Ystävien vierailut tärkeitä vai ei?

Anonyymi

Johtuneeko iästä vai viisastumisesta, mutta itse olen kyllästynyt vieraisiin. Oma perhe käy ja muita en mielelläni enää passaa. Tuntuu, että vieraat ovat aika vaativia tarjoilujen ja siivojen suhteen. Joku on joskus alkanut mun asuntoani "sisustamaan" tuomalla kaikenmaailman tavaraa, jota en tarvitse. Yksi vieras aloitti minun sielunhoidon vaikken ole sielunhoitoa vailla. Voisin oman ammattini pohjalta olla parempi sielunhoitaja kuin hän oli. Yhdelle ns ystävälle ei kelvannut minun vaatteiden väri (sininen). Hän alkoi vierailun aikana pauhata että " hän näkee punaista kun hän näkee sinistä" :-) Matotkin olivat osittain siniset. Joskus vieraalle ei kelpaa mikään tarjottava, kun "tuli justiin syötyä lähtiessä" yms..

Itse tykkään eniten sellaisista vieraan piipahduksista, jolloin koti saa olla sellainen kuin on, tarjotaan mitä sillä hetkellä on tarjota ja pääpaino on toisensa tapaamisessa ja rupattelussa.

Onko teillä kestityksiä useinkin, tykkäättekö leipoa ja passata ja siivota ennen ystävän vierailua?

49

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En pyydä toista kertaa jos vieras arvostelee negatiivisesti, enkä jaksa enää passata, enkä mennä passattavaksi.

    • Anonyymi

      Tykkään kutsua mieluisia tuttavia ja vaihtaa kuulumisia ihan ajan kanssa. Tietysti silloin tarjoa kahvin kera jotain makeaa ja suolakkaa.

      Yllätysvieraat ovat minusta kotirauhan rikkojia.
      Niinpä , meitä kun on onneksi niin eriluonteisia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Minusta kutsumisessa on järjestetyn audienssin makua. Turhaa tärkeilyä!
        Muutamat tuttavamme ovat oivaltaneet tämän ja tulevat kutsumatta ilahduttamaan meitä.
        Heillä ei ole mitään turhia odotuksia kestitsemisen suhteen.
        Merkkipäiviä lukuun ottamatta emme pidä yhtään mitään vieraiden varalle.

        Me olemme melko nihkeitä vierailijoita juuri tuon kutsutyylin vuoksi.
        Merkkipäiville ei tarvitse kutsua mutta muuten emme ole kovin innokkaita menemään kutsuttuinakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kutsumisessa on järjestetyn audienssin makua. Turhaa tärkeilyä!
        Muutamat tuttavamme ovat oivaltaneet tämän ja tulevat kutsumatta ilahduttamaan meitä.
        Heillä ei ole mitään turhia odotuksia kestitsemisen suhteen.
        Merkkipäiviä lukuun ottamatta emme pidä yhtään mitään vieraiden varalle.

        Me olemme melko nihkeitä vierailijoita juuri tuon kutsutyylin vuoksi.
        Merkkipäiville ei tarvitse kutsua mutta muuten emme ole kovin innokkaita menemään kutsuttuinakaan.

        Niinpä olemme erilaisia.
        Minä mieluusti olen aina sopinut kyläilyt. Tahdon myös tarjota makeat ja suolaiset.
        Itse 'pyörähdän' päiväsaikaan pariksi tunniksi. Ja samoin toisinpäin.
        Muutamana vuotena ei vierailuja ole voinut järjestää, mitä nyt perikunta useammin.
        Keskustelu pyörii yleisissä asioissa. Saatamme päivitellä jotain ajankohtaista.
        Eikös vierailun pitäisi ilahduttaa.
        Beng
        Aloittajan luona käy kyllä ajattelemattomia ihmisiä.
        Eräs sisustusintoilija yritti luonani kerran: sohva jotenkin vinoon.
        Voin pahoin (liioittelua) niin kauan kunnes sohva oli ns. normaalisti. Merisairaus katosi.
        Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun annoin vieraan ihmisen häslätä kodissani.
        Melko tahditonta puuttua toisen kotiin.
        Minulla on siistiä ja kiva kaluste combo. Kuten pukeutuminen koti heijastaa minun persoonallisuuttani. Minua ei liikuta, mitä muut miettivät. Ihan sama.
        Pikkuprinssi totesi, että minulla on herkkiä esineitä.


      • Anonyymi

        Minä taas pidän yllätysvieraista eniten jos he ovat mukavia ihmisiä .
        Kun muistelee entisaikaan niin ei silloinkaan koskaan ilmoitettu tuloista ja kukaan ei ottanut pahakseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä olemme erilaisia.
        Minä mieluusti olen aina sopinut kyläilyt. Tahdon myös tarjota makeat ja suolaiset.
        Itse 'pyörähdän' päiväsaikaan pariksi tunniksi. Ja samoin toisinpäin.
        Muutamana vuotena ei vierailuja ole voinut järjestää, mitä nyt perikunta useammin.
        Keskustelu pyörii yleisissä asioissa. Saatamme päivitellä jotain ajankohtaista.
        Eikös vierailun pitäisi ilahduttaa.
        Beng
        Aloittajan luona käy kyllä ajattelemattomia ihmisiä.
        Eräs sisustusintoilija yritti luonani kerran: sohva jotenkin vinoon.
        Voin pahoin (liioittelua) niin kauan kunnes sohva oli ns. normaalisti. Merisairaus katosi.
        Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun annoin vieraan ihmisen häslätä kodissani.
        Melko tahditonta puuttua toisen kotiin.
        Minulla on siistiä ja kiva kaluste combo. Kuten pukeutuminen koti heijastaa minun persoonallisuuttani. Minua ei liikuta, mitä muut miettivät. Ihan sama.
        Pikkuprinssi totesi, että minulla on herkkiä esineitä.

        Meille tuli kerran mieheni täti kylään , ja hän se alkoi heti sisustaan meidän taloa , veteli kellarista esiin vanhoja tavaroita ja ilman lupaa pisti koko talon toiseen malliin .viikon päästä lähti ja sen koommin ei miehenikään häntä enää kylään käskenyt ja jos yritti tulla niin keksittiin aina joku syy ettei juuri nyt voi tulla , emme jaksaneet hänen kanssaan kerta kaikkiaan . Silti yritimme ymmärtää että hän ei ilmeisesti voinut hyvin henkisesti kun otti oikeuksia kodissamme , joten emme riitaantuneen mies piti yhteyttä hänen puhelimen kautta . Niin että sen koommin ei olla muutettu sohvia tai pöytiä , ja ei tule kukaan muukaan muuttelemaan


    • Anonyymi

      En loukkaannut jos joku arvostelee. Tiedän olevan hieman poikkeuksellinen sisustaja ideoineni. Kotini on toimiva, kaikki lähellä otettavissa ja osa tavaroista täysin eri paikassa minne rakentaja on ne ajatellut. Paremminkin otan ihmettelyt ja arvostelut huumorilla.
      Ei yllätysvieraat innosta, aina jotakin kivaa kesken kotona. Sen sijaan kun tulen konsertista, elokuvista, lenkiltä, kaupasta saatan nähdä tutun joko siellä tai matkalla ja pyytää äkikseltään kahville. Joskus eivät jouda, joskus tulevat. Silloin on sekaista, likaista ei koskaan, mutta tarjottavaa on aina.
      Kutsun vain jälkikasvuni perheineen passattavaksi, heitä on monta, silloin laitan paljon hyvää pöperöä pöytään.

    • Anonyymi

      '
      Kaikein mukavimpia vierailuja on kun tavataan ja rupatelaan vaan kuulumisia,
      jos suuta kuivaa niin vesilasi on aivan riittävä seurustelu juoma,

      kaikki muu hössötys on vanhalle liikaa,

    • Anonyymi

      Vieraita käy harvakseltaan on lähipiiri harventunut,ystävät jo vanhuksia sairaita, on askel lyhentynyt, vetäytyneet omiin oloihiinsa, joku kulkenut matkan päähän luo ystävien kirkkomaan.

      Pitäisikö laittaa talon ulko-oveen lappu vierailu ajat silloin ja silloin kello aikaan ' Tervetuloa ystävävä hyvät kylään '

      pe

      • Anonyymi

        No pitäisi jos varmasti tietäisi että juuri ystävät tulisivat. Kyllä suun täydeltä puhuminen joskus on piristävää ja vastavuoroisesti uutisten kuuleminen toiselta, vähän lähitienoon juorujakin seassa. Vaan entäs jos tulisi rosvo kun ajattelisi että siellä joku ypö-yksinäinen höynäytettävä vanhus odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No pitäisi jos varmasti tietäisi että juuri ystävät tulisivat. Kyllä suun täydeltä puhuminen joskus on piristävää ja vastavuoroisesti uutisten kuuleminen toiselta, vähän lähitienoon juorujakin seassa. Vaan entäs jos tulisi rosvo kun ajattelisi että siellä joku ypö-yksinäinen höynäytettävä vanhus odottaa.

        Kuvainnoillisesti ei tosissaan, ystäviä on mutta askeleet on liian pitkiä kulkea, puolin ja toisin vaikka halua olisi, saattaapi olla laiskuutta.

        pe


    • Anonyymi

      Yllätysvieraat yllättyvät kun en avaa ovea.
      Yleensä odottaisin kutsua kylään ennemminkuin jatkuvasti kutsumattomia vieraita,
      vuoroin vieraissa periaatteella.

    • Anonyymi

      Ystävien tapaaminen on tärkeää, mutta ei vierailut. :)

      Emme tapaile toistemme kodissa. Tuulettumaan pitää päästä.

      Lapset perheineen käy, mutta ei heitäkään tarvitse passata. He passaavat silloin minua. (no vähän häärin mukana)

    • Eilen meillä kävi vieraita, ihan vain pikavisiitillä. Nää tällaiset tapaukset ovat niin harvinaisia nykyään, että pitää ihan kommentoida. Visiitti oli etukäteen ilmoitettu mesessä, oli muutenkin asiaa näille nurkille ja koirat mukana, joten istuttiin ulkona grillipaikalla ja juotiin kahvia ja teetä ja syötiin mustikkapiirakkaa. Pakolliset valokuvat harvinaisesta tapahtumasta, tietenkin heti faceen. Ensimmäistä kertaa kun paras ystäväni, se jonka olen tuntenut 45 vuotta ja johon tutustuin Kolumbiassa ja josta kirjoitin kokonaisen luvun eka kirjassani...."portaita nousee nuori nainen Suomen kartta piirteissään". Neljäkymmentä viisi vuotta myöhemmin, istumme mun pihalla, rupattelemme niitä näitä, hieman ikä jo painaa, valitettavasti ystäväni on sairastellut paljon ja liikkuminen on huonoa, muuten olisin vienyt hänet joenrantaan kävelylle.
      Tunnen vain suurta kiitollisuutta siitä, että ystäväni ovat tallessa kaikkien näiden vuosienkin jälkeen. Kun tavataan ja istahdetaan kahvikupposen ääreen, niin jatketaan siitä mihin viimeiksi jäätiin. Ilman krusidulleja tai muodollisuuksia.
      Nelä viikkoa Italianmatkaani. Junaliput ja hotelli varattu, siskoni mukana, la mia sorella. Perillä tapaan rakkaan edesmenneen mieheni veljentyttären, lasteni serkun, jonka olen myös tuntenut vuodesta 1970, joka avioitui parikymmentä vuotta sitten Italiaan.
      Nämä kohtaamiset vanhojen ystävien kanssa, kasvotusten, ruokkivat sielua ja auttavat jaksamaan eteenpäin.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen junamatka on sinulla tiedossa Italiaan, menettekö alaskin saapasvartta?

      • Emme nyt tällä kerralla ainakaan, vaan matka on lyhyt: Bolognasta Firenzen kautta Livornoon. Poikkisuuntaan, ei pituussuuntaan. En ole vuositolkulla matkustanut junassa, joten odotan jännityksellä tätä kokemusta.


    • Anonyymi

      Ei kotikäyntejä.

      Ei nykyaikana kylästellä, sovitaan tapaamisia kahville, tai kaljalle. Se on sitten poikkeustapaus, jos jonkun kotiin pitää mennä, tai joku tunkee mun himaan. Ja silloinkin pitää varmistaa, että sopiiko tulla.

      Ihmisillä kiireitä ja kaikenlaisia menoja, siis kalentereissa merkintöjä. Yllätysvisiitit käytännössä kaikilla kiellettyjä ja noin yleensäkään kukaan edes halua toisten koteihin tunkeutua.

      Yks syy on myös pienet asunnot, etenkin kaupungeissa.

      Pöndellä ennenvanhaanhan oli tapana poikkeilla kylään useinkin. Yks syy oli sekin, kaikilla liki samat aikataulut, tiedettiin, milloin naapuri navetassa, pellolla jne. Toisekseen, silloin ei välttämättä ollut edes puhelimia kaikilla, ei tieto liikkunut, kuin suustasuuhun. Ja pöndellä oli paremmin tilaa vieraille. Ai niin, silloin kaikki aika ei mennyt telkkaria tuijotellessa, eikä nettiä ollut keksittykään. Nekin vie nykyisin aikaa muulta toiminnalta.

      Se sitten eri asia, kun makaa kuolemantalossa ja ainut ajanviete on tuijotella kattoon ja odottaa kuolemaa, sitten kai kaipaa vieraitakin. Se vaan, onko kaikki kaverit samassa tilassa, eikä kukaan enää pääse liikkeelle.

      Mutta juu kylästely ei ole tapana nykyaikana, se kuuluu pöndelle ja menneisyyteen. Järjestetyt pileet asia erikseen.

      =DW=

    • Anonyymi

      Kuukauden junamatkalle lähtisin mieluusti mut pitäisi olla kaveri tai kaksi, sopiva vuoden aika, joskus puoli tosissaan ajatus siperian halki kiinaan, Minkälainen olisi junamatka pohjois-amerikan halki, no kun sais irti sen verran virtaa et tytön uutta asuntoa katsomaan Hyvinkäälle junalla.
      Kolmipyöräisellä huruttelin tännäi Sotkalle tekemään kauppoja, siinäkin että vielä kaukomaille, jos raato tästä huononee on roskapussin vienti pitkämatka matkustaa.

      pe

      • Anonyymi

        Minä olen pitkään hautonut ajatusta junamatkasta yli Kalliovuorten, lentäen ensin Chicagoon ja sieltä junalla Salt Lake Cityyn ja ehkä lentäen takaisin. Samalla kävisin broidia moikkaamassa ja Yellowstonessa, mies mukana tietenkin. On hieman tyyris reissu, mutta jos tulisi joku sopiva tilanne niin sen voisi kerran elämässään tehdä, niin kauan kuin terveyttä riittää.
        Paloma (ei kirjautuneena)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen pitkään hautonut ajatusta junamatkasta yli Kalliovuorten, lentäen ensin Chicagoon ja sieltä junalla Salt Lake Cityyn ja ehkä lentäen takaisin. Samalla kävisin broidia moikkaamassa ja Yellowstonessa, mies mukana tietenkin. On hieman tyyris reissu, mutta jos tulisi joku sopiva tilanne niin sen voisi kerran elämässään tehdä, niin kauan kuin terveyttä riittää.
        Paloma (ei kirjautuneena)

        Joo, junamatkassa on jotain mitä ei ole matka lentokoneella turistipaikkaan möllöttämään.

        pe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, junamatkassa on jotain mitä ei ole matka lentokoneella turistipaikkaan möllöttämään.

        pe

        Mä aattelin mennä tuolla Meksikon pikajunalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Viimeinkin osaan nauttia eläkkeellä, katsomalla vanhoja kotimaisia leffoja, se oli jo haave työssä ollessa.

    • Anonyymi

      Ei käy kukaan kahvittelemassa yllättäen eikä muutenkaan, emmekä me mene. Oikeastaan ainoat visiitit muutaman pariskunnan kanssa tapahtuvat "vuoroin vieraissa" - tyylillä ja sisältävät ruokailun runsaine juomineen, lähes juominkeineen. Kivaa pari-kolme-neljä kertaa vuodessa, jaksaa jälkimaininginkin näin harvakseen.

    • Anonyymi

      Ei ole vieraita käynyt, jos ei sukulaisia moniin vuosiin.
      Puhelin soinut muutaman kerran, ja nekin yleensä sähkön myyjiä.
      Vanhoja aikoja tulee mieluusti mieleen, kun kylään mentiin ja tultiin tosta noin , penkille turisemaan.
      Emännät keitteli kahvia, vaikka olisi toppuutellut, ettei tarvitse vartavasten keitellä, kun jo tuli juotua.
      Ihmeteltiin maailman menoa, ja nykynuorison karvapäämuotia.

    • Anonyymi

      Onneksi olen päässyt vieraantumaan suvusta ja siten vierailut ovat loppuneet. Tässä iässä ei enää jaksaisikaan ruokkia vieraita päiväkausia eikä pieni eläke siihen riittäisi.
      Menneinä vuosina pitivät minua hotellin korvikkeena ja täyshoidon takaajana. Vieraina olivat omat ja puolison sisarukset ja perheet tietysti mukana. Sitten alkoi seuraavan sukupolven vierailut ja jos jonkin näkösen sulhan tai morsiamen kanssa. Niistä suhteista ei ole yhtään jäljellä, päätyivät eroon ennen hääkelloja.
      Nyt osaisin jo sanoa, että menkään hoteliin, mutta silloin en osannut pitää puoliani ja koko homma lähti lapasesta eikä vastavuoroisuutta ollut, mikä vieläkin kiukuttaa.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä raukkista, että käytetään jotenkin hyväksi.
        Lehdistä saa lukea 'kesävieraista', jotka työntyvät ilmaiseen täysihoitoon passattaviksi.
        Beng
        Olisi edes vastavuoroisuutta.


    • Anonyymi

      Me emme esittele mitään. Spontaanit vieraat joutuvat soittamaan ulko-oven ovipuhelimella saadakseen oven auki.
      Sinä aikana kun he nousevat hissittömän talon 46 askelmaa, ehdimme tyhjentämään keittiön pöydän kahvitteluintoon.
      Minä vedän verkkarit kalsareiden peitoksi ja suljen oman romuhuoneeni oven.

      Kerrostalossa ei ole ok:n töitä. Ok:ssa asuessamme yllätysvieraiden tullessa, jos minulla oli joku homma menossa, niin saatoin sanoa, että odotelkaahan hieman, että saan tähän työhön sopivan sauman, tai saatoin sanoa kaverille, että tuolla on vapaa lapio. Tulehan kaveriksi. Kaikille ei sopinut mutta sehän on heidän migreeninsä.

      Jos mielistelemätön ja esittelystä vapaa asenteemme ei miellytä niin pysykööt poissa.

    • Anonyymi

      alotukseen :

      kun tulee vanhaksi ja vaivaseksi, turhat vierailut ovat pelkästään rasitus yksinäiselle vanhukselle,
      pelkät puhelinkeskustelut ovat riitäviä kontakteja vanhukselle,

      mutta
      kotiapu kaikissa muodoissa on asiallinen ja tärkeä yksinäiselle vanhukselle,

      tämä pitäs kaikkien tajua automaattisesti,,

    • Anonyymi

      Ihan totta kirjoitat , se Että arvostellaan kun tulee kylään on minustakin karmeaa, itse Olen tyytyväinen niin kotiini kuin vaatteitten väriin , ja jos itse menn kylään niin en katsele edes mitä toisella on yllänsä sillä menen ainoastaan tervehtimään ihmistä josta pidän .
      Onhan näitä huonekalujen muuttajia ollut elämän varrella jos minkälaisia , mutta pidän pääni, minun huonekalut on ihan vaan miten minulle sopii omassa kodissani , ja muilla on sama oikeus hoitaa omat kalustuksesnsa , sillä itse en koskaan puuttuisi toisten pukeutumisen , kampauksiin tai väreihin , jokainen päättää omasta itsestään
      Joten tuttava piiri vähenee kun ei jaksa jonninjoutavia ” kuinka pitää olla” tyylejä seurata

    • Anonyymi

      Ketjun monessa kommentissa näkyy taipumus ajatteluun "toisten aivoilla".
      Kuvitellaan mitä luulemme toisten ajattelevan meistä ja olemisestamme!
      Voihan sitä noinkin itseään stressata!

    • Anonyymi

      Viina veti ystäviä kylään on kapernaumissa ilo ylimillään.

    • Anonyymi

      Itse keräsin koko aikuisikäni ystäviä elämän ,Heidän tavoite oli saada hyötyä ja heidän lapsia viikonloput hoitaa,kun kävivät ravinola.Tietysti palkatta.. Kun ikää tulee lapset omat perheet. Yhä koitiini tultiin ei koskaan vuoroin vieraissa. 7 sorttia pöydässä piti olla.Sitä lainasivat rahhaa,maksamatta takasi. ruokakasiakin haki kun ei rahaa ruokaan.samoilta tuli kyllä etelästä kortti.Tallina tai ruotsi.3 vuotta siten stopasi. Yksikään vieras uusi tai vanha ei kotini tule.Ei kotini ole ilmainen ravintola.Toki rakas lähisuku läheiset. Mutta on todella ihmisiä jotka käytävät ystävyden varjolla toisia hyväkis.Yhdelekän en anna tilaa. Sanon ilolla kahvilat kohdataan.Jokainen maksaa kahvinsa itse. Sillä nistä päässe.Helsinki 94. Kontula asuttu 50 v. Itse käyn 70 vuotaa.

      • Anonyymi

        17:45
        Olet kirjoittanut tästä aiemmin. Hyvätahtoisuuttasi on käytetty. Mutta on oikein, kun olet sittemmin muuttanut tyyliä.
        Kahvilatapaamiset on hyvä juttu. Mieluummin niin kuin markettien käytäväkokoukset.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:45
        Olet kirjoittanut tästä aiemmin. Hyvätahtoisuuttasi on käytetty. Mutta on oikein, kun olet sittemmin muuttanut tyyliä.
        Kahvilatapaamiset on hyvä juttu. Mieluummin niin kuin markettien käytäväkokoukset.
        Beng

        Tarkoitatko, että jotkut pitää kokousta maitohyllyn luona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että jotkut pitää kokousta maitohyllyn luona?

        No melkein - sisäänkäyntikäytävillä on työpäivä.
        Voisipa sanoa, että minkään kaffeelle siitä. Kahvila on muutaman askelen päässä.
        Beng


    • Anonyymi

      miksi ei saa jutella jos antaa muille tilaa kaupassa

      • Anonyymi

        18:47
        Eihän silloin mitään, jos tosiaan antaa tilaa.
        Tämän on havainnut useampi muu, siis sisääntulokäytävän tukokset. Ehkä tämän käpykylän tyyli.
        Beng


    • Anonyymi

      Meillä on yksi sellainen omaehtoinen pariskunta. Heidän ehdoillaan vastaavat puhelimeen ja yrittävät oman mieltymyksensä mukaan ängetä meille . Ehei- niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Stop tykkänään.
      Onneksi on sopivasti muita ystäväpareja , tyyliin vuoroin vieraissa tapaillaan ja istutaan kupposen ääressä.

      • Anonyymi

        18:58
        Samaa yritti eräs pariskunta. Kotini olisi niin mukavasti matkan varrella, sillai puolimatkan kahvila. Mutta, tiedätkö, joskus ihmisestä voi tulla yht'äkkiä 'täysin ymmärtämätön', uunotus ei aina onnistu.
        Beng


    • Anonyymi

      Kerrankin joku, joka sanoo suoraan että on kyllästynyt vieraisiin! - Niin minäkin. En halua enää edes kriittisiä omia sukulaisiani vierailulle ja jakelemaan arvosteluja ruoan laadusta ja määrästä, kodin siisteydestä ym.
      En itsekään vaadi erikoistoimenpiteitä käyntini takia, pääasia on tapaaminen.

    • Anonyymi

      Tuttavia mukava tavata kahvilassa, terassilla, puistossa ym, kodissani käy vain oma porukka. Enkä itse mene kylään kenenkään asuntoon paitsi läheisten lasten synttäreille, joskus jouluna kutsua noudattaen. Monenlaisia nirppanokkia, joiden mielestä sisustuksen olisi oltava kuin glorialehdissä, kattaukset tarjottavineen kuin ruokia ammatikseen tekevien julkaisuissa. Ei halua tässä iässä enää harmistua turhasta. Taloyhtiön juoruavat, pahansuopaiset naapurit varsinkin torjuttava kohteliaasti ja kekseliäästi sopivin syin. Ei ketään vihaten, mutta etäisyyttä pitäen sopuisasti, niin on paras, ainakin omasta mielestäni.

    • Kiva se on tuttavia ja ystäviä tavata,
      molemmin puolin, vaikka ennalta ilmoittamatta,
      silloin voin vain todeta,
      että vieraat kulkee ajallaan ja talo elää tavallaan.
      En suostu valittelemaan sotkuja,
      mutta passaan mielelläni.
      Jos on varautunut, on tietenkin helpompi passata.

      Muutama ystävä on etukäteen ilmoittanut,
      että saan mennä ilmoittamatta ja niinpä menenkin.
      Yleensä vien silloin pullat mennessäni.
      Ei siivolla tai tarjottavilla ole merkitystä,
      tärkeintä on tavata. Ystävätkin vähenee koko ajan.

    • Anonyymi

      Naapuria en pyydä enää kotiini, siinä kuulee kaikenlaista, jopa sellaista kuka on asunu aiemmin ja kuolleena ollu päiviä, parempi kun ei tiedä asunnon historiaa. Eräskin kerto et yks naapuri käyttää rauhottavia, oli ollu roskiksessa tyhjiä pakkauksia, mitenkähän on tutkinu asian?

      • Anonyymi

        Voi hitsi. Jo on mallillaan, jos syynätään naapurin roskispussin sisältö ja lääkepakkaukset. Sairasta.


    • Anonyymi

      Olisi kiva kuulla niiden ihmisten mielipiteen, jotka tunkevat toisten koteihin odottamaan passausta. Onko toiminta ihan laskelmoitua toisen hyväksikäyttöä.
      Eräs tyyppi sanoi, ettei heistä ole mitään vaivaa, ihmettelin,että miten niin. hän, vaimonsa ja pojankloppi majoittuivat pariksi yöksi, odottivat täyttä palvelua ja se hemmotellun kakaran piti saada omat ruoat. Koskaan eivät tuoneet lakanoita tai pyyhkeitä mukanaan tai mitään ruokaa ei edes sitä kahvipakettia.
      Ohikulkijat ovat joutuneet tekemään jopa parin sadan kilometrin mutkan osuakseen ohimennen kahville tai jopa yöksi.
      Kertokaa ajatuksenne, odotan keromuksianne, jotta voisin edes vähän ymmärtää, mistä on kyse.

      • Anonyymi

        Aloittaja kommentoi. Minuakin kiinnostaisi kuulla mitä vieraiden päissä liikkuu kun kylään lähdetään. Omalle kohdalle osuneita ikäviä kokemuksia leimaa yksi yhteinen piirre: vieras muuttuu kolmivuotiaaksi, kun hän astuu ovesta sisään. Mistä tällainen taantuminen johtuu? Esimerkkinä on tuo kertomani sinisen värin vihaaminen, toisin sanoen hän ilmaisi sillä tavalla, että hän vihaa minua. Pauhaa kovaan ääneen, että " minä näen punaista kun näen sinistä". Hullua!
        Toinen lapsen tasolle siirtynyt esimerkkinainen oli hän, jolle ei kelvannut mikään tarjottava. Olin laittanut hyvät leivät päällysteineen, jäätelökakun ja jotain muutakin makeaa. Mikään ei kelvannut, eikä kyse ollut allergiasta. Aivan outoa käytöstä. Erikseen on tietysti vielä vallankäyttäjät, jotka katsoo tarpeelliseksi tuoda varastoistaan mulle vanhoja romppeita. Ei todellakaan enää muita kuin oma väki kylään, koskaan en kuule arvostelua mistään ja kaikki kelpaa mitä tarjoaa, osaavat kiittääkin.


    • Anonyymi

      Tarjoilut on ihan sivuseikka,miehen huusholliin tullessa ei sitä kukaa edes odota.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe