Jos kovilla pakkasilla katkaistaan sähkö, niin kuinka kauan kestää ennen kuin patteriputket jäätyvät? Vesikierto ja lämmitys toimivat nimittäin myös sähköllä, riippumatta lämmitysmuodosta.
Sähkön katkaisu ja patteriputkien jäätyminen?
8
360
Vastaukset
- Anonyymi
Samoin, jos tulee ns piikki, kun sähköjä katkoillaan, kuka korvaa esim jääkapin tai pakastimen, jos hajoaa näiden takia? Lähetetäänkö lasku viherkiimoille mäelle?
- Anonyymi
Uniapnean vuoksi on käytettävä cpap-laitetta aina nukkuessa. Loppuu unet siihen kun sähkö katkeaa. Yöt nukkumista varten, eikä aamuvuoroon ole asiaa, jos ei ole nukkunut. Yövuoron jälkeen täytyy nukkua päivällä, mutta jos sähkö katkeaa päivällä, siinä meni nekin unet.
- Anonyymi
Ei ne yöllä katko sähköjä, kun sähkönkulutus on pientä. Katkojen ajankohta on todennäköisintä klo 16 ja 22 välisellä ajalla jolloin kulutus on huipuissaan, kuin myös aamuisin klo 07-09 välillä.
- Anonyymi
Kaasu tai vuolukivi takka ei tarvitse sähköä, eiks olis nyt aika varautua pahimpaan?😁😁
- Anonyymi
Ei taida moni vanhus jaksaa. Puilla lämmittää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida moni vanhus jaksaa. Puilla lämmittää..
Vanhukset jaksaa, mutta nuorilla lyö mielenterveysongelman päälle 3 min kuluessa siitä kun kännykkä/tukiasema sammuu.
Hyviä myös nämä sähkönsäästävinkit.... aina sivuutetaan se, että 1 tunnin elokuvan katselu kännykällä langattoman verkon varassa kuluttaa yhtä paljon energiaa kuin jääkaappi 2 viikossa. Ei se kännykkä itse, vaan kaikki palvelimet, reitittimet ja tukiasemat, mitä ao. elintärkeä toiminta kuormittaa.
Paras tapa säästää energiaa olisi katkaista tukiasemista sähköt klo 22-06. Saataisiin lisäbonuksena kouluu paljon normaalia virkeämpiä oppilaita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672001
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351429Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1311139Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe54848- 55826
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen19769Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58693Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195611