Mitä mieltä Te-toimiston virkailijoista?

Anonyymi

Oman kokemukseni mukaan antavat väärää tietoa asiakkaille (myös tarkoituksella), ovat herkkänahkaisia, eivät kestä palautetta ja siis ihan oikeasti, väärässä paikassa töissä monet heistä. He ovat päättämässä ihmisten toimeentuloa koskevista asioista ja sitten piiloutuvat lukkojen taakse, kun heidän ratkaisuistaan ei pidetä ja valittaminenkin on tehty vaikeaksi. Eikö noista itseriittoisista ansarikukkasista voitaisi jo päästä . .

178

3431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahempia ne on kuin putin. Ei ole ihmisoikeuksia työttömällä.

      • Anonyymi

        Henkilökohtainen mielipide on että ovat sekalaista seurakuntaa joista osa on niin laista kuin ihmisoikeuksista piittaamattomia virka asemaansa väärinkäyttäviä. TE - toiminta tulisi asettaa suurennuslasin alle ,vieden heidät vastuuseen toimista ja asemansa väärinkäytöksistä ,joiden puitteissa ylitetään laillinen toimivalta käyttäen, varsinkin kun pakotteena toimiin käytetään viimesijaisen toimeentulon menetyksen aleneumaa tai sen menettämistä, jota pidän kaikin muodoin tapahtuvana täysin rikollisena toimintana. Virkamiehillä on virka vastuu ja näin ollen myös tuo pitäisi näkyä toimissa ,sekä vastuu kysymyksiä puidessa.


      • Anonyymi

        Voi tehdä vaikka töitä ohessa. Heti saa täydet lomat, kun riittävästi töitä, ja sen maksaa kuten palkankin, boss. Ei kela.
        Kaiken huippu oli, kun muutamia vuosia sitten, osa-aikaduunarille soitti työkkärin, nuorempi joku nainen. Kysyi mitä työtuntini ovat. Kerroin että enhän minä niistä päätä, vaan työkohteessa teen määrätyt kuviot, kullakin vuorollani.
        Alkoi puhua että jos jotain muuta minulle kuitenkin.
        Kun räpsäytin rauhallisesti suustani, että olisiko kuitenkin työsopimuslain mukaan jos mennään. Eipä sieltä ole sitten työkkäriltä soiteltu.
        Se ongelma oli muka se ettei ole kiinteitä työtunteja. Välillä olen täysaikainen jonkun viikon. Silloin työkamu on ns muualla,teen hänenkin hommansa. Kun palaa, teen noin kolme neljäsosaa työaikaa.( sekin laskee jonkin verran, jos kohteessa on hiljaista)
        Nyt kun pitäisi hakea sitä neljää työpaikkaa jossain ajanjaksossa, toki katselen alani työpaikkoja, mutta ne ovat lähes laitanaan mikä enemmän mikä vähemmän osa-aikaisia. Ja määräaikaisia ja muita sekalaisia tuurauksia.
        Nykyisellään sentään saan työn tehdä yhdessä kohteessa- autottomana, sopiva matka pyöräillä tai kävellä. Vastaan vuoroillani enemmästä, eli olen ns vastaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tehdä vaikka töitä ohessa. Heti saa täydet lomat, kun riittävästi töitä, ja sen maksaa kuten palkankin, boss. Ei kela.
        Kaiken huippu oli, kun muutamia vuosia sitten, osa-aikaduunarille soitti työkkärin, nuorempi joku nainen. Kysyi mitä työtuntini ovat. Kerroin että enhän minä niistä päätä, vaan työkohteessa teen määrätyt kuviot, kullakin vuorollani.
        Alkoi puhua että jos jotain muuta minulle kuitenkin.
        Kun räpsäytin rauhallisesti suustani, että olisiko kuitenkin työsopimuslain mukaan jos mennään. Eipä sieltä ole sitten työkkäriltä soiteltu.
        Se ongelma oli muka se ettei ole kiinteitä työtunteja. Välillä olen täysaikainen jonkun viikon. Silloin työkamu on ns muualla,teen hänenkin hommansa. Kun palaa, teen noin kolme neljäsosaa työaikaa.( sekin laskee jonkin verran, jos kohteessa on hiljaista)
        Nyt kun pitäisi hakea sitä neljää työpaikkaa jossain ajanjaksossa, toki katselen alani työpaikkoja, mutta ne ovat lähes laitanaan mikä enemmän mikä vähemmän osa-aikaisia. Ja määräaikaisia ja muita sekalaisia tuurauksia.
        Nykyisellään sentään saan työn tehdä yhdessä kohteessa- autottomana, sopiva matka pyöräillä tai kävellä. Vastaan vuoroillani enemmästä, eli olen ns vastaava.

        Heitä on moneen junaan kuin meitä työttömiä kun
        Monet kuitenkin jää asemille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä on moneen junaan kuin meitä työttömiä kun
        Monet kuitenkin jää asemille

        Romaneita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaneita?

        Käyttävät Romanian puljuja ja kansalaisia bulvaaneina.


      • Anonyymi

        Olet väärässä. Työttömällä on aivan samat oikeudet kuin työllisilläkin. Heillä vain ei ole työtä.


    • Anonyymi

      Kai ne on niitä tukityöllistettyjä.

    • Anonyymi

      Uusia virkailijoita palkattiin työllistämismallin vuoksi tuhansia, joten kokemattomuus on suurta.

      • Anonyymi

        Virkamiehiltä edellytetään lähtökohtaisesti lainsäädännön kautta suurempaa tuntemusta laita ja toimitavoista joten kokemattomuuteen ei voi vedota. Työhön otettaessa on pätevyys vaatimukset. Toiminnassa virkamiehellä ei ole myöskään siirrettyä tuomiovaltaa ,vaan päätöksenteko pohjautu olemassa oleviin lakeihin ,asetuksiin ja säädöksiin.


        https://www.suomi.fi/kansalaiselle/oikeudet-ja-velvollisuudet/digituki-ja-hallintopalvelut/opas/nain-julkinen-hallinto-toimii/virkamiehen-oikeudet-ja-velvollisuudet

        Virkamiehellä on myös vastuu taloudellista vahingoista. Mm. Viimesijaisen toimeentulon viemisellä tai alentamalla sen alle toimeentulon saattaa olla kohtalokkaat taloudelliset seuraamukset yksilöille, joka johtaa johtaa esim. ulosottoon .

        https://www.valtiokonttori.fi/palvelut/korvaus-ja-vahinkopalvelut/valtion-vastuuseen-perustuva-vahingonkorvaus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkamiehiltä edellytetään lähtökohtaisesti lainsäädännön kautta suurempaa tuntemusta laita ja toimitavoista joten kokemattomuuteen ei voi vedota. Työhön otettaessa on pätevyys vaatimukset. Toiminnassa virkamiehellä ei ole myöskään siirrettyä tuomiovaltaa ,vaan päätöksenteko pohjautu olemassa oleviin lakeihin ,asetuksiin ja säädöksiin.


        https://www.suomi.fi/kansalaiselle/oikeudet-ja-velvollisuudet/digituki-ja-hallintopalvelut/opas/nain-julkinen-hallinto-toimii/virkamiehen-oikeudet-ja-velvollisuudet

        Virkamiehellä on myös vastuu taloudellista vahingoista. Mm. Viimesijaisen toimeentulon viemisellä tai alentamalla sen alle toimeentulon saattaa olla kohtalokkaat taloudelliset seuraamukset yksilöille, joka johtaa johtaa esim. ulosottoon .

        https://www.valtiokonttori.fi/palvelut/korvaus-ja-vahinkopalvelut/valtion-vastuuseen-perustuva-vahingonkorvaus/

        TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.

        Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen .Koska tuossa ei ole valitusoikeutta lausuttavalla henkilöllä ,eikä Kela myöskään pyydä lausuttavalta lausuntoa asiasta ,enne päätöksentekoa on lausunnon antajan lausunto sama kuin päätöksenteko asiasta ,jonka toteuttaa Kela. Toimitapa on oikeustoimikelvoton tuossa suhteessa eikä vastaa oikeusvaltion toimitapoja jossa ain pyydetään #tuomion "/lausuman alla olevalta kanta/näkökulma asiaan ennen päätöksentekoa ,jonka kautta tarjotaan oikeudellinen toimitapa puollustaa itseään ja päättäjälle riittävä pohja tasapuolisen päätöksen teon pohjaksi.-Koska tuota ei Kela tee on päätös suoranaisesti Te virkailijan lausuman pohjalta tehty päätös . Tuossa suhteessa voidaan myös katsotun siirretyn kohtuuttomasti, päätöksentekovaltaa virkamiehen mieli/päätösvallan alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen .Koska tuossa ei ole valitusoikeutta lausuttavalla henkilöllä ,eikä Kela myöskään pyydä lausuttavalta lausuntoa asiasta ,enne päätöksentekoa on lausunnon antajan lausunto sama kuin päätöksenteko asiasta ,jonka toteuttaa Kela. Toimitapa on oikeustoimikelvoton tuossa suhteessa eikä vastaa oikeusvaltion toimitapoja jossa ain pyydetään #tuomion "/lausuman alla olevalta kanta/näkökulma asiaan ennen päätöksentekoa ,jonka kautta tarjotaan oikeudellinen toimitapa puollustaa itseään ja päättäjälle riittävä pohja tasapuolisen päätöksen teon pohjaksi.-Koska tuota ei Kela tee on päätös suoranaisesti Te virkailijan lausuman pohjalta tehty päätös . Tuossa suhteessa voidaan myös katsotun siirretyn kohtuuttomasti, päätöksentekovaltaa virkamiehen mieli/päätösvallan alle.

        Ja jos halutaan ,johdatella asioita ,sekä tarkastella tuota päätöksenteko ketjua Kelan näkökulmasta voidaan todeta, että Kelan päätöksestä valitus oikeus ei vastaa oikeudellisesti samaa kuin Te toimiston päätöksestä tuossa yhteydessä sillä Kela tekee päätöksen lausumaan ja saamiinsa tietoihin pohjautuen, jolloin päätös onaina ns."oikea", asiain vallitsevista tosiseikoita huolimatta. Näinollen kyse on oikeudellisesta vajeesta.


      • Anonyymi

        Nuo on sen sorttimentin asioita joihin tulisi oikeuskanslerin puuttua ,minun oikeinkirjoitustaidoista huolimatta ja eiköhän se asian sisältö tule selville siitä huilimatta onko pilkut paikoillaan, se on pikkujuttu asian sisältöön nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen .Koska tuossa ei ole valitusoikeutta lausuttavalla henkilöllä ,eikä Kela myöskään pyydä lausuttavalta lausuntoa asiasta ,enne päätöksentekoa on lausunnon antajan lausunto sama kuin päätöksenteko asiasta ,jonka toteuttaa Kela. Toimitapa on oikeustoimikelvoton tuossa suhteessa eikä vastaa oikeusvaltion toimitapoja jossa ain pyydetään #tuomion "/lausuman alla olevalta kanta/näkökulma asiaan ennen päätöksentekoa ,jonka kautta tarjotaan oikeudellinen toimitapa puollustaa itseään ja päättäjälle riittävä pohja tasapuolisen päätöksen teon pohjaksi.-Koska tuota ei Kela tee on päätös suoranaisesti Te virkailijan lausuman pohjalta tehty päätös . Tuossa suhteessa voidaan myös katsotun siirretyn kohtuuttomasti, päätöksentekovaltaa virkamiehen mieli/päätösvallan alle.

        "Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen"

        Ei tehdä. Toimeentulotukea myönnetään niin eläkeläisille kuin yksityisyrittäjillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos halutaan ,johdatella asioita ,sekä tarkastella tuota päätöksenteko ketjua Kelan näkökulmasta voidaan todeta, että Kelan päätöksestä valitus oikeus ei vastaa oikeudellisesti samaa kuin Te toimiston päätöksestä tuossa yhteydessä sillä Kela tekee päätöksen lausumaan ja saamiinsa tietoihin pohjautuen, jolloin päätös onaina ns."oikea", asiain vallitsevista tosiseikoita huolimatta. Näinollen kyse on oikeudellisesta vajeesta.

        Jos nyt kuitenkin yrittäisit pysyä asiassa, etkä kääntäisi keskustelua toisaalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen"

        Ei tehdä. Toimeentulotukea myönnetään niin eläkeläisille kuin yksityisyrittäjillekin.

        Työttömät ovat työmarkkinatuen varassa, sitä edellyttää laki lähtökohtaisesti työikäisiltä. Toimeentulotuki on harkinnan varainen ,pääsääntöisesti suunnattu niille jotka eivät ole työmarkkinoilla. Karenssin saatuaan putoaa työmarkkinatuelta ,jolloin nykyisellään on mahdollista myös että tuosta perusturvan tasosta maksetaan ns. alennettua toimeentulotukea, joka on alta tuon työmarkkinatuen ja jonka tasosta on huomautettu Suomea useaan otteeseen.

        https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/

        https://ihmisoikeusliitto.fi/riittava-toimeentulo-on-ihmisoikeus-perusturvan-tasoa-on-nostettava/

        Oikeudellisesti tuon perusturvan tasoa voidaan verrannollisesti tarkastella esim. ulosottolain kautta jossa on määriteltynä suoraan euromääräinen summa joka on jäätävä ihmiselle päivittäiseen elämiseen jotta ylipäätänsä on mahdollista tulla jotenkin toimeen. Tuo summa vastaa muistaakseni suurin piirtein työmarkkinatukea. Näin ollen on katsottavissa että leikkaamalla tuosta summasta rikotaan suoranaisesti perutuslakia, sillä sen kautta on määrätty että työttömyyden johdota tuo toimeentulo on turvattava.
        Perutuslain kautta myös turvataan ihmisoikeuksien toteutuminen tuossa suhteessa joten nykyisen toimitavan kautta rikotaan suoranaisesti perustuslakia ja ihmisoikeuksia. Olisiko mahdollisesti toiminnan suhteen jotakin korjattavaa? Käsittääkseni tuollaiset toimitavat eivät ole oikeusvaltion toimitapoja, ei varsinkaan jos harkiten käytetään ihmisen alisteista asemaa hyväksi ja viimesijaista toimeentuloa kirityspakettina toimiin osallistumiseksi. Tällöin puhutaan suoranaisesti toimista jotka on määritelty valtoin taholta tapahtuneena ,valtiolliseksi ihmisoikeusrikokseksi. Ei kuullosta hyvältä.

        https://laki24.fi/ihpe-perusoikeudet-perusturva/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin yrittäisit pysyä asiassa, etkä kääntäisi keskustelua toisaalle

        Ja mikähän se sinun asiasi oli? Minun kirjoitustaitoko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät ovat työmarkkinatuen varassa, sitä edellyttää laki lähtökohtaisesti työikäisiltä. Toimeentulotuki on harkinnan varainen ,pääsääntöisesti suunnattu niille jotka eivät ole työmarkkinoilla. Karenssin saatuaan putoaa työmarkkinatuelta ,jolloin nykyisellään on mahdollista myös että tuosta perusturvan tasosta maksetaan ns. alennettua toimeentulotukea, joka on alta tuon työmarkkinatuen ja jonka tasosta on huomautettu Suomea useaan otteeseen.

        https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/

        https://ihmisoikeusliitto.fi/riittava-toimeentulo-on-ihmisoikeus-perusturvan-tasoa-on-nostettava/

        Oikeudellisesti tuon perusturvan tasoa voidaan verrannollisesti tarkastella esim. ulosottolain kautta jossa on määriteltynä suoraan euromääräinen summa joka on jäätävä ihmiselle päivittäiseen elämiseen jotta ylipäätänsä on mahdollista tulla jotenkin toimeen. Tuo summa vastaa muistaakseni suurin piirtein työmarkkinatukea. Näin ollen on katsottavissa että leikkaamalla tuosta summasta rikotaan suoranaisesti perutuslakia, sillä sen kautta on määrätty että työttömyyden johdota tuo toimeentulo on turvattava.
        Perutuslain kautta myös turvataan ihmisoikeuksien toteutuminen tuossa suhteessa joten nykyisen toimitavan kautta rikotaan suoranaisesti perustuslakia ja ihmisoikeuksia. Olisiko mahdollisesti toiminnan suhteen jotakin korjattavaa? Käsittääkseni tuollaiset toimitavat eivät ole oikeusvaltion toimitapoja, ei varsinkaan jos harkiten käytetään ihmisen alisteista asemaa hyväksi ja viimesijaista toimeentuloa kirityspakettina toimiin osallistumiseksi. Tällöin puhutaan suoranaisesti toimista jotka on määritelty valtoin taholta tapahtuneena ,valtiolliseksi ihmisoikeusrikokseksi. Ei kuullosta hyvältä.

        https://laki24.fi/ihpe-perusoikeudet-perusturva/

        Ja lisäyksenä ,mitä tulee tuohon työmarkkinatuelta pudottamiseen toimeentulotuelle joka nykyinen lainsäädäntö mahdollistaa on todettava että perusturvan tason ollessa jo lähtökohtaisesti liian alhainen ,siitä leikkaaminen on aina nykyisellään ihmisoikeusrikos.

        Lakeja punnitessa on näet myös tuossa suhteessa punnittava lakien painoarvo sekä lakeja tulkitessa niiden suhdetta perutuslakiin. Perutuslaki on aina määräävä, Lainsäädännöllisissä ristiriitaisuuksissa ,joissa on punnittava toimien laillisuus astetta ,kuten tässä tapauksessa. Tässä tapauksessa Perustuslaki määrää että tuo toimeentulo on taattava .Näin ollen tuota Te täteille työkaluksi muodostunutta lakipykälää ei ole käytettävissä ,perusturvan alhaisuudesta johtuen. Jotta tuota voitaisiin käyttää ihmisten perusoikeuksia loukkaamatta, laillisuuspohjalta olisi tuon oltava yltä minimin ja tällöin minimin yläpuolella oleva osuus olisi leikattavissa .Niin ei nyt vain ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän se sinun asiasi oli? Minun kirjoitustaitoko?

        Ei kyse ole sinun kirjoitustaidosta, vaan siitä, että vastauksesi ei pysy aiheessa:

        Väittämä: "TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä."

        Vastauksesi: "Ja jos halutaan ,johdatella asioita ,sekä tarkastella tuota päätöksenteko ketjua Kelan näkökulmasta voidaan todeta, että Kelan päätöksestä valitus oikeus ei vastaa oikeudellisesti samaa kuin Te toimiston päätöksestä tuossa yhteydessä sillä Kela tekee päätöksen lausumaan ja saamiinsa tietoihin pohjautuen, jolloin päätös onaina ns."oikea", asiain vallitsevista tosiseikoita huolimatta. Näinollen kyse on oikeudellisesta vajeesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole sinun kirjoitustaidosta, vaan siitä, että vastauksesi ei pysy aiheessa:

        Väittämä: "TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä."

        Vastauksesi: "Ja jos halutaan ,johdatella asioita ,sekä tarkastella tuota päätöksenteko ketjua Kelan näkökulmasta voidaan todeta, että Kelan päätöksestä valitus oikeus ei vastaa oikeudellisesti samaa kuin Te toimiston päätöksestä tuossa yhteydessä sillä Kela tekee päätöksen lausumaan ja saamiinsa tietoihin pohjautuen, jolloin päätös onaina ns."oikea", asiain vallitsevista tosiseikoita huolimatta. Näinollen kyse on oikeudellisesta vajeesta."

        Ks aiempi kommentti ,johon tuo lisäys on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ks aiempi kommentti ,johon tuo lisäys on tehty.

        Kyse on siitä, että tuo lisäys ei pysy enää asiassa ("TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.").


      • Anonyymi

        Eli itse eivät hakeneet sinne töihin vaan heidät ”LAITETTIIN” töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on sen sorttimentin asioita joihin tulisi oikeuskanslerin puuttua ,minun oikeinkirjoitustaidoista huolimatta ja eiköhän se asian sisältö tule selville siitä huilimatta onko pilkut paikoillaan, se on pikkujuttu asian sisältöön nähden.

        Oikeuskansleri on lahjottu, voideltu. Ei hän mitään tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, että tuo lisäys ei pysy enää asiassa ("TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.").

        Jos et ymmärrä asian jatkuvuutta tai sisällön yhteyttä ei se ei ole minun vikani ja jos ei ole sisältöön kommentoitavaa on älä kommentoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä asian jatkuvuutta tai sisällön yhteyttä ei se ei ole minun vikani ja jos ei ole sisältöön kommentoitavaa on älä kommentoi.

        "Asian jatkuvuus" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että ei pysytä asiassa.

        Sinun kommentisi 70 merkin kommentin on yli 2500 merkkkiä pitkä, eikä se pysyy enää asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.

        Eivät sinänsä, mutta työnhakija-asiakasta painostetaan viittaamalla toimeentulotukeen:

        ”Sitte me joudutaan sulle sellanen asia että ku joudutaan tästä tekee tää selvitys nii tota haet Kelasta ni toimeen­tulo­tukee sitte.”

        (Äänitetty asiointikeskustelusta, jossa hankala asiakas ei halunnut lähteä ”typpiin”. Ilmeisesti virkailija tiesi, että asiakas joutui turvautumaan välillä toimeentulotukeen.)

        Lisäksi TE-toimiston virkamiesten antama lausunto vaikuttaa siihen, että toimeentulotukea voidaan alentaa enimmillään 40 %, jos asiakkaan katsotaan kieltäytyneen ”toimenpiteestä”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Virkamiehiltä edellytetään lähtökohtaisesti lainsäädännön kautta suurempaa tuntemusta laita ja toimitavoista joten kokemattomuuteen ei voi vedota. Työhön otettaessa on pätevyys vaatimukset. Toiminnassa virkamiehellä ei ole myöskään siirrettyä tuomiovaltaa ,vaan päätöksenteko pohjautu olemassa oleviin lakeihin ,asetuksiin ja säädöksiin.


        https://www.suomi.fi/kansalaiselle/oikeudet-ja-velvollisuudet/digituki-ja-hallintopalvelut/opas/nain-julkinen-hallinto-toimii/virkamiehen-oikeudet-ja-velvollisuudet

        Virkamiehellä on myös vastuu taloudellista vahingoista. Mm. Viimesijaisen toimeentulon viemisellä tai alentamalla sen alle toimeentulon saattaa olla kohtalokkaat taloudelliset seuraamukset yksilöille, joka johtaa johtaa esim. ulosottoon .

        https://www.valtiokonttori.fi/palvelut/korvaus-ja-vahinkopalvelut/valtion-vastuuseen-perustuva-vahingonkorvaus/

        Vaan, kun ei ole. 90-luvun alussa seurustelin ekonomitytön kanssa, joka valmistuttuaan pääsi työvoimatoimistoon töihin. Sitä voi kysyä, että mitä ihmeen tuntemusta tai tietoa on juuri valmistuneella työmarkkinoista? Ei mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tehdään suoraan Te toimiston virkailijan lausuntoon pohjautuen .Koska tuossa ei ole valitusoikeutta lausuttavalla henkilöllä ,eikä Kela myöskään pyydä lausuttavalta lausuntoa asiasta ,enne päätöksentekoa on lausunnon antajan lausunto sama kuin päätöksenteko asiasta ,jonka toteuttaa Kela. Toimitapa on oikeustoimikelvoton tuossa suhteessa eikä vastaa oikeusvaltion toimitapoja jossa ain pyydetään #tuomion "/lausuman alla olevalta kanta/näkökulma asiaan ennen päätöksentekoa ,jonka kautta tarjotaan oikeudellinen toimitapa puollustaa itseään ja päättäjälle riittävä pohja tasapuolisen päätöksen teon pohjaksi.-Koska tuota ei Kela tee on päätös suoranaisesti Te virkailijan lausuman pohjalta tehty päätös . Tuossa suhteessa voidaan myös katsotun siirretyn kohtuuttomasti, päätöksentekovaltaa virkamiehen mieli/päätösvallan alle.

        Apropos! Kyllä siihen löytyy ratkaisu, ettei noin pääse käymään. Tietoyhteiskunnassa osoite- sun muut tiedot ovat suhteellisen helposti saatavissa. Ja, kun tarvittava tieto käsillä niin mielivaltaan voi vastata väkivallalla ja ongelma ratkeaa kuin itsestään.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi kirjoitti:

        TE-toimiston virkamiehet eivät päätä toimeentulotuen myöntämisestä.

        Kela tekee tukien alentakis ja eväämispöätökset työllisyyspalveluiden lausuntojen perusteella.

        Työvoimavirkailija on se jolla on lähes kaikkivaltius työttömän sosiaaliturvaan ja siihen leikataanko sitä vai ei.

        Kelan viranomaisen tehtävä on tehdä "kohtuullisuus"- harkinta. Mitä se "kohtuullisuuskin" sitten tarkoittaa on ilmeisesti jokaisen yksittäisen virkailijan mielivallan varassa.

        Työtön tukiorja elää mielivaltaisten viranomaisten oikkujen armoilla koska lainsäädäntö ja järjestelmä sen mahdollistaa.


      • Anonyymi00198
        Anonyymi kirjoitti:

        Apropos! Kyllä siihen löytyy ratkaisu, ettei noin pääse käymään. Tietoyhteiskunnassa osoite- sun muut tiedot ovat suhteellisen helposti saatavissa. Ja, kun tarvittava tieto käsillä niin mielivaltaan voi vastata väkivallalla ja ongelma ratkeaa kuin itsestään.

        Työvoimaviranomaisen työläiset, eivät ole tehneet mitään pahaa. He tekevät työtään. Väkivallan vilauttaminen Suomessa, on ihan yhtä viisas ratkaisu asioihin, kuin kävellä liki alasti juhannusyönä metsässä, mikä kuhiseva itikoita ja muuta lentävää, matelevat, purevaa.
        Väkivallasta saa yleensä sä tuomion. Se ei edesauta mitenkään työllistymistä.
        Olen huolissani tästä väkivallan sanallisesta viljelystä suomessa. Siitä ei ole pitkä matka tekoihin.
        Ja, ei. En ole työtön. En työvoimaviranomaisen hommissa, ja en isotuloinen.
        Mutta huomaan kyllä asenteet, jotka muuttuneet, ja tässä aamukahvilla juhannusaattona, mietiskelen, että tässä maassa täytyisi puuttua tähän ikävään, jota on mm vihapuhetta, suorat uhkailut somessakin, ja silkka tyhmyys, joka näkyy teettävän.
        En ymmärrä. Oli aika, kun tällaista uhkailua pidettiin vakavana, siihen laittoi poliisikin resurssejaan.
        En pelkää. Täällä missä asun, on onneksi vielä melko rauhallista. Ei tänne ole jäädäkseen tullut ikävää sakkia, koska täällä ei ole ostereita, ei tiheää bussiliikennettä, ja täällä väki ei pidä tietyn soitin ihmisistä. Työttömyys hyväksytään täällä kyllä, mutta väkivaltaan taipuvuutta edes sanallisesti, täällä ei hyväksytä. Kun elää normaalia elämää, saa olla muuten oma itsensä.
        Että.. voisitteko mitenkään hillitä sitä näppäimistöä rämpyttävää näppiänne, te, joilla on jotain ns esivaltaa vastaan? Ja käyttää senkin energian ja ajan, oman hyvinvointinne korjaamiseen, ja töitten etsimiseen, tai ainakin tehdä jotain yhteistyötä, että ette tipu alennetulle tt- tuelle? Työelämän yksi perussääntö on, että pitää noudattaa saamiaan ohjeita. Työttömiin tätä soveltaa työvoi.aviranomainen, tätä työelämän sääntöä. Ellei se työttömälle sovi, tulee seurauksia. Jos minäkin jättäisin työni tekemättä, ei vuorokauttakaan kuluisi, kun eka varoitus pätkäisee. Kohta porkutkin. Siispä teen kuin kuuluukin, miellyttää homma itseäni tai ei. On kuuma tai kylmä, tai suututtaa tai tuntuu miltä tuntuu.
        Koska minä en voi muuttaa mitään muuksi, ne on ne ylemmät tahot jotka muuttaa mitä haluavat.
        Jos mielin mitään muuttamaan, asioita, minun on itse päästävä siihen joukkoon, jolla on valtaa.


    • Anonyymi

      Taso on laskenut. Ennen pääsi töihin karkuun, nyt ei onnistu sekään.

      • Anonyymi

        Nyt töihin ”LAITETAAN” kuin vankilaan.


    • Anonyymi

      Ennen oli ennen

    • Anonyymi

      Ei niistä työlistymiseen ole mitään apua

      • Anonyymi

        Ei ole enää työnvälitystoimisto, eikä työvoimatoimisto vaan työ ja elinkeino toimisto, niinpä tuon merkityskin on ajan saatossa muuttanut muotoaan ja tarkoitus sen myötä väljähtänyt. Nykyisellään voikin kysyä, mikä tuon instanssin nyky tarkoitus on? Toimia sosiaalisten menojen leikkaustyökaluna politiikoille, jotta tulonsiirtoja on jaettavissa muualle tärkeämpiin kohteisiin kuin kansan viimesijaiset toimeentulon turvaamiseen vai mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää työnvälitystoimisto, eikä työvoimatoimisto vaan työ ja elinkeino toimisto, niinpä tuon merkityskin on ajan saatossa muuttanut muotoaan ja tarkoitus sen myötä väljähtänyt. Nykyisellään voikin kysyä, mikä tuon instanssin nyky tarkoitus on? Toimia sosiaalisten menojen leikkaustyökaluna politiikoille, jotta tulonsiirtoja on jaettavissa muualle tärkeämpiin kohteisiin kuin kansan viimesijaiset toimeentulon turvaamiseen vai mikä?

        Tavoite on saada Suomi näyttämään hyvältä EU:n silmissä, kun sieltä tulee moitetta Suomen työllisyyspolitiikasta. Paitsi sitten vähimmäistulojen suhteen, minkä alle peruspäiväraha ja tmt jää, ei kyllä välitetä EU:n moitteista.

        Kansalliset uudistusohjelmat – EU-maiden raportit työllisyyspolitiikan linjauksista. Komissio analysoi niiden pohjalta, miten politiikka vastaa Eurooppa 2020 -strategian tavoitteita.

        Maakohtaiset raportit – komissio julkaisee maakohtaiset raportit, joissa arvioidaan kansallisia uudistusohjelmia ja EU-maiden talouspolitiikkaa. Arvioinnin perusteella kullekin EU-maalle annetaan maakohtainen suositus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoite on saada Suomi näyttämään hyvältä EU:n silmissä, kun sieltä tulee moitetta Suomen työllisyyspolitiikasta. Paitsi sitten vähimmäistulojen suhteen, minkä alle peruspäiväraha ja tmt jää, ei kyllä välitetä EU:n moitteista.

        Kansalliset uudistusohjelmat – EU-maiden raportit työllisyyspolitiikan linjauksista. Komissio analysoi niiden pohjalta, miten politiikka vastaa Eurooppa 2020 -strategian tavoitteita.

        Maakohtaiset raportit – komissio julkaisee maakohtaiset raportit, joissa arvioidaan kansallisia uudistusohjelmia ja EU-maiden talouspolitiikkaa. Arvioinnin perusteella kullekin EU-maalle annetaan maakohtainen suositus.

        Vuoden 2020 maaraportista lainattua. Löytyy valtioneuvoston sivuilta.

        the country faces significant
        challenges, in particular a productivity decline
        after its electronic sector contracted and an ageing
        population combined with an employment rate
        lower than its Nordic neighbours.

        Merkittäviä haasteita: Suomen työttömyysaste on muita Pohjoismaita huonompi.

        Niinpä Suomen pitää kumarella EU:hun päin. Sittenpä kehitettiin uusi "pohjoiskorealainen" (kuten joku nokkelasti keksi tätä uutta p-maista mallia nimittää) työvoimapalvelumalli, ja uudet lait, joiden takia työnhakijoita nyt kuritetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2020 maaraportista lainattua. Löytyy valtioneuvoston sivuilta.

        the country faces significant
        challenges, in particular a productivity decline
        after its electronic sector contracted and an ageing
        population combined with an employment rate
        lower than its Nordic neighbours.

        Merkittäviä haasteita: Suomen työttömyysaste on muita Pohjoismaita huonompi.

        Niinpä Suomen pitää kumarella EU:hun päin. Sittenpä kehitettiin uusi "pohjoiskorealainen" (kuten joku nokkelasti keksi tätä uutta p-maista mallia nimittää) työvoimapalvelumalli, ja uudet lait, joiden takia työnhakijoita nyt kuritetaan.

        Jatkoa. 75% työllisyysaste on suoraan EU-tasolta tullut tavoite. Julkiset menot huolettaa EU:ta.

        Raising employment to the declared target of
        75% could help Finland deal with the
        demographic challenge and improve the
        sustainability of public finances.

        In particular, several characteristics of the
        labour market and of the social benefit system tend
        to affect the job opportunities of people who
        belong to some specific groups, while rising
        vacancy rates and labour shortages suggest a need
        to invest in skills.

        Huomatkaa, sana _työmahdollisuus_ tulee myös suoraan EU:n maaraportista. Moitetta on saanut koko sosiaaliturvajärjestelmä, meillä kun on tämä kuuluisa "työvoimapula". Senkin siis EU määritteli Suomelle jo v2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoite on saada Suomi näyttämään hyvältä EU:n silmissä, kun sieltä tulee moitetta Suomen työllisyyspolitiikasta. Paitsi sitten vähimmäistulojen suhteen, minkä alle peruspäiväraha ja tmt jää, ei kyllä välitetä EU:n moitteista.

        Kansalliset uudistusohjelmat – EU-maiden raportit työllisyyspolitiikan linjauksista. Komissio analysoi niiden pohjalta, miten politiikka vastaa Eurooppa 2020 -strategian tavoitteita.

        Maakohtaiset raportit – komissio julkaisee maakohtaiset raportit, joissa arvioidaan kansallisia uudistusohjelmia ja EU-maiden talouspolitiikkaa. Arvioinnin perusteella kullekin EU-maalle annetaan maakohtainen suositus.

        Siinä tapauksessa Suomessa vallitseva todellinen tilanne on vietävä julki tuonne suuntaa ja tuotava peittely esille. Tämä peli ei vetele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää työnvälitystoimisto, eikä työvoimatoimisto vaan työ ja elinkeino toimisto, niinpä tuon merkityskin on ajan saatossa muuttanut muotoaan ja tarkoitus sen myötä väljähtänyt. Nykyisellään voikin kysyä, mikä tuon instanssin nyky tarkoitus on? Toimia sosiaalisten menojen leikkaustyökaluna politiikoille, jotta tulonsiirtoja on jaettavissa muualle tärkeämpiin kohteisiin kuin kansan viimesijaiset toimeentulon turvaamiseen vai mikä?

        "Nykyisellään voikin kysyä, mikä tuon instanssin nyky tarkoitus on?"

        Esim. valvoa että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä ja antaa sen perusteella asiasta lausunto työttämyyskorvausten maksajille.

        Toimenkuvaan kuuluu myös mm. vuorotteluvapaajärjestelmän hallinnointi sekä starttirahojen kanavointi aloittaville yrittäjille.


    • Anonyymi

      Takana on kai myös tarve luokitella työnhakijoita sen mukaan, onko heillä mahdollisuutta työllistyä avoimille työmarkkinoille. Jos ei ole, niin siirtää johonkin palveluun, jonka perusteella heitä ei luokitella työttömiksi. Tai savustaa jollain kiusantekomalleilla pois te-palveluista ja saada lopettamaan työhaku.

      • Anonyymi

        Työttömiä ne on sillonkin vaikka olis kuntouttavissa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Jos ei ole, niin siirtää johonkin palveluun, jonka perusteella heitä ei luokitella työttömiksi."

        Tuota varten on perustettu Työkanava:

        "Työkanava Oy on valtion erityistehtäväyhtiö, joka työllistää kaikkein vaikeimmin työllistyviä työttömiä ja työhaluisia osatyökykyisiä. Yhtiön tavoite on kohentaa heidän osaamistaan ja työmarkkinavalmiuttaan niin, että mahdollisimman moni siirtyisi Työkanavasta eteenpäin työsuhteeseen avoimille työmarkkinoille."

        https://tem.fi/kysymyksia-ja-vastauksia-tyokanavasta


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekan artikkelin aikaan oli voimassa Aktiivimalli, joka myöhemmin kumottiin.

        Jaa niin kumottiin, mutta kumottiinko lopulta:


        https://www.ku.fi/artikkeli/4167922-mustajarvi-hauskat-hautajaiset-kelvottomien-lakien-hautausmaalle-paatyvalle-aktiivimallille-kokoomuksen-tayskaannos-hammastytti-eduskunnassa?fb_comment_id=2527800960668617_2529747177140662

        https://www.facebook.com/vasemmisto/photos/a.181580150171/10156867653165172/?type=3

        https://stm.fi/-/aktiivimalli-on-kumottu-vuoden-2020-alusta-alkaen

        Miten sitten todellisuudessa?

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dc17d74e-d4a0-427d-ab94-18c60fd663a1

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008778371.html

        Näyttää nuo poliittiset lupaukset olla yhtä löyhiä kuin päätöksenteon perusteet tänä päivänä. Päättämään pitää päästä, keinolla millä hyvänsä ja kuinka heikoilla tiedoilla tahansa. Toimissa pätee lähinnä tarkoitus pyhittää keinot säännöt päättäjän pallille pääsemiseksi,ratkaisulähtöisyydestä ja lopputuloksesta eikä muilla ole niin väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa niin kumottiin, mutta kumottiinko lopulta:


        https://www.ku.fi/artikkeli/4167922-mustajarvi-hauskat-hautajaiset-kelvottomien-lakien-hautausmaalle-paatyvalle-aktiivimallille-kokoomuksen-tayskaannos-hammastytti-eduskunnassa?fb_comment_id=2527800960668617_2529747177140662

        https://www.facebook.com/vasemmisto/photos/a.181580150171/10156867653165172/?type=3

        https://stm.fi/-/aktiivimalli-on-kumottu-vuoden-2020-alusta-alkaen

        Miten sitten todellisuudessa?

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dc17d74e-d4a0-427d-ab94-18c60fd663a1

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008778371.html

        Näyttää nuo poliittiset lupaukset olla yhtä löyhiä kuin päätöksenteon perusteet tänä päivänä. Päättämään pitää päästä, keinolla millä hyvänsä ja kuinka heikoilla tiedoilla tahansa. Toimissa pätee lähinnä tarkoitus pyhittää keinot säännöt päättäjän pallille pääsemiseksi,ratkaisulähtöisyydestä ja lopputuloksesta eikä muilla ole niin väliä.

        Ja ettei tarvitse kysyä miten politiikot tähän liittyvät täsmennetään ,että he ovat virkamies toimien linjausten takana päätöksen teossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ettei tarvitse kysyä miten politiikot tähän liittyvät täsmennetään ,että he ovat virkamies toimien linjausten takana päätöksen teossa.

        Kyllä poliitikot liittyvät virkamiesten toimintaan erittäin suorasti, koska ministeriöiden ja virkamiesten johdossa on lähestulkoon aina poliitikko.

        Kun poliitikosta tulee ministeri, sillon hänestä tulee virkamiesvastuulla toimiva henkilö, eli poliitikko ei voi ministerinä enää valehdella samalla tavalla kuin tavallisena kansanedustajana toimiessaan.

        Poliitikolla on vapaus valita sanojaan melko vapaasti, ilman kummempaa vastuuta sanomisistaan, mutta ministerinä pitää olla jo tarkempi sanavalinnoissakin koska jos mokailee ministerinä toimensa ja sanomisensa, siitä tulee helposti rikosasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ei ole, niin siirtää johonkin palveluun, jonka perusteella heitä ei luokitella työttömiksi."

        Tuota varten on perustettu Työkanava:

        "Työkanava Oy on valtion erityistehtäväyhtiö, joka työllistää kaikkein vaikeimmin työllistyviä työttömiä ja työhaluisia osatyökykyisiä. Yhtiön tavoite on kohentaa heidän osaamistaan ja työmarkkinavalmiuttaan niin, että mahdollisimman moni siirtyisi Työkanavasta eteenpäin työsuhteeseen avoimille työmarkkinoille."

        https://tem.fi/kysymyksia-ja-vastauksia-tyokanavasta

        Tuo kattaa nyt sitten kaikki ikääntyneet pitkäaikaistyöttömät, joita ei enää päästetä eläkeputkeen, kun on niin huutava työvoimapula?

        Vaikeimmin työllistyvät 55-63 vuotiaat, toden totta. Firmoilla on täysi oikeus valita työntekijänsä, eikä ole ihme, ettei ikääntynyt kiinnosta.

        Melkoista jargonia, että, ikääntynyt siirtyisi Työkanavasta avoimille markkinoille.
        Osaamista ja koulutusta on monellakin. Työuraa takana joku 45 vuotta.

        Herätkää pahvit.


      • Anonyymi00149

        Demokraattisessa valtiossa ihmisiä ei siirrellä yhtään mihinkään. Ihminen ei ole tahdoton esine jota julkisen vallan käyttäjillä on oikeus siirrellä ja ohjailla paikasta paikkaan aina julkisen vallan omien tarpeiden mukaan. Demokratiassa julkinen valta ei ole auktoriteetti. Kädestä pitäen pitää jumalauta ihmisiä opettaa demokratian perusperiaatteista.

        "Takana on kai myös tarve luokitella työnhakijoita sen mukaan, onko heillä mahdollisuutta työllistyä avoimille työmarkkinoille."

        Milloin sinulle alkaa valjeta että siitä jos joku ei työllisty avoimille työmarkkinoille ei seuraa johtopäätöstä että työttömässä itsessään on jotakin vikaa. Vika on työmarkkinoissa ja työnantajissa. Työvoimavirkailijalla ei ole MITÄÄN VALTUUKSIA saati asiantuntijuutta luokitella työttömiä asiakkaita niillä tyhmillä kieroilla pulunsilmillään yhtään miksikään.

        Työttömyystoimiston virkailija ei ole persoonallisuusanalyytikko, ei lääkäri, eikä rikostutkintaa tekevä poliisi. Työttömyystoimiston virkailija on tyhjää toimittava haittaeläin joka olisi itsekin työtön ellei olisi hakeutunut työttömyystoimistoon verorahoilla loisimaan.


    • Anonyymi

      TE-toimiston virkanilkkejä voi älykkyydessä verrata lähinnä vasemman jalan saappaisin, anteeksi kaikki vasemman jalan saappaat jotka lukevat tämän.

    • Anonyymi

      Eräälle karenssin aiheetta antaneelle toivon kaikkea pahaa samalla mitalla.
      Siitä tyypistä onneksi pääsin vaikka vaikeaksi se oli tehty. Hyi minkälaisia kuvotuksia onkin olemassa!

      • Anonyymi

        Aikoinaan oli meidän paikkakunnalla ilkeä TE-akka joka jakoi karensseja mielivaltaisesti. Sitten korkeammat voimat puuttuivat peliin ja yhtenä yönä akalta katkesi päästä verisuoni ja se ei enää aamulla ollut hengissä. Kyllä oli seuraavana viikonloppuna hirmuiset bileet lähikapakassa. Pahalla on tapana saada palkkansa.


    • Anonyymi

      Hassua kuinka vankila onkin sairaala yks kaks.

    • Anonyymi00083

      Osa heistä ihan ammattitaidottomia. Jos kysyy työmarkkinatuesta jotain, laittaa työmarkkinatorin linkkejä, joista vastaus ei selviä tai käskee soittaa työttömyysturvaneuvontaan. Mitä virkaa tällaisella "asiantuntijalla" on? Ei auta muu kun yrittää vaihtaa toinen virkailija.

      • Anonyymi00084

        Työllisyyspalveluissa on aivan käsittämättömän törkeitä tyyppejä töissä. Erityisesti miespuoliset virkailijat ovat yleensä aina kusipäitä. Naisetkin ovat usein asennevikaisia, mutta asiallisesti käyttäytyvää miespuolista työllisyys palvelu virkailija en ole vielä koskaan tavannut. Asennevamma näkyy koko olemuksesta jos käyt tapaamisessa. Jos tivaussessiot hoidetaan puhelimitse kusipäisyys kuuluu puhuttelutavasta. Toiset ovat spedejä jotka pitävät työttömiä pilkkanaan ja odottavat että työttömän asiakkaan pitäisi nauraa mukana kun häntä pidetään pilkkana. Toiset ovat avoimen vihamielisiä, ottavat silmätikkuasiakkaita, ja vittuilevat avoimesti. Kaikki heistä pyrkivät kaikin mahdollisin keinoin aiheuttamaan työttömille ongelmia.

        Työllisyyspalveluiden virkakööri ei todellakaan ole kartalla virkavastuistaan. Saati osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja.

        Eikä tämä ole edes liioittelua, vaan tosiasia.


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Työllisyyspalveluissa on aivan käsittämättömän törkeitä tyyppejä töissä. Erityisesti miespuoliset virkailijat ovat yleensä aina kusipäitä. Naisetkin ovat usein asennevikaisia, mutta asiallisesti käyttäytyvää miespuolista työllisyys palvelu virkailija en ole vielä koskaan tavannut. Asennevamma näkyy koko olemuksesta jos käyt tapaamisessa. Jos tivaussessiot hoidetaan puhelimitse kusipäisyys kuuluu puhuttelutavasta. Toiset ovat spedejä jotka pitävät työttömiä pilkkanaan ja odottavat että työttömän asiakkaan pitäisi nauraa mukana kun häntä pidetään pilkkana. Toiset ovat avoimen vihamielisiä, ottavat silmätikkuasiakkaita, ja vittuilevat avoimesti. Kaikki heistä pyrkivät kaikin mahdollisin keinoin aiheuttamaan työttömille ongelmia.

        Työllisyyspalveluiden virkakööri ei todellakaan ole kartalla virkavastuistaan. Saati osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja.

        Eikä tämä ole edes liioittelua, vaan tosiasia.

        Jokuhan voisi ihan julkisen edun nimissä nauhoittaa näitä keskusteluja - monella älypuhelimella onnistuu tavalla tai toisella - ja julkaista niitä tai parhaita paloja niistä yhteiskunnallisen edun nimissä, työttömän todellisuudesta nimittäin tarvittaisiin enemmän keskustelua julkisuuteen.

        Esim Androidille kun asentaa shizuku ohjelman puhelujen nauhoittamisen pitäisi onnistua.

        https://play.google.com/store/apps/details?id=moe.shizuku.privileged.api&hl=en_US


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Jokuhan voisi ihan julkisen edun nimissä nauhoittaa näitä keskusteluja - monella älypuhelimella onnistuu tavalla tai toisella - ja julkaista niitä tai parhaita paloja niistä yhteiskunnallisen edun nimissä, työttömän todellisuudesta nimittäin tarvittaisiin enemmän keskustelua julkisuuteen.

        Esim Androidille kun asentaa shizuku ohjelman puhelujen nauhoittamisen pitäisi onnistua.

        https://play.google.com/store/apps/details?id=moe.shizuku.privileged.api&hl=en_US

        Kyllä niitä on äänitetty ja julkistettu ja täälläkin vatvottu. Pari esimerkkiä:

        http://tinyurl.com/yc7azzru
        http://tinyurl.com/yjmu635e
        http://tinyurl.com/2sy58c93


    • Anonyymi00085

      Kun minä olin työttömänä työnhakijana, niin koin aivan sadistista vallankäyttöä virkailijoiden taholta. Se oli julmaa kiduttamista ja jatkui vuosikausia. En ihmettele yhtään, jos mielenterveysongelmat lisääntyvät työttömillä. Kohtelu ei ole joka paikassa ihmisarvoista, vaan sairasta nöyryyttämistä.

      • Anonyymi00091

        Koin myös ei niin kauan sitten. Oikeuteni tuöttömyysetuuteen poistettiin, sitten sain virkailijan joka on hänen vastakohta. Kaikki on mennyt hyvin sen jälkeen.


    • Anonyymi00086

      Kyllä ne oppii kun kysyy suoraan niiltä,että mihin voin tehdä valituksen sinusta.Muutama vaikea henkilö on ollut kun olen tuolla asioinut,mutta muuttuivat heti asiallisiksi kun kysyin tuon kysymyksen

      • Anonyymi00096

        Hyvä veto!👍


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Hyvä veto!👍

        Ei tuollainen kusipäistä viranomaista pelota koska siellä tiedetään että työtön on sosiaaliselta statukseltaan samaa luokkaa rikollisten ja mielisairaiden kanssa. Kukaan ei suhtaudu rikolliseen tai mielisairaaseen - saati pitkäaikaistyöttömään - vakavasti kun vastassa on "kunnolliseksi" laskettava työssä käyvä henkilö kuten työvoimavirkailija. Se on käytännössä mielisairaalan sana nuhteettomaksi työlliseksi laskettava henkilön sanaa vastaan.

        Työttömällä on vain hyvin vähän keinoja saada todisteita hävyttömyyksistä joita viranomaisten taholta joutuu säännöllisesti kokemaan. Kaiken voi laittaa aina työttömän oman subjektiivisen kokemuksen piikkiin. Yleinen asenne on että varsinkaan pitkäaikaistyöttömän arvostelukykyyn voi luottaa yhtä vähän kuin psykootikon arviointikykyyn. Huono kohtelu on vain hänen henkilökohtainen kokemuksensa koska hänellä on jotain henkilökohtaisia elämänhallintaongelmia huono itsetuntokin painaa. Hän vain KOKEE viranomaisten vainoavan häntä ja tämäkin on todistettu hän tarvitsee taas jotain kuntoutusta ja kuuppalääkäriä.

        Ja taas on todistettu että työttömyys johtuu työttömän henkilökohtaisista ongelmista eikä työnantajilla, työmarkkinatilanteella tai työllisyyspalvelujärjestelmällä itsellään ole mitään tekemistä työttömyysongelman kanssa.


      • Anonyymi00147
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Ei tuollainen kusipäistä viranomaista pelota koska siellä tiedetään että työtön on sosiaaliselta statukseltaan samaa luokkaa rikollisten ja mielisairaiden kanssa. Kukaan ei suhtaudu rikolliseen tai mielisairaaseen - saati pitkäaikaistyöttömään - vakavasti kun vastassa on "kunnolliseksi" laskettava työssä käyvä henkilö kuten työvoimavirkailija. Se on käytännössä mielisairaalan sana nuhteettomaksi työlliseksi laskettava henkilön sanaa vastaan.

        Työttömällä on vain hyvin vähän keinoja saada todisteita hävyttömyyksistä joita viranomaisten taholta joutuu säännöllisesti kokemaan. Kaiken voi laittaa aina työttömän oman subjektiivisen kokemuksen piikkiin. Yleinen asenne on että varsinkaan pitkäaikaistyöttömän arvostelukykyyn voi luottaa yhtä vähän kuin psykootikon arviointikykyyn. Huono kohtelu on vain hänen henkilökohtainen kokemuksensa koska hänellä on jotain henkilökohtaisia elämänhallintaongelmia huono itsetuntokin painaa. Hän vain KOKEE viranomaisten vainoavan häntä ja tämäkin on todistettu hän tarvitsee taas jotain kuntoutusta ja kuuppalääkäriä.

        Ja taas on todistettu että työttömyys johtuu työttömän henkilökohtaisista ongelmista eikä työnantajilla, työmarkkinatilanteella tai työllisyyspalvelujärjestelmällä itsellään ole mitään tekemistä työttömyysongelman kanssa.

        Joskus kun asuin Pirkanmaalla järkytyin kun tajusin että viranomaisten lisäksi jopa soster- alan ammattilaisilla on niin rutiininomainen tapa käyttää gestapomaisia painostus- ja suoranaisia kidutuskeinoja päästäkseen toivomaansa päämäärään että niistä puhutaankin aivan avoimesti.

        Baarireissulla nuorempana pöydässä istui alkoholistinainen joka oli raskauden aikaisella alkoholinkäytöllään aiheuttanut pojalleen puheen kehityksen häiriön. Afasian takia puhekyvytön poika oli tulossa murrosikään ja osoitti jonkinmoista ongelmakäytöstä. Äiti oli menossa juhlimaan juhannusta eikä halunnut olla pojan kanssa juhannuksena tekemisissä. Hän kertoi aivan avoimesti soittaneensa poliisille ja kertoneensa että joutuu pelkäämään poikaansa. Paikalle oli soitettu poliisin lisäksi ambulanssi ja he olivat etukäteen sopineet että he ärsyttävät poikaa niin kauan että saavat hänestä aggression irti jotta he voivat käyttää tämän aggressiota tekosyynä viedä poika pakkohoitoon. Poliisi ja jopa ambulanssin ensihoitajat juonivat puhekyvyttömälle pojalle ylivoimalla VÄIJYTYKSEN ja poika vietiin pakkohoitoon myrkytettäväksi. Pakkohoitoon kun voi lain mukaan viedä vasta kun on todistettavasti vaarallisesta henkilöstä kyse.

        Että äiti pääsee juhlimaan juhannusta.

        Suomessa julkisen vallan edustajat käyttävät rutiininomaisesti kommunistisista valtioista tuttuja psykologisia painostuskeinoja ja suoranaista puolustuskyvyttömien kidutukseen verrattavaa kiusaamista saadakseen ihmiset käyttäytymään toivomallaan tavalla.

        Työllisyyspalveluissa toimivalla viranomaisköörillä on samanlaisia psykologisia painostus- ja pakotuskeinoja käytössä. Monet työttömän palvelijat ärsyttävät tahallaan asiakkaitaan saadakseen heistä aggression esiin tai muuten vain pään hajoamaan. Sitten kun joku asiakas ei jaksa enää olla kiltisti voi virkailija diagnosoida hänet ongelmaiseksi ja ohjata palkattoman työhön "kuntoutukseen". Niin ropisee taas vähän suoriutumislisiä virkailijan omaan taskuun.

        Tämä on niinku se suomalaisen yhteiskunnan käsitys "demokraattisesta" julkisen vallan käytöstä ja roolista kansalaisten elämässä. 🤡


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Ei tuollainen kusipäistä viranomaista pelota koska siellä tiedetään että työtön on sosiaaliselta statukseltaan samaa luokkaa rikollisten ja mielisairaiden kanssa. Kukaan ei suhtaudu rikolliseen tai mielisairaaseen - saati pitkäaikaistyöttömään - vakavasti kun vastassa on "kunnolliseksi" laskettava työssä käyvä henkilö kuten työvoimavirkailija. Se on käytännössä mielisairaalan sana nuhteettomaksi työlliseksi laskettava henkilön sanaa vastaan.

        Työttömällä on vain hyvin vähän keinoja saada todisteita hävyttömyyksistä joita viranomaisten taholta joutuu säännöllisesti kokemaan. Kaiken voi laittaa aina työttömän oman subjektiivisen kokemuksen piikkiin. Yleinen asenne on että varsinkaan pitkäaikaistyöttömän arvostelukykyyn voi luottaa yhtä vähän kuin psykootikon arviointikykyyn. Huono kohtelu on vain hänen henkilökohtainen kokemuksensa koska hänellä on jotain henkilökohtaisia elämänhallintaongelmia huono itsetuntokin painaa. Hän vain KOKEE viranomaisten vainoavan häntä ja tämäkin on todistettu hän tarvitsee taas jotain kuntoutusta ja kuuppalääkäriä.

        Ja taas on todistettu että työttömyys johtuu työttömän henkilökohtaisista ongelmista eikä työnantajilla, työmarkkinatilanteella tai työllisyyspalvelujärjestelmällä itsellään ole mitään tekemistä työttömyysongelman kanssa.

        Työttömien tukiriippuvaisten kohtelu on klassista yhteisöpatologiaa. Työtön on helppo syntipukki jotta muun yhteiskunnan ei tarvitse katsoa peiliin. Kun on päätetty että kaikki viat ja ongelmat palaavat aina sosiaaliturvan varassa kituvaan työttömään voi muu yhteiskunta kokea olevansa terve ja normaali.

        Kun syyllinen on löydetty, ja yhteistuumin päätetty että kaikki viat ja ongelmat palaavat aina työttömään, rikokset keksitään. Järjestelmä luodaan tarkoituksella täyteen miinoja joihin työtön yritetään kampittaa jotta hänet saadaan kiinni jostain keinotekoisesta "rikkeestä" ja häntä päästään rankaisemaan.

        Työtön ei ole vain toisten elinkeinona hyväksikäytettävä hyödyke. Ö- luokan ihmisiksi yhteiskunnan virallisiksi syyllisiksi leimatuille on itsetunto- ongelmaisessa kulttuurissa kollektiivinen psykologinen tilaus. Normiyhteiskunta on se joka tarvitsee työttömyyttä ja työttömiä ihmisiä.


    • Anonyymi00087

      Suurta teatteria, kissa ja hiiri leikkiä..

    • Anonyymi00088

      Peloittelivat tuttani et mitään ei saa tehdä niinku muutta kuin hakea työtä

    • Anonyymi00089

      Ei heillä ainakaan ole kykyä ymmärtää työllisyystoimien ja lakien tarkoitusta. Eihän kyse ole enää työllistämisestä, työnvälityksestä eikä asiakkaan auttamisesta, jos asiakas voi yhä huonommin yhteydenoton jälkeen. Lukevat lakia kuin uskovainen Raamattua, mitään ymmärtämättä.

      Eikä se virkailijan vika olekaan vaan ministeriöiden.

      Näitä käyntejä pyritään arvioimaan kyselytutkimuksilla, jotka lähetetään käyntien jälkeen kuin ne pysyisivät nimettminä. Tosiasiassa niillä vain vahvistetaan nykyistä käytäntöä väittämällä ne toimiviksi. Mikäänhän ei ole muuttunut, työnhakja allekirjoittelee työllistymättä "suunnitelmiaan itsestä" jo yli kymmenettä vuotta.

      • Anonyymi00100

        Juuri näin itsekin voin aina pahoin heidän kommunikaation jälkeen. Yleensa 2-3 päivää. En oikeasti usko, että kansa ollut tyytyväisiä heidän toimintaan mitä ovat kyselyiden tuloksissa väittäneet


    • Anonyymi00090

      Uhkailua, kiristystä, huutoa ja oletuksia. Erityisesti jos kyseenalaistaa eri nimillä tapahtuvan "työn" ilman palkkaa

    • Lutusii.😇❤️👍

      • Anonyymi00092

        Hienoja ihmisiä verrattuna syrjäkylissä kiljua kiskoviin äkkivääriin kekkeruuseihin. No ainankin jotkut ovat🤔


    • Anonyymi00093

      Voit valittaa täällä ja niinhän sinä olet vuosikaudet tehnytkin

    • Anonyymi00094

      Knalli ja sateenvarjo porukkaa.

    • Anonyymi00095

      Multa kysyttiin

      -Teetkö vapaaehtoistyötä?
      -Mitä harrastat?
      -Oletko yrittäjä?
      -Onko perheessä yrittäjiä?
      -Etsitkö asiakkaita jne?

      Mitähän nuokin kysymykset edistää ? Ketä auttaa työllistymään...

      Sit oli semmonen älä tee tota tai tota ilmapiiri...
      Se alkoi ahdistaa kun mitään ei saa tehdä.

      • Anonyymi00101

        Hakivat karenssin aihetta näillä kysymyksillä että voisivat lakkauttaa työmarkkinatuen


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Hakivat karenssin aihetta näillä kysymyksillä että voisivat lakkauttaa työmarkkinatuen

        Nykyään laskevat musiikkia harrastavankin yrittäjäksi eli rikolliseksi.Haluavat kärpäseksi kattoon vakoilemaan mitä teet vapaa-ajallasi, vaikka itse kaivelevat vaan persettä


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Nykyään laskevat musiikkia harrastavankin yrittäjäksi eli rikolliseksi.Haluavat kärpäseksi kattoon vakoilemaan mitä teet vapaa-ajallasi, vaikka itse kaivelevat vaan persettä

        Lihovat veronmaksajien rahoilla


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Lihovat veronmaksajien rahoilla

        Perseenkaivelu suojatyöpaikoissa tulisi kriminalisoida


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Perseenkaivelu suojatyöpaikoissa tulisi kriminalisoida

        Lihominen omimla varoilla tulisi kriminaliqoida, koska nämä ihmiset ovat tulevaisuudessa pummimassa terveydenhuoltoa tauteinee.Tätä seurataan jo sokeriveron avulla :))))


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Nykyään laskevat musiikkia harrastavankin yrittäjäksi eli rikolliseksi.Haluavat kärpäseksi kattoon vakoilemaan mitä teet vapaa-ajallasi, vaikka itse kaivelevat vaan persettä

        Eivät pysty ymmärtämään että työttömällä ihmisellä on aivan samat oikeudet kuin kaikilla ihmisillä, yksityisyyden suoja, kotirauha ja kunnia.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Lihominen omimla varoilla tulisi kriminaliqoida, koska nämä ihmiset ovat tulevaisuudessa pummimassa terveydenhuoltoa tauteinee.Tätä seurataan jo sokeriveron avulla :))))

        Saarikko on paisunut massiivisiin mittasuhteisiin vuosikymmeniä veronmaksajien rahoilla


      • Anonyymi00141

        Turhien kysymysten tarkoitus on vain tappaa työaikaa että voivat nostaa muhkeaa palkkaa taskuun. Koko homma on pelkkää työnteon näyttelemistä


    • Anonyymi00097

      Muistsn yhden kerran kun meni yhteen työvoimatoimistoon yhden miesvirkailijan juttusille, heti huoneesta sisääntultuani hän aloitti kurkku suirana huudon minulle "Mitä oikein olet tehnyt kun en ole mennyt töihin? Miksi et ole töissä hän huusi täysillä niin että pää oli punainen ja keltainen hiki valui valkoisen paidan kainaloista. Olin kyllä aika pöyristynyt kun ei se työttömyys minusta johtunut vaan terveyssyistä mitä silloin oli ..

      • Anonyymi00103

        Miksi annata ihmisen huutaa itsellesi? Olisit huutanut takaisin ja puinut nyrkkiä


      • Anonyymi00110

        " heti huoneesta sisääntultuani" - eli mitenkä? Onko sinulla työvoimatoimistossa oma huone, josta käyt toisessa huoneessa virkailijan luona?


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Miksi annata ihmisen huutaa itsellesi? Olisit huutanut takaisin ja puinut nyrkkiä

        Mene ensi kerralla viereen rauhallisesti seisomaan ja sitten yhtäkkiä huuda hänen korvaan


    • Anonyymi00098

      Väittävät olevansa korkeakoulutettuja,mutta näin ei aina ole.Uskoisin seassa olevan sosionomeja ja heidän älykkyysosamääränsä on siinä 90 pisteen paikkeilla amerikkalaisten tilastojen mukaan, joten voi selittää kommunikaatio-ongelmia asiakkaansa kanssa. He ovat oppiva organisaatio oman narratiivinsa mukaan, jot3n kannattaa laittaa suoria pyyntöjä minkälaisia virkailijoita haluat sinne töihin.Fyysikkoja tai matemaatikkoja voisivat palkata, koska heidän keskivertoälykkyys on 133 pisteen luokkaa.Taattuja neroja. Osa näistä virkailijoista on hyvin naiveja.Heillä ei ole mitään käsitystä asiakkaidensa tilanteista,mahdollisuuksista tai varallisuudesta.He eivät ymmärrä perusasioita omasta valtiosta muten hommat toimii.Palveluissa tulee paljon viiveitä ja se on pois ihmisen elämansuunnitelmista rsim. Hedelmällisyydestä,perhettä suunnittelevilta ja ihan momentumista.Joskus voi olla varaa täydentäväan kurssiin, joskus ei.Välillä valehtelevat.Johdossa ovat yodella defensiivisiä,eivätkä myönnä virheitään.Eivät osaa luetella ihmisen kansalaisoikeuksia ja neuvoa esim. Tekemäan heistä kanteluita. He vähättelevät asiakkaitaan ja kohtelevat heitä kuin lapsia. Heitä kuvaa parhaiten termit: kamppaaja,dumaaja,vähättelijä,valvoja. Ajattelevat boksin sisältä kun tarvittaisiin boksin ulkopuolelta ajattelevia teoreettisia fyysikkoja 😌 kannattaa heistä laittaa paljon palautteita,kanteluita ja rikosilmoituksia jos loukkaavat kunniaa. Ainoabosaava heistä on ulkomaan asioissa neuvova. Kannattaa heitä kohdella kuten he kohtelevat sinua: 1. Kuin olisivat rikollisia 2. Lapsia ja mitättömiä ja vähäpätöisiä vailla kansalaisoikeuksia ja kannattaa dumata paljon ja vähätellä heitä.

      • Anonyymi00107

        Mutta tyhmimmätkin virkailijat ovat kuitenkin älykkäämpiä kuin älykkäimmät asiakkaansa.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Mutta tyhmimmätkin virkailijat ovat kuitenkin älykkäämpiä kuin älykkäimmät asiakkaansa.

        Eivät todellakaan ole.Onko vaikea uskoa todellisuutta että Suomessa tyhmät saavat töitä? Suojatyöpaikkoja on aivan liikaa.Onneksi tekiäly korjaa näistä suojattöpaikoista suuren määrän tulevaisuudessa


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        Eivät todellakaan ole.Onko vaikea uskoa todellisuutta että Suomessa tyhmät saavat töitä? Suojatyöpaikkoja on aivan liikaa.Onneksi tekiäly korjaa näistä suojattöpaikoista suuren määrän tulevaisuudessa

        Eli missäs sinä olet töissä?


      • Anonyymi00129

        Saanut Te-toimiston virkailijan jo kaksi kertaa kiinni valehtelusta.Johtaja uhriutuu kun laittaa tarpeeksi palautteita :D:D jännä juttu uhriutua sellaisen puolelta, jolla on takanaan armeija eli kaupungin ja valtion koneisto virkailijana.Käypä tosi paljon sääliksi.Yksi ihminen vastaan valtion ja kaupungin koneisto.Yhyy käypä sääliksi


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        Eivät todellakaan ole.Onko vaikea uskoa todellisuutta että Suomessa tyhmät saavat töitä? Suojatyöpaikkoja on aivan liikaa.Onneksi tekiäly korjaa näistä suojattöpaikoista suuren määrän tulevaisuudessa

        Älyllisesti kehitysvammaiset pääsevät myös oikeisiin töihin ihan oikealla palkalla. Sirpa Laamaset, Katariina Pantilat, Petri Piriset, Teemu Pellit ovat kaikki päässeet töihin jonkin käsittämättömän rekryprosessin läpi. Työhaastatteluita tekevät rekrytoijat valitsevat muitta mutkitta oikeisiin vastuullisiin töihin jopa rikoshistorian omaavia silminnähden sekopäisiä tyyppejä. Kaiken maailman Aino Nykoppien ja Laamasten katsotaan olevan niitä ammattitaitoisia huippuosaajia ja vielä hyviä tyyppejä. Kyllä tuollaisissa matoaivoissa on sitä jotakin joka saa rekrytoijan ajattelemaan että tuossapa vasta loistovalinta vastuulliseen työhön. Palkataanpa hänet.

        Touko Tarkin äiti toimi muuten Askolan kunnan palvelujohtajana. Onkohan älytaso samaa luokkaa poika- Tarkin kanssa?

        Sitten aivan normaalit moitteettomat ihmiset jätetään surutta rannalle. Parikymppinen sukulaisnainen ei ole saanut koskaan töitä. Tykittänyt tauotta hakemuksia kuusi vuotta putkeen kun valmistui lähihoitajaksi. Päässyt kahteen haastatteluun vaan aina tie nousee pystyyn kun ei ole työkokemusta. Myöskään jatkokoulutukseen sairaanhoitajaksi ei päässyt ilmeisesti saman syyn vuoksi. Mitään muuta vikaa hänessä ei ole kuin se että hän on terve, urheilullinen raitis savuton velaton mukava sosiaalinen normaali ihminen. Edes korvakoruja ei ole muista lävistyksistä puhumattakaan. Hän on liian täydellinen.

        Suomalainen terve ja tasapainoinen rekry valikoi aina sosiopaatin tai autistin kun sellainen on tarjolla.

        On tuota kiva katsella vierestä kun aivan terveen nuoren elämä pilataan koska Suomi sanoo että luonnehäiriöiset sosiopaatit ensin! Sosiaalivammaisille debiileille on turvattava ansiotulot, kunnollinen elämä ja hyvä elintaso sekä mahdollisuus perseillä työelämässä kaikkien asiat vituiksi.


      • Anonyymi00144

        Työllisyyspalveluja ei tarvitse kukaan.

        Työtön tarvitsee toimeentuloa joka Suomen kaltaisessa maassa perinteisesti ainakin aluksi hankitaan ansiotyöllä. Koska töitä ei ole tarjolla ja etenkin pitkäaikaistyöttömille tarjolla on vain palkattomia töitä ei työtön asialle voi yhtikäs mitään. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Suurin osa somessa yrittäjistä ei menesty Auri Kanasen tapaan. Only fans edellyttäisi jo totaalista itsekunnioituksen puutetta. Toimeentulotukea ei voi edes säästää. Ei saa lainaa. Viisastelojoiden mukaan köyhä on köyhä tyhmyytensä vuoksi koska ei ole tajunnut alkaa sijoittamaan toimeentulotuistaan. Tätä tasoa on meidän yhteiskunnan oman elämänsä sankareiden ymmärrys työttömän sosiaaliturva orjan elämän taloudellisista realiteeteista ja toimintamahdollisuuksista.

        Mitä siis työttömien jatkuvalla vainoamisella ja ahdistelulla yritetään saada aikaan? Mihin sillä pyritään?

        Työllisyyspalveluihin hakeutuvilla on aina joku oma henkilökohtainen ongelma jota he menevät tällaisiin "palveluammatteihin" oireilemaan. Muutenhan he hakeutuisivat oikeisiin töihin. Samoin kuin kaikki auttamishommat, eritoten psykologisia ja sosiaalisia ongelmia koskevat auttamistyöt ovat moniongelmaisten ihmisten areenoja joihin omaa henkilökohtaista problematiikkaansa ratkaisemattomat ressukat hakeutuvat tuntemaan itsensä edes vähän vähemmän ongelmaisiksi, myös työllisyyspalveluihin hakeutuvilla sama homma.


    • Anonyymi00099

      Nimenomaan kommunikaatiokatkoksia aiheuttaa se kun he piiloutuvat henkilökohtaisilta palautteilta ja pakottavat lähettämään ne yleiseen osoitteeseen

    • Anonyymi00102

      Apina

      • Anonyymi00104

        Rikollinen mene töihin! Olet postannut tuota apina-sanaa 1700 viestiketjuun jo


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Rikollinen mene töihin! Olet postannut tuota apina-sanaa 1700 viestiketjuun jo

        🙈🙉🙊


    • Anonyymi00118

      Vihollinen tuloo aina irästä. Sitä mieltä minä heistä olen.

    • Anonyymi00119

      🇫🇮👺🇫🇮👺🇫🇮👺

    • Anonyymi00120

      Surkea ilmapuolustus Suomen armeijalla, yöllä voi lentää vaikka satoja koneita eivät tee mitään eivätkä huomaa ja kuinka ovat patsastelleet että euroopan kovin armeija.

      • Anonyymi00121

        Apina


    • Anonyymi00122

      jos kekkonen olisi elossa

      • Anonyymi00123

        Ei sillä olisi sinun tilanteeseen mitään vaikutusta. Eikä mihinkään muuhunkaan.


      • Anonyymi00127

    • Anonyymi00124

      Siunattuja hulluja laskematon määrä.

    • Anonyymi00126

      Te-toimiston voisi lakkauttaa tai korvata boteilla.Suojatyöpaikkoja.

    • Anonyymi00128

      Tuttavani oli töissä kelassa ja kertoi että muut työntekijät puhuvat taukohuoneessa asiakkaiden asioista todella järkyttävästi(kommentoivat luokkaa että "taas se oli käynyt alkossa ostaa kuoharipullon varmaan itsenäisyyspäiväksi ja valittaa kun ei rahaa ole), ei jaksanut montaa kuukautta kun vaihtoi työpaikkaa.

    • Anonyymi00131

      eivät kestä nyrkkeilymatseja, häviävät


      eivät myös naiset siedä kun heitä pyytää treffeille

    • Anonyymi00132
    • Anonyymi00133

      Miksi heistä pitää olla jotain mieltä? Työnhaun kun hoitaa, eiks ole siinä.
      En minä lääkäristäkään ole mitään mieltä. Hoitaa vaivaa.
      Sattuikin oikein hyvä taannoin, varaosat toimivat todella hyvin.

    • Anonyymi00134

      Ammattitaidotonta porukkaa. Eivät yli 20 vuoden aikana ole löytäneet perustuslakimiehelle muuta työtä kuin kuntouttavan.

    • Anonyymi00140

      Ihmiset on aivopestyjä ajattelemaan että heidän elämä kuuluu virkamiehille. Jotkut poliitikot varmaan haluais että kun kansalainen herää aamulla on aamupöydässä virkamies odottamassa salkku kädessä.

      Hei herätkää nyt tollot, ei todellakaan kenenkään yksityiselämän ratkaisut kuulu millekään virkamiehelle, sanoohan sen terve järkikin. Mä en oo syntynyt tähän maailmaan ollakseni virkamiesten orja, ja yhtä vähän niille kuuluu mitä työtä mä haen kuin minkä värisiä sukkia käytän.

      Se kaikki on vaan poliitikkojen keksimää valhetta.

      • Anonyymi00145

        Apina


      • Anonyymi00148

        Mene nyt sinäkin siitä vittuun opettamasta kun et mistään mitään ymmärrä.

        Ihmiset on pakotettu taloudellisten rangaistusten uhalla viranomaisten säännöllisen yksityiselämän raiskaamisen kohteeksi. Vain aivopesty tollo kuvittelee että tällaiseen suostutaan siksi koska ollaan tyhmiä ja kuvitellaan että on normaalia joutua raportoimaan elämäänsä koko ajan jollekin julkisen vallan aivottomalle ihmispaskalle.

        Se on pakko suostua jottei täysimääräisenäkin riittämätöntä tukea leikata 50%. Ei oo katompaljoo vaihtoehtoja

        Toki syödäkään ei tarvi. Juodakaan ei tarvi. Hengittääkään ei tarvi.

        Mitään ei tarvi tehdä. Aina voi valita ruton ja koleran väliltä.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00148 kirjoitti:

        Mene nyt sinäkin siitä vittuun opettamasta kun et mistään mitään ymmärrä.

        Ihmiset on pakotettu taloudellisten rangaistusten uhalla viranomaisten säännöllisen yksityiselämän raiskaamisen kohteeksi. Vain aivopesty tollo kuvittelee että tällaiseen suostutaan siksi koska ollaan tyhmiä ja kuvitellaan että on normaalia joutua raportoimaan elämäänsä koko ajan jollekin julkisen vallan aivottomalle ihmispaskalle.

        Se on pakko suostua jottei täysimääräisenäkin riittämätöntä tukea leikata 50%. Ei oo katompaljoo vaihtoehtoja

        Toki syödäkään ei tarvi. Juodakaan ei tarvi. Hengittääkään ei tarvi.

        Mitään ei tarvi tehdä. Aina voi valita ruton ja koleran väliltä.

        "Koko ajan" eli 3 kuukauden välein.


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00145 kirjoitti:

        Apina

        Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00150 kirjoitti:

        "Koko ajan" eli 3 kuukauden välein.

        Oliko tuo olennaista?


      • Anonyymi00154
        Anonyymi00153 kirjoitti:

        Oliko tuo olennaista?

        On. Vaikka pidätkin uhriutumisesta yritä silti pysyä faktoissa.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00154 kirjoitti:

        On. Vaikka pidätkin uhriutumisesta yritä silti pysyä faktoissa.

        Miksi viranomaisten pitäisi häiriköidä ihmisiä edes kerran vuodessa sillä perusteella että he ovat työttömiä? Mitä hyötyä siitä on?

        Mikä taho viranomaisille tuollaisen auktoriteetin on antanut? Eivät ainakaan tavalliset kansalaiset joiden pitäisi demokratiassa nauttia suurinta valtaa. Ainoastaan rikostutkinta antaa viranomaisille oikeutetun laillisen perusteen puuttua ihmisten elämään tällä tavoin. Sosiaaliturvaorjuus ei ole rikos. Sosiaaliturva on perusoikeus ja työttömyys on seuraus työmarkkinatilanteesta ja monista muista työttömistä henkilöistä riippumattomista syistä.

        Ihmisillä on joka tapauksessa oikeus itse valita työnsä. Mikä tarkoittaa että ihmisellä on oikeus kieltäytyä mistä tahansa työtarjouksesta ilman perustelua. Ei tarvitse perustella työn ostajalle yhtään mitään jostain viranomaisesta puhumattakaan miksi et valitse tarjottua työtä.

        Jos sinulle tarjotaan miljoona euroa kuussa jostain helposta kynänpyörittäjän hommasta on siitäkin oikeus kieltäytyä ilman selitysvelvollisuutta.

        Vaan näyttäkää yksikin köyhä sosiaaliturvaorja joka kieltäytyisi. 🤦‍♂️

        Suomessa työttömän voi pakottaa taloudellisen rangaistuksen uhalla palkattomaan työhön kuten missä tahansa muussakin kommunistisessa valtiossa.

        🖕🖕🖕


      • Anonyymi00159
        Anonyymi00156 kirjoitti:

        Miksi viranomaisten pitäisi häiriköidä ihmisiä edes kerran vuodessa sillä perusteella että he ovat työttömiä? Mitä hyötyä siitä on?

        Mikä taho viranomaisille tuollaisen auktoriteetin on antanut? Eivät ainakaan tavalliset kansalaiset joiden pitäisi demokratiassa nauttia suurinta valtaa. Ainoastaan rikostutkinta antaa viranomaisille oikeutetun laillisen perusteen puuttua ihmisten elämään tällä tavoin. Sosiaaliturvaorjuus ei ole rikos. Sosiaaliturva on perusoikeus ja työttömyys on seuraus työmarkkinatilanteesta ja monista muista työttömistä henkilöistä riippumattomista syistä.

        Ihmisillä on joka tapauksessa oikeus itse valita työnsä. Mikä tarkoittaa että ihmisellä on oikeus kieltäytyä mistä tahansa työtarjouksesta ilman perustelua. Ei tarvitse perustella työn ostajalle yhtään mitään jostain viranomaisesta puhumattakaan miksi et valitse tarjottua työtä.

        Jos sinulle tarjotaan miljoona euroa kuussa jostain helposta kynänpyörittäjän hommasta on siitäkin oikeus kieltäytyä ilman selitysvelvollisuutta.

        Vaan näyttäkää yksikin köyhä sosiaaliturvaorja joka kieltäytyisi. 🤦‍♂️

        Suomessa työttömän voi pakottaa taloudellisen rangaistuksen uhalla palkattomaan työhön kuten missä tahansa muussakin kommunistisessa valtiossa.

        🖕🖕🖕

        Lisäksi silloin kun kansalainen itse haluaa palveluita ja päättää plveluiden piiriin itse hakeutua, hänellä pitää olla oikeus valita henkilö jonka kanssa asioidaan. Varsinkin silloin kun palveluun sisältyy yksityiselämään kuuluvien asioiden käsittelyä pitää kansalaisella olla oikeus itse päättää kenet hän päästää asioitaan tonkimaan.

        Nyt tilanne on se ettei ihminen yleensä voi päättää edes lääkäriä joka julkisen puolen arvauskeskuksessa häntä hoitaa. Työtön puolestaan on velvoitettu säännöllisesti juoksemaan jossain toimistossa tilittämässä elämäänsä jollekin random idiootille ilman mitään oikeutta itse vaikuttaa siihen kuka se henkilö on joka hänen asioitaan jälleen kerran tonkii. Työtön ei voi valita itse edes sitä millainen tyyppi se henkilö on jolle työtön on "palvelun" nimissä velvoitettu raportoimaan ja tilittämään tilittämästä päästyäänkin kaiken maailman henkilökohtaisia asioitaan.


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00156 kirjoitti:

        Miksi viranomaisten pitäisi häiriköidä ihmisiä edes kerran vuodessa sillä perusteella että he ovat työttömiä? Mitä hyötyä siitä on?

        Mikä taho viranomaisille tuollaisen auktoriteetin on antanut? Eivät ainakaan tavalliset kansalaiset joiden pitäisi demokratiassa nauttia suurinta valtaa. Ainoastaan rikostutkinta antaa viranomaisille oikeutetun laillisen perusteen puuttua ihmisten elämään tällä tavoin. Sosiaaliturvaorjuus ei ole rikos. Sosiaaliturva on perusoikeus ja työttömyys on seuraus työmarkkinatilanteesta ja monista muista työttömistä henkilöistä riippumattomista syistä.

        Ihmisillä on joka tapauksessa oikeus itse valita työnsä. Mikä tarkoittaa että ihmisellä on oikeus kieltäytyä mistä tahansa työtarjouksesta ilman perustelua. Ei tarvitse perustella työn ostajalle yhtään mitään jostain viranomaisesta puhumattakaan miksi et valitse tarjottua työtä.

        Jos sinulle tarjotaan miljoona euroa kuussa jostain helposta kynänpyörittäjän hommasta on siitäkin oikeus kieltäytyä ilman selitysvelvollisuutta.

        Vaan näyttäkää yksikin köyhä sosiaaliturvaorja joka kieltäytyisi. 🤦‍♂️

        Suomessa työttömän voi pakottaa taloudellisen rangaistuksen uhalla palkattomaan työhön kuten missä tahansa muussakin kommunistisessa valtiossa.

        🖕🖕🖕

        Ihmiset osaavat ihan itte hakea itsenäisesti töitä ja hakea haluamiinsa opintoihin. Työnantajat ja oppilaitokset osaavat ihan itse julkaista avoinna olevat paikat.

        Mihin tarvitaan tätä kolmatta osapuolta, työllisyyspalveluita määräilemässä ja huseeraamassa tässä välissä?


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00166 kirjoitti:

        Ihmiset osaavat ihan itte hakea itsenäisesti töitä ja hakea haluamiinsa opintoihin. Työnantajat ja oppilaitokset osaavat ihan itse julkaista avoinna olevat paikat.

        Mihin tarvitaan tätä kolmatta osapuolta, työllisyyspalveluita määräilemässä ja huseeraamassa tässä välissä?

        🍌🙉🐵🙈🙊🤡


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00167 kirjoitti:

        🍌🙉🐵🙈🙊🤡

        Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00168 kirjoitti:

        Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat

        Nyt ei kyllä saa taas mitään tolkkua tuostakaan hymiöripulista.


    • Anonyymi00146

      Ei ole enää mitään valtion TE-toimistoja!!

      • Anonyymi00155

        Ei ole merkitystä, millä nimellä asia kulkee.

        Asia, eli palvelut työttömille, joita valtion velvoitetaan järjestävän työttömille, mm. TSS-sopimuksen artikla 6 mukaisessa järjestyksessä.

        Suomeksi, työttömät valitsee vapaasti (työ, ammatti, elinkeino), ja valtion on järjestettävä palvelut tarkalleen siten että tuo työttömien oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.

        Voi vain painottaa em. sanaa "täydellisesti", se ei todellakaan ole lainausmerkeissä kirjoitettu, vaan täydellisyyttä vaaditaan lain tasolla.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00155 kirjoitti:

        Ei ole merkitystä, millä nimellä asia kulkee.

        Asia, eli palvelut työttömille, joita valtion velvoitetaan järjestävän työttömille, mm. TSS-sopimuksen artikla 6 mukaisessa järjestyksessä.

        Suomeksi, työttömät valitsee vapaasti (työ, ammatti, elinkeino), ja valtion on järjestettävä palvelut tarkalleen siten että tuo työttömien oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.

        Voi vain painottaa em. sanaa "täydellisesti", se ei todellakaan ole lainausmerkeissä kirjoitettu, vaan täydellisyyttä vaaditaan lain tasolla.

        Palveluiden järjestäminen on valtion velvoite.

        Palveltavana oleminen ei ole kansalaisen velvoite.

        Palveluiden on oltava tarjolla _niille jotka niitä itse kokevat tarvitsevansa_. Koska kansalaiset jotka demokratiassa käyttävät suurinta valtaa maksavat veroja siksi että julkinen valta järjestää maksetuilla verorahoilla palveluita.

        Mitään velvoitetta olla palveltavana ei voi kansalaisilla olla.


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Palveluiden järjestäminen on valtion velvoite.

        Palveltavana oleminen ei ole kansalaisen velvoite.

        Palveluiden on oltava tarjolla _niille jotka niitä itse kokevat tarvitsevansa_. Koska kansalaiset jotka demokratiassa käyttävät suurinta valtaa maksavat veroja siksi että julkinen valta järjestää maksetuilla verorahoilla palveluita.

        Mitään velvoitetta olla palveltavana ei voi kansalaisilla olla.

        Milloin olet viimeksi maksanut veroja poislukien alv ja työttömyysetuuksien verotus?


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00162 kirjoitti:

        Milloin olet viimeksi maksanut veroja poislukien alv ja työttömyysetuuksien verotus?

        Mitä sinä teet työksesi paljonko maksat veroja poislukien alvi ja julkisen puolen tuloverotus kuinka hyödyllinen henkilö olet yhteiskunnalle mikä on perhetilanteesi mik on ruokavaliosi mikä on rahatilanteesi näytä tiliotteet mikä on varallisuutesi monellako eurolla pelasit viime kuussa rahapelejä mikä on elämänhallinnan tilasi montako olutta juot viikossa onko ammattitaitosi varmasti handussa milloin olet viimeksi päivittänyt osaamisesi?


      • Anonyymi00165
        Anonyymi00164 kirjoitti:

        Mitä sinä teet työksesi paljonko maksat veroja poislukien alvi ja julkisen puolen tuloverotus kuinka hyödyllinen henkilö olet yhteiskunnalle mikä on perhetilanteesi mik on ruokavaliosi mikä on rahatilanteesi näytä tiliotteet mikä on varallisuutesi monellako eurolla pelasit viime kuussa rahapelejä mikä on elämänhallinnan tilasi montako olutta juot viikossa onko ammattitaitosi varmasti handussa milloin olet viimeksi päivittänyt osaamisesi?

        Pinna kireällä?


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00165 kirjoitti:

        Pinna kireällä?

        Yhteenkään kysymykseen et vastaa.


      • Anonyymi00170
        Anonyymi00162 kirjoitti:

        Milloin olet viimeksi maksanut veroja poislukien alv ja työttömyysetuuksien verotus?

        Miksi sinulla on oikeus olla olemassa? Ja kuka sulle on auktoriteetin antanut määräillä toisten olemassaolon oikeutta?

        Nyt olisi kiire sulla jo hakeutua psykoterapiaan. Ympäristöhaitat noista itsetunto- ongelmaoireiluista on sitä luokkaa että toi oireilu alkaa olla jo kansanterveydelle uhka.


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00170 kirjoitti:

        Miksi sinulla on oikeus olla olemassa? Ja kuka sulle on auktoriteetin antanut määräillä toisten olemassaolon oikeutta?

        Nyt olisi kiire sulla jo hakeutua psykoterapiaan. Ympäristöhaitat noista itsetunto- ongelmaoireiluista on sitä luokkaa että toi oireilu alkaa olla jo kansanterveydelle uhka.

        Eli et koskaan. Se oli arvattavissa. Pummaa lainaa systeriltäsi jos bisse rauhoittaisi.


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Palveluiden järjestäminen on valtion velvoite.

        Palveltavana oleminen ei ole kansalaisen velvoite.

        Palveluiden on oltava tarjolla _niille jotka niitä itse kokevat tarvitsevansa_. Koska kansalaiset jotka demokratiassa käyttävät suurinta valtaa maksavat veroja siksi että julkinen valta järjestää maksetuilla verorahoilla palveluita.

        Mitään velvoitetta olla palveltavana ei voi kansalaisilla olla.

        Näinhän se asia on, kun lait luetaan kuten ne on tarkoitettu.

        Mutta Suomessa lait tulkitaan ihan tahallisesti täysin nurinkurisesti, taustalla fasismi-idelogiat, joita myös työvoimapolitiikaksi kutsutaan.

        Olennaista on ymmärtää se, että niitä velvollisuuksiakin voi toki olla, mutta ei voi olla sellaisia velvollisuuksia että estettäisiin esim. lakiin perustuvan vapaan valinnan oikeus, eikä myöskään sellaisia velvollisuuksia että pitäisi leimata itsensä vaikkapa sosiaaliongelmaiseksi vastoin todellisuutta.

        Mutta niin vain Suomessa virkamiehet innokaasti em. "palveluita" pyörittelee sellaista tahtia että varmasti ainakin joka toinen työtön joutuu varsin suoraan lainvastaisen kohtelun kohteeksi, mutta melko suurella varmuudella myös tietämättään. Todennäköisesti virkamieskään ei tajua tekevänsä lainvastaisesti.

        Virkamiehellä on velvollisuus selvittää ne lukemansa lait, että onko niissä esim. ristiriitoja perustuslain kanssa.

        Asiat selviävät parhaiten, kun tekee valituksen/oikaisupyynnön, ja kun asiaa ei korjata, sitten voikin jo tehdä valituksen hallinto-oikeuteen ja/tai ylimmälle laillisuusvalvojalle.

        Suosittelen jokaikistä selvittämään miten tuo valitus ja kantelu tapahtuu, niillä on yllättävänkin hyvin vaikutusta, sikäli kuin on tosiaan joutunut lainvastaisten viranomaistoimien kohteeksi.


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00173 kirjoitti:

        Näinhän se asia on, kun lait luetaan kuten ne on tarkoitettu.

        Mutta Suomessa lait tulkitaan ihan tahallisesti täysin nurinkurisesti, taustalla fasismi-idelogiat, joita myös työvoimapolitiikaksi kutsutaan.

        Olennaista on ymmärtää se, että niitä velvollisuuksiakin voi toki olla, mutta ei voi olla sellaisia velvollisuuksia että estettäisiin esim. lakiin perustuvan vapaan valinnan oikeus, eikä myöskään sellaisia velvollisuuksia että pitäisi leimata itsensä vaikkapa sosiaaliongelmaiseksi vastoin todellisuutta.

        Mutta niin vain Suomessa virkamiehet innokaasti em. "palveluita" pyörittelee sellaista tahtia että varmasti ainakin joka toinen työtön joutuu varsin suoraan lainvastaisen kohtelun kohteeksi, mutta melko suurella varmuudella myös tietämättään. Todennäköisesti virkamieskään ei tajua tekevänsä lainvastaisesti.

        Virkamiehellä on velvollisuus selvittää ne lukemansa lait, että onko niissä esim. ristiriitoja perustuslain kanssa.

        Asiat selviävät parhaiten, kun tekee valituksen/oikaisupyynnön, ja kun asiaa ei korjata, sitten voikin jo tehdä valituksen hallinto-oikeuteen ja/tai ylimmälle laillisuusvalvojalle.

        Suosittelen jokaikistä selvittämään miten tuo valitus ja kantelu tapahtuu, niillä on yllättävänkin hyvin vaikutusta, sikäli kuin on tosiaan joutunut lainvastaisten viranomaistoimien kohteeksi.

        Lisäksi, jo ennen em. prosessia, työkkärissä täytyy kiinnittää huomio tarkoin siihen, mitä työllistymissuunnitelmaan kirjoitellaan, se ei ole myöskään yksin viranomaisen saneltavissa vaan sen korjaamiseen on työttömillä lakiin perustuva oikeus.

        Tämä "työllisyys"systeemi - eli fasismi - on todella viety Suomessa äärimmäisen pitkälle, sadat tuhannet suomalaiset tuhotaan tässä koneistossa niin taloudellisesti kuin sosiaalisestikin.


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00173 kirjoitti:

        Näinhän se asia on, kun lait luetaan kuten ne on tarkoitettu.

        Mutta Suomessa lait tulkitaan ihan tahallisesti täysin nurinkurisesti, taustalla fasismi-idelogiat, joita myös työvoimapolitiikaksi kutsutaan.

        Olennaista on ymmärtää se, että niitä velvollisuuksiakin voi toki olla, mutta ei voi olla sellaisia velvollisuuksia että estettäisiin esim. lakiin perustuvan vapaan valinnan oikeus, eikä myöskään sellaisia velvollisuuksia että pitäisi leimata itsensä vaikkapa sosiaaliongelmaiseksi vastoin todellisuutta.

        Mutta niin vain Suomessa virkamiehet innokaasti em. "palveluita" pyörittelee sellaista tahtia että varmasti ainakin joka toinen työtön joutuu varsin suoraan lainvastaisen kohtelun kohteeksi, mutta melko suurella varmuudella myös tietämättään. Todennäköisesti virkamieskään ei tajua tekevänsä lainvastaisesti.

        Virkamiehellä on velvollisuus selvittää ne lukemansa lait, että onko niissä esim. ristiriitoja perustuslain kanssa.

        Asiat selviävät parhaiten, kun tekee valituksen/oikaisupyynnön, ja kun asiaa ei korjata, sitten voikin jo tehdä valituksen hallinto-oikeuteen ja/tai ylimmälle laillisuusvalvojalle.

        Suosittelen jokaikistä selvittämään miten tuo valitus ja kantelu tapahtuu, niillä on yllättävänkin hyvin vaikutusta, sikäli kuin on tosiaan joutunut lainvastaisten viranomaistoimien kohteeksi.

        Kuka se siinä taas opettaa ja mussuttaa.

        Työttömyysturvan edellytyksenä ei voi olla mitään muuta kuin se että ihminen on työtön. Työttömyystuki on turva työttömyyden varalle. Sosiaaliturvan edellytyksenä ei voi olla mitään muuta kuin sen tarve.

        Kun näiden hengissä selviämiseen tarkoitettujen tukien saamisen edellytykseksi keksitään velvoitteita päästään tilanteeseen jossa olemme nyt:

        - Niin työttömyyden varalle tarkoitetusta tuesta kuin jopa viimesijaisimmasta sosiaaliturvasta päästään luomaan palkan korvike.

        - Sosiaaliturvan varassa elävistä voidaan luoda iki-köyhälistö. Köyhyyteen tahallisesti sementoiduista voidaan heille kyhätyillä velvoitteilla luoda palkaton orjatyöreservi jota voidaan pakottaa erilaisten riistäjien hyväksikäytettäviksi ja elinkeinoksi pakkokeinoilla jotka kohdistuvat köyhälistön viimesijaisimpaan toimeentuloon.

        - Tukien varassa eläville kyhättyjen mielivaltaisten velvoitteiden toteutumisen vahtimiseksi tarkoitetun valvontakoneiston (työllisyyspalveluiden) olemassaololle saadaan keinotekoinen syy. Sillä lailla tekotyöllistetään isovelivalvoo- järjestelmään paljon kapoja. Veronmaksajien rahoilla, tottakai.

        Systeemistä jonka tarkoitus on nimenomaan estää köyhien riisto työmarkkinoilla, kansalaisten perustuslaillisten oikeuksien toteutuminen ja taata välttämätön toimeentulo esim. työttömyyden varalle, tulee ansa josta ei pääse ulos. Tästä kansanosasta tulee kaikkien hyväksikäytettävissä olevaa karjaa, hyödyke jota ei ole tarkoituskaan päästää köyhyydestä eroon koska heistä on liikaa hyötyä erilaisille hyväksikäyttäjille.


      • Anonyymi00176
        Anonyymi00174 kirjoitti:

        Lisäksi, jo ennen em. prosessia, työkkärissä täytyy kiinnittää huomio tarkoin siihen, mitä työllistymissuunnitelmaan kirjoitellaan, se ei ole myöskään yksin viranomaisen saneltavissa vaan sen korjaamiseen on työttömillä lakiin perustuva oikeus.

        Tämä "työllisyys"systeemi - eli fasismi - on todella viety Suomessa äärimmäisen pitkälle, sadat tuhannet suomalaiset tuhotaan tässä koneistossa niin taloudellisesti kuin sosiaalisestikin.

        Demokratia, jossa suurinta valtaa käyttävät tavalliset ihmiset (eivät suinkaan poliitikot tai julkisen vallan edustajat kuten viranomaiset), ei toimi niin että tavallisen rivikansalaisen on alati ja herkeämättä vahdittava että viranomainen laatii kansalaisen elämänsuunnitelmat "oikeaoppisesti"?

        Ja jos ei kansalaisen elämänsuunnitelmien laatija suunnittele kansalaisen elämää oikeaoppisesti on kansalaisen kulutettava koko vitun elämänsä valitusten ja kanteluiden tehtailemiseen. Ilmeisesti turhien valitusten tehtailun kuuluu olla ihmisen elämän tarkoitus jos tältä kouluttajaltamme kysytään.

        Tämä foorumin mussuttava fasistipakkomielteinen komukka joka jatkuvasti änkeää itseään opettajan paikalle valistamaan meitä ymmärtämättömiä miten homma toimii, ei vielä itse tiedä edes sitä ettei demokratiassa kukaan tee elämänsuunnitelmia muille kuin itselleen. Kaikista vähiten viranomainen tai muu julkisen vallan edustaja.

        Julkinen valta ei saa puuttua tavallisten rivikansalaisten elämään muutoin kuin rikoksia selvitettäessä ja silloinkin tarkkojen sääntöjen puitteissa.

        Viranomainen tai muu julkisen vallan - eli viime kädessä valtion - edustaja ei ole minkään sortin auktoriteetti. Julkisen vallan käyttäjien toimenkuva ei ole tavallisten ihmisten häiriköinti, tilille laittaminen ja raportointien vaatiminen kaiken maailman elämänsä asioista.

        Julkisen vallan ainoa tehtävä on valvoa kansalaisten oikeuksien ja vapauksien toteutumista.


      • Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        Demokratia, jossa suurinta valtaa käyttävät tavalliset ihmiset (eivät suinkaan poliitikot tai julkisen vallan edustajat kuten viranomaiset), ei toimi niin että tavallisen rivikansalaisen on alati ja herkeämättä vahdittava että viranomainen laatii kansalaisen elämänsuunnitelmat "oikeaoppisesti"?

        Ja jos ei kansalaisen elämänsuunnitelmien laatija suunnittele kansalaisen elämää oikeaoppisesti on kansalaisen kulutettava koko vitun elämänsä valitusten ja kanteluiden tehtailemiseen. Ilmeisesti turhien valitusten tehtailun kuuluu olla ihmisen elämän tarkoitus jos tältä kouluttajaltamme kysytään.

        Tämä foorumin mussuttava fasistipakkomielteinen komukka joka jatkuvasti änkeää itseään opettajan paikalle valistamaan meitä ymmärtämättömiä miten homma toimii, ei vielä itse tiedä edes sitä ettei demokratiassa kukaan tee elämänsuunnitelmia muille kuin itselleen. Kaikista vähiten viranomainen tai muu julkisen vallan edustaja.

        Julkinen valta ei saa puuttua tavallisten rivikansalaisten elämään muutoin kuin rikoksia selvitettäessä ja silloinkin tarkkojen sääntöjen puitteissa.

        Viranomainen tai muu julkisen vallan - eli viime kädessä valtion - edustaja ei ole minkään sortin auktoriteetti. Julkisen vallan käyttäjien toimenkuva ei ole tavallisten ihmisten häiriköinti, tilille laittaminen ja raportointien vaatiminen kaiken maailman elämänsä asioista.

        Julkisen vallan ainoa tehtävä on valvoa kansalaisten oikeuksien ja vapauksien toteutumista.

        Ja muuten edistää toimeentuloa, työttömyyden kohdatessa.

        Työvoimaviranomaisen toimita on minulle muodostunut kuva että pikemminkin pyrkivät löytämään syyn katkaista tai leikata työttömyysturvaa ja perinteinen tarkoitus löytää ihmisille työpaikka on unohtunut kokonaan.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00177 kirjoitti:

        Ja muuten edistää toimeentuloa, työttömyyden kohdatessa.

        Työvoimaviranomaisen toimita on minulle muodostunut kuva että pikemminkin pyrkivät löytämään syyn katkaista tai leikata työttömyysturvaa ja perinteinen tarkoitus löytää ihmisille työpaikka on unohtunut kokonaan.

        Ehkä noinkin mutta sellaista virkailijaa ei ole joka olisi onnistunut löytämään työtä perutusturhamiehelle. Eikä tule olemaankaan perkele!


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00177 kirjoitti:

        Ja muuten edistää toimeentuloa, työttömyyden kohdatessa.

        Työvoimaviranomaisen toimita on minulle muodostunut kuva että pikemminkin pyrkivät löytämään syyn katkaista tai leikata työttömyysturvaa ja perinteinen tarkoitus löytää ihmisille työpaikka on unohtunut kokonaan.

        Työttömyysviranomaisilla itselläänkin on Suomessa sama käsitys toimenkuvastaan. Eihän kukaan normaaliälyinen moraalilla varustettu edes hakeutuisi työttömien kiusaajan pestiin sen enempää kuin kapoksi.

        Viranomaisen rooli on kansalaisten elämän helpottaminen ja kansalaisten oikeuksien ja vapauksien toteutumisen valvonta. Viranomaiset ovat kansalaisia varten olemassa. Työttömyysvirkaloiset luulevat että heidän tehtävänsä on kaikin olemassa olevin keinoin aiheuttaa ongelmia työttömille. Aina yritetään kampittaa johonkin ansaan että he pääsevät tehtailemaan talouskatastrofeja jo valmiiksi kroonisessa talouskatastrofissa elävälle työttömälle.

        Kannattaa muistaa ettei heitä kukaan tuohon virkaan ole pakottanut. Työttömän ammattiahdistelija on käyttänyt perustuslaillista oikeuttaan ammatin ja työpaikan vapaaseen valintaan. Jo työvoimaviraisen oma työpaikan valinta yksin paljastaa millä äly- ja moraalitasolla olevien ihmisten kanssa työtön joutuu hävyttömän törkeän ja täysin kohtuuttoman taloudellisen rangaistuksen uhalla asioimaan.

        Työttömän r.iskaaja luulee että hän on auktoriteetti, hänen toimenkuvansa sama kuin rikollisten ehdonalaisvalvojalla tai vanginvartijalla. Tai sitten työttömän kustannuksella pelleilevällä stand up koomikolla joita työllisyyspalvelut ovat myöskin täynnä.


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00179 kirjoitti:

        Työttömyysviranomaisilla itselläänkin on Suomessa sama käsitys toimenkuvastaan. Eihän kukaan normaaliälyinen moraalilla varustettu edes hakeutuisi työttömien kiusaajan pestiin sen enempää kuin kapoksi.

        Viranomaisen rooli on kansalaisten elämän helpottaminen ja kansalaisten oikeuksien ja vapauksien toteutumisen valvonta. Viranomaiset ovat kansalaisia varten olemassa. Työttömyysvirkaloiset luulevat että heidän tehtävänsä on kaikin olemassa olevin keinoin aiheuttaa ongelmia työttömille. Aina yritetään kampittaa johonkin ansaan että he pääsevät tehtailemaan talouskatastrofeja jo valmiiksi kroonisessa talouskatastrofissa elävälle työttömälle.

        Kannattaa muistaa ettei heitä kukaan tuohon virkaan ole pakottanut. Työttömän ammattiahdistelija on käyttänyt perustuslaillista oikeuttaan ammatin ja työpaikan vapaaseen valintaan. Jo työvoimaviraisen oma työpaikan valinta yksin paljastaa millä äly- ja moraalitasolla olevien ihmisten kanssa työtön joutuu hävyttömän törkeän ja täysin kohtuuttoman taloudellisen rangaistuksen uhalla asioimaan.

        Työttömän r.iskaaja luulee että hän on auktoriteetti, hänen toimenkuvansa sama kuin rikollisten ehdonalaisvalvojalla tai vanginvartijalla. Tai sitten työttömän kustannuksella pelleilevällä stand up koomikolla joita työllisyyspalvelut ovat myöskin täynnä.

        Tonokki sinä todellakin ansaitset kaiken kuran mitä saat niskaasi työttömyysviranomaisilta.


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00178 kirjoitti:

        Ehkä noinkin mutta sellaista virkailijaa ei ole joka olisi onnistunut löytämään työtä perutusturhamiehelle. Eikä tule olemaankaan perkele!

        Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. Työvoimaviranomaisen tehtävä on etsiä töitä itselleen jotta pääsee lunastamaan olemassaolon oikeutensa pyhässä yhteiskunnassamme tekemällä joskus jotain tuottavaa ja hyödyllistä. Työvoimaviranomainen ei yleensä koskaan ole itse tehnyt päivääkään töitä.

        Työttömyystoimistossa verorahoilla loisiminen ja työttömien kiusaaminen ei ole työ.

        Eikö savolainen tupauunottelija tonokki perustuslakkitrolli tiedä vielä sitäkään?

        Mitään muutakaan et tiedä. Kunhan kiusaat ja vittuilet kokopäivätoimityönä. Kai sulle joku taho vielä maksaa selvää rahaa tuosta häiriköinnistä?


      • Anonyymi00183
        Anonyymi00182 kirjoitti:

        Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. Työvoimaviranomaisen tehtävä on etsiä töitä itselleen jotta pääsee lunastamaan olemassaolon oikeutensa pyhässä yhteiskunnassamme tekemällä joskus jotain tuottavaa ja hyödyllistä. Työvoimaviranomainen ei yleensä koskaan ole itse tehnyt päivääkään töitä.

        Työttömyystoimistossa verorahoilla loisiminen ja työttömien kiusaaminen ei ole työ.

        Eikö savolainen tupauunottelija tonokki perustuslakkitrolli tiedä vielä sitäkään?

        Mitään muutakaan et tiedä. Kunhan kiusaat ja vittuilet kokopäivätoimityönä. Kai sulle joku taho vielä maksaa selvää rahaa tuosta häiriköinnistä?

        Vai kiusataan tonokkia🤣😆👍


      • Anonyymi00185
        Anonyymi00182 kirjoitti:

        Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. Työvoimaviranomaisen tehtävä on etsiä töitä itselleen jotta pääsee lunastamaan olemassaolon oikeutensa pyhässä yhteiskunnassamme tekemällä joskus jotain tuottavaa ja hyödyllistä. Työvoimaviranomainen ei yleensä koskaan ole itse tehnyt päivääkään töitä.

        Työttömyystoimistossa verorahoilla loisiminen ja työttömien kiusaaminen ei ole työ.

        Eikö savolainen tupauunottelija tonokki perustuslakkitrolli tiedä vielä sitäkään?

        Mitään muutakaan et tiedä. Kunhan kiusaat ja vittuilet kokopäivätoimityönä. Kai sulle joku taho vielä maksaa selvää rahaa tuosta häiriköinnistä?

        Apina


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00182 kirjoitti:

        Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. Työvoimaviranomaisen tehtävä on etsiä töitä itselleen jotta pääsee lunastamaan olemassaolon oikeutensa pyhässä yhteiskunnassamme tekemällä joskus jotain tuottavaa ja hyödyllistä. Työvoimaviranomainen ei yleensä koskaan ole itse tehnyt päivääkään töitä.

        Työttömyystoimistossa verorahoilla loisiminen ja työttömien kiusaaminen ei ole työ.

        Eikö savolainen tupauunottelija tonokki perustuslakkitrolli tiedä vielä sitäkään?

        Mitään muutakaan et tiedä. Kunhan kiusaat ja vittuilet kokopäivätoimityönä. Kai sulle joku taho vielä maksaa selvää rahaa tuosta häiriköinnistä?

        "Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. "


        Tässä nyt on sanavalinnoista johtuvaa rimpuilua, mutta on todellakin niin, että työvoimaviranomaisten työtehtäviin KUULUU myös työnvälitys ja avoimista työpaikoista tiedottaminen.

        Varmaa on myös se, että hallitus kuin hallitus yrittää työvoimaviranomaisten tehtävänkuvaa muuttaa milloin mihinkin poliittisesti valittuun suuntaan, mutta laki edellyttää valtiolta palveluita työttömille, ja niiden palveluiden on oltava sellaisia että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        "Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. "


        Tässä nyt on sanavalinnoista johtuvaa rimpuilua, mutta on todellakin niin, että työvoimaviranomaisten työtehtäviin KUULUU myös työnvälitys ja avoimista työpaikoista tiedottaminen.

        Varmaa on myös se, että hallitus kuin hallitus yrittää työvoimaviranomaisten tehtävänkuvaa muuttaa milloin mihinkin poliittisesti valittuun suuntaan, mutta laki edellyttää valtiolta palveluita työttömille, ja niiden palveluiden on oltava sellaisia että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.

        Mistä johtuu ettei sinulle näytä aukeavan että avoimista työpaikoista tiedottaminen ei ole sama kuin työpaikkojen etsiminen toisten puolesta. Eri asia toki jos työtön itse haluaa palveluskuntansa etsivän vaikka niitä työpaikkoja jotka työnantajat pitävät jostakin syystä piilossa siellä suuren työvoimapulansa kurimuksessa ja paljastavat nämä salatyöpaikat vain työperäistä ihmiskauppaa pyörittämällä työvoimaviranomaiselle eikä muille.

        Työvoimaviranomainen ei päätä että sinä menet tuohon työpaikkaan jonka viranomainen on sinulle etsinyt. Lähtökohtaisesti aikuiset osaavat ihan itse etsiä työpaikkoja. Sille emme voi mitään jos työnantajat pitävät työpaikat piilossa ja julkaisevat valeilmoituksia.


      • Anonyymi00188
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        "Työvoimaviranomaisen tehtävä ei ole etsiä töitä kenellekään toiselle ihmiselle. "


        Tässä nyt on sanavalinnoista johtuvaa rimpuilua, mutta on todellakin niin, että työvoimaviranomaisten työtehtäviin KUULUU myös työnvälitys ja avoimista työpaikoista tiedottaminen.

        Varmaa on myös se, että hallitus kuin hallitus yrittää työvoimaviranomaisten tehtävänkuvaa muuttaa milloin mihinkin poliittisesti valittuun suuntaan, mutta laki edellyttää valtiolta palveluita työttömille, ja niiden palveluiden on oltava sellaisia että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.

        Hallitus tietenkin lainsäätäjänä on päävastuussa miten työllisyyspalvelukoneisto toimii. Mutta viranomaisella on paljon päätösvaltaa siinä millä tavalla hän virkaansa hoitaa, työtöntä kohtelee ja perustuslain vastaisia työllisyyspalvelulakeja noudattaa.

        Viranomainen ei saa tulkita esimerkiksi tulkinnanvaraisia lakeja työttömälle haitallisella tavalla eikä myöskään työttömän omaa tahtoa vastaan silloin kun lakia voisi halutessaan lukea kuin piru Raamattua.

        Julkispalveluissa asiakas ja asiakkaan tahto on pääosassa, ei suinkaan viranomaisen tahto.


    • Anonyymi00158

      Eivät ole miehiä vaan kaikki naisia. Naiset kestävät epätotuuksia paremmin!

    • Anonyymi00160

      Saamattomat.

    • Anonyymi00161

      Saamattomat kun on kyse todella tarpeesta saada vääryydet veke

    • Anonyymi00163

      Minulla oli nuorena työvoimatoimistossa tehty älykkyysosamäärätesti, nii yhäkö näitä tehdään ja miksi?
      Se oli varmaan vapaehtoinen, mutta miksi ne näitä siellä tekee, niin en tosiaan tiedä.
      Itse en menisi enää tämmöiseen testiin, kun en näe moisessa mitään mieltä, että työtöntä näin kategorioidaan työvoimatoimiston salaisessa systeemissä, kun tästä itselleni tehdystä testistä ei löydy dokumenttiä työkkärin minun omilta sivuilta, niin yhtä tyhjän kanssa koko testi.

    • Anonyymi00190

      Mun työttömyysvirkailija pieri koko ristikuulustelun ajan. Epäilen että beeta miehelle tuli kurat housuun.

      Mihin tästä voi valittaa?

    • Anonyymi00191

      Pk-seudulla ainakin nyt työvoimatoimistolle palkattu sossuja, sieltä sitten kyttää ja ei tee aidosti mitään ei tarjoa työtä koskaan. Heillä ei kokemusta, ei suju työ. Kyselee turhia. Ei tietämystä. Ehdottaa inva kursseja terveille, tai työpajaa. Yksikään työnantaja ei ota työhön jos maininta tuollaisesta cv:ssa.

    • Anonyymi00192

      Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin ja myös käytäntöjen tulee olla selkeitä, läpinäkyviä ja ennakoitavia. Tarkoitussidonnaisuuden periaatteen mukaan viranomainen voi käyttää toimivaltaa vain siihen tarkoitukseen, johon se on lain mukaan määritelty tai tarkoitettu käytettäväksi. Viranomainen ei saa ryhtyä edistämään muita tarkoitusperiä kuin niitä, jotka kuuluvat sen tehtäväpiiriin ja sisältyvät tapaukseen sovellettavan lain tavoitteisiin. Julkisen viraston toiminta ei voi perustua tahallisiin laittomiin päätöksiin eikä röyhkeään asioiden vääristelyyn sekä lain sisällöstä ja tarkoituksesta valehteluun asiakkaan vahingoksi. Virkamies on kansan palvelija mutta tuo palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi, sellaista ei tarvitse sietää eikä kenenkään pidä tanssia noiden virkanilkkien pillin mukaan.

      • Anonyymi00193

        Apina


      • Anonyymi00194

        "Virkamies on kansan palvelija mutta tuo palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi,"

        Ongelma korostuu sitä pahempana mitä heikommassa sosioekonomisessa asemassa olevien ihmisten kanssa viranomainen toimii. Mitä puolustuskyvyttömämpi ihminen on jota "palvellaan" sitä huonommin häntä voi kohdella ja törkeämmin kusettaa.

        Työtön tukiorja on käytännössä lähes samassa asemassa mielisairaalan asukin kanssa jolle voi siellä vaitiolosääntöjen turvassa laitoksen seinien sisällä tehdä mitä vain. Vaikka myrkyttää kuoliaaksi. Kukaan ei välitä ö- luokan ihmisestä ja hänen oikeusturvastaan koska usein ihminen on siinä tilanteessa jossa ei ole muutenkaan ketään jota kiinnostaa ö luokan ihmisen oikeudet.

        Köyhiä kiusaava oikeistohallitus mahdollisti työttömyysviranomaisille työttömän viimesijaisimman tuen 50% leikkauksen. Kun työtön köyhä tästä valittaa on hän vain itsesäälinen sympatiapisteitä kerjäävä tunteisiin vetoava ressukka joka ulisee turhasta kun ei viitsi ottaa itse vastuuta itsestään vaan on jotenkin "heittäytynyt" yhteiskunnan elätiksi. Nyt voi työttömyysviranomainen tehdä vain kusipäisyyttään työttömästä asunnottoman ja simputtaa entistäkin enemmän. Tietoisena siitä ettei umpikujaan ajetulla ole resursseja tai edes energiaa alkaa sotimaan viranomaiskoneistoa vastaan vaatimaan oikeuksiaan. Eikä se yleensä tuota tulosta.

        Vihervasemmistohallituksella on työttömille tarjolla empatiaa ja pyhiä kyyneleitä kultaisella tarjottimella. Pakkohaut olivat Marinin hallituksen luomus ja sieltä suunnalta on tarjolla kaikenlaista munchausen- kuntoutusta ja humaanien vihervasureiden narsistista pyhää sääliä.

        Kaikki hallitukset ainoastaan mahdollistavat viranomaisten psykopaattista mielivaltaa kaikista puolustuskyvyttömimpien ja köyhimpien, viranomaisiin riippuvuussuhteessa elävien elämässä.

        Ja nämä ihmiset jotka työttömiä palvelevassa viranomaiskoneistossa työttömien elämällä leikkivät ovat tällaisia:

        duck://player/yk-qIwuB59c

        duck://player/myTklp5fbGc

        Työtön on pelle ja tällaisten asennevammaisten aikuislasten lelu.

        Se on helppoa koska kaikki viat ja ongelmat palaavat aina työttömään.


      • Anonyymi00195
        Anonyymi00194 kirjoitti:

        "Virkamies on kansan palvelija mutta tuo palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi,"

        Ongelma korostuu sitä pahempana mitä heikommassa sosioekonomisessa asemassa olevien ihmisten kanssa viranomainen toimii. Mitä puolustuskyvyttömämpi ihminen on jota "palvellaan" sitä huonommin häntä voi kohdella ja törkeämmin kusettaa.

        Työtön tukiorja on käytännössä lähes samassa asemassa mielisairaalan asukin kanssa jolle voi siellä vaitiolosääntöjen turvassa laitoksen seinien sisällä tehdä mitä vain. Vaikka myrkyttää kuoliaaksi. Kukaan ei välitä ö- luokan ihmisestä ja hänen oikeusturvastaan koska usein ihminen on siinä tilanteessa jossa ei ole muutenkaan ketään jota kiinnostaa ö luokan ihmisen oikeudet.

        Köyhiä kiusaava oikeistohallitus mahdollisti työttömyysviranomaisille työttömän viimesijaisimman tuen 50% leikkauksen. Kun työtön köyhä tästä valittaa on hän vain itsesäälinen sympatiapisteitä kerjäävä tunteisiin vetoava ressukka joka ulisee turhasta kun ei viitsi ottaa itse vastuuta itsestään vaan on jotenkin "heittäytynyt" yhteiskunnan elätiksi. Nyt voi työttömyysviranomainen tehdä vain kusipäisyyttään työttömästä asunnottoman ja simputtaa entistäkin enemmän. Tietoisena siitä ettei umpikujaan ajetulla ole resursseja tai edes energiaa alkaa sotimaan viranomaiskoneistoa vastaan vaatimaan oikeuksiaan. Eikä se yleensä tuota tulosta.

        Vihervasemmistohallituksella on työttömille tarjolla empatiaa ja pyhiä kyyneleitä kultaisella tarjottimella. Pakkohaut olivat Marinin hallituksen luomus ja sieltä suunnalta on tarjolla kaikenlaista munchausen- kuntoutusta ja humaanien vihervasureiden narsistista pyhää sääliä.

        Kaikki hallitukset ainoastaan mahdollistavat viranomaisten psykopaattista mielivaltaa kaikista puolustuskyvyttömimpien ja köyhimpien, viranomaisiin riippuvuussuhteessa elävien elämässä.

        Ja nämä ihmiset jotka työttömiä palvelevassa viranomaiskoneistossa työttömien elämällä leikkivät ovat tällaisia:

        duck://player/yk-qIwuB59c

        duck://player/myTklp5fbGc

        Työtön on pelle ja tällaisten asennevammaisten aikuislasten lelu.

        Se on helppoa koska kaikki viat ja ongelmat palaavat aina työttömään.

        Olipa taas itkuvirsi itsesäälijältä.


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00193 kirjoitti:

        Apina

        Kuten kaikki Kokoomusta kannattavat!


      • Anonyymi00197
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Kuten kaikki Kokoomusta kannattavat!

        Apina


    • Anonyymi00199

      Täytyy todeta että on meidän maassamme aivan järkyttävä byrokratia. Ensin pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, ja sen jälkeen maksetaan palkkaa siitä ettei tee mitään. Jos erehtyy tekemään jotain, ei saakaan mitään. Muutenkin joku byrokraatti uhkailee ja päättää mitä täällä saa tehdä. opiskelu on kielletty. Pitää itse hakea lukuisiin eri paikkoihin, joihin mihinkään ei pääse. Rangaistaan siitä ettei pääse mihinkään. Kuinka moni haluaakaan tällaisen järjestelmän ulkopuolelle. Osa porukasta masentuu ja syrjäytyy. Osa päättää päivänsä.
      Ei sitten osata kannustaa toista millään tavalla mihinkään. Miten olisi järjestelmä, jossa maksetaan palkkaa siitä että tekee jotain. Luetellaan vaikkapa ne tehtävät, joita voi mennä tekemään ja siitä maksetaan palkkaa. Tämä ois jonkinlainen perustulo, mutta siinä kuitenkin tehdään jotain. Työllistyminen helpottuisi ja byrokratia vähenesi. Enää ei syyllistettäisi ketään ja tarpeettomat byrokraattien virat voidaan lakkauttaa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe