Sähkön katkaisu ja patteriputkien jäätyminen?

Anonyymi

Jos kovilla pakkasilla katkaistaan sähkö, niin kuinka kauan kestää ennen kuin patteriputket jäätyvät? Vesikierto ja lämmitys toimivat nimittäin myös sähköllä, riippumatta lämmitysmuodosta.

8

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samoin, jos tulee ns piikki, kun sähköjä katkoillaan, kuka korvaa esim jääkapin tai pakastimen, jos hajoaa näiden takia? Lähetetäänkö lasku viherkiimoille mäelle?

• Anonyymi

Uniapnean vuoksi on käytettävä cpap-laitetta aina nukkuessa. Loppuu unet siihen kun sähkö katkeaa. Yöt nukkumista varten, eikä aamuvuoroon ole asiaa, jos ei ole nukkunut. Yövuoron jälkeen täytyy nukkua päivällä, mutta jos sähkö katkeaa päivällä, siinä meni nekin unet.

• Anonyymi

Ei ne yöllä katko sähköjä, kun sähkönkulutus on pientä. Katkojen ajankohta on todennäköisintä klo 16 ja 22 välisellä ajalla jolloin kulutus on huipuissaan, kuin myös aamuisin klo 07-09 välillä.

• Anonyymi

Kaasu tai vuolukivi takka ei tarvitse sähköä, eiks olis nyt aika varautua pahimpaan?😁😁

• Anonyymi

Ei taida moni vanhus jaksaa. Puilla lämmittää..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida moni vanhus jaksaa. Puilla lämmittää..

Vanhukset jaksaa, mutta nuorilla lyö mielenterveysongelman päälle 3 min kuluessa siitä kun kännykkä/tukiasema sammuu.

Hyviä myös nämä sähkönsäästävinkit.... aina sivuutetaan se, että 1 tunnin elokuvan katselu kännykällä langattoman verkon varassa kuluttaa yhtä paljon energiaa kuin jääkaappi 2 viikossa. Ei se kännykkä itse, vaan kaikki palvelimet, reitittimet ja tukiasemat, mitä ao. elintärkeä toiminta kuormittaa.

Paras tapa säästää energiaa olisi katkaista tukiasemista sähköt klo 22-06. Saataisiin lisäbonuksena kouluu paljon normaalia virkeämpiä oppilaita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2121
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1445
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1419
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1255
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1251
    6. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      387
      1096
    7. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1037
    8. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1036
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1026
    10. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      1011
    Aihe