Rottweiler lapsiperheeseen?

Anonyymi

Tuttava perhe on muuttamassa ulkomaile töiden perässä ja heillä on 3-vuotias rottweiler. He kysyivät meiltä että ottaisimmeko tämän koiran meille asumaan, meillä on olosuhteet kyllä sellaiset että koira pystyisi hyvin asumaan meillä ja juoksennella pihamaalla vapaasti. Kyseinen koira tulee hyvin toimeen muiden koirien ja lasten kanssa ja on meilläkin käynnyt monesti kyseinen koira ja leikkinyt lasten kanssa pallo pelejä pihalla. Olen nyt hakenut nyt tarkemmin tietoa rodusta ja sitten törmäsin vanhaan uutiseen vuodelta 2008 https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/200803177398950 tuo alko pikkuisen miettimään 🤔

6

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kokemusta koirista,isoista vahvaluontoisista ei ole,asia kannattaa unohtaa.Toivotavasti Rottia löytää sopivan paikan.🤔🤔🤔

      • Anonyymi

        Rottis


    • Anonyymi

      Ei valitettavasti voi tietää mitä tapahtui ennen tragediaa.
      Jos teillä on aivan pieniä lapsia, on turvallista ettei lapset ole koiran seurassa ilman vahtimista jos päätätte ottaa. Eläin on aina eläin ja arvaamatonta voi tapahtua.
      Usein puremisia tapahtuu kun lapsi yrittää itse saada vaikkapa leluaan koiralta takaisin tai ei anna koiran syödä rauhassa. Pienet lapset saattavat myös olla kovakouraisia ja meluta kovaa eikä koira saa nukuttua vaan häiriintyy.
      Itselläni on kyseisestä rodusta paljon hyviä muistoja, aikojen takaa.
      Ala-asteen olin alottanut ja erään firman rotikan kanssa leikin pihassa usein. Kerran koira hyppäsi minut kumoon vahingossa (ei sattunut) ja alkoi nuolla naamaa minun ollessa vielä maassa. Ei edes vahingossa hampaat osuneet minuun eikä muita vahinkoja sattunut vaikka hippaa leikittiin ja juostiin täyttä vauhtia. Aivan ihana koira oli!
      Muistelen että koira oli paljon rotevampi ja lihaksikkaampi kuin nykyiset saman rodun edustajat.

    • Anonyymi

      Nuistan yhden jutun 90 luvulla olin 7 vuotias meillä oli rottis nimeltään roki olimme kesällä mökillä ja naapuri mökillä oli täystypistetty dobermanni joka oli pelottavan näköinen. Naapuri mökkiin oli joku 300 400 metriä kerran pompin siinä pitkällä suoralla tiellä joku johti naapuri mökkii yhtäkkiä näin sen dobermannin siellä tienpäässä se katto mua paikoillaan ja tarkkaavaisesti vähän samalla lailla kun siinä beethoven ykkösessä missä ne rosvot juoksee sinne autovarikolle ja sit ne dobermanni lauma tulee siihen. No joka tapauksessa mun pokka petti ja lähdin juoksemaan meidän mökille päin, dobermanni lähti mun perää ja se oli salaman nopea, en kerennyt sisään, meidän pihalla oli meidän mitsubishi pajero ja hyppäsin siihen vararenkaan luokse ja pidin siitä kiini ja se dobermanni alko repimään takapuolesta ja pidin kovaa kiini vaan siitä vararenkaasta ja huusin apua. Silloin meidän roki joka oli mökin kuistilla nukkumassa heräsi siihen mun äänin ja hyökkäsi sen dobermannin kimppuu siinä ne tappeli kovasti, en jäänyt katsomaan vaan juoksin sisään. Hetken päästä roki tuli takasin ja tuli katsomaan mua että olen kunnossa rapsutin sitä ja halasin, dobermannia en nähnyt enää pihalla. Isä tuli sitten huussista päin ja kysy mikä ihmeen mökä täällä on? Sanoin täällä on kaikki ihan hyvin. Enkä koskaan paljastanut mitä tapahtui. Koska isä varotteli aikasemmin että älä koskaan lähde juoksemaan jos näät sitä naapurin koiraa. Se naapurin dobberi oli muutenki ihan harmiton ja näin mutta se mun juokseminen vaan kärjisti sen tilanteen.

    • Anonyymi

      Mikä tahansa koira sopii mainiosti lapsiperheeseen. Lapsille täytyy vaan opettaa miten koiraperheessä eletään. Lapset eivät saa provosoida koiria mitenkään, eivät koskea tai edes katsoa koiraan, eivät juosta, kotona, eivät nauraa, eivät huutaa, eivät edes puhua kovalla äänellä, eivät leikkiä koiralle sopimattomilla leluilla eivätkä syödä koiralle sopimattomia ruokia,et koiralle tule paha mieli, eivät kutsua kavereitaan leikkimään. Kyllä lasten ja koiran yhteiselämä näillä opeilla sujuu loistavasti.

      • Anonyymi

        Harvinaisen viisas kirjoitus🤔🤔🤔


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe