Kunnan sivulla juttupalstalla juttu luokkakokouksesta juustoleipämessujen aikaan.
Oliko nämä kokoontuneet vain niitä aikoinaan koulussa menestyneitä joilla sen jälkeen ollut menestyksekäs ura, hyvät koulutukset, joiden lapset myös menestyneet, ei suurempia vastoinkäymisiä, hyvät puolisot. Hyvä näin ja onnittelut.
Miehetkin olivat mehtäherroja.
Eikö olisi kiva tavata myös kaupassa elämäntyönsä tehneitä, siivoojia. Maanviljelijöitä joiden yrittäjyyttä itse arvostan erityisesti, ollaan sään armoilla ja varsinkin nykypäivänä heidän työnsä jatkajat, nuoret isännät ja emännät ovat varmasti ahtaalla. On myös konkurssin läpikäyneitä, on sairaita.
Oliko tämä tarina vain näiden kahden naisen laatima juttu. Yksisilmäinen ylistys valkokaulus työläisille. Vai oliko koko heidän luokka kirkonkylältä eikä kellään ollut kosketusta alkutuotantoon. Eiköhän vaan heidänkin luokallaan joku ollut kasvanut maatalossa, juotu lehmän maitoa ja syöty äidin tekemään ruisleipää ja nisua.
Jos lähempänä ehtoota olevat edelleen prassailee ulkoisilla asioilla niin enpä ihmettele jos "alempi" ihminen ei tule.
Ehkä ymmärsin kaiken väärin näin amiksen käyneenä.
Luokkakokous Ristijärvellä
Anonyymi
2
821
Vastaukset
- Anonyymi
Aaa että tuon takia en mee luokkakokouksiin. Eiköhän kannattaisi ottaa mallia Luokkakokous leffasta, kaikilla mukana omat grillimakkarat ja juomat, kokoontuminen sillan alla. Eiköhän oikea luonne tulisi paremmin esille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846