ONKO MUILLA ONGELMIA VIRALLISTEN PALVELUJEN MUUTUTTUA DIGITAALISIKSI?

Anonyymi

Minä naarmutin viereistä autoa katoksessa. Ennen olisi ollut helppo homma hoitaa. Nyt vakuutusyhtiöni oli muuttunut kokonaan digitaaliseksi. Minulla on tietokone ja pääkin vielä toimii, MUTTA kun turvallisuussyistä pankki ei annan minun käyttää pankkitunnuksia, niin siihen stoppaa. Kyllä sinne yksi palvelupuhelin on, mutta minulla puhelimen käytössäkin esteitä. -Naarmuttamani auton omistaja yrittää hoitaa asian. - Eihän tässä noloja olla, kun ministeriäkin netissä petettiin.

12

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mediassa on tullut vastaan senioreitten, varsinkin vanhempien pulmana se, ettei omista tietokonetta. Jos heillä kuitenkin olisi mahdollisuus saada pankkitunnukset. löytyisikö Riihimäeltä paikkaa, jossa voisivat käydä toisen henkilön kanssa hoitamassa asiansa.

      Ei tässä mitään edunvalvojaa tarvita, mutta luotettava henkilö, jonka voi antaa saada tietoonsa henkilökohtaisia asioita, tunnuksia sun muita.

      JOS EI OLE, KANNATTAISI HARKITA.

      • Anonyymi

        siis edunvalvojaa ei tarvitse harkita, vaan tietokoneenkäyttäjää.


    • Anonyymi

      Tuli valittua huono otsikko. Ne, joilla ei ole pulmia, eivät tätä viitsi lukea. Ja ne joilla pulmia tai ei ole tietokonetta, eivät tätä lue,

      että se siitä

    • Anonyymi

      Tänne on hyvä kirjoittaa muistiin, kun kukaan lue. Stalkkerit kyllä näkevät, mitä olen kirjoittanut.

      Vastapuoli soitti palvelunumeroon ja teki ilmoituksen, Ei riittänyt. Minä soitin tänään ja vahvistin. Pitäisi olla selvä juttu.

      Mutta itsesuojeluosastoni on vähän vainoharhainen.

      • Anonyymi

        Pitää muistaa, että olen vainon kohde.

        En ole pitkään aikaan soitellut. Aikanaan, MINUN PUHELUNI OHJAUTUIVAT, MINNE STALKKERI HALUSI, ei välttämättä sinne, minne tarkoitin. 112sikin meni naapuriin.

        Että kun tämä vastapuoli innokkaana aamulla ilmoitti, että se sun antama numero on hyvä, siis oikeasti asian hoitamista varten vai siksi, että siellä stalkkeri odottaa.

        Mainitsinkin vastapuolelle, että saamani kohtelu oli vähän sentuntuista, että,,siis höveliä, mutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa, että olen vainon kohde.

        En ole pitkään aikaan soitellut. Aikanaan, MINUN PUHELUNI OHJAUTUIVAT, MINNE STALKKERI HALUSI, ei välttämättä sinne, minne tarkoitin. 112sikin meni naapuriin.

        Että kun tämä vastapuoli innokkaana aamulla ilmoitti, että se sun antama numero on hyvä, siis oikeasti asian hoitamista varten vai siksi, että siellä stalkkeri odottaa.

        Mainitsinkin vastapuolelle, että saamani kohtelu oli vähän sentuntuista, että,,siis höveliä, mutta

        Siis sen tuntuista, että pidäteltiin naurua.

        En minä stalkkereille mitääm mahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sen tuntuista, että pidäteltiin naurua.

        En minä stalkkereille mitääm mahda.

        Jos jätetään tämä vainotun ensi reaktio, niin

        vastapuoli ehkä muistaa, että olin lähtiessä naarmuttani ja palatessani hän oli vastassa selittämässä miten olosuhteet huomioonottaen naarmuttamisen tapahtuminen oli ymmärrettävää. Minä kiittelin, mutta sanoin, etten tarvitse lohduttelua. HELPOTTUNEELLA äänellä toistelin, ettei tapahtunut henkilövahinkoja ja tästä selviää rahalla. - Enempää en voi kertoa.

        Vastapuoli ehkä muistaa minun ehdottaneen, että vahinkoilmoituspuhelu tehtäisiin hänen puhelimellaan. Hän soittaisi ja kun oikea virkailija olisi puhelimessa, minä siirtyisin puhumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jätetään tämä vainotun ensi reaktio, niin

        vastapuoli ehkä muistaa, että olin lähtiessä naarmuttani ja palatessani hän oli vastassa selittämässä miten olosuhteet huomioonottaen naarmuttamisen tapahtuminen oli ymmärrettävää. Minä kiittelin, mutta sanoin, etten tarvitse lohduttelua. HELPOTTUNEELLA äänellä toistelin, ettei tapahtunut henkilövahinkoja ja tästä selviää rahalla. - Enempää en voi kertoa.

        Vastapuoli ehkä muistaa minun ehdottaneen, että vahinkoilmoituspuhelu tehtäisiin hänen puhelimellaan. Hän soittaisi ja kun oikea virkailija olisi puhelimessa, minä siirtyisin puhumaan.

        no huh, seliseli, kun lähdin autolla liikkeelle, ei ollut yhtään henkilöä lähimailla, muusta kyse.


    • Anonyymi

      SELISELI LISÄÄ MINNE PUHELUNI OHJAUTUIVAT

      Asuin Peltosaaressa remonttievakossa, kun 112 meni naapuriin kesällä. Yritin soittaa poliisia pihalle.Ei siis täällä harjun päällä. -Tämä oli viimeinen niitti. Päätin etten soita enää minnekään.

      Ainakin jo keväällä ennen tätä asuessani harjun päällä, puheluitani ohjautui vääriin paikkoihin.

    • Anonyymi

      Saunalahden nettiliittymä on 6 euroa K-kaupassa ja toimii monta päivää. Nordealta saa (tai on ainakin ennen saanut) veloituksetta tunnuslukulaitteen, joka toimii ilman sovelluksia.

      Windows 7 tietokoneella vielä pärjää, tosin joitakin virheilmoituksia saattaa eri selainversioilla tulla.

      Laittakaa vaan sanaa eteenpäin, noilla pärjäilee sekä vanha että nuori digiasioissa.

      • Anonyymi

        Jos tarvitaan vahva tunnistautuminen, menee hankalaksi. Tänään Säästöpankista tuli tiedote muutoksista säästöpankkien korttiehtoihin. On jotakin mahdollisuuksia sopia luotettavantahon kanssa, ettei aina vahvaa tunnistautumista tarvita.

        Ehkä muilla pankeilla on jotakin vastaavaa. On peri sivua niin vaikeaa tektstiä, että seniorille pitää kertoa selkokielellä, siellä tietokonepalvelussa.


    • Anonyymi

      Kuulin tänään uutisista, että vuoden vaihteessa tulee voimaan digitaalinen henkilöllisyystodistus. Sitä voi käyttää pankkitunnusten sijasta. Mutta sen saadakseen, pitää olla voimassa oleva passi tai poliisin antama sähköinen henkilöllisyystodistus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      183
      1418
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      28
      1127
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1113
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1064
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      937
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      902
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      130
      885
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      99
      870
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      865
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      858
    Aihe