Nyt on järjettömin julkaistu sitten Pattayan viemärin alipaineistamisen.

Ei rakennuspiirrustuksia hyvä mies kukaan lue.

Neliöt ja metrit niistä voi katsoa hankintoja varten pikkulapsikin.

Inssi tekee piirrustukset arkkitehdin kanssa ja ne toimitetaan elementtitehtaille ja työmaan vastaavalle mestarille.

Siinä se.

TT

Edellä siis omakotitalorakentajan viestin olennainen, voi herran pieksut ja keloheinäseipäät, unohtamatta ruiskubetonointia.

Ensinnäkin tiedoksi että arkkitehti ja inssi eivät tee piirustuksia yhdessä, vaan arkkitehtikuvat on pohjana sitten insinöörille rakennekuvien laadintaa varten.

Rakennekuvat on erittäin olennainen osa rakentamista ja tätä tyyppi kirjoittaa että niitä ei kukaan lue, vaan ne ainoastaan toimitetaan vastaavalle mestarille.

Rakennekuvia on erittäin tarkoin detaljein että työt voidaan suorittaa oikein.
Detaljeista ilmenee moninaisia hankintatarpeita myös.

Aivan päätöntä kirjoittelua sanon minä henkilöltä joka haaveissaan rakentaa ok-taloa ja ystäväpiirinsä toinen toistaan ammattitaitoisempaa rakennus ... EX-Perttiä.

8

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ensinnäkin tiedoksi että arkkitehti ja inssi eivät tee piirustuksia yhdessä, vaan arkkitehtikuvat on pohjana sitten insinöörille rakennekuvien laadintaa varten"

      Onko ymmärryshäiriö taas päällä? Niinhän minä juuri sanoin. Rakennuttaja (minä) ei tee rakennekuvilla mitään. Ne jätetään rakentajille ja talotehtaalle.
      Keittiökin mitataan paikan päällä, enkä minä niitä mittoja ota kuvista enkä paikan päältä vaan sen tekee keittiön valmistajan edustaja. Minä en mittaa mitään enkä tee kuvilla mitään. Ainoa mitä tehtiin on se että muokattiin pohjakuvan valmista luonnosta hieman mieleiseksi ja sopivaksi tarkoitukseen. Pientaloissa harvemmin edes tarvitaan arkkitehtia, sillä valmiita luonnoksia on maailma täynnä. Meilläkin sen asian hoiti serkkupoika.
      Olet kyllä sellainen Mobutu Se Seko ettei mitään rajaa pätemisen tarpeen kanssa. Tietopuolesi kun on nollassa, puhutaan sitten ruoasta, prätkistä, tai mistä vaan.
      Muistathan edelleen että minulla on prätkäkin ja latasin siitä videonkin tänne.
      Nollasta kahteensataan alle viisi sekuntia.

      TT

      • Anonyymi

        "Muistathan edelleen että minulla on prätkäkin ja latasin siitä videonkin tänne.
        Nollasta kahteensataan alle viisi sekuntia."

        Nollasta kahteensataan alle viidessä sekunnissa on kova aika.

        Mistä tämän videon voisi nähdä?


    • Rakennuttaja ja rakennustyön monet suorittajat on eri asia.
      Kirjoitit että ei piirrustuksia kukaan lue, kuules niitä luetaan todella paljon ja tässä tapauksessa sinä maksat lukuajan.
      Oli kyse rakennushankkeiden piirustuksista, ei sinun haavetalostasi.
      Joo muistan sun videon, lapsellinen suoran kiihdytys jonka jokainen hallitsee.
      Kahteensataan aivan hurjaa joo, minä olen uskaltanut 275 ja Pippelinen kertonut olevansa 300 kerholainen.

    • Muuten Totuustorvelontti, myös haavekohteessasi tulee olla vastaava mestari, vai selitteletkö siitäkin perinteiset että sukulainen tai kaveri pisti nimensä papereihin kossupulloa vastaan ja taas rakennetaan yksi susi.

      • Rakennusmestarina voin kertoa sinulle että en ole tehnyt omien talojeni lisäksi sillä tittelillä mitään, enkä muista siitä koulusta enää oikein mitään.

        Mestareita on yhtä monenlaisia kuin lääkäreitä. Omakotitaloissa se on vain nimellinen tehtävä. Ei se mesu siellä päivystä katsomassa kun maali kuivuu. Vilkaisee vaan että mennään suunnitelman mukaan.

        Lahdessa oli tapana antaa pari tonnia jollekin tutulle mesulle pimeenä ja se tuikkasi nimen paperiin. Minä menin hieman vaikeamman kautta, mutta säästinpähän ne tonnit ainakin.

        Huomaan hyvin että et ole rakentanut yhtäkään taloa, kun luulet sen olevan jotakin rakettitiedettä. Niin minäkin luulin, ennenkuin olin ekan rakentanut.

        Kun valkkaa vaativiin tehtäviin suosituksilla varustetut henkilöt, niin ei tule pettymyksiä. Minulla oli molemmissa taloissa paras muurari, mitä olen ikinä missään nähnyt. Se on tatsilaji.

        Työkohteittemme rakennusporukat, ammattilaiset ja mestarit valitsen minä. Valvojan valitsee yleensä tilaaja, joka on ollut sama heppu jo kymmenen vuotta.

        Piipahdan TT:n byggalla ennenkuin lähden himaan reilun viikon päästä.


      • 20-10 kirjoitti:

        Rakennusmestarina voin kertoa sinulle että en ole tehnyt omien talojeni lisäksi sillä tittelillä mitään, enkä muista siitä koulusta enää oikein mitään.

        Mestareita on yhtä monenlaisia kuin lääkäreitä. Omakotitaloissa se on vain nimellinen tehtävä. Ei se mesu siellä päivystä katsomassa kun maali kuivuu. Vilkaisee vaan että mennään suunnitelman mukaan.

        Lahdessa oli tapana antaa pari tonnia jollekin tutulle mesulle pimeenä ja se tuikkasi nimen paperiin. Minä menin hieman vaikeamman kautta, mutta säästinpähän ne tonnit ainakin.

        Huomaan hyvin että et ole rakentanut yhtäkään taloa, kun luulet sen olevan jotakin rakettitiedettä. Niin minäkin luulin, ennenkuin olin ekan rakentanut.

        Kun valkkaa vaativiin tehtäviin suosituksilla varustetut henkilöt, niin ei tule pettymyksiä. Minulla oli molemmissa taloissa paras muurari, mitä olen ikinä missään nähnyt. Se on tatsilaji.

        Työkohteittemme rakennusporukat, ammattilaiset ja mestarit valitsen minä. Valvojan valitsee yleensä tilaaja, joka on ollut sama heppu jo kymmenen vuotta.

        Piipahdan TT:n byggalla ennenkuin lähden himaan reilun viikon päästä.

        Mainitsen vielä sen että talonrakennuksessa sekä saneerauksessa suurin ongelma on saada aikataulu ja ammattilaiset sekä tavarantoimittajat pysymään sovitussa siten, että kenenkään ei tarvitse odottaa toisiaan.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Rakennusmestarina voin kertoa sinulle että en ole tehnyt omien talojeni lisäksi sillä tittelillä mitään, enkä muista siitä koulusta enää oikein mitään.

        Mestareita on yhtä monenlaisia kuin lääkäreitä. Omakotitaloissa se on vain nimellinen tehtävä. Ei se mesu siellä päivystä katsomassa kun maali kuivuu. Vilkaisee vaan että mennään suunnitelman mukaan.

        Lahdessa oli tapana antaa pari tonnia jollekin tutulle mesulle pimeenä ja se tuikkasi nimen paperiin. Minä menin hieman vaikeamman kautta, mutta säästinpähän ne tonnit ainakin.

        Huomaan hyvin että et ole rakentanut yhtäkään taloa, kun luulet sen olevan jotakin rakettitiedettä. Niin minäkin luulin, ennenkuin olin ekan rakentanut.

        Kun valkkaa vaativiin tehtäviin suosituksilla varustetut henkilöt, niin ei tule pettymyksiä. Minulla oli molemmissa taloissa paras muurari, mitä olen ikinä missään nähnyt. Se on tatsilaji.

        Työkohteittemme rakennusporukat, ammattilaiset ja mestarit valitsen minä. Valvojan valitsee yleensä tilaaja, joka on ollut sama heppu jo kymmenen vuotta.

        Piipahdan TT:n byggalla ennenkuin lähden himaan reilun viikon päästä.

        Tuo rakettitiede toistuu joka jutussas.

        Rakennusmestareita todellakin on joka lähtöön ja turhan monta sinun lähdössäsi.

        Minä olen ollut niin omissa kuin toistenkin kohteissa rakennustöiden, ilmastointitöiden ja kiinteistöjen vesi- ja viemäritöiden henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Sinun kaltaisilla ei ole asiaa niihin hommiin.

        Kaikkea on tullut tehtyä talojen lisäksi, kuten siltojen korjausta ym. ehkäpä mielenkiintoisin erikoistehtävistä oli HESAN hautausmaan kivimuurin tukeminen ettei kaatuisi parkkipaikalle luurankojen kanssa.

        Sinä voit toki sukittaa ja alipaineistaa, sekä ruiskubetonoida, mutta se on sun juttus.

        Eikös olekaan kloonien mökkibileitä ? Teillähän olisi aivan vitusti jutunaihetta Numbasta ja musta.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rakettitiede toistuu joka jutussas.

        Rakennusmestareita todellakin on joka lähtöön ja turhan monta sinun lähdössäsi.

        Minä olen ollut niin omissa kuin toistenkin kohteissa rakennustöiden, ilmastointitöiden ja kiinteistöjen vesi- ja viemäritöiden henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtaja.
        Sinun kaltaisilla ei ole asiaa niihin hommiin.

        Kaikkea on tullut tehtyä talojen lisäksi, kuten siltojen korjausta ym. ehkäpä mielenkiintoisin erikoistehtävistä oli HESAN hautausmaan kivimuurin tukeminen ettei kaatuisi parkkipaikalle luurankojen kanssa.

        Sinä voit toki sukittaa ja alipaineistaa, sekä ruiskubetonoida, mutta se on sun juttus.

        Eikös olekaan kloonien mökkibileitä ? Teillähän olisi aivan vitusti jutunaihetta Numbasta ja musta.

        S

        Kyllä teistä jutunaihetta riittäisi, makeat naurut vuorokaudeksi jos toiseksikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe