IS Viikonloppu 13-14.8.2022

Kovis Toni Pitkälä, piilis Erkki Vuokila. Keskustelua ja vinkkejä viikonlopun ristikoista.

55

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkilökohtaisesti en ole niin ihastunut Pitkälän ristikoista kuin moni muu. Niistä puuttuu nykyisin aina pääkuva ja siitä johdetut sanaketjut. Nautinto koostuu satunnaisten vihjeiden ratkaisemisesta. Ristikko on usein aikaavievä pakerrusristikko. Liikaa aikaa vievänä viihdearvo laskee.

      Kuvittajana Pitkälä on mainio ja kuvitus on minusta ristikkomaailman eliittiä.

    • Anonyymi

      Mitä ränkättämistä täällä harrastetaan? Eikö keskusteltaisi vain ristikoista. Minäkin tykkään ristikoista, missä on iso pääkuva, niitä on mielenkiintoista yrittää ratkoa.
      Nyt en tahdo päästä yhtään alkuun, mutta vastahan aloitin.
      Katsotaan kuin käy....

      • Anonyymi

        En nyt halua näitä mätäviestejä tänne!


    • Anonyymi

      Minä en halua yhtään Tapion haukkumisviestiä tänne.

      Kun selvästi näkee, että ketju on Tapion aloittama, niin sen voi vallan mainiosti jättää lukematta, jos henkilö ärsyttää.

    • Tämä tuntuu äyttömän pahalta. Vihjeistä en saa oikein mitenkään otetta paitsi oikeassa alaneljänneksessä. Jopa Hyvösen ristikko oli tähän verrattuna helpon puoleinen. Olen pitänyt tähän asti vaikeimpana IS:n koviksena Hyvösen vuoden 2015 kovista, mutta tämä tuntuu pahemmalta. Voi jäädä ainoana jopa kesken. Tai sitten olen vain flunssan jäljiltä liian väsynyt näin vaikean ristikon ratkontaan (koronatestit näyttivät negatiivista, joten perus flunssa tai kotitestit eivät enää toimi uusien varianttien kanssa).

    • Anonyymi

      Ihan kamala ristikko. Oikealle alhaalle olen minäkin jotain saanut, mutta en ole ihan varma niistäkään. Kun tuntuu, että mikään vihje ei aukea.
      Ristikoissa, vaikeissakin, pitäisi olla edes muutama helppo vihje, joiden avulla pääsisi alkuun, vaikka sitten menisi vaikeaksikin. Nyt vaan pitää tuijottaa tyhjää.
      Tunnen itseni ihan tyhmäksi.
      Tää saattaa jäädä ratkaisematta. Odotan huomisia maanantain ristikoita.

      • Samoja tuntemuksia. Tämä ristikko kuuluisi mielestäni ristikkolehtiin, sillä se on mielestäni liian vaikea aikakausi- ja sanomalehtiin.

        Ristikosta noin puolet olen ratkonut, mutta missään vaiheessa ratkonta ei ole ollut nautinto. Tonilta on ollut ristikoita, joista vaikeudestaan huolimatta on voinut nauttia. Tämä on ollut minulle vain ja ainoastaan työläs pakerrusristikko. Ehkä saan toisen puolen ratkottua, mutta jos saisin, se olisi raskas työvoitto. Ratkoisin ristikkoa vain siksi, että ei voisi jättää keskenkään. Ihan näin hankalia en IS:ään kaipaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Samoja tuntemuksia. Tämä ristikko kuuluisi mielestäni ristikkolehtiin, sillä se on mielestäni liian vaikea aikakausi- ja sanomalehtiin.

        Ristikosta noin puolet olen ratkonut, mutta missään vaiheessa ratkonta ei ole ollut nautinto. Tonilta on ollut ristikoita, joista vaikeudestaan huolimatta on voinut nauttia. Tämä on ollut minulle vain ja ainoastaan työläs pakerrusristikko. Ehkä saan toisen puolen ratkottua, mutta jos saisin, se olisi raskas työvoitto. Ratkoisin ristikkoa vain siksi, että ei voisi jättää keskenkään. Ihan näin hankalia en IS:ään kaipaa.

        Sain täyteen, mutta kaksi piilokirjainta on arvausta kun vihjeiden idea on hakusessa. Parasta ristikossa on se, että ei ole juuri kirjainkikkailuja. Vain yhden kirjainkikkailun huomasin. Se on epäsanana helppo huomata. Muissa pitää vain kärsivällisesti hakea laatijan ajattelemaa näkökulmaa. Hirveästi jouduin kumittamaan. Ei tämä sentään pahin kohtaamani ole - vuoden 2015 Hyvönen säilyy pahimpana, mutta kyllä tämä tämän vuoden tähän astisista koviksista työläin on ollut.


    • Anonyymi

      Nostan hattuani. Minulle ei vaan aukea. Ja kauhea hellekin, pää hajoo...

      • Koville otti minullakin. Pitkään tuntui toivottoman vaikealta, mutta kun ratkoi sisukkaasti, selvisin. Tämä on sellaisia ristikoita, joita ei kannata ratkoa sieltä täältä. Pitää keskittyä ratkomaan alueittain sieltä, minne saa jotain järkevän oloista. Ensin oikea alaneljännes, sitten vasen alaneljännes, oikea yläneljännes ja vasen yläneljännes taisi mulla olla etenemisjärjestys.

        Voin antaa vinkkejä täällä tai foorumissani. Jos epäilet ratkontavirheitä, lähetä minulle ristikko komm. 16.08.2022 07:54 olevaa osoitetta klikaten ja laita kommenttisi sinne. Sivun lopusta löytyy lähetystoiminto.


    • Anonyymi

      No vihjaa vihreästä ja mustasta sekä makeita

      • VIHREÄSTÄ JA MUSTASTA on juoma. Vihjeessä ei etsitä juoman virallista tuotenimeä vaan ratkaisusana on ennemminkin juomaa kuvaava.

        MAKEITA liittyy siihen, mitä ihmisistä voidaan sanoa. Jos ihmiset ovat "makeita", he ovat...


    • Vihjettä TIEDOSTAMATTOMIA on ihmetelty. Olenko väärässä, jos ym,ärsin niin, että asia liittyy Sigmund Freudiin?

    • Anonyymi

      No tuli se täyteen, - melkein. Paljon oli yytä ja äätä tässä ristikossa. Noita muutamaa sanaa vielä mietin, mutta voiton puolelle mentiin.

      • Runsas Y-kirjainten määrä jäi mainitsematta. Se oli positiivista. Tonille on tyypillistä aakkoston monipuolinen käyttö, mutta ääkkösiä lukuun ottamatta se ei tässä ristikossa toteutunut. Aiemmin luettelemien kirjainten ohella myös F, Q ja Å puuttuvat, joten
        C, F, Q, Z, X, W ja Å puuttuvat.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Runsas Y-kirjainten määrä jäi mainitsematta. Se oli positiivista. Tonille on tyypillistä aakkoston monipuolinen käyttö, mutta ääkkösiä lukuun ottamatta se ei tässä ristikossa toteutunut. Aiemmin luettelemien kirjainten ohella myös F, Q ja Å puuttuvat, joten
        C, F, Q, Z, X, W ja Å puuttuvat.

        Todin ristikossa on nikn paljon Y-, Ä- ja Ö-kirjaimia että ulkolaisten sovittaminen mukaan olisi ollut vaikeaa ellei käytänmössä mahdotonta. Tavallaan suuri ääkkösten määrä vastasi suurta vieraskielisten kirjainten määrää. Äkköset ja ulkolaiset kirjaimet ovat aika lailla toisiaan poissulkevia asioita.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Todin ristikossa on nikn paljon Y-, Ä- ja Ö-kirjaimia että ulkolaisten sovittaminen mukaan olisi ollut vaikeaa ellei käytänmössä mahdotonta. Tavallaan suuri ääkkösten määrä vastasi suurta vieraskielisten kirjainten määrää. Äkköset ja ulkolaiset kirjaimet ovat aika lailla toisiaan poissulkevia asioita.

        Ehkä huomaat jo itsekin, että kannattaa antaa asiansa osaavien laatijoiden laatia ja me kuolevaiset tyydymme siihen. On helppo valittaa, vaikeampi tehdä sitä joutavan valittamisen aihetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä huomaat jo itsekin, että kannattaa antaa asiansa osaavien laatijoiden laatia ja me kuolevaiset tyydymme siihen. On helppo valittaa, vaikeampi tehdä sitä joutavan valittamisen aihetta.

        En ole kuitenkaan laatijan nykyristikoihin tyytyväinen - hän on aikoinaan laatinut viihdearvoltaan paljon parempia ristikoita Suomen Kuvalehteen. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ole kuitenkaan laatijan nykyristikoihin tyytyväinen - hän on aikoinaan laatinut viihdearvoltaan paljon parempia ristikoita Suomen Kuvalehteen. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni.

        Ikävä kyllä se ei ketään kiinnosta. Ei ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä se ei ketään kiinnosta. Ei ketään.

        Tavoitteeni on vaikuttaa ristikoiden julkaisuun siten, että ristikoiden viihdearvo pysyy korkeana.

        Joillekin riittää viihdearvoksi se, että ristikossa paljon yksittäisiä hyviä vihjeitä ja ratkaisusanoja. Minulle se ei vain riitä eikä minusta tässä ristikossa "herkkupaloja" ollut hirveästi. Ristikko oli minulle paljon aikaavievä pakerrusristikko, jossa mielihyvä syntyi lähinnä siitä, että sain ristikon ratkottua.

        Ristikko on IS:ssä turhan monelle ratkojalle ylitsepääsemättömän vaikea ja viikonvaihteen ristikoksi ennen kaikkea liian paljon aikaa kuluttava. Koviksenkin pitäisi olla useimmille kovisten ratkolille lähinnä viikonlopun eikä koko viikon ristikko.
        Tämän tason pakerrus sopii minusta vain ja ainoastaan vaikeita ristikoita sisältäviin ristikkolehtiin (Punainen Pelikaani, Iisakin ristikot ja Sanaseppojen jäsenlehti).

        Antti Skytän ristikot ovat vaikeustaso, jota ei olisi IS:ssä syytä ylittää. Niissäkin vuoden sisällä yksi ristikko on ollut ylivaikea.

        Toki kun itse en ristikkolehtiä osta, minusta ristikkolehteen paremmin kuuluvan ristikon ratkonta on vaihtelua. En nyt arvioi IS:n ristikoita omaa napaani tuijottaen vaan pyrin arvioimaan ristikoita yleisellä tasolla.

        IS ei ole ristikkolehti, mikä Sanarisin tulisi ymmärtää. Kovikset tulee sovittaa niin, että kovisten takia ristikon ostavat pystyvät ristikot pääsääntöisesti kokonaan ratkomaan. Ristikoiden tulisi olla ainakin sellaisia, että pääsee alkuun ja aika pitkälle, vaikka ei ihan maaliin asti pääsisikään.

        2½-tasoisten kohdalla joskus on liian helppoja ristikoita, mikä voi olla myös pettymyksen tuova kokemus. Sekä liian helppoja että vaikeita tulisi välttää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tavoitteeni on vaikuttaa ristikoiden julkaisuun siten, että ristikoiden viihdearvo pysyy korkeana.

        Joillekin riittää viihdearvoksi se, että ristikossa paljon yksittäisiä hyviä vihjeitä ja ratkaisusanoja. Minulle se ei vain riitä eikä minusta tässä ristikossa "herkkupaloja" ollut hirveästi. Ristikko oli minulle paljon aikaavievä pakerrusristikko, jossa mielihyvä syntyi lähinnä siitä, että sain ristikon ratkottua.

        Ristikko on IS:ssä turhan monelle ratkojalle ylitsepääsemättömän vaikea ja viikonvaihteen ristikoksi ennen kaikkea liian paljon aikaa kuluttava. Koviksenkin pitäisi olla useimmille kovisten ratkolille lähinnä viikonlopun eikä koko viikon ristikko.
        Tämän tason pakerrus sopii minusta vain ja ainoastaan vaikeita ristikoita sisältäviin ristikkolehtiin (Punainen Pelikaani, Iisakin ristikot ja Sanaseppojen jäsenlehti).

        Antti Skytän ristikot ovat vaikeustaso, jota ei olisi IS:ssä syytä ylittää. Niissäkin vuoden sisällä yksi ristikko on ollut ylivaikea.

        Toki kun itse en ristikkolehtiä osta, minusta ristikkolehteen paremmin kuuluvan ristikon ratkonta on vaihtelua. En nyt arvioi IS:n ristikoita omaa napaani tuijottaen vaan pyrin arvioimaan ristikoita yleisellä tasolla.

        IS ei ole ristikkolehti, mikä Sanarisin tulisi ymmärtää. Kovikset tulee sovittaa niin, että kovisten takia ristikon ostavat pystyvät ristikot pääsääntöisesti kokonaan ratkomaan. Ristikoiden tulisi olla ainakin sellaisia, että pääsee alkuun ja aika pitkälle, vaikka ei ihan maaliin asti pääsisikään.

        2½-tasoisten kohdalla joskus on liian helppoja ristikoita, mikä voi olla myös pettymyksen tuova kokemus. Sekä liian helppoja että vaikeita tulisi välttää.

        Olipahan taas pläähviesti Tapiolta. Tuntuu niin pahalta miten hän Ekiä solvaa ja päsmäröi. Onkohan hänellä jotain hampaankolossa Ekiä vastaan. Ei ole normaalia tämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipahan taas pläähviesti Tapiolta. Tuntuu niin pahalta miten hän Ekiä solvaa ja päsmäröi. Onkohan hänellä jotain hampaankolossa Ekiä vastaan. Ei ole normaalia tämä.

        Tässä on kyse vain näkemyksestäni hyvistä aikakausi- ja sanomalehtiristikoista. Jos on pääkuvaton ristikko, jokin erityisen mielenkiintoinen alue ristikossa edes pitäisi olla erään maitsemani SK-ristikon tapaan. Sellaista tässä minun mielestäni ei ollut.

        Tässä nyt ei ole Ekiä kohtaan mitään hampaankolossa. Kehun Ekin julkaisemia ristikoita, jos niistä pidän. Jos en pidä, senkin tuon esille.

        Tässä on vain vaikutusyritys Ekin tuottamiin ristikoihin. Toivoisin, että Pitkälä edes yrittäisi luoda ristikoita, joiden kokonaisviihdearvo olisi korkea.

        Antti Viitamäki laatii myös usein ilman pääkuvaa olevia ristikoita. Antti Viitamäen
        Punainen Pelikaani 2/2022 s. 30-31 pääkuvallinen ja Hai-teemainen ristikko oli viihdearvoltaan todella loistava, ehkä koko vuoden paras ristikko! Tonilta en viihdearvoltaan huipputason ristikkoa ole vuoden 2018 jälkeen yhtään kohdannut.


    • Ehkä näihin Tonin ristikohin tulisi suhtautua vain ja ainoastaan yksittäisistä ahaa-elämyksistä nauttien piilisten tavoin. Kuvaristikoilta nyt vain kaipaa jotain muutakin.

      • Yksi nettituttukin kertoi pitäneensä. No kai se on hyväksyttävä, että eivät kaikki pääkuvia kaipaa vaan yksittäisistä vihjeistä nauttiminen riittää. Tässä ei muuta ole, ei edes yhtä selkeää erityisen mielenkiintoista aluetta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yksi nettituttukin kertoi pitäneensä. No kai se on hyväksyttävä, että eivät kaikki pääkuvia kaipaa vaan yksittäisistä vihjeistä nauttiminen riittää. Tässä ei muuta ole, ei edes yhtä selkeää erityisen mielenkiintoista aluetta.

        Joo, mutta oli kiva haukkua laatijaa ja Ekiä. Teki oikein eetvarttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta oli kiva haukkua laatijaa ja Ekiä. Teki oikein eetvarttia.

        Esitin vain oman näkemykseni hyvistä koviksista. Minulle nyt ei erityisemmin maistu puhdas pakerrusristikko. Toive, että näkökulmillani olisi merkitystä on kzi turha toive.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Esitin vain oman näkemykseni hyvistä koviksista. Minulle nyt ei erityisemmin maistu puhdas pakerrusristikko. Toive, että näkökulmillani olisi merkitystä on kzi turha toive.

        Et esittänyt vain näkemystäsi. Esitit sen noin kymmenisen kertaa eri säikeissä ja palstoilla. Taattua Tapion jankkajankkaa. Taidat pitää kaikkia muita tyhminä, kun pitää jankata.


    • Anonyymi

      värikäs?

      • Anonyymi

        Syksy se on.


    • Anonyymi

      Entä epäaito?

      • Kyse on ihmisestä - millainen on ihminen, joka on epäaito.


      • Anonyymi

        Jollei tee jotain aidosti, niin silloin esittää tekevänsä eli esittävä.


    • Anonyymi

      Päreen kaltainen?
      Kannettu pelaaja?

      • Anonyymi

        Päreen kaltainen on käämi - molemmat voi varmaan palaa. Tuo toinen on veskat - veskari ja veska.


    • Anonyymi

      Maastoonkin, väkeviä, aulis. Kiitos jos pääsisi eteenpäin.

      • Anonyymi

        Notta jotta, hybridipyörä, ytimekkäät, nyökäyttävä. Näin ne näen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Notta jotta, hybridipyörä, ytimekkäät, nyökäyttävä. Näin ne näen

        Kiitos, ettei tarvinnut leikkiä hippaleikkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, ettei tarvinnut leikkiä hippaleikkejä.

        Joku taas tuli foorumissani kysymään apuvihjeitä ja oli niihin tyytyväinen. Täällä annan vihjeisiin vain apuvihjeitä, sillä en halua toimia eri lailla täällä ja omassa foorumissani.

        Jos joku ei apuvinkeistäni täällä tykkää, olkoon tykkäämättä. Toivon kuitenkin, että toimintatapaani ei haukuta, sillä jotkut haluat vain apuvihjeitä.

        Täällä on kenenkään turha pyytää vain apuvihjeitä, sillä vain apuvihjeitä pyydettäessä joku saattaa kertoa ratkaisusanat. Ja vaikka ei kertoisikaan apuvihjeitä koskeviin vihjeisiin ratkaisusanoja, moneen muuhun vihjeeeseen tulee pyytämättä ratkaisusana.

        Jos siis haluaa vain ja ainoastaan apuvihjeitä (kiekenkäytössäni vinkkejä), on parasta käyttää foorumiani. Poistan palkintoristikoihin annetut ratkaisusanat heti kun sellaisia havaitsen.

        Olisi myös kiva, ettei foorumiani eikä Erkki Vuokilan ylläpitämää sanaristikot.net -foorumia trollattaisi paljastussanalistoja kertomalla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joku taas tuli foorumissani kysymään apuvihjeitä ja oli niihin tyytyväinen. Täällä annan vihjeisiin vain apuvihjeitä, sillä en halua toimia eri lailla täällä ja omassa foorumissani.

        Jos joku ei apuvinkeistäni täällä tykkää, olkoon tykkäämättä. Toivon kuitenkin, että toimintatapaani ei haukuta, sillä jotkut haluat vain apuvihjeitä.

        Täällä on kenenkään turha pyytää vain apuvihjeitä, sillä vain apuvihjeitä pyydettäessä joku saattaa kertoa ratkaisusanat. Ja vaikka ei kertoisikaan apuvihjeitä koskeviin vihjeisiin ratkaisusanoja, moneen muuhun vihjeeeseen tulee pyytämättä ratkaisusana.

        Jos siis haluaa vain ja ainoastaan apuvihjeitä (kiekenkäytössäni vinkkejä), on parasta käyttää foorumiani. Poistan palkintoristikoihin annetut ratkaisusanat heti kun sellaisia havaitsen.

        Olisi myös kiva, ettei foorumiani eikä Erkki Vuokilan ylläpitämää sanaristikot.net -foorumia trollattaisi paljastussanalistoja kertomalla.

        Kirjoittamasi on ihan järkeen käypää. Miksi sitten kirjoittelet tänne? Voisitko laittaa vähintään kolme viestiä aiheesta.


    • Nimimerkki Jokke kävi toistamiseen trollaamassa ja spämmäämässä ratkaisusanojen paljastuslistan. Eki ei tätä kirjoittaessani ole ehtinyt sitä vielä poistamaan. Jaskacehti komnentoimimaan ja vihjaa, etyä siinä on yksi ratkaisusana väärin. Sain kyllä samat ratkaisusanat, joten Jokella, HP:llä (HP voi olla sana henkilö kuin Jokke) ja minulla on sama virhe. Mikähän virhe 17.08.2022 09:28 listassa on?

      • Anonyymi

        Tässä näkyy eliittipalstan ja ei niin eliittipalstan ero. Täällä menee läpi vähän sinne päin tehdyt ristikot. Vielä kun Tapio sai kirjoitella eliittipslstalle hän oli sitä mieltä, että ristikko oli täytetty , vaikka diinä muutama virhe olikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä näkyy eliittipalstan ja ei niin eliittipalstan ero. Täällä menee läpi vähän sinne päin tehdyt ristikot. Vielä kun Tapio sai kirjoitella eliittipslstalle hän oli sitä mieltä, että ristikko oli täytetty , vaikka diinä muutama virhe olikin.

        Kysyin nettitutultakin. Hänenkin mielestään paljastuslista oli oikein.

        Jos epäilen, että ristikossa on ratkontavirhe, en tietenkään väitä ratkoneeni ristikkoa oikein. Mitään ratkontavirhettä en löytänyt. Katson ratkoneeni ristikon, jos yksikään kirjain ei ole arvaus. Ei minulle jäänyt mikään kirjain arvaukseksi ja epäselviinkin kohtiin tuli selko.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kysyin nettitutultakin. Hänenkin mielestään paljastuslista oli oikein.

        Jos epäilen, että ristikossa on ratkontavirhe, en tietenkään väitä ratkoneeni ristikkoa oikein. Mitään ratkontavirhettä en löytänyt. Katson ratkoneeni ristikon, jos yksikään kirjain ei ole arvaus. Ei minulle jäänyt mikään kirjain arvaukseksi ja epäselviinkin kohtiin tuli selko.

        Jaska osui arkaan paikkaan, Huuhaa ei nyt saa täyttä rauhaa. Painaa mieltä, vaikka usko itseen on kova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaska osui arkaan paikkaan, Huuhaa ei nyt saa täyttä rauhaa. Painaa mieltä, vaikka usko itseen on kova.

        Jäi vaivaamaan hieman, mutta en jää ristikkoa enää pohtimaan. Täytyy katsoa ratkaisu joskus. Jaskaa pidän itseäni parempana ratkojana, joten hänen kommenttinsa tulee noteerattua korkealle. Jos Jaska on oikeassa, laatija lienee harhauttanut monen ratkojan eikä vain kolmea henkilöä (minä, nettituttu, Jokke/HP).


    • Anonyymi

      Ihan mahtava laatija tuo Pitkälä. Kaikki vastaussanat ilman yhtään takavokaalia (a, o, u). Uskomaton suoritus! Uskomattomana pidän sitäkin, että selätin tämän ristikon.

      • Tiettyjen vokaalien pois jättämiseen en kiinnittönyt huomiota, mutta asia kyllä osoittaa laadintataitoa. Silti ristikko ei minua erityisemmin ihastuta. Vuokilan 20.8.2022 on minusta mielenkiintoisempi ristikko - sellaisia toivon jatkossakin enkä Pitkälän ristikoita.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe