Moi! Oon siis 13 vuotias nuori ja mulla on ärrä vika. Yleensä välttelen tosi paljon sitä enkä sano ollenkaan R-kirjainta, mutta nyt kun yläaste alkoi ja tulee uudet ihmiset ja opettajat jotka ei tiedä puhe viastani ja pelkään, että mua aletaan kiusaamaan tai muute et ihmisiä nolottaa olla mun kanssa. Oon yrittäny opetella sitä, mut tosin aina kun oon yksin enkä tiedä edes miksi se on noloa harjoitella perheenjäsenten edessä mutta silti se vain on. Sanon ärrän kurkkuärränä ja osaan ”pörisyttää” sitä (rrrrrr/drrrrr) lähes ongelmitta mutta en vain osaa laittaa sitä sanojen väliin. Se kuulostaa oudolta ja se ärrä vaan korostuu siinä kun koitan sanoa sen jonkun sanan väliin. Se niinku pörisee siinä sanan välissä liikaa ja se kuulostaa myös ärrävialta, vaikka en vain osaa sanoa sitä siihen väliin niinkun sulavasti. Mua pelottaa että esim opettaja kysyy multa jonkun kysymyksen, jonka vastauksessa on R-kirjain ja sitten kaikki saa tietää mun viasta. Haluisin todella kovaa oppia sen ja toivon että ihan KUKA VAIN voisi auttaa. Mua ei kiinnosta vaikka sulla ei ikinä ole ollut ärrä vikaa mut jotain vinkkejä sen oppimiseen ja ylipäätään mitä ajattelette ihmisistä keillä on ärrä vika?? AUTTAKAA OIKEESTI
Ärrä vika auttakaa
2
211
Vastaukset
- Anonyymi
Voi sinua, kuuleppa minulla on ollut kurkku ärrä koko elämäni ja kun olin eka luokalla niin pojat vähän kiusasivat, mutta sanoin heille että eivätkö he tiedä että minulla on ranskalainen ärrä ja olen tyytyväinen siihen. Joten ei niitä huvittanut enää kiusatakkaan kun näkivät etten välittänyt.
Älä pelkää suotta sano ärrä niinkuin osaat ja jos jollain onsanottavaa niin huomauta että et sinäkään välittele hänen vioistaan . Kun sitä tulee aikuiseksi niin sillä ärrällä ei ole mitään vaikutusta elämään. Sanon vieläkin se kurkusta mutta kun en itse välitä niin ei kukaan muukaan välitä. Tsemppiä - Anonyymi
älä pelkele suutu mulle vitu lotta :DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133181
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172941Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3961746Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess321569- 961372
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531289- 991267
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1891190Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1911181Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1461029