Koulu ja kani

Anonyymi

Moi! mä oon 12.v tyttö ja oon menossa nyt 6.lk. oon miettinyt hankkii kanin. koska saisin vihdoin uuden kaverin.

Mä vaa ajattelen sitä et voiko sitä jättää yskin ku mä oon koulussa? mua ahistaa ihan hirveesti tää asia. ku mulla on jotain 5-7 tunnin koulu päiviä mut asun 3 min koulusta. voiko kania jättää noin kauan yskin kotiin ku oon koulussa?

kiitos jos vastaat! 💞

6

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi jättää yksin. Varmaankin torkkuu sen ajan koska on hämäräaktiivinen eläin.
      Pitää muistaa tarkistaa että on vettä ja heinää aina tarjolla.
      Kanilla olisi hyvä olla kaverina toinen kani koska ne ovat yhdyskuntaeläimiä.

    • Saa jättää kunhan kanilla on puhdasta vettä ja heinää tarjolla ja ettei kani pääse mihinkään väliin tai on vaarallisia esteitä.

      Onko kummninkin ketään kotona joka voisi tarkistaa miten kani voi kun olet koulussa?

    • Anonyymi

      Mulla on kani ja saan siis toisen täs lähiaikoina mut mun koulu päivät on 3 kertaa 7h sit yhen kerran 5h ja sit 6h kans yhen kerran mut mulla pärjää ainakin hyvin laitan aina kaks juomakuppia ja vesipullon niin ei ainakaan lopu ja heinää paljon että kyllä ainakin mulla on pärjänny

    • Anonyymi

      Älä ota siitä stressiä. Me kaikki käyme koulua tai olemme töissä 7-8 tuntia pöivässä. Se nyt vaan on niin, että lemmikit on silloin yksin. Siksi olis kivaa, jos he olisivat kaksistaan, olisivat toisillenne seuraksi, jos suinkaan on mahdollinen. Jos ei ole ja lemmikisi joutuu olemaan yksin, hae oksia, käpyjä, virikkeitä sille häkkiin, että olisi jotain tekemistä. Koulusta palatessasi onkin se jo teidän yhteinen aikaa milloin kani saa tarvitsemni huoltaa, hellyyttää ja seuraa.

    • Anonyymi

      Voi jättää yksin jos kani asuu aitauksessa ja on vapaana kun olet kotona laita kani isoon häkkiin/ aitaukseen päivän ajaksi ja anna jaloitella vähintään 2-4h jos tehdashäkki

    • Anonyymi

      Sain kanin kun olin 8v, hyvin pärjäs kotona koulun aikaan kunhan oli heinää ja vettä (oli häkissä kouluajan)!

      Sain toisen kanin 2020 ja pärjäsivät kahdestaan "paremmin" koska toinen oli seurana.

      Mutta älä huoli kyllä se pärjäää kun aamulla annat pellettiä vähän, heinää ja vauhdat veden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe