Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millä autolla edullisinta ajaa

Anonyymi

Harmi etten voi laittaa linkkiä Hesarista. On testi, mikä auto sinulle on edullisin käyttää. Kriteerinä ajokilometrit, auton ikä ja koko. Minulle tuli bensiiniauto, juuri sellainen kuin minulla on, tosin vahingossa, en mitään laskuria käyttänyt.
Epädullisin olisi lataushybridi.
Sen sijaan vähäpäästösisin olisi juuri tämä lataushybridi ja bensa-auto pahin.
Eli 2 200 kg CO2-ekv/v. En näin äkikseltään ymmärrä tuosta suureesta, pitää perehtyä. Miten iso harmi olen ympäristölle ja verrata johonkin toiseen saastuttavaan asiaan että pääsisi tolkkuun.

19

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla myös bensa auto, hulppeata kyytiä antaa kolmelitrainen kutoskone.
      Syököön sitten vaikka "Karjalan paistia" mutta vaihtamaan johonkin pikkukotteroon en rupea. Haluan ajaa AUTOLLA!

      • Anonyymi

        Minulle on tulossa 1-litrainen, kolmepyttyisellä koneella varustettu auto. Nykyistä pienemmän ajopelit haluan.


      • Anonyymi

        Voi, voi. Pian voi tulla aika taas valjastaa hevonen, jos niitäkään silloin saa.


      • Anonyymi

        Voivoi, taas tuli yksi todistus siitä, että se auto jo jonkun jatke tai paikkaa jonkun puutetta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voivoi, taas tuli yksi todistus siitä, että se auto jo jonkun jatke tai paikkaa jonkun puutetta!!

        Auto vai piskuinen kulkine eli koirankoppi-asioissa huima ero ilman mitään jatkeita.


    • Anonyymi

      Minulla 1.5 luotettava kauppakassi siis pikkuauto. Ihan vaan bensiini, ei hybridi.
      Siili

      • Anonyymi

        Hankit kuitenkin auton. Juurihan kerroit että siirryit autottomaan talouteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankit kuitenkin auton. Juurihan kerroit että siirryit autottomaan talouteen.

        Kyllä. Autottomuus oli kokeilu ja totesin et sen verran vielä menoja ja kuskauksia joihin nopeammin pääsee omalla kulkuneuvolla. Ostin uuden .
        Siili


    • Anonyymi

      Bussilla.

      Tai vaikka taksilla. Siihen lopputulokseen olen tullut. Ei pensan hinta pienillä kilometreillä erityisesti ole ongelma, mutta auton kiinteät kulut kaikenlaisine remontteineen ja vakuutuksineen ovat kuitenkin sen verran kovat, että samalla rahalla pian ajelisi taksilla kaikki matkansa ja jäisi rahaa säästöönkin.

      Ja jos tarvii isomppaa kuljetuskapasiteettia, pitää kuitenkin joko ostaa peräkärry, tai vuokrata pakettiauto.

      Noh, mukavuussyistä on auto, mutta aika kallis harrastus. Jos olisi paljon ajoja, sitten pitäisi sitä kulunkipuolta ajatella enenpi, silloin kiinnostais vaikka kalliimpikin sähköauto.

      =DW=

    • Anonyymi

      En tiedä pytyistä enkä litroistakaan, voi olla yksi tai 1,2, pieni auto joka tapauksessa. Isompi ja kuluttavampi auto tuskin pääsee halvimmaksi vaihtoehdoksi, tai ehkä jos sähköautokin vastaavasti on iso.
      On se vaan laajassa kunnassa hyvä olla olemassa. Monta mukavaa päiväkäyntiä jäisi tekemättä. Tänään olen lähtenyt klo 9 ja äskettäin palasin.
      Laskin pikaisesti hankintahinta, huollot, vakuutus kaskolla, bensat, autovero, koostuu 3570e/v.
      Otin huomioon edellisestä saadun korvauksen vähentävänä, niin että koko auton hintaa en mukaan laskenut. Korjauskuluja en muista olleen. Aloittaja

    • Anonyymi

      Jos Sannalta kysyt, Sanna sanoisi suomalaisten perseaukiisten on edullisinta olla ajamatta millään autolla. Pankaa persiinne alle vanha pärevasu ja ajakaa sillä.

      • Anonyymi

        On vainoharhaista luulla että pääministeri yksin päättäisi asioista.


    • Anonyymi

      Niin, se auto, se on meille monille tärkeä kapistus. Aikoinaan asustelin rivitalossa ja olin siinä ulkona tupakoimassa kun naapurin mies sai poliisit siihen ovelleen.

      Poliisi kertoi että vaimonsa on kolaroinut lyhtypylvääseen, johon kaveri suorastaan parkaisi "Miten auton kävi"?

      Johon poliisit että entinenhän se taitaa olla!

      Naapuri siinä minulle, lähdetään katsomaan sitä autoo,,muijastaan ei sanaakaan...

    • Anonyymi

      Tahtoo vain käydä niin, että kun on auto pihassa, niin se on aina joutilaana. Mutta jos ei ole autoa, niin sille olisi aina tarvetta.

      • Anonyymi

        Nissan on, ja ajan Eko- ohjelmalla, vie vähemmän pentsiiniä.

        Elä hanki diiseliautoa kuiteskaan!


    • Anonyymi

      Kuinka ollakaan sattui lenkillä tuttu ja olivat juuri hankkineet leasing-hybridiauton, tulleet siihen tulokseen että sopii parhaiten heille vanhuksille. Verrattiin hintaa, minun pieni bensa-autoni maksaa 3570 vuodessa, sen olin jo laskenut. Heidän hybridinsä leasing-maksu on alle 5000 vuodessa vakuutukset pitää ottaa itse.
      Summa summarum, heille tulee edullisemmaksi kun heitä on kaksi maksamassa ja minulle kalliimmaksi kun maksan yksin. Suurempi ja kalliimpi auto heillä kuin minulla.

    • Anonyymi

      Teinpä testin Hesarin sivulla

      Keskikokoinen auto, 30 000km vuodessa

      Tulos: Halvin: täyssähkö, 6 536 euroa vuodessa
      Kun ottaa huomioon autoilun kaikki kulut viideltä vuodelta, valinnoillasi halvin auto on täyssähköauto. Viiden vuoden aikana vuosittaiset laskennalliset kulut ovat 6 536 euroa vuodessa.

      Vaikka keskikokoinen sähköauto on 15000 euroa keskikokoista bensa-autoa kalliimpi, käytönaikaiset kulut jäävät sähköllä niin pieniksi, että se päihittää bensa-auton kokonaistarkastelussa.

      Kallein valinta olisi bensiiniauto. Sen kulut ovat 8 506 euroa vuodessa, mikä on 1 970 euroa enemmän kuin halvimman vaihtoehdon.

      • Anonyymi

        Hehheh,,äärimmäisen harva eläkeläinen ajaa edes 15 tuhatta vuodessa kuten minä
        Uskoisin että se tavallisin ajomäärä siinä viiden tuhannen huitteissa per vuosi.

        Ja kun lasketaan, bensa ehdottomasti edullisin.


    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      😍 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe