Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sähkösopimukset

Anonyymi

Käsitinköhän oikein, että sähkönmyyjät eivät enää kaikki tee määräaikaisia sähkösopimuksia, ainoastaan pörssisähkösoppareita? Ei voi olla totta. En halua olla koko aikaa pelko pepussa ja seurailla päivittäin/ tunneittain sähkön hintoja. Siinähän tulis hulluksi! En ymmärrä, miten ihmiset yleensäkään tulevat selviämään sähkölaskuistaan. Meillä normaalisti ollut isossa omakotitalossa sähkölasku talvella ka. 450 e/kk. Jos hinta 5-10 kertaistuu, pienet eläkkeemme eivät riitä lähellekään edes sähkölaskuihin. Mihin maailma on menossa.

20

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisit valita sellaisen sähköyhtiön joka tekee määräaikaisia sopimuksia, mutta tuossa kokeilin, eikä se kannata. Pääset itse testaamaan kohdassa google - sähkön kilpailutus.
      Määräaikainen maksoi minun asuntoon 26-29 senttiä kilovattitunti (tämän hetkinen 6.7 senttiä/kwh).
      Toistaiseksi voimassa oleva maksoi 15-18 senttiä kilovattitunti (ei ole ollut vuosiin toistaiseksi voimassa olevaa, etten voi verrata). Kuten sanoit, arvailujen varaan jää, miten hinta heittelee tulevaisuudessa.
      Itsellä tulee sopimus uusittavaksi marraskuussa, huh.

      • Anonyymi

        Pointti on se, että kaikki sähköntoimittajat eivät suostu tekemään edes toistaiseksi voimassa olevia soppareita, määräaikaisista puhumattakaan. Monet sähkölaitokset tarjavat vain pörssisähköä tällä hetkellä.


      • Anonyymi

        Samalla kun kerrot ettei määräaikainen sopimus "kannata", kerrot että ei tiedä miten hinnat heittelevät. Miten siis tiedät että mikä vähänkään pitemmässä juoksussa on paras?


      • Anonyymi

        Sitran mustalista.


    • Anonyymi

      Ihmejuttuja aina sama yhtiötä käyttävälle. Ei tarvitse seurata hintoja. Muutama euro noussut vrt muutama vuosi sitten. En osta rasvatonta maitoakaan siksi että se on halpaa vaan kalleinta ja terveellistä sen ominaisuuksien ja maun takia. En juuri muutenkaan rasita itseäni hinnoilla, ostan ja käytän mitä tarvitsen ja haluan.

      • Anonyymi

        Minunkaan ei ole koskaan tarvinnut sähköyhtiötä kilpailuttaa kun kulutus on senverran pientä ettei kannata, paikallinen yhtiö ollut siitä asti kun tähän kaupunkiin muutin syksyllä -86. Tämän hetkinen vihreäsähkö sopimus voimassa muistaakseni huhtikuuhun 2024. Nähtäväksi jää mitä tarjoavat seuraavaan soppariin, aina on kuitenkin ollut sieltä edullisimmasta päästä vaikka kulutus ollut vähäisempää.

        vn


    • Anonyymi

      Tein eilen sopimuksen sähköstä uuteen yhtiöön, riittää kun sähköä tulee kaikki muu on tosi asiaa. Valittaminen tässä asiassa on vain spekulointia.

    • Anonyymi

      Olisikohan niissäkin "kiinteissä" force majure pykäliä?
      Kannattaa lukea kaikki sopimusehdot tarkkaan.

      Esim. jos talvella on energiapula, voi olla ettei kiinteänkään hinnat pidä.
      Sähkön välittäjiä voi myös ajautua konkurssiin. Sitten on yhtiön pakkovaihto.

    • Anonyymi

      Ei ole tullu tarkastettua mihin asti sopimus voimassa.
      Jännaä, tuleeko ja millainen sopimusehdotus.
      Ei pidä väheksyä kenenkään pientä pelkoa pe....ssä.
      Asunnon ja vetensä lämmittäjät on saaneet tähänkin asti isoja laskuja.

      • Anonyymi

        Olet myöhässä. Minulla päätyy soppari vuodenvaihteessa, mutta tein siitä eteenpäin 2 vuodeksi n. 15 c/kWh sopimuksen. Sen kanssa voin elää, vaikka lisähintaa tulee sähkölle 2000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet myöhässä. Minulla päätyy soppari vuodenvaihteessa, mutta tein siitä eteenpäin 2 vuodeksi n. 15 c/kWh sopimuksen. Sen kanssa voin elää, vaikka lisähintaa tulee sähkölle 2000 e.

        Jep, taitaa tällä hetkellä hinnat olla tuplasti tuon, eli 30 snt/kWh luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet myöhässä. Minulla päätyy soppari vuodenvaihteessa, mutta tein siitä eteenpäin 2 vuodeksi n. 15 c/kWh sopimuksen. Sen kanssa voin elää, vaikka lisähintaa tulee sähkölle 2000 e.

        Näillä näkymin soppari voimassa ens vuoden lopulle. Mistä näistä tietää pieni ihminen.
        Ei ole kauaa kun sitä kauhisteli 9c/KWh hintaa, sen sai vielä vaihdettua noin kuuteen senttiin.


    • Anonyymi

      Kyllähän mahdollinen 4500 eur/kk kirpaisisi. Itse asiassa tuollaisestakin summasta on melko toivotonta selvitä, ellei ole säästöjä. Ja summahan saattaa tuosta vielä kasvaa ja kestää kuukausikaupalla. Karmeaa kyllä, jos kaikki säästöt hupenevat sähköön. Ei kulutusta voi ihan mahdottomia säädelläkään. Onhan asuttava ja elettävä. Toimeentulotukilaiset kyllä pistetään jotenkin pärjäämään avustuksillaan, mutta kyllä esim. normieläkeläisillä olisi vaikeaa näiden sähköhintojen kanssa.

      • Anonyymi

        Täällä päin on metsiä lähinnä eläkeläisillä. Hallitus halusi että kaikki pelaisi sähköllä, jotta hiilipäästöt vähenevät. Metsä puolestaan sitoo hiiltä, mutta kun sähkö on tolkuttoman kallista, on myytävä metsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä päin on metsiä lähinnä eläkeläisillä. Hallitus halusi että kaikki pelaisi sähköllä, jotta hiilipäästöt vähenevät. Metsä puolestaan sitoo hiiltä, mutta kun sähkö on tolkuttoman kallista, on myytävä metsää.

        Totuus on se, että 1200€ sähkölämmituskulut/vuosi, muuttuu uuden sopimuksen myötä 3600€/vuosi kuluiksi.

        Voi muuten nousta tuostakin summasta ja nouseekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on se, että 1200€ sähkölämmituskulut/vuosi, muuttuu uuden sopimuksen myötä 3600€/vuosi kuluiksi.

        Voi muuten nousta tuostakin summasta ja nouseekin.

        Toisilla nuo luvut vastaavat kuukausikulutusta. Revi siitä sitten!


    • Anonyymi

      Asun kerrostalossa pieni asunto. Helen sähköä velottaa 3kk lasku noin 60e. En valmista ruokaa,en käytä unia.Valimiustilassa ei ole mikään laite.Saman verran maksaa sähköstä henkilö jolla isotaulu-TV,minulla on pieni 32 tuma. Hänellä viihdekanavat kaikki laiteet valimiustilassa aina !Lisäksi käyttäää todell paljon erikseen nettiä,todella paljon tunteina läppäriään.. Minulla ei mitään vihde kanavia maksullisa.Hän .Itse tekee ruokansa. Minä mikroateriat valmistan mikrolla. Hän pesee isolla pesukoneella kerta vikkossa pykki, miehellä kun ei perhettä enää syy ison pesukone,jäi sille.Itselläni pieni kone 5kg. sama asia,pesen pykkin 1 kerta viikossa.Minulla ei ajastinta misään laitet. ei dikitaallista mikroa,veden tai kahvin keitin, ei pesukone.Sähkö palaa vain kohde jossa olen.Imuriakin käytän kuten hän 1 kerta viikossa.Joten miten sama sähkö lasku 3 kk välein. Heleniltä, Hänen asunto on joku 65 neljö.minun 42.Tosin näen säköön siro Helen jolta sähkö tulee kulut enemmän kuin käytetty sähköni .

      • Anonyymi

        Eipä sitä sähköä hinnalla voi vertailla. Pitäisi katsoa laskusta kilovattituntien määrä. Jokaisen kolmen kuukauden laskusta otettu sähkömäärän yhteenlaskettu kilovattituntien määrä on vuoden kulutus. Vain näin laskettu vertailu antaa luotettavan tuloksen. Voi myös vertailla kolmen kuukauden sähköä, mutta silloin pitää olla molemmilla samat kuukaudet laskussa mukana.


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe