Moi! Oon siis 13 vuotias nuori ja mulla on ärrä vika. Yleensä välttelen tosi paljon sitä enkä sano ollenkaan R-kirjainta, mutta nyt kun yläaste alkoi ja tulee uudet ihmiset ja opettajat jotka ei tiedä puhe viastani ja pelkään, että mua aletaan kiusaamaan tai muute et ihmisiä nolottaa olla mun kanssa. Oon yrittäny opetella sitä, mut tosin aina kun oon yksin enkä tiedä edes miksi se on noloa harjoitella perheenjäsenten edessä mutta silti se vain on. Sanon ärrän kurkkuärränä ja osaan ”pörisyttää” sitä (rrrrrr/drrrrr) lähes ongelmitta mutta en vain osaa laittaa sitä sanojen väliin. Se kuulostaa oudolta ja se ärrä vaan korostuu siinä kun koitan sanoa sen jonkun sanan väliin. Se niinku pörisee siinä sanan välissä liikaa ja se kuulostaa myös ärrävialta, vaikka en vain osaa sanoa sitä siihen väliin niinkun sulavasti. Mua pelottaa että esim opettaja kysyy multa jonkun kysymyksen, jonka vastauksessa on R-kirjain ja sitten kaikki saa tietää mun viasta. Haluisin todella kovaa oppia sen ja toivon että ihan KUKA VAIN voisi auttaa. Mua ei kiinnosta vaikka sulla ei ikinä ole ollut ärrä vikaa mut jotain vinkkejä sen oppimiseen ja ylipäätään mitä ajattelette ihmisistä keillä on ärrä vika?? AUTTAKAA OIKEESTI
Ärrä vika auttakaa
4
394
Vastaukset
- Anonyymi
Voi sinua, kuuleppa minulla on ollut kurkku ärrä koko elämäni ja kun olin eka luokalla niin pojat vähän kiusasivat, mutta sanoin heille että eivätkö he tiedä että minulla on ranskalainen ärrä ja olen tyytyväinen siihen. Joten ei niitä huvittanut enää kiusatakkaan kun näkivät etten välittänyt.
Älä pelkää suotta sano ärrä niinkuin osaat ja jos jollain onsanottavaa niin huomauta että et sinäkään välittele hänen vioistaan . Kun sitä tulee aikuiseksi niin sillä ärrällä ei ole mitään vaikutusta elämään. Sanon vieläkin se kurkusta mutta kun en itse välitä niin ei kukaan muukaan välitä. Tsemppiä - Anonyymi
älä pelkele suutu mulle vitu lotta :DDD
- Anonyymi
RRRRRRR
- Anonyymi
Opettelet vaan välttämäään sanoja, joissa on R. Esimerkiksi "Meijerin Mersu" on "maitotehtaan tähtikeula-auto."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat1308275Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4567453SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden2195646Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en914607Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1374580Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1044432Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr104142Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.03820Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p162960Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil132690