On luettavissa Toyota sivulta myös Suomenkielellä.
8 kymmenestä Euroopassa myydystä mallista on paikallisesti valmistettuja.
Toyota Japanin laatu on ollut urbaania legendaa jo vuosikymmenen.
Edelläkävijänä Toyotan on kannettava vastuunsa sekä ympäristön suojelemisesta että sen kehittämisestä.
Toyota Motor Europella on pitkät perinteet paikallisen tuotannon tukemisessa, vaurauden ja työllisyyden luomisessa sekä taitojen kehittämisessä yhteisöissämme. Tänään voimme ylpeänä sanoa, että olemme Euroopassa laillinen paikallinen toimija, jolla on 20 000 työntekijää, 9 tuotantolaitosta, T&K- ja suunnittelutoimintaa sekä 29 myynti- ja markkinointiorganisaatiota 53 maassa. 8 kymmenestä Euroopassa myydystä mallista on paikallisesti valmistettuja.
https://www.toyota.fi/tutustu-toyotaan/ymparisto
Ehkä suurin syy Toyota luotettavuuden romahtamiseen
43
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ensiksikin, Toyotan laatu ei ole mihinkään romahtanut, vaan se on luotettavuus- ja laatutilastojen kärjessä vuodesta toiseen.
Toiseksi, Toyotia on valmistettu Euroopassa jo vuosikymmenien ajan, joten voidaan taas kerran todeta, että kylläpä taas koville ottaa aloittajaa Toyotan ylivoima.- Anonyymi
Luotettavasti kaatuvia autoja jo vuosikymmenien ajan?
https://www.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ
Toinen Toyota ja sama jatkuu.
https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY
Mikään ei muutu vaikka vuosikymmenet kuluu. :D - Anonyymi
Toyotan luotettavuus on jo klassikko vitsi.
Ihan sama missä ne tehdään, samaa kuraa ja paskaa ne on ollut jo pari vuosikymmentä ja ruostesuojauksen lopetus oli viimeinen niitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan luotettavuus on jo klassikko vitsi.
Ihan sama missä ne tehdään, samaa kuraa ja paskaa ne on ollut jo pari vuosikymmentä ja ruostesuojauksen lopetus oli viimeinen niitti.Silti myynnissä tuli edelleenkin kolmoisvoitto, Mitenkä tämän selität sinä nolon konsernin oma nolo poika?! 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan luotettavuus on jo klassikko vitsi.
Ihan sama missä ne tehdään, samaa kuraa ja paskaa ne on ollut jo pari vuosikymmentä ja ruostesuojauksen lopetus oli viimeinen niitti.Kyllä, parilla tutulla vanhat volkkarit toinen vm. 2000 Bora 1,6 bensa ja toinen Golf IV 1,4 bensavapari vm 2003. Ajettu molemmilla joku 250 tkm ja normi kuluvia osia kuten jarrupalaa jne uusittu, ei muuta varsinaista vikaa. Ja ajavat rivakasti ja auto säilytetään taivasalla ulkona. Ja noi on vielä hyviä ajaa nytkin ja aika hiljaisia. Iso ero nyky-Toyotiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti myynnissä tuli edelleenkin kolmoisvoitto, Mitenkä tämän selität sinä nolon konsernin oma nolo poika?! 😝
Ei se myyntimäärä sen laatu paranna mihinkään. Tuskin sillä Suomen myynnillä ruostesuojaus paranee tai takaisinkutsujen määrä vähenee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, parilla tutulla vanhat volkkarit toinen vm. 2000 Bora 1,6 bensa ja toinen Golf IV 1,4 bensavapari vm 2003. Ajettu molemmilla joku 250 tkm ja normi kuluvia osia kuten jarrupalaa jne uusittu, ei muuta varsinaista vikaa. Ja ajavat rivakasti ja auto säilytetään taivasalla ulkona. Ja noi on vielä hyviä ajaa nytkin ja aika hiljaisia. Iso ero nyky-Toyotiinkin.
Monella on ollut lähes 600 tkm ajettu Golf, jota ei ole tarvinnut korjata kertaakaan. Edellinen toteamus 250 tkm ajetusta autosta liittyy varmaan näihin autoihin. Itse olin kusessa Golfini kanssa ja ensimmäisestä luovuin 115 tkm ajettuna öljynsyönnin vuoksi ja toisen automaattilaatikon ryömimisen vuoksi liikennevaloissa 160 tkm ajettuna.
Ensimmäinen Audi porsi 215 tkm ajettuna bensiinimoottorina ja vastaava 100 Audi dieselina 238 tkm ajettuna.
Varmasti en halua seuraavaa kokemusta tuosta automerkistä.
- Anonyymi
Kaikki konsernin nolot puolivalmiste kikkareet pitäisi poistaa Suomen automyynnistä jo pelkästään sen takia, että ne eivät vaan kestä pohjoisia olosuhteita, ja takuutkin loppuu käytännössä tuohon perävalojen häipymiseen horisonttiin! 😄
- Anonyymi
Näinhän se on. Toyotat eivät kestä pakkasta, vaan ne pitää hinata testeistäkin pois. Ihan kuraa ovat Toyota-konsernin kyhäelmät.
- Anonyymi
On Japanian malleissakin laatu heikentynyt. Maalipinnassa sanomista, korisaumat kusee, natinoita, muutama korin ulkopuolen muoviosa melkein irti. Käytin huollossa, työnjohtaja sanoi että menee normaalissa käyttöautossa normaaliin standardiin eikä noita korjailla, kun ei ole Lexus.
- Anonyymi
Jos tämä on totta niin moni varmasti vaihtaa merkkiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tämä on totta niin moni varmasti vaihtaa merkkiö.
Toiset vaihtaa ja toisille kelpaa vähän vasurillakin tehdyt kyhäelmät.
- Anonyymi
Jännää on vaan se, että se on vuodesta toiseen, ja kuukaudesta toiseen myydyin automerkki. Johtuukohan se juuri noista edellä mainituista ominaisuuksista, vai mistäköhän se mahtaa johtua? 😆
- Anonyymi
VW myy 56 % enemmän.
- Anonyymi
Johtuu pitkälti Suomalaisen yksinkertaisuudesta .
Ja vanhoilla Esson baarin höpinöillä muista , nykyään Tojotaa paremmista merkeistä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu pitkälti Suomalaisen yksinkertaisuudesta .
Ja vanhoilla Esson baarin höpinöillä muista , nykyään Tojotaa paremmista merkeistä .Mikä tämä toyota kisailu on näillä sivuistoilla, mitä ihmettä ,onko nämä ihmiset täysijärkisiä suomenkansalaisia jotka ovat kunnialla selvittäneet peruskoulun ja ammattikoulun ja sen jälkeen ammatillisen korkeakoulun ja sitten täällä kisailevat aivan sairaasti jostain autosta Toyotasta. Missä on järki. Olisiko kisa sama jos puhuttaisiin WC paperista, talouspaperista, Kahvista onko Paulig parempi kuten 95% suomalaisista uskoo vai joku ulomaanpelle(Ruotsi) parempi. Hemmetti sentään kun ostat uuden auton niin takuu on 2 vuotta joillakin merkeillä 4 vuotta. Kyllä se siinä ajassa selviää itse kullekin onko auto hyvä vai huono. Jos paljon vikoja tulee takuuaikana niin viisas vaihtaa ajoissa toiseen merkkiin.
Elämä on valintoja kulutushyödykkeissä joiksi autokin lasketaan. Auton kohdalla vaihto on todella helppo valinta., Uusi auto/tai vaihtoauto tuodaan suoraan kotiovelle ,jos näin haluat. Miksi tehdä asiasta numeroa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu pitkälti Suomalaisen yksinkertaisuudesta .
Ja vanhoilla Esson baarin höpinöillä muista , nykyään Tojotaa paremmista merkeistä .juu suomalaiset ovat tyhmä kansa vs. virolaiset, siellä ajetaan sakuilla
- Anonyymi
Kyllä tuo laadun pudotus on ihan suunniteltua ja harkittua voittojen maksimointia varten. Sitä ollaan tehty jo toistakymmentä vuotta. Monta vuotta sitten jopa pääjohtaja Mr. Toyoda pyysi julkisesti anteeksi laadun romahdusta ja mitä hän tekikään? Hän palkkasi seitsemän uutta insinööriä kehittelemään uusia säästökohteita ja tulos on nähtävissä suurina vikoina ja ongelmina kiihtyvään tahtiin.
Nämä seitsemän insinööriä saivat leikkisän lisänimenkin aikanaan "seitsemän samuraita". Samuraithan hajosi ja tuhottiin aikanaan. - Anonyymi
Harmittaa suuresti kun tuo Toyota myy ylivertaisen laatunsa takia niin hyvin. Toyotan luotettavuus on kaikkein parasta A-luokkaa.
- Anonyymi
Todella ylivertainen hajoamistahti moottoreissa.
Eikä muutenkaan ole ihan kaikki kunnossa kun autot hyytyy jo testiin ja hinataan pois.
On se todella ylivertaista. Myyjät myy mitä vaa, ei se mitään todista.
Myyjä saa provision myynnistä, eli huijaa asiakasta kaikessa mahdollisessa et saa auton myytyä.
Myyjä myy mielikuvia ei siinä totuuden kanssa ole mitään tekemistä.
Pyydäpp myyjää koputtamaan rystysellä Toyotan ovipeltiä kun olet auton sisällä.
Laatu kuullostaa juuri siltä, eiks niin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella ylivertainen hajoamistahti moottoreissa.
Eikä muutenkaan ole ihan kaikki kunnossa kun autot hyytyy jo testiin ja hinataan pois.
On se todella ylivertaista. Myyjät myy mitä vaa, ei se mitään todista.
Myyjä saa provision myynnistä, eli huijaa asiakasta kaikessa mahdollisessa et saa auton myytyä.
Myyjä myy mielikuvia ei siinä totuuden kanssa ole mitään tekemistä.
Pyydäpp myyjää koputtamaan rystysellä Toyotan ovipeltiä kun olet auton sisällä.
Laatu kuullostaa juuri siltä, eiks niin?Miks ei tojon moottorit koskaa hajoo vaa kestävät maaliman tappiiiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks ei tojon moottorit koskaa hajoo vaa kestävät maaliman tappiiiin?
Kyllä Tojon moottori kestää varovaista ajelua saman kuin sen ruostuva korikin. Pitää vain muistaa käyttää aina 15 tkm välein huollossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tojon moottori kestää varovaista ajelua saman kuin sen ruostuva korikin. Pitää vain muistaa käyttää aina 15 tkm välein huollossa.
Tiesithän että Toyota on automerkki joka kestää eniten kovaa käyttöä?
- Anonyymi
Sairauden ja ongelmien kieltäminen on ensimmäinen oire josta huomataan mielenterveysongelmat.
Ihan vaan vinkkinä omapoika.- Anonyymi
Kieltäminen onkin konsernissa maan tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltäminen onkin konsernissa maan tapa.
Hihii, siitä se taas putkahti esiin, itkupotkuraivari kun asialinjalla ei pärjää.
Onhan Toyotan laatu romahtanut todella ala-arvoiseksi viimeisen 10 vuoden aikana.
- Anonyymi
Atkinson ja kuminauhaveto on aika nuhainen pumppu!😁
- Anonyymi
Niin on, kuukaudesta toiseen joko ykkösenä tai kakkosena.🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, kuukaudesta toiseen joko ykkösenä tai kakkosena.🤗
Toinen Toyotan on. VW Groupin autoja myytiin heinäkuussa yli 500 enemmän.
- Anonyymi
Multa kopioituja autoja myy Toyot,a se on suurin syy laadunputoamiseen.
- Anonyymi
Toyotan luotettavuus on mielikuva ei todellista.
Autoja hajoaa kuin liukuhinalla paaliin ajais.
Mutta silti ihmiset niitä ostaa ja pettymys on suunnaton koska kyseessä on elämän toiseksi suurin hankinta. Sitten sitä korjataan hurjalla rahasummalla.
Pahimmillaan se kaataa koko pienen ihmisen talouden. Vain siksi et valitsi Toyota merkkisen auton. Toyota ei tarjoa edes tiepalvelua uusille autoille. Liikaaa korjattavaa ilmeisesti.- Anonyymi
Muaki harmitanu koko vuosi ku on tansittu tohjon tahtiin eikö mikää enää riitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muaki harmitanu koko vuosi ku on tansittu tohjon tahtiin eikö mikää enää riitä?
Vilppivaginaröllin sekopäisestä ulinasta päätellen hätä ja tuska on päällä kun ensi viikko on kohta kärsittävänä. Kova paikka!
- Anonyymi
Miksi Toyotalle pitäisi tarjota palvelua jota ei tarvita. Saksan seisojat työllistävät tie palveluja kiitettävästi vakuutusyhtiön mukaan. Ihan hyvä asia että pysyvät hinuriyrittäjätkin leivissä, heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilppivaginaröllin sekopäisestä ulinasta päätellen hätä ja tuska on päällä kun ensi viikko on kohta kärsittävänä. Kova paikka!
Muistetaan kuitenkin heinäkuun kaksi tärkeää faktaa ja lukua, 56% ja 500kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Toyotalle pitäisi tarjota palvelua jota ei tarvita. Saksan seisojat työllistävät tie palveluja kiitettävästi vakuutusyhtiön mukaan. Ihan hyvä asia että pysyvät hinuriyrittäjätkin leivissä, heh
Kiitos kuuluisan lopez laadun!
- Anonyymi
Ja mikä pahinta, OMAN kokemukseni mukaan takuuongelmia ei osata tai haluta edes hoitaa kuntoon! Auto makaa päivän korjaamolla, pistävät testeriin, lyhyt koeajo. Ei muka mitään vikaa tai ei osata korjata. Raportoivat tehtaalle joka ei koskaan vastaa. Lisäksi Toyota on paska firma siinä että eivät asiakasvalituksista viis veisaa eli eivät paranna lastentauteja edes uudessa faceliftissa vuosienkaan aikana!
- Anonyymi
Toyota valvoo ja määrää laadun ja laadunvalvonnan tason.
Ovat pirut vaan lähteneet liialliselle säästöjen linjalle ja kiristävät alihankkijoita siihen malliin etteivät pysty siihen rahaan toimittamaan laatua, mutta siihen Toyota pyrkii, eli vetämään laadun mahdollisimman alas ja halvaksi joka vielä myy. Brändäykseen satsataan ja mainoksia pursuaa joka paikasta.- Anonyymi
Totta, Toyota laatu myy globaalisti miljoonia autoja enemmän kuin vaginakonsernin surullisen kuuluisa lopezlaatu ukrainalaisten neuvostolaatuisten komponenttien ryydittämänä da, da. Kahden vuoden takuu ja kaikki! Ilmaiset huijauspäivityksetkin maksutta!
- Anonyymi
Onko laatua enää nykyisin oikeastaan missään? Mersuissakin runsaasti sähkö/elektroniikkavikoja uusimmissa, aiemmin ruosteongelmat. Vag:lla omat juttunsa. Ehkä joku Rolls Royce tai Bugatti ovat laatupelejä? Näkeehän sen muissakin kulutustavaroissa kuten kännykät, teeveet, pesukoneet, eivät kestä kuten aikoinaan. Halpuutus halpuutus, ja osakkeenomistajille maksimivoitot....
- Anonyymi
Ens viikolla tulee laatulukemat.
Voimia🤗- Anonyymi
Kriisipuhelimen numeron tallentaminen kännykkään on varautumista pahimpaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriisipuhelimen numeron tallentaminen kännykkään on varautumista pahimpaan!
Neljä Toyotaa kärjessä, veikkaan, ensi viikolla.
Vimmattu ja naurettava yhteenlasku tiedossa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän281387Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71292- 51206
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21204Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11191Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11183Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421177Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21154Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31139Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21130