Laadukas auto

Anonyymi

Kovasti on sanottu, että ranskalaisissa autoissa on jatkuvasti vikaa. Olen nyt ajanut viimeiset 10 vuotta parilla Meganella. Ainoat viat yksi väljä koiranluu edessä ja takajarruvalon tiiviste vuoti vettä sisään.
Ei taida olla omakohtaista kokemusta ranskalaisia haukkuvilla. Olen omistanut elämäni aikana 16 kpl autoja. Kaikenlaisia merkkejä vaihtelevasti. Täytyy todeta, että Renault on ollut ihan ylivoimaisesti parasta laatua verrattuna muihin.

83

1799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa tietämys ja uskomus on sama asia ja siksi moni on niin pihalla.

    • Anonyymi

      Älä ruoki trollia, älä kommentoi.

      • Anonyymi

        RUOKI TROLLIA, KOMMENTOI.


      • Anonyymi

        Trolleja pitää ruokkia etteivät ne kuole nälkään!!!


    • Anonyymi

      Aloittaja on trolli, ÄLÄ helvatissa kommentoi!

      • Anonyymi

        Onko totuuden puhuja täällä trolli?


    • Anonyymi

      Olen aloittaja, enkä mikään trolli. Ajattelin tuoda kokemukseni tänne kaikkien tietoon, koska luulin itsekin ennen, että ranskalaisissa on paljon vikoja, no eipä ollut.
      Kaupanpäälle on tullut hyvä ajomukavuus.

      • Anonyymi

        Minulla on myös ollut kaksi Ranskalaista. Ensimmäinen, ja viimeinen! 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös ollut kaksi Ranskalaista. Ensimmäinen, ja viimeinen! 😝

        Kommentoija on trolli,


      • Anonyymi

        Ihan samat kokemukset, Megane III on todella luotettava auto, ajelin seitsemän vuotta, rekisterikilven valoelementti kahdesti vaihtoon, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös ollut kaksi Ranskalaista. Ensimmäinen, ja viimeinen! 😝

        Minulla on myös ollut kaksi Ranskalaista. .....Nyt sulle ehdottaisin ostamaan Skodan että pääset todellisuiuteen !!!!


    • Anonyymi

      Patonki juu. Kerran olen kokeillut, toiste en erehdy.

      • Anonyymi

        Patongit on kovasti naisten mieleen. Useampi nainen on ihastunut patongien tyylikkääseen ulkonäköön ja mukavaan kyytiin. Olen poikamiehenä saanut kuskattua useita naisia asunnolleni nimenomaan tyylikkäällä patongilla. Toki se vaatii vähän muutakin kuin auton, pitää olla myös supliikki herrasmies. Esson baarin autokerhossahan näistä asioista ei tiedetä mitään.
        Minä kiitän hyvää yhteistyökumppani patonkia elämäni rikastuttamisesta myös muilla alueilla😉


    • Anonyymi

      Ei Rellu ole suotta sanut Mekanon haukkumanimeä. Mutta toki laatu on parantunut kymmenen viimeisen vuoden aikana.

      • Anonyymi

        Itse ajelin monta vuotta erilaisilla saksalaisilla autoilla ja sitten vähän vahingossa ostin 135 tkm ajjetun Meganen. Pidin sitä kolme vuotta ja oli ensimmäinen autoni johon ei tehty muuta normaalit huollot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajelin monta vuotta erilaisilla saksalaisilla autoilla ja sitten vähän vahingossa ostin 135 tkm ajjetun Meganen. Pidin sitä kolme vuotta ja oli ensimmäinen autoni johon ei tehty muuta normaalit huollot.

        Ysitoista on ihan nätti


    • Anonyymi

      No ihan varmasti! Koiratkin uskoo. Päivän paras vitsi niuvan suljetultako kirjoitat rauhoittavien nappien jälkeen??? 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

    • Anonyymi

      Juu on ollu megane ja kokemuksesta voin sanoa että aloitus täyttä 💩 puhetta. Siinä ei saatana muuta olekaan kuin vikaa vian perää! Otan osaa jos joku nuihin viattomuus valhe väittämiin tosissaan uskoo 😆

      • Anonyymi

        Yhtyn etellisen kommenttiin 19:11. 10.8.2022. Kolme ja puoli vuotta Niuvan ovien takana. Syy: vakava renuttuminen ja siitä seurannut vakava mielenliikahdus. Nyt iloisesti japanilaisten oikeiden autojen käyttäjä ja kuuntelen minä joskus vielä Hinoi Teamia, se night of fire on kyllä hyvä, kuunnelkaa ja katsokaa, TuupiJuupista eli toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtyn etellisen kommenttiin 19:11. 10.8.2022. Kolme ja puoli vuotta Niuvan ovien takana. Syy: vakava renuttuminen ja siitä seurannut vakava mielenliikahdus. Nyt iloisesti japanilaisten oikeiden autojen käyttäjä ja kuuntelen minä joskus vielä Hinoi Teamia, se night of fire on kyllä hyvä, kuunnelkaa ja katsokaa, TuupiJuupista eli toisin päin.

        Taidatkin olla niitä palstalle kirjoittelijoita, joille auto ei sovi yhtään. Tuollainen kirjoittelu tälle palstalle viittaa vahvasti pahoihin mielenterveys ongelmiin.
        Joskus saattaa vaikkapa kateus naapurin hienoa autoa kohtaan aiheuttaa tuollaisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidatkin olla niitä palstalle kirjoittelijoita, joille auto ei sovi yhtään. Tuollainen kirjoittelu tälle palstalle viittaa vahvasti pahoihin mielenterveys ongelmiin.
        Joskus saattaa vaikkapa kateus naapurin hienoa autoa kohtaan aiheuttaa tuollaisia ongelmia.

        Vai niin, no mitä lääkkeitä suosittelet mielenterveys ongelmiini? kiitos jo etukäteen, toivottavasti renusi palvelee sinua hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin, no mitä lääkkeitä suosittelet mielenterveys ongelmiini? kiitos jo etukäteen, toivottavasti renusi palvelee sinua hautaan asti.

        Kaikenvärisiä ja kaikenlaisia keskushermostoon vaikuttavia. Ne vapauttavat sinut pakko-oireilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin, no mitä lääkkeitä suosittelet mielenterveys ongelmiini? kiitos jo etukäteen, toivottavasti renusi palvelee sinua hautaan asti.

        Varmaan paras että ostat kuukausilipun ja unohdat autoilun kokonaan.


    • Anonyymi

      kohta oot niuvassa jos rellun ostat.

    • Anonyymi

      Yllättävän paljon tietoa löytyy ranskalaisista autoista, vaikkakin ilman omaa kokemusta. Toitotetaan vain vanhaa mantraa, kun muuhun ei kyetä.

      • Anonyymi

        No, eihän tuo "ÄLÄ ruoki ja juota trollia" ainakaan ole vanha mantra. Itse luen kaiken renun kehumisen trollaamiseksi ja jopa Suomen kansallista puolustusta heikentäväksi toiminnaksi, koska, jos tulee sota, niin mitä me sitten tehdään renu "tekele" romulla, onko mahdollisesti tarkoitus tappaa hyökkääjä, erikoisoperaattori nauruun? jos on, niin silloin renulla ehkä jotain käyttöä rintamalla, mutta uskon ja ennenkaikkea luulen, että asianlaita ei ole näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eihän tuo "ÄLÄ ruoki ja juota trollia" ainakaan ole vanha mantra. Itse luen kaiken renun kehumisen trollaamiseksi ja jopa Suomen kansallista puolustusta heikentäväksi toiminnaksi, koska, jos tulee sota, niin mitä me sitten tehdään renu "tekele" romulla, onko mahdollisesti tarkoitus tappaa hyökkääjä, erikoisoperaattori nauruun? jos on, niin silloin renulla ehkä jotain käyttöä rintamalla, mutta uskon ja ennenkaikkea luulen, että asianlaita ei ole näin.

        Taitaa olla Rellumies vienyt naisesi ja purat kaunojasi suoltamalla tajunnanvirtaasi tänne palstalle. Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla Rellumies vienyt naisesi ja purat kaunojasi suoltamalla tajunnanvirtaasi tänne palstalle. Otan osaa.

        Näin on saattanut käydä useammalle Esson baarin miehelle. Naiselle on puhuttu pitkän aikaa vain jakohihnojen vaihdoista männän tapin välyksistä yms.
        Sitten paikalle on kurvannut autoista mitään tietämätön Rellumies mukavalla ja luotettavalla patongillaan ja elegantisti hurmannut naisen viehättävillä jutuillaan.


      • Anonyymi

        Renaako renu?

        Ei renaa, ku ei käynnisty!

        Renais jos sattus käynnistyy


    • Anonyymi

      Kestäviä mutta vaikeita korjata, viat yleensä jätetään huomiotta ja myydään seuraavalle. Asiallisesti huollettuna ja kuluvat osat vaihdettunahan nuo on parhaasta päästä halpoja autoja.

    • Anonyymi

      Vaihdekeppi heiluu kun hullun mulkku kun kaasupoljinta painelee, lämppärin moottori kitisee ja alapallot saa vaihtaa 50tkm välein. Jakoremmiremontti tehty mahdottomaksi oman autonsa huoltajalle. Tuulilasille laitettu liikaa kuormaa "kantava rakenne" ja halkeaa tuon tuostakin. Ei jatkoon läpipasko.

      Jotta ei pidetä trollina niin sanotaan ne hyvätkin puolet: moottorit kestää jos sen tonnin remminvaihtohuollon teettää ajoissa ja ei ruostu.

      • Anonyymi

        No näissähän on jo pitkään ollut jakoketju, jota ei tarvitse vaihtaa. Yhtään tuulilasia ei itselläni ole mennyt mutta samanlainen tuo rakenne on kuin muissakin autoissa.
        Samoja moottoreita käytetään myös Mersuissa.
        Jos tykkäät puuhastella jakopään parissa, niin suosittelen vanhaa takavetoista Opel Omegaa. Siinä hihnan vaihtaa vartissa Esson pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näissähän on jo pitkään ollut jakoketju, jota ei tarvitse vaihtaa. Yhtään tuulilasia ei itselläni ole mennyt mutta samanlainen tuo rakenne on kuin muissakin autoissa.
        Samoja moottoreita käytetään myös Mersuissa.
        Jos tykkäät puuhastella jakopään parissa, niin suosittelen vanhaa takavetoista Opel Omegaa. Siinä hihnan vaihtaa vartissa Esson pihalla.

        Dieseleissä on vieläkin kumiremmi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleissä on vieläkin kumiremmi!

        Dieselit on muutenkin jo historian havinaa


    • Anonyymi

      Ruostesuojaus noissa on ollut parhaimpien joukossa jo pitkään.

      • Anonyymi

        Tarjosko ne sen ilmaiseksi niuvassa säälistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjosko ne sen ilmaiseksi niuvassa säälistä?

        Kysy hoitajaltasi.


    • Anonyymi

      Niuvan vajakit puolustelee pakkopaidassa paskakasaansa ei ole mennyt tässä kuussa kun 3tonnia korjauksiin.

    • Anonyymi

      Nuo jutut juontaa 70-80 luvuille jolloin niissä oli oikeasti paljon ongelmaa. Toisaalta Toyotalla on nykyään paljon ongelmia, vaikka meillä on vielä uskoa että se olisi laadukas auto ja sekin maine tulee samalta ajalta 70-80 luvulta.
      Suomalainen on vaan kovin sitkeä ja ennakkoluuloinen autoasioissa.

      • Anonyymi

        Suomalainen on myös helposti sellainen peesaaja. Ostetaan samaa mitä naapureillakin on ja hymistellään yhdessä juttuja, joista ei oikeasti itse tiedä mitään.
        Mielenkiinnosta kun seuraa minkälaista arvosta eri merkit saa muissa EU maissa, niin kovasti tää suomi poikkeaa.
        Renauteissahan ei oikeasti ole ollut pitkään aikaan mitään pahoja vikoja. Pieniä vikojahan kaikkiin merkkeihin tulee kun km kertyy tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Ostin vuonna -19 rellu meganen vm. -01 hintaan 500 €. Ajettuna n.38 tkm !
      Kävi "sulo vileenit" oli pakko ostaa, ku halvalla sai. Uskomaton laite. Kolme vuotta ajettu, eikä moitteen sanaa voi kertoa. Kaikki toimii. Käy ja kukkuu. Tulevasta ei toki tiedä. Vivela France ;)

      • Anonyymi

        Nyt jos se hajoo. Irrotan kilvet ja tilaan taksin. Helppoo ja halpoo :)


      • Anonyymi

        Tuon halvemmalla ei voi autoilla😁


    • Anonyymi

      Renault on hyvä. Peugeot on hyvä. Tv. Patonkimies

      • Anonyymi

        Tällaisen kommentin nähtyään tulee heti mieleen, että kommentin takana on joka alan rautainen asiantuntija:-):-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisen kommentin nähtyään tulee heti mieleen, että kommentin takana on joka alan rautainen asiantuntija:-):-)

        Sinun kommenttisi se vasta "rautainen" olikin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi se vasta "rautainen" olikin!!

        Se koira?


    • Anonyymi

      No mitä kukin laadulla tarkoittaa? Rellut on nykyään kestäviä ja viattomia autoja ja tehty ihan huolella, mutta ei kovin laadukkaasti sisustettu.
      Kannattaa lukea juuri ilmestynyt AutoBildi ja sieltä Kadjarin 100tkm kestotesti.

      • Anonyymi

        No mitä kukin laadulla tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä kukin laadulla tarkoittaa?

        Renaultin ostajat eivät ainakaan palvo mitään hypetettyä brändiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä kukin laadulla tarkoittaa?

        No onhan rellu valinnut melkoisen lyhytikäisiä "sisustus"-materiaaleja ainakin. Itsellä on 25000 ajettu Clio, josta on vaihdettu vaihdekepin pussi takuuna 12 000 km kohdalla, kun siihen kului reikä, nyt seuraavaan huoltoon mennessä takuuna vaihdettu vaihdetaan taas. Laatu on tasaista, tasaisen huonoa.
        Onneksi kovaa muovia on käytetty paljon, se kestää niin kulutusta kuin aurinkoakin, mutta nahkajäljitelmät ja tekstiilit ovat melkoista rihkamaa.
        Mutta en ole pettynyt, muuta kuin tuon vaihdekepin tekonahkaan. Tuon hintaluokan autossa ei voi olettaakaan käytettävän 2-3x kalliimpien autojen materiaaleja. Tosin juuri nuo keinonahat ja kankaat taitavat olla sellaisia, joissa kilometrit tulevat täyteen ennen muuta autoa.


    • Anonyymi

      Luotettavimmat autot mitä omistanut:
      Megane 1.6 bensa manuaali, vm1997, 255tkm oli kun luovuin
      Megane 1.6 bensa automaatti, vm2001, 130tkm oli kun luovuin
      Clio III, 1.5 diesel manuaali, vm 2010, 160tkm ostaessa ja 166tkm nyt ja jatkuu.

      Noiden välillä pyöri kaikenmaailman, fiatin, volkswagenin ja toyotan vikapesiä. Syy miksi aina relluista pyrin eroon ollut, että huollot vaikeahkoja verrattuna muihin merkkeihin ja kalleimmat mahdolliset jakoremmi remontit. Tullut siihen lopputulokseen, että kannattaa huolloissa ottaa takkiin, että selviää vioitta.

    • Anonyymi

      Analyysi Renault käyttäjistä lyhyesti:

      1. Kerma-perseet, ostavat uuden tai uudehkon "hienon" renun, ovat omasta mielestään yhteiskuntaluokan kermaa ja niinhän he tavallaan ovatkin, koska ovat ns. kerma-perseitä. Harrastuksena erityisesti golf ja kaikenlainen pintaliitäminen ympäristöstä tai toisista piittaamatta.

      2. Rupusakki eli tavallinen tyhmä rahvas, ostaa käytetyn kerma-perseiden hylkäämän lähes arvottoman renun ja tuunaa sitä jossain, jotta pääsee Alkoon ja muutenkin vähän liikkeelle juoksevia asioita toimittamaan.

      Yhteistä kummallekin kansanosalle on alhainen ymmärrystaso, joka lähes 0 kokonaisuuksia käsittelevässä sektorissa, voivat kyllä toimia arvostetussa työssä, virassa, mutta juuri tämä ymmärrys puoli heikoilla kantimilla, joka saa heidät toimimaan tyhmästi, kun tarkastellaan elämän ns. kokonaiskuvaa.

      • Anonyymi

        Jokseenkin pitää paikkansa kyllä, mutta kyllä vanhoista renuista pihi tee se itse mies tekee vielä vuosiksi kulkineita olemattomalla hinnalla.


    • Anonyymi

      Poikani oppi vaihtamaan nopeasti varalla olevan sytytyspuolan, kun joku sylintereistä sammui. Kyllästyi lopulta ja siirtyi japanilaismerkkiin.

    • Anonyymi

      Tuli taas mieleeni ikäviä muistoja renusta vuosien takaa, vieläkin todella harmittaa ja suututtaa se kaikki mitä sai ennen kokea ja tämä on aivan totta, ei jaksa edes huumoria veistää, kun alkaa muistot kaivertamaan pääkopassa.
      Olipa kerran, jo kauan sitten taas renussani useampi vika, taisi olla lukoissa ja jossain muualla, ei enää jaksa muistaa kaikkea, mikä toisaalta hyvä. No vein sinne erikoiskorjaamoon Lauttasaaren slummi alueelle tämän harmin pesän, kustannusarvio korjauksista olisi ollut 2000€, eipä tullut korjattua, ei sellaisia hintoja voinut alkaa makselemaan, jäin viellä sutimaan siihen helvetin korjaamon viereen loivaan mäkeen tällä romu renulla, koska oli tullut lumi-räntää ja eihän sellainen paska tee muuta kuin sutii ja on vaarallinen, pääsin kuitenkin pois,mutta maksoi se arviokin jotain eli ei muuta kuin harmitusta kerrakseen. Vitun logo etupellissä poistuin kuten muutenkin aina renutessa tapana oli silloin.
      "Laadukas auto" ensinnäkin renua ei lueta autoihin, se on tekele ja värkki osastolle kuuluva haitake, jonka laatu on omassa luokassaan hämmästyttävän ala-arvoinen, miten nyt tuomoista laatua voisi paremmin kuvata, kuin että paska, näin niiku kansankielellä sivistymättömästi ilmaistuna eli ISO PASKA, no sitä sivistystä onkin sitten siellä Franskan maalla, että vastapainoa vähän sille tässä ja nyt, suoraa ja kovaa.
      "Renulla päähän ja Arevalla takaraivoon" tämä sanonta iskee nyt Suomeen, koska Uniperin, Saksan kautta maksetaan 10 miljardia € Arevalle, tälle Franska vetoiselle paskalle siitä loistavasta OL-3 voimalasta, joka 19 vuotta myöhässä ja rahaa siihen uponnut 28 miljardia euroa, kohta varmaan vielä poksahtaa silmille, kun aikansa käynnistellään ja "leikitään".
      Ei muuta, kuin että tehkää työläiset työtä ja maksakaa veroja, niin saadaan kaikki maksut hoidettua.

    • Anonyymi

      Ihan yhtä luotettavia kuin muutkin, ehkä skoda,volvo ja muutama muu tietty luotettavampia mutta nykyään ihan ok autoja. käytettyjä saa varsinkin halvalla ja kohtuu kilometrein, renault taitaa olla yksi maailman suurimmista auton valmistajista eli kyllähän se kauppa taitaa maailmalla käydä. renault on myös nykyään lada ja dacia elikkä kaikki kyseenalaiset häiriö vituke merkit saman yhtiön alla hahah mutta jos kauppa käy ja autot on kohtuu hyviä niin mikäs siinä, ennakkoluulot ja uskomukset ovat muutenkin turhia muuttuvassa maailmassa. oma renault megane feislift mk2 2008 ajettu jo 690000 km!

      • Anonyymi

        Enpä myö näe relluissa mitään muuta ongelmaa kun ainaiset pikkuviat, polttimoja menee ja sähkölaitteita menee. Sen sijaan välille ei ole tarvinnut jäädä ikinä ja ruosteongelmia ei ole.


    • Anonyymi

      Hyvä peli on ollut Clio 90tce 2014. Ensin olin sitä mieltä että sellaista romua ei meidän pihaan tule. Hyvä että tuli. On parhaimpia autoja koskaan ja minulla on ollut Volvo ja muita "laatumerkkejä".
      Renault on yhtä laadukas.

    • Anonyymi

      Ois kiva omistaa joskus mm megane golf ja a3. Ja meganeen vaihtaa itse öljyt

    • Anonyymi

      Ranskalaisissa on paljon pikkuvikoja vaikka miten asian koittaisit vääntää. Se vaan riippuu siitä sietääkö paljon pikku fixausta. Halvalla saa hyvää kyytiä jos näin. Itselläni clio ja lämppärin puhallin, molemmat ajovalot, rekisterikilvenvalo, alapallot ja sähköikkuna on pitänyt korjata 10tkm sisään. Sinällään avaimesta käymään aina, kuluttaa vähän ja muuten toimii luotettavasti.

    • Anonyymi

      Renaultit ovat olleet laadukasta kastia 90 luvun jälkeen !

    • Anonyymi

      Mulla 2 rellua toinen piinattu ja toinen reuhake.

    • Anonyymi

      Sori piuhake.

    • Anonyymi

      Juon rellua pullosta.

    • Anonyymi

      Itsellä ollut 2020 Clio ja nyt 2021 Megane. Cliolla ajoin 15 tuhatta ja vaihdoin Meganeen. Cliossa ei ollut vian vikaa, ainoastaan tietojärjestelmää päivitettiin ekan vuosihuollon yhteydessä. Nyt Meganella pari vuotta ja 35 tuhatta ajettuna ilman vikoja. Ainakin nämä uudet Rellun mallit toimii eikä jätä mitään pahaa sanottavaa.

      • Anonyymi

        Viat ilmestyvät 100tkm jälkeen. Siitä eteenpäin onkin joka vuosi leimalle sanomista.


    • Anonyymi

      jokaisesta lie 10 v kokemus /näkemys ?

      • Anonyymi

        Köyhät ajaa vanhoilla 10-vuotta vanhoilla käytetyillä. Nehän paalataan jo muualla euroopassa tuossa iässä tai tuodaan Suomeen :D. Jos rellulla on 4-6 vuoden takuu niin tuon ajan niillä varmasti ajaa ilman huolia.


      • Anonyymi

        Mukavia ja halpoja ovat mutta leimalle saa uusia repullisen osia joka vuosi. Tämä vuosikausien renault kokemuksilla. Ajaisin toyotalla jos ne eivät olisi niin pirun kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavia ja halpoja ovat mutta leimalle saa uusia repullisen osia joka vuosi. Tämä vuosikausien renault kokemuksilla. Ajaisin toyotalla jos ne eivät olisi niin pirun kalliita.

        Ja ajettuasi tovin toyotalla kiroaisit että oli se kyyti paljon mukavampaa siinä rellussa.

        Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavia ja halpoja ovat mutta leimalle saa uusia repullisen osia joka vuosi. Tämä vuosikausien renault kokemuksilla. Ajaisin toyotalla jos ne eivät olisi niin pirun kalliita.

        Toyotan ongelma on ruostuminen. Renaultit ovat taas tutkimusten parhaiten ruostesuojattuja. Omasta mielestäni Renaultit ovat myös hyvän näköisiä. Toyotat taas aika mitään sanomattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ongelma on ruostuminen. Renaultit ovat taas tutkimusten parhaiten ruostesuojattuja. Omasta mielestäni Renaultit ovat myös hyvän näköisiä. Toyotat taas aika mitään sanomattomia.

        Kaikki muut tojotat on rumia paitsi viimeisin corolla. Tosin rumat tojotat sopii kuin nyrkki silmään rumille tojotakuskeille.


    • Anonyymi

      Juu minulla ollut kanssa Megane 1.4 TCE vm. 2010. Ostin auton, kun sillä oli ikää kolme vuotta. Seitsemän vuotta ajoin. Vaikka oli varusteltu malli, niin hyvin pelasi. Ajoin autolla täällä Kainuun pakkasissa ja työni vuoksi myös paljon metsäautoteillä. Muovinen pohjapanssari irtosi kerran kiinnikkeistään, mutta oma vika. Sen muistan, että käsijarruvaijeri piti joskus vaihtaa pikkurahalla. Navigaattori alkoi lopussa välillä sekoilla, mutta se oli Tomtomin valmistama ja sitä ei päivitetty koskaan. Kaikki sähkölaitteet toimivat moitteitta koko seitsemän vuotta., esim. sähköikkunat, sähköpeilit, etu- ja takatutkat, avaimeton lukitus, istuinlämmittimet jne. Huomion arvoista oli se, että moottori ei kuluttanut juurikaan öljyä. Nyt toinen automme on Renault Kadjar, ei enää ota pohja kiinni metsäautoteillä niin helposti.

      • Anonyymi

        Paskapuhetta ja persereikä vehkeitä! Aivan helvetisti ongelmia jo tuossa ajassa. Minun saksalaiseen oikeaan autoon ei tuossa ajassa ole tarvinnut vaihtaa edes ajovalo poltinta puhumattakaan että olisi mitään muuta hyvänen aika!!! Ja öljyäki nuo ranskan pastillit syö? Ei helevetin kuustoista mitä perseenreikä vehkeitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta ja persereikä vehkeitä! Aivan helvetisti ongelmia jo tuossa ajassa. Minun saksalaiseen oikeaan autoon ei tuossa ajassa ole tarvinnut vaihtaa edes ajovalo poltinta puhumattakaan että olisi mitään muuta hyvänen aika!!! Ja öljyäki nuo ranskan pastillit syö? Ei helevetin kuustoista mitä perseenreikä vehkeitä!

        Nykyään kaikissa Renaulteissa on LED-ajovalot. Ei tarvitse vaihdella polttimoita. Saksalaisissa halppismalleissa on vielä halogeeneja ja muissa paskat ledit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta ja persereikä vehkeitä! Aivan helvetisti ongelmia jo tuossa ajassa. Minun saksalaiseen oikeaan autoon ei tuossa ajassa ole tarvinnut vaihtaa edes ajovalo poltinta puhumattakaan että olisi mitään muuta hyvänen aika!!! Ja öljyäki nuo ranskan pastillit syö? Ei helevetin kuustoista mitä perseenreikä vehkeitä!

        Vai ei saksalaisessa ole ongelmia. Meillä toinen auto on saksalainen ja saman ikäinen kuin tuo Renault. Vain tuo saksalainen olisi jättänyt tielle, jos ei olisi huomattu viedä huoltoon. Moottori olisi hajonnut kokonaan. Tuli mieleen se vanha sanonta saksanseisojasta. Mutta saatiin kuntoon merkkihuollossa, mutta kalliiksi tuli. Huomion arvoista on, että kyseinen automalli on katsastustilastojen mukaan merkkinsä vähävikaisin malli. Renaultilla vain ajeltiin ilman isompia ongelmia. Toki puhun nyt vain vuonna 2008 ja uudemmista markkinoille lanseeratuista Renault -malleista. Sinun tietosi taitaa olla isoisältäsi. Ja jännää on myös se, että Mersu on valinnut Renaultin yhteistyökumppaniksi ja luottaa Renaultiin käyttämällä Renaultin moottoreita yms. joissakin malleissa. Mutta ehkä sinusta Mersu ei ole saksalainen. Minkä ikäinen muuten olet? No tuskinpa seuraat enää tätä keskustelua.


    • Anonyymi

      Renault moottoreilla on voitettu lukuisia F1 mestaruuksia. Harvalla autonvalmistajalla on sellaista osaamista.

    • Anonyymi

      megane nykii vaikka on vaihdettu jakopää tulpat sekä immi mitä viddua

      • Anonyymi

        Ihan perus rellua.


    • Anonyymi

      Tietyt normaalit ja uutena hintaluokan alapään autot kestävät ja niissä on ollut vähemmän tarpeettomia tekniikoita. Alusta voi pysyä kauemmin hyvässä kunnossa ennen kuin vaihdetaan osaa. Kaikki asfalttitiet on iskeviä uria ja rösöjä täynnä Suomessa.

      Kynnyksiä ruokakaupan pihoihin, junaratojen ylityksissä iskee ja auton puslat, nivelet nuljuaa kokoajan eli väljystyy.


      Näin kerran e sarjan mersun kuitteja joita on omistaja maksanut autoja huoltaville, korjaaville firmoille.

      Ajanut uudesta 100 000km. Noin 10tkm vuoteen.

      Satojen eurojen laskuja useita etupään nivelistä, tukivarsista. Sillä on ajettu normaalia ajoa epätasaisella asfaltilla, vähän hiekkatietä, muutaman kerran viikossa junaradan yli risteyksestä, ruokakaupan pihojen kynnyksiä. 1 henkilö ollut aina painona. Tai laittaneet huonoja osamerkkejä!


      Vertailtavaksi vw golf 4 variant 1.6.

      250 000km ja 15 vuotiaana ensimmäiset osat, alapallonivelet yhteensä 35€. Etulaakeriin tuli välys 270tkm kohdalla, laitoin kerralla kummallekin puolelle. 30€ laakeri, Alatukivarren puslat välkistyi, takimmainen, pieni repeymä. Meni katsastus läpi mutta ajossa huomasi. Ei ollut edes ruostunut 19 vuotias tukivarren ohutlevy

      Tukivarsi puslineen 40€-50€, pihalla helppo vaihtaa 15-30min ruostuneiden kiinnityspulttien löysyttely eli käsin varovasti edestakaisin.
      Laitoin uudet kummallekin puolelle, vakaajan kumit, koiranluut, halpaa on helppo laittaa. On hyvä.

    • Anonyymi

      Jos Rellu on luotettava ja vähävikainen auto, niin miksi jo 15% Clioista hylätään ensimmäisessä katsastuksessa etuakseliston vikojen vuoksi? Kilometrejä kuitenkin vain alle 50 tkm. Capturissa on samat viat.

      • Anonyymi

        2018-19 eli mk4 mallin Clioista 5%, keskimääräinen ajokilometrimäärä 40-50 000km. Eli ihan paskaa jauhat. Uudemmat mk5 Cliot saksalaisessa TUV:n 2024 tilastossa 2% linjassa eli uusin sukupolvi on parannus entisestään.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe