaikki muukin paikasta ja hotellista kiinnostaa.

        Kiva hotelli, jossa pieni viihtyisä sopivasti tuulinen oma ranta ja vieressä isompi ranta. Snorklausvälineet a´ 1/2 tuntia päivä kuului muistaakseni hintaan.
        Vieressä olevan sukellusfirman mukava monitoimiyrittäjä Victor järjestää myös teille lähes mitä vaan ruoasta retkiin mm. pullo-oluet tuotuna rannalle 1 l = 80 pesoa (Tammikuu -05).
        Aamupala on kattava ja vaihtelee hieman päivittäin, mm. hyviä omeletteja toiveiden mukaan paistava kaveri linjan päässä. AI paketinkin saa suhteellisen hintavaa päiväkorvausta vastaan, mutta mikäpä on arvokasta kun haluaa jonkun päivän hemmotella itseään hotellialueella. Siinä lähellä (muutama sata metriä?) on myös hyviä ruokapaikkoja mm. Italialaisen pizzerian vieressä, kadun kulmassa oleva pihvipaikka oli erittäin hyvä.
        Paikallisia on onneksi alueella tuomassa väriä lomailuun ja ostosten tekoon tinkimisineen. Yliaktiiviset kauppamihet ovat tosin alkuun rasittavia selkeisiin hintoihin tottuneille. 1/3 - 1/4 osa hintapyynnöistä on hinta, mikä vasta kannattaa maksaa.
        Sosuan päärannan päästä lähtee paikallisten asuinalue, jossa voi ja kannattaakin tehdä kävelyretki ja tutustua avoimin silmin köyhän kansan asuinympäristöön.
        Puerto Platan "slummimaisessa" kaupungissa ei juuri ole kuin pakokaasua, meteliä ja tyrkyttäviä "oppaita". Tosin onhan sekin omin silmin nähtävä ja todettava.
        Trooppisia sateitahan siellä saattaa tulla useitakin päivässä, joten pieni sateenvarjo mukana ei ole liioittelua.
        Oikealla asenteella köyhyyteen ja ei niin kovin siistiin ympäristöön suhtautuen tulee lomasta varmasti upea tuossa ystävällisten ihmisten ja rennon elämäntavan maassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe