RAV4 plug in hybrid tuntuu laiskalta

Anonyymi

RAV4 plug in hybridi on ajossa, mutta se tuntuu jotenkin oudon laiskalta. Tekeekö sen portaaton vaiheisto? Vai onko japanian hevosvoimat heikkoja? Akku on ladattu täyteen ja hv tilassa koetan kiihdyttää. Kova huuto vaan moottorissa ja tuntuu että monet ladattavat hybridit kuten Mersu 250e menee menojaan! Ja bensakotterotkin kiihtyy tasa tahtia kuten joku Golf tsi tai Astra. Mitä mieltä te muut omistajat olette? Tuskin tässä nyt vikaa teknisesti on kun ei vikavaloja pala eikä nyi.

88

5737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota. Kuski kiihtyy, auto ei. Normisettiä.

      • Anonyymi

        ALOITUKSEN KIRJOITTAJA ON AJANUT AUTOLLA ECO-MODE PÄÄLLÄ.


      • Anonyymi

        AUTOSSA JOKA KIIHTYY 6 SEKUNNISSA SATAAN EI VOI OLLA MITÄÄN LAISKAA. LAISKAA ON VAIBN SKODA-MYYJÄN HOUSUISSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AUTOSSA JOKA KIIHTYY 6 SEKUNNISSA SATAAN EI VOI OLLA MITÄÄN LAISKAA. LAISKAA ON VAIBN SKODA-MYYJÄN HOUSUISSA.

        Uusi Rav4 on vahva ja suorituskykyinen auto. Pluragi pärjää hyvin täyssähköautojenkin tahdissa. Fossileilla ei sitä kannata haastaa. Jäävät toiseksi. Uudet Teslat ovat sitten oma lukunsa. Eihän niille pärjää Ferraritkaan.


    • Anonyymi

      Toyotan ilmoittamia hevosvoimia ollaan epäilty aina.

      • Anonyymi

        Kyllä se Ravi kiihtyy 6 sek sataseen, mukava voimalinja tuntuu että ei tapahtuis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Ravi kiihtyy 6 sek sataseen, mukava voimalinja tuntuu että ei tapahtuis.

        Sportti-modella pääsee rekasta ohi. Mutta jos laitaa lataus-moden päälle, niin sitten lähtee törkeesti. Testeissä 5.5 ennätys. Tubessa sportilla meni 5.8-6.1
        Ekomuudissa kiihtyy kympissä hunttiin. Se must ihan riittävä. Ei Ravia ole tarkoitettu Mersujen, Bemareiden tai Teslojen härnäämiseen. Se on oikeasti hyvä eko-auto ja niin on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sportti-modella pääsee rekasta ohi. Mutta jos laitaa lataus-moden päälle, niin sitten lähtee törkeesti. Testeissä 5.5 ennätys. Tubessa sportilla meni 5.8-6.1
        Ekomuudissa kiihtyy kympissä hunttiin. Se must ihan riittävä. Ei Ravia ole tarkoitettu Mersujen, Bemareiden tai Teslojen härnäämiseen. Se on oikeasti hyvä eko-auto ja niin on hyvä.

        Hihii, hauskoja juttuja Terot keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sportti-modella pääsee rekasta ohi. Mutta jos laitaa lataus-moden päälle, niin sitten lähtee törkeesti. Testeissä 5.5 ennätys. Tubessa sportilla meni 5.8-6.1
        Ekomuudissa kiihtyy kympissä hunttiin. Se must ihan riittävä. Ei Ravia ole tarkoitettu Mersujen, Bemareiden tai Teslojen härnäämiseen. Se on oikeasti hyvä eko-auto ja niin on hyvä.

        Ei vaan RAV4:sen lataushybridi on tehty nimenomaan em. öykkäirautojen härnäämiseen! Hyvä sliipperi kun vaan muistaa pitää Sportti-moodin päälle! Piruparat ansaistevat kunnon opetuksen ja RAV4:nen tarjoaa siihen sopivasti Koivuniemen Herraa!


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Toyotan pollet ja tehot aina suurempia kuin ilmoitetut.


    • Anonyymi

      Ihan tarpeeksi kiihtyy ja todella pienellä menee. Kaksi kuukautta ajelin 4000 km kaupungissa ja bensaa kului yksi litra. Nollasta täyteen lataukset kulutusmittarin mukaan 14.4-15.4 kwh. Pisimmät ranget sähköllä yli 102 km. Kaupungissa ajokantamat sähköllä helposti 95-100 km, valtateillä 75-79 km, motarilla 65-85 km. 85km tuli jauhannusruuhkassa. Kulutukseen vaikuttaa merkittävästi ajotekniikka. Typerä kuski saa akun nopeasti tyhjäksi.

      • Anonyymi

        Paskat mene mitään yli 100 km akulla, max 65 km. Ja laiska on 306 hv peliksi, etenkin ohituskiihtyvyys 80-120km/h mitattu paras arvo 4,6 sek joka on plugariksi surkea. Esim. BMW 330e menee 3,5 sek ja vähemmän paperitehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat mene mitään yli 100 km akulla, max 65 km. Ja laiska on 306 hv peliksi, etenkin ohituskiihtyvyys 80-120km/h mitattu paras arvo 4,6 sek joka on plugariksi surkea. Esim. BMW 330e menee 3,5 sek ja vähemmän paperitehoa.

        Sellaine onkin mo jinnalataan ylim100 000e auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat mene mitään yli 100 km akulla, max 65 km. Ja laiska on 306 hv peliksi, etenkin ohituskiihtyvyys 80-120km/h mitattu paras arvo 4,6 sek joka on plugariksi surkea. Esim. BMW 330e menee 3,5 sek ja vähemmän paperitehoa.

        Taiaa bmw e maksaa niin paljon että sulla ei siihen varaa

        Ja pieni ahdas kotteeo,se on bielä ilman nelibetoakin


    • Anonyymi

      Tehopeli, ja tietysti kestävä.
      Onhan kyseessä Toyota.

      • Anonyymi

        Hihii ja hauskuus jatkuu, lopeta jo meinaan tukehtua nauruun ja vatsaan sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii ja hauskuus jatkuu, lopeta jo meinaan tukehtua nauruun ja vatsaan sattuu.

        On se! 306 hepalla RAV4:nen tarjoilee Bemuille, Audeille ym. öykkärikinnereille Koivuniemen herraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se! 306 hepalla RAV4:nen tarjoilee Bemuille, Audeille ym. öykkärikinnereille Koivuniemen herraa!

        Ai sillä kuminauhavaihteistolla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se! 306 hepalla RAV4:nen tarjoilee Bemuille, Audeille ym. öykkärikinnereille Koivuniemen herraa!

        Sillä pehmeällä vaihteistolla ei tarjota kuin lusitelevaa kyytiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä pehmeällä vaihteistolla ei tarjota kuin lusitelevaa kyytiä.

        Toyota hybridien portaattomia vaihteistoja moitittiin ajotuntumaltaan kuminauhamaisiksi, aina siihen saakka, kunnes sähköautot tulivat markkinoille. Sähköautojen yhteydessä kukaan ei valita ongelmaa portattoman kiihtyvyyden ajotuntumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota hybridien portaattomia vaihteistoja moitittiin ajotuntumaltaan kuminauhamaisiksi, aina siihen saakka, kunnes sähköautot tulivat markkinoille. Sähköautojen yhteydessä kukaan ei valita ongelmaa portattoman kiihtyvyyden ajotuntumassa.

        Sähkiksellä sen kiihtyvyyden tuntee, muttei kuule, Ravilla toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota hybridien portaattomia vaihteistoja moitittiin ajotuntumaltaan kuminauhamaisiksi, aina siihen saakka, kunnes sähköautot tulivat markkinoille. Sähköautojen yhteydessä kukaan ei valita ongelmaa portattoman kiihtyvyyden ajotuntumassa.

        Kuminauhaveto on tojopapoille oiva valinta. Sama tekniikka ja sama suorituskyky kuin mopoautoissa. Hyvä totutella ennakoivasti.

        Kuminauha yhdistettynä hengettömään vaparimoottoriin = ulinaa. Eihän vaparista irtoa tehoa / vääntöä kuin kovilla kierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sillä kuminauhavaihteistolla...

        Se on metallihijna baihteisto momenttimuuntimella

        Usalainen proffansanoo seitä,maailman kestävimmäksi kun on sen tutkinut labrassaan


    • Anonyymi

      RAV4 plugarissa oletuksen on päällä EV-mode eli pelkkä sähkömoottori. Vaikka polttis käynnistyisi jostain syystä EV-modessa, tehot ei silti nouse korkeammalle kuin pelkällä sähköllä. Pitää siis sen verran osata että kääntää ajotapa valinnan oikeaan asentoon.

      Jos modena on Auto tai HV niin auto ei anna täyttä tehoa ennen kuin polttis on lämmennyt riittävästi mutta sen jälkee kyllä tapahtuu.
      Tuo ei ole liikennevalokiihdyttelijän peli mutta maantiellä paukkua löytyy koska polttis on lämmin jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Niin ja sport mode ei vaikuta mitään lappu lattias kiihdytykseen, se vain terävöittää kaasupolkimen käytöstä ja jäkistää ohjuasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sport mode ei vaikuta mitään lappu lattias kiihdytykseen, se vain terävöittää kaasupolkimen käytöstä ja jäkistää ohjuasta.

        Onhan tuo ohut peltinen kiikku nolo autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo ohut peltinen kiikku nolo autoksi.

        Kateuden herättäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateuden herättäjä.

        kateutta uusi rav plugari herättää, niin moni mersu-audi-bemari-poju lähtee provosoitumaan heti kun heidät ohittaa tai valoista irtoaa nopeammin


    • Anonyymi

      Ongelma vain kone joka ei väännä sekä vaihteisto joka ei sitä kestä. Kun saisivat nuo kaksi asiaa korjattua sekä nelivedon ja melun niin olisi oikein kilpailukyinen paketti. Melkein unohdin kabiinin mainita joka pitäisi päivittää.

      • Anonyymi

        -koneeseen pitäs saada turpo (joku 300 - 350 pollea)
        -oikea automaattilaatikko
        -digimittaristo ja pilvinavigointi
        -melusta puolet pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -koneeseen pitäs saada turpo (joku 300 - 350 pollea)
        -oikea automaattilaatikko
        -digimittaristo ja pilvinavigointi
        -melusta puolet pois

        On todellakin melko pöljää tehdeä tuollaiseen moottori ilman turboahdinta. Mielluummin vaikka 1.6T kuin vapari 2.5.Mieluiten 2.0T.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todellakin melko pöljää tehdeä tuollaiseen moottori ilman turboahdinta. Mielluummin vaikka 1.6T kuin vapari 2.5.Mieluiten 2.0T.

        Yks-piste-äkänen turbo sanoo painavassa täyteen lastatussa citymaasturissa riksraksjapoks ennen 100 tkm!


    • Anonyymi

      Ei tuulilasin pyyhkijän moottori kauan kestä voi alkaa kalkattaa hybriid

      • Anonyymi

        Senpäs takia tojo myy eniten , vaggineet jäävät kauppaan.


    • Anonyymi

      Kokeillut samlla voimalinjalla lexuksen maasturia. Olikohan NX450h. Todella samaa mieltä siitä ettei voimaa ole ja huuto kuuluu ja tämä varmaan osittain kammottavan CVT vaihteiston syytä? Varmadti hyvä perusauto Toyota ja Lexus tuolla voimalinjalla.

      Kokeillut A250e joka selkeästi terävämpi joskaan etuvedossa ei oikeen pitoa ole monesti.

      Hankin lopulta C40 Volvon jossa 408hv ja 660nm. Menee 4,5sekuntia 0-100 joten on sitten ihan eri planeetalta kuin lexus tai toyota ladattava hybridi. Mielipiteitä on monia ja saakin olla mutta kyllä se hyvä kiihtyvyys ja voimalinja tekee auton myös.

      • Anonyymi

        Mutta sä joudut lataamaan sitä Vollea vähintään 300 km kohdilla, talvella alle 250 km range....


      • Anonyymi

        BMW X6 M SUV 2015, 2016, 2017, 2018
        M (F86) 4.4 V8 (575 Hp) xDrive Steptronic? 250 km/h | 155.34 mph
        0-100 km/h: 4.2 s

        2015 BMW X6 M (F86) 4.4 V8 (575 hv) xDrive Steptronic | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat: https://www.auto-data.net/fi/bmw-x6-m-f86-4.4-v8-575hp-xdrive-steptronic-25271

        Rajoittimen poistamalla kulkee vielä kovempaa.
        Et Volvo ja Toyota on tosi hitaita vanhaan bemuun verrattuna.
        Mutta tämä oli kai kaikilla tiedossa muutenkin.

        Miten olis porsce 911 Carrera 4 GTS? 450HP 550Nm 9-100kmh 3,6s Huiput 308kmh.
        Hinta uutena (2018) alkaen 212.000
        https://www.youtube.com/watch?v=uDC35MIMMcA
        Jaa ettei VW tee muka hyviä autoja? Saanko olla asiasta eri mieltä.


      • Anonyymi

        Olikos siinä RAVissa ajovalinta EV vai jokin muu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW X6 M SUV 2015, 2016, 2017, 2018
        M (F86) 4.4 V8 (575 Hp) xDrive Steptronic? 250 km/h | 155.34 mph
        0-100 km/h: 4.2 s

        2015 BMW X6 M (F86) 4.4 V8 (575 hv) xDrive Steptronic | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat: https://www.auto-data.net/fi/bmw-x6-m-f86-4.4-v8-575hp-xdrive-steptronic-25271

        Rajoittimen poistamalla kulkee vielä kovempaa.
        Et Volvo ja Toyota on tosi hitaita vanhaan bemuun verrattuna.
        Mutta tämä oli kai kaikilla tiedossa muutenkin.

        Miten olis porsce 911 Carrera 4 GTS? 450HP 550Nm 9-100kmh 3,6s Huiput 308kmh.
        Hinta uutena (2018) alkaen 212.000
        https://www.youtube.com/watch?v=uDC35MIMMcA
        Jaa ettei VW tee muka hyviä autoja? Saanko olla asiasta eri mieltä.

        Oletko koskaan omistanut 2015 tai 2017 X6M? Minä olen. Käytettynä ja yli 100tuhatta ajettuna. Siinä on hauskuus kaukana kun siinä tulee vikoja ja niitö muuten riittää tuommoisessa. Milloin mikäkin moottorin vikavalo paloi ja jarrut maksaa aivan helvetisti. Kulutus oli siinä 20 litran paikkeilla minun ajotyylillä. Hyvä auto mutta ei kiitos enää tänä päivänä. Ei kestäisi perse ajaa tuommoisella.

        Uusissa sähköautoissa saa saman kiihtyvyyden todella pienillä kuluilla ja tosiaan uuden auton. En osta enään koskaan käytettyjä erikoisautoja joiden kanssa saa nukkua yöt päin vittua.

        Kia EV6 GT esim iso auto ja hinta 70 päälle uutena. 585hv. 3,5sekuntia 0-100 ja luonnollisesti neliveto. Kyllä muuten kulkee varmasti. Videolla voitti superautot viivalla yhtä Mclarenia lukuunottamatta joka voitti kian mutta kiassa tosiaan kyse perheautosta. Tämä vain esimerkkinä. Onhan uusi i4 M50 esim paljon nopeampi kuin M4 competition. Kumpaakin olen ajanut ja sähköversio jättää M4 seisomaan. Olen myös ajanut radalla sekä M3 että M4 competitioneita ja siellä ovat toki kuin kotonaan mutta niillä ominaisuuksilla ei tee arkikäytössä mitään, lähinä pilaavat arkiauton.


      • Anonyymi

        toiset tykkää ajaa autoilla, ja toiset maatalouskoneilla, ei siitä pääse yli eikä ympäri 🙂 volvo = traktori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan omistanut 2015 tai 2017 X6M? Minä olen. Käytettynä ja yli 100tuhatta ajettuna. Siinä on hauskuus kaukana kun siinä tulee vikoja ja niitö muuten riittää tuommoisessa. Milloin mikäkin moottorin vikavalo paloi ja jarrut maksaa aivan helvetisti. Kulutus oli siinä 20 litran paikkeilla minun ajotyylillä. Hyvä auto mutta ei kiitos enää tänä päivänä. Ei kestäisi perse ajaa tuommoisella.

        Uusissa sähköautoissa saa saman kiihtyvyyden todella pienillä kuluilla ja tosiaan uuden auton. En osta enään koskaan käytettyjä erikoisautoja joiden kanssa saa nukkua yöt päin vittua.

        Kia EV6 GT esim iso auto ja hinta 70 päälle uutena. 585hv. 3,5sekuntia 0-100 ja luonnollisesti neliveto. Kyllä muuten kulkee varmasti. Videolla voitti superautot viivalla yhtä Mclarenia lukuunottamatta joka voitti kian mutta kiassa tosiaan kyse perheautosta. Tämä vain esimerkkinä. Onhan uusi i4 M50 esim paljon nopeampi kuin M4 competition. Kumpaakin olen ajanut ja sähköversio jättää M4 seisomaan. Olen myös ajanut radalla sekä M3 että M4 competitioneita ja siellä ovat toki kuin kotonaan mutta niillä ominaisuuksilla ei tee arkikäytössä mitään, lähinä pilaavat arkiauton.

        Kia no joo vaihdossa siitä ei saa juurikaan mitään.Todellinen Premium...


    • Anonyymi

      Jaaha ,ammattikoulut on taas alkaneet.

      • Anonyymi

        Näköjään kun pitää RAVia verrata taas Bemareihin.
        Pojille on tärkeä päteä nippelitiedolla kun me muut jutustamme autoista mitkä meillä on tai mihin meillä aidosti on varaa ja mitkä voisi olla listalla seuraavaa autoa ostaessa.

        Sekin on kyllä totta että portaaton voimalinta TUNTUU laiskalta, nimenomaan tuntuu. Tuollaiseen korkeaan perheen kuljettimeen varsin hyvä suorituskyky. Ei se mikään sporttiauto ole eikä kukaan sitä sellaiseksi varmasti osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään kun pitää RAVia verrata taas Bemareihin.
        Pojille on tärkeä päteä nippelitiedolla kun me muut jutustamme autoista mitkä meillä on tai mihin meillä aidosti on varaa ja mitkä voisi olla listalla seuraavaa autoa ostaessa.

        Sekin on kyllä totta että portaaton voimalinta TUNTUU laiskalta, nimenomaan tuntuu. Tuollaiseen korkeaan perheen kuljettimeen varsin hyvä suorituskyky. Ei se mikään sporttiauto ole eikä kukaan sitä sellaiseksi varmasti osta.

        Mielestäni ladattava Rav4 vaatii kulkeakseen piiskaamista eli kulussa on jotain tahmeaa. Monet muut ladattavat kulkee kevyemmin ja siis kiihtyvät aivan huomaamatta sakkovauhtiin. Rav4 taas vaatii tietoista piiskaamista eli kaasun survontaa että se ylipäänsä liikkuu muun liikenteen tahdissa! Tämä on siis outo piirre koska luulisi että sähkömotit antavat selkeästi apua tällaiseen. Luultavasti turboahdettu moottori tekisi ihmeitä tälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ladattava Rav4 vaatii kulkeakseen piiskaamista eli kulussa on jotain tahmeaa. Monet muut ladattavat kulkee kevyemmin ja siis kiihtyvät aivan huomaamatta sakkovauhtiin. Rav4 taas vaatii tietoista piiskaamista eli kaasun survontaa että se ylipäänsä liikkuu muun liikenteen tahdissa! Tämä on siis outo piirre koska luulisi että sähkömotit antavat selkeästi apua tällaiseen. Luultavasti turboahdettu moottori tekisi ihmeitä tälle.

        Johtuu puhtaasti siitä kun sähkömoottorit sekä polttomoottorit ovat molemmat tehottomia kilpailijoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu puhtaasti siitä kun sähkömoottorit sekä polttomoottorit ovat molemmat tehottomia kilpailijoihin verrattuna.

        Mikä ihme siinä on että Toyota ei koskaan, siis ei vuosikymmenistä toiseen- kykene samaan kuin kilpailijat? Joka kohta huonommin suunniteltu kuin muissa. Ei muutkaan japanilaiset kaksisia ole mutta Honda, Mitsubishi ja Nissankin tuntuvat autoina ja toteutuksiltaan paremmilta kuin Toyotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ladattava Rav4 vaatii kulkeakseen piiskaamista eli kulussa on jotain tahmeaa. Monet muut ladattavat kulkee kevyemmin ja siis kiihtyvät aivan huomaamatta sakkovauhtiin. Rav4 taas vaatii tietoista piiskaamista eli kaasun survontaa että se ylipäänsä liikkuu muun liikenteen tahdissa! Tämä on siis outo piirre koska luulisi että sähkömotit antavat selkeästi apua tällaiseen. Luultavasti turboahdettu moottori tekisi ihmeitä tälle.

        Olet kokeillut sitä EV-modessa.
        Jättisit jo tuon juputtamisen vähemmälle tai käy kokeilemassa kuten sinua on opastetu eli aja HV tai Auto EV modessa.

        RAV4 on ainoita missä EV-mode oikeasti pakottaa auton kulkemaan vain sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että Toyota ei koskaan, siis ei vuosikymmenistä toiseen- kykene samaan kuin kilpailijat? Joka kohta huonommin suunniteltu kuin muissa. Ei muutkaan japanilaiset kaksisia ole mutta Honda, Mitsubishi ja Nissankin tuntuvat autoina ja toteutuksiltaan paremmilta kuin Toyotat.

        Niin, TOyotaa ei tosiaan saa kuluttuamana niin paljon kuin muita. Bensaakin palaa maantiellä vai vähän yli 5L/100km kun kaverin Passat GTE:llä menee liki 7L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, TOyotaa ei tosiaan saa kuluttuamana niin paljon kuin muita. Bensaakin palaa maantiellä vai vähän yli 5L/100km kun kaverin Passat GTE:llä menee liki 7L.

        Mikä helkkarin 5l/100km?
        Kävin ajamassa Pori-Helsinki-Pori välin.
        Mennessä Tampereen kautta ja palatessa Forssan kautta. Eka pätkä 8,2 paltessa 7,5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kokeillut sitä EV-modessa.
        Jättisit jo tuon juputtamisen vähemmälle tai käy kokeilemassa kuten sinua on opastetu eli aja HV tai Auto EV modessa.

        RAV4 on ainoita missä EV-mode oikeasti pakottaa auton kulkemaan vain sähköllä.

        Ei ei, vaan HV-moodissa ajettu maantiellä/motarilla. Laiska on, tänäänkin Tampereelle motaria etelästä 26 ulkolämmöt, tosi laiska. Huutaa vaan kone ja kiihtyy sellaisen tdi-Passatin tasoa esim 100-140. Edellä ajoi tommoinen pasuuna ja virkeät hepat. Kun pitää 140 matkanopeutta ravi kuluttaa 8 ja9 välissä vaikka akussa olisi vielä virtaa 50-60 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei, vaan HV-moodissa ajettu maantiellä/motarilla. Laiska on, tänäänkin Tampereelle motaria etelästä 26 ulkolämmöt, tosi laiska. Huutaa vaan kone ja kiihtyy sellaisen tdi-Passatin tasoa esim 100-140. Edellä ajoi tommoinen pasuuna ja virkeät hepat. Kun pitää 140 matkanopeutta ravi kuluttaa 8 ja9 välissä vaikka akussa olisi vielä virtaa 50-60 km.

        Miks helkarissa pitää kaahailla ylinopeutta!? Kotimaassa kattonopeus on sen 120! Kaikki autot kuluttaa 140 vauhdissa helkkaristi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ladattava Rav4 vaatii kulkeakseen piiskaamista eli kulussa on jotain tahmeaa. Monet muut ladattavat kulkee kevyemmin ja siis kiihtyvät aivan huomaamatta sakkovauhtiin. Rav4 taas vaatii tietoista piiskaamista eli kaasun survontaa että se ylipäänsä liikkuu muun liikenteen tahdissa! Tämä on siis outo piirre koska luulisi että sähkömotit antavat selkeästi apua tällaiseen. Luultavasti turboahdettu moottori tekisi ihmeitä tälle.

        Kuminauha vaihteisto pilaa koko homman.Kone räyhää kun kersantti ja vaihteisto luistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ladattava Rav4 vaatii kulkeakseen piiskaamista eli kulussa on jotain tahmeaa. Monet muut ladattavat kulkee kevyemmin ja siis kiihtyvät aivan huomaamatta sakkovauhtiin. Rav4 taas vaatii tietoista piiskaamista eli kaasun survontaa että se ylipäänsä liikkuu muun liikenteen tahdissa! Tämä on siis outo piirre koska luulisi että sähkömotit antavat selkeästi apua tällaiseen. Luultavasti turboahdettu moottori tekisi ihmeitä tälle.

        Kunnon vaihteisto ja vääntävämpi moottori tekisi ihmeitä.Miksi käyttävät kaikissa malleissa tätä surkeaa kuminauha vaihteistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks helkarissa pitää kaahailla ylinopeutta!? Kotimaassa kattonopeus on sen 120! Kaikki autot kuluttaa 140 vauhdissa helkkaristi!

        Niin, siinähän se taas tuli. Tojopotat kihnuttaa moottoritiellä 100-110 ja satasen rajoituksilla 85 km/h ja kehuu, miten on talodellista. Tottahan toki vertailuikohta aina normaalisti yli rajoituksen mukaan... karvan yli ajavat.

        Kitumaasturissa 120 vs 110 voi kasvattaa kulutusta jo litran/100 km.

        Mutta fiksummalla autovalinnalla saa paremman aerodynamiikan -> saa auton, joka kuluttaa 120 vauhdissa vähemmän kuin "penkki korkealla" eläkeläismalli 100 km/h marssivauhdilla. Ja aina voi myös vaihtaa energianlähteen.... ai niin, mutta tojopotalla ei olekaan käyttökelpoisia vaihtoehtoja tarjolla.

        Eikä pidä unohtaa tojopottien tunnetusti isoa mittarivirhettä. Tojopotan 140 on todellisuudessa 130.

        Ja kun kerran ylinopeudet tuli puheeksi.... ne 100/120 rajoituksilla alinopeutta kihnuttavat autot, tojopotta ja datsunit etunenässä, jatkaa järkähtämättä samaa vauhtia tai hidastaa nimelliset 10 km/h, kun eteen tuleekin tietyömaan 50/60/80 rajoitus. Eli siellä ei sitten 30-50 km/h ylinopeus haittaa pätkääkään?


    • Anonyymi

      Huiputkin on vain 180. Esim Pösö 3008 hybrid4 kulkee 240 ja Opel Grandland PHEV samoin. Ja koppimopoista Skoda Fabia 1,0 tsi 205. On tosi noloa kun motarilla Rav4 plugari stoppaa 180:een ja muut suihkii vaan ohi.

      • Anonyymi

        Itäfääbiö ei kiihdy edes vapaassa pudotuksessa 205km/h!😁
        Rapea ranskalainen kilahtaa alta aika yksikön tuossa vauhdissa eikä löllöalustaisella ranskiksella kukaan uskalla ylittää 120km/h.

        Ja ooppelinhan me kaikki tiedämme, ei siitä sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäfääbiö ei kiihdy edes vapaassa pudotuksessa 205km/h!😁
        Rapea ranskalainen kilahtaa alta aika yksikön tuossa vauhdissa eikä löllöalustaisella ranskiksella kukaan uskalla ylittää 120km/h.

        Ja ooppelinhan me kaikki tiedämme, ei siitä sen enempää.

        Toyota omapoika vastaiskussa, hihii!


      • Anonyymi

        Ei tommosilla huippunopeuksilla tee yhtään mitään! Kotimaassa kattonopeus on sen 120 ja Saksassakin aletaan rajoittamaan vapaiden nopeuksien baanoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tommosilla huippunopeuksilla tee yhtään mitään! Kotimaassa kattonopeus on sen 120 ja Saksassakin aletaan rajoittamaan vapaiden nopeuksien baanoja!

        Ja 180:kin on ihan liikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 180:kin on ihan liikaa!

        Kova on huippunopus.Saksaan ei ainakaan kannata lähteä moottoritielle. Nauravat pihalle sieltä.Eikä paljon auta vaikka power mittari on rehvakaasti pohjassa.


    • Anonyymi

      RAV4 hybirdi kyykyttää Teslat.

      • Anonyymi

        RAV4 hybirdi kyykyttää avaruusraketin.


    • Anonyymi

      RAV4 jäi vertailutestin viimeiseksi, eikä ihme.

    • Anonyymi

      Rav4 myy ktumaastureista parhaiten eikä mikään ihme.

    • Anonyymi

      Laiskahko on ja pahinta se että kuluttaa 1-1,5 litraa enemmän kuin perushybridinä! Turhaan osti tämmöisen.

    • Anonyymi

      Täällä kanssa yksi josta plugari tuntuu laiskalta. Onko helle 25- 30 syynä? Ei mene ees vähällä sähkölläkään ei rullaa kunnolla ja akku kestää semmoset 65 km ja menee nopeasti kilsat alas. Jotkut väittää että 90 pääsee akulla, mulla ei. Bensakin palaa reilusti joku 7 litraa ja motarilla yli 8.

      • Anonyymi

        Pitää kihnuttaa moottoritiellä rekkaa peesaten ja maantiellä max. 90 km/h (100 mittarinopeutta). Kuten muutkin tojouskovaiset tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kihnuttaa moottoritiellä rekkaa peesaten ja maantiellä max. 90 km/h (100 mittarinopeutta). Kuten muutkin tojouskovaiset tekevät.

        Kone loota tekee ravihybridissä sen että tuntuu lussulta, kone huutaa kun kaasua polkee ja painavana kantikkaana autona motarilla latta pohjassa usein ja ulvoo saatanasti ja juo 8 ja yli sataselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kone loota tekee ravihybridissä sen että tuntuu lussulta, kone huutaa kun kaasua polkee ja painavana kantikkaana autona motarilla latta pohjassa usein ja ulvoo saatanasti ja juo 8 ja yli sataselle.

        Samanlainen oli Camry. Kamala mekkala koneesta ja laatikko luistaa eikä kiihtyvyys päätä huimaa missä ovat ne 218 hp:tä? Varsinainen voimakone. No kyllähän se näyttää rehvakkaalta kun power mittari menee tapille siihen se sitten jääkin.


    • Anonyymi

      Toyotan plugari herättää näin paljon kateutta😃odottakaas kun Toyotan vetyautot tulevat!🤣

      • Anonyymi

        ja vetyautot tojo pistää heti takaisinkutsuun ja ajokieltoon kun saattaa räjähtää
        😂😂😂😂😂😂😝😝😝😝😜😜😜😜😜😜😜🍺🍺🍺🍻🍻🍻🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥤🍷🍷🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🍷🍷🍷🍷🍷🍷


    • Anonyymi

      otettiin viivalta lähtö bmw 330e xdrive farkku vs oma ravi ja bmw veti etumatkaa saakeli

      • Anonyymi

        No yllätys...


      • Anonyymi

        Se löysä kuminauha vaihteisto on se mikä vie terän kiihtyvyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se löysä kuminauha vaihteisto on se mikä vie terän kiihtyvyydestä.

        Osansa lie myös japaninponeilla. Tojopotalla aina teholupauksissa 20 % ilmaa. Ilman eri veloistusta.


    • Anonyymi

      Aloittajan lähin kokemus RAV4:sta lienee s että on tullut kyykytetyksi sellaisen taholta. Satuahan tuo aloitus on.

      Koeajo: Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid on esimerkki siitä, kuinka hyvä lataushybridi pitää tehdä

      Toyota RAV4 Plug-in Hybrid yhdistää katumaasturin, suositun hybridivoimalinjan ja suuren akun. Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.

      • Anonyymi

        Kopioit nuo hyvää-asiat Moottori-lehden koeajosta vai? Et ole itse tosiaankaan ajanut tuolla, arki tuon kanssa on aika surkeaa. Laiska ja melko juoppo, ja ohjus moottoritiellä puuromainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopioit nuo hyvää-asiat Moottori-lehden koeajosta vai? Et ole itse tosiaankaan ajanut tuolla, arki tuon kanssa on aika surkeaa. Laiska ja melko juoppo, ja ohjus moottoritiellä puuromainen.

        No herra on hyvä vain ja hakee toisen merkin. Vai onko taas osapula, rahapula vai pula-aika?


    • Anonyymi

      Itselleni Rav4 plug in oli paha virheinvestointi. On todella ahdistavaa ajaa tällä moottoritiellä ja maantiellä. Vähän väliä joku kovempaa ajava tulee taakse ja pyrkii ohi. Ajan todellista nopeutta (tarkistettu) jo yli rajoitusten mutta silti vaan agressiivisia autoilijoita menee ohi aika epäsiististi. Rav4 ei mielellään aja kovaa kun se on jotekin väkinäistä ja ohjauskin muuttuu 120 jälkeen puuromaiseksi. Rengasmelu nousee myös kovaksi. Oletteko huomanneet saman ahdistavuuden Rav4 ajaessa?

      • Anonyymi

        Paljolla myyt sen? Vm ja km?


    • Anonyymi

      Aloittajalla ei ole Rav4 ensinkään, pelkkä provo ooppelikuskilta. Rav4 plugari on oikein pirteä auto.

    • Anonyymi

      RAVI plugarissa suojellaan kylmää moottoria ja rajoitetaan tehoja jos moottori ei ole oikeasti lämmin ja varsinkin jos moottorilla ei ole ajettu pitkään aikaan.

      Kukausi sitten oli uutisointia kuinka BMWn plugareissa koneen sisällä on ruostetta kun konetta ei käytetä kunnolla lämpöiseksi vaan vain lyhyitä pätkiä. Toyota toimii toisin.
      Ikävä vaan on se että kun polttis käynnistyy, menee aika pitkään ennen kuin siitä saa täyden tehon. Tämän näkee tehimittaristakin.

      Toinen asia on, jos ajaa EV modessa ja vaikka polttis kävisi (se jokus käy), ei tehoa tule enempää kuin pelkällä sähköllä vaikka polttis huutaisi.
      Auto-mode on paras jos haluaa ajaa reippaasti.

      Sportilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä muuten kuin että polttis pitää kovempia kierroksia osakaasulla eli vain huutaa turhaan.

      • Anonyymi

        Miten tuo "moottorin suojaus" estää moottorin ruostumiselta? Sehän on kiinni siitä kuinka vähän moottori käy, ei tehon käytöstä. Hybridillä ajaminen vaatii nykyään hieman ymmärrystä ja tietoisuus siitä kasvaa kun kokemuksia karttuu. Tuo selittely Toyotan tehottomuuden syistä on naurettavaa, se on tuhnu ja sellaiseksi tehty.


      • Anonyymi

        Että Toyotalla pitää osata kikkailla, että se voisi päästä edes lähelle luvattuja arvoja suorituskyvyssä, johan on aikoihin eletty.


    • Anonyymi

      Jos kiihtyvyys tuntuu laiskalta, ehkä syytä tutustua auton nappuloihin. Voi olla, että on ihan valmistusvikaa, ja eco puoli on koko ajan päällä. Itsestäni 6 sekuntia sataan näin raskaalla autolla tuntuu ihan hyvältä. Lisäksi sähkön antama alkunopeus tiputtaa kaikki vanhat bemarihirviöt kelkasta.

      • Anonyymi

        Paperilla joo. Mikähän on todellisuudessa mitattu kiihtyvyys aika.


    • Anonyymi

      Tiquan eHybrid pieksee tämän kepeesti. On testattu.

    • Anonyymi

      Se on se voimalinja mikä tekee autosta laiskan tuntuisen.CTV vaihteisto on laiska luistelija kun taas esim mersu a 250e on kaksoiskykin vaihteistolla joka on paljon nopeampi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe