Mitä mieltä olette IKEA:n tavaroista?
Millainen on hinta-laatu-suhde?
Mitä ostaisitte sieltä, ja mitä ette ostaisi? Olisiko jotain parantamisen varaa?
Jotain hyvää sanottavaa?
Kiitos vastanneille ja hyvää kevättä!
IKEA gallup
20
16699
Vastaukset
- -saara-
Itse olen käynyt Ikeassa useasti. Mitään kalusteita en sieltä ostaisi, ainakaan sohvia. Hinta-laatusuhde ei ole ainakaan sohvissa kohdallaan (pintamateriaali oli eräällä tuttavallani kulunut ihan selvästi jo reilun vuoden käytön jälkeen). Astiat on edullisia, mutta eivät ole kyllä erityisen kauniita, näyttävät siis todella sarjatuotannolta. Suhtautuisin myös varauksella tekstiileihin, esim. mattoihin ja petivaatteisiin....vaikka kokeilemallahan niidenkin laatu selviää. Itse olen ostanut kyseisestä paikasta ainoastaan sisustukseen liittyviä pikkuelementtejä, kuten yhden taulun, maljakoita, kynttilöitä..
Ikea on mielestäni monipuolinen tavaratalo, mutta en pidä sitä laatutuotteiden myyjänä. Mukavia ideoita sieltä kyllä saa ja jos jotain vähänkin "erikoisempaa" kotiinsa välttämättä haluaa, niin sieltä sen saattaa saada edullisesti (tosin näitä "erikoisuuksia" alkaakin sitten olla joka toisessa kodissa...)
Jotain hyvääkin sanottavaa löytyy. Esitteillelaitot on toteutettu asiakkaan näkökulmasta hyvin; jokaisesta tuotteesta löytyy hintalappu ja tuotetiedot. Lisäksi tuotesarjoissa, kuten hyllyissä ja sohvissa on esite, jonka voi ottaa mukaansa. Ostoksia helpottamaan on myös tarjolla mittanauha, kynä ja ostoslista sekä lainattava tuotekuvasto.- Milli
Ikeasta ostaisin massiivipuisia huonekaluja koska niiden hinta-laatusuhde on kohdallaan ja mielestäni ne ovat tyylikkäitä (ja kokoaminen on helppoa verrattuna esim kodin 1:sen huonekaluihin). Meillä on Billy-hyllykkö ja en voi kyllä sanoa siitä mitään pahaa, hyvin on kestänyt. Samoin ovat kestäneet Norden-pöytä ja tuolit.
Myös matot,verhot, kankaat ja tyynyt ovat ikeassa laadukkaita. matot ovat kestäneet hyvin 2hengen ja 2 koiran taloudessa ja painepesurillapesuja. Etenkin höyhentyynyt ovat todella edullisia ja ainakin minulla ne ovat kestäneet jo 5vuotta kovaa käyttöä. Kangkaatkin ovat hyvälaatuisia ja todella halpoja. Myös lampunvarjostimet ovat edullisia ja niitä voi parannella itse jos haluaa(pelkkä varjostimen runko maksaa askarteluliikkeessä enemmän kuin ikean valkoinen varjostin). Jotkut ikean kynttilät ovat tietääkseni Havin valmistamia, ja olen myös kuullut sellaista että 356-sarjan paistinpannut olisivat hackmannin valmistamia. Meillä myös ikean aterimet joka päiväisessä käytössä ja hyvin ovat nekin kestäneet 5vuotta. Ja ikean halpislasit ovat kestäneet paremmin käyttöä kuin iittalan kartiolasit.
Sohvan olen ajatellut sieltä hankkia, jo pelkästään sen takia että heillä on hyvä valikoima irtopäällisiä ja lisäksi ikean sohviin voi tilata päällisiä www.bemz.com :sta (voi tilata näytepaloja, kangas on todella tukevaa), eli valikoima todella hyvä.
Vanhemmillani on ikeasta ostetut kylpyhuonekalusteet(massiivipuuta) ja ne ovat kestäneet hyvin käyttöä.
Keittiönkaapeista olen kuullut että ovat hyviä ja kestäviä. - Milli
Milli kirjoitti:
Ikeasta ostaisin massiivipuisia huonekaluja koska niiden hinta-laatusuhde on kohdallaan ja mielestäni ne ovat tyylikkäitä (ja kokoaminen on helppoa verrattuna esim kodin 1:sen huonekaluihin). Meillä on Billy-hyllykkö ja en voi kyllä sanoa siitä mitään pahaa, hyvin on kestänyt. Samoin ovat kestäneet Norden-pöytä ja tuolit.
Myös matot,verhot, kankaat ja tyynyt ovat ikeassa laadukkaita. matot ovat kestäneet hyvin 2hengen ja 2 koiran taloudessa ja painepesurillapesuja. Etenkin höyhentyynyt ovat todella edullisia ja ainakin minulla ne ovat kestäneet jo 5vuotta kovaa käyttöä. Kangkaatkin ovat hyvälaatuisia ja todella halpoja. Myös lampunvarjostimet ovat edullisia ja niitä voi parannella itse jos haluaa(pelkkä varjostimen runko maksaa askarteluliikkeessä enemmän kuin ikean valkoinen varjostin). Jotkut ikean kynttilät ovat tietääkseni Havin valmistamia, ja olen myös kuullut sellaista että 356-sarjan paistinpannut olisivat hackmannin valmistamia. Meillä myös ikean aterimet joka päiväisessä käytössä ja hyvin ovat nekin kestäneet 5vuotta. Ja ikean halpislasit ovat kestäneet paremmin käyttöä kuin iittalan kartiolasit.
Sohvan olen ajatellut sieltä hankkia, jo pelkästään sen takia että heillä on hyvä valikoima irtopäällisiä ja lisäksi ikean sohviin voi tilata päällisiä www.bemz.com :sta (voi tilata näytepaloja, kangas on todella tukevaa), eli valikoima todella hyvä.
Vanhemmillani on ikeasta ostetut kylpyhuonekalusteet(massiivipuuta) ja ne ovat kestäneet hyvin käyttöä.
Keittiönkaapeista olen kuullut että ovat hyviä ja kestäviä.sen vielä toteaisin että eihän ikeasta olisi tullut noin suosittu jos ei heidän tuotteillaan olisi hyvä hinta-laatu-suhde. Ei sellainen liike kauaa pysy pystyssä joka myy pelkkää sutta.
- -saara-
Milli kirjoitti:
sen vielä toteaisin että eihän ikeasta olisi tullut noin suosittu jos ei heidän tuotteillaan olisi hyvä hinta-laatu-suhde. Ei sellainen liike kauaa pysy pystyssä joka myy pelkkää sutta.
Kyllä minä ainakin uskon, että Ikean suosio voi perustua muuhunkin kuin hyvään hinta-laatusuhteeseen. Ikeassa on poikkeavan näköisiä huonekaluja edulliseen hintaan ja sieltä saa työttömäkin astiansa ym. halvalla. Eli ei tarvitse olla kroisos saadakseen kotiinsa uutta ilmettä. Moni ostaa mieluummin halvalla paljon kuin kalliilla vähän..eikös?
Hinta-laatusuhteesta vielä. Esim. vuodekulmasohva maksaa Ikeassa noin 1400e. Tämä ei sinänsä ole vielä kallis sohva, mutta tuolla hinnalla luulisi saavansa jo jonkinlaista laatua. Tämä kyseinen sohva on kuitenkin tavallisesta puuvilla-polyesterikankaasta verhoiltu ja sohvan runko on lastulevyä (eli siis halpaa ja huonokestoista), eipä tainneet pehmusteetkaan olla kovin kestävästä materiaalista. Toki joukossa voi olla laatuakin, mutta kuitenkin. Entäpä astiat? Kokonainen cocktail-lasisetti (6kpl) maksaa vajaat 6e. Kyllä käyttötavarat näyttävät todellakin tarjoustalotuotteilta.
Mainitsemasi massiivimänty on toki kalusteissa parempi kuin lastulevy, mutta sekin taipuu kosteudesta toisin kuin esim. koivu.
Ikeasta saa halvalla, mutta laadusta joutuu aina maksamaan. Ja tähän vielä lisättäköön, että jokainen tietenkin määrittelee itse, mitä laatu on.
- asdasd
Pikaisen muistelu jälkeen Ikeasta on tulut hankittua ainakin seuraavaa: yöpöytä, pussilakanasetti, lipasto ja pari liukuovellista hyllysysteemiä. Kaikki huonekalut oli helppo kasata eivätkä menneet vinksalleen (toisin kuin monet sotkasta tms. hankitut..), kaikki oat myös kestäneet normaalia käyttöä hyvin pussilakanaa myöten. Eli ihan tyytyväinen olen ollut.
Muuten olen samoilla linjoilla edellisen vastaajan kanssa. - CoverGirl
Ihan hyvä paikka se on!
Koko liikeideahan perustuu siihen, että kun ostaa halvalla (hinta-laatu-suhde on ihan kunnossa) on varaa uusia koko sisustus. ELi ei enää tarvitse elää 20 vuotta samannäköisessä olohuoneessa vaan voi uusia sen kokonaan vaikka viiden vuoden välein. IKEA on siinä mielessä muodikas ja tuo aina kivoja uutuuksia markkinoille:) Kivempaahan se on elää ja asua ajanhermolla...
Itse ollaan ostettu paljon keittiökrääsää ja -välineitä, ruokailuryhmä, olohuoneen sohvapöytä, mattoja ja tekstiilejä. Just semmosia kun toivottiin ja kasassa pysyny. 2500e saatiin sisustettua koko opiskelijakaksio.
Sänkyä en ehkä sieltä ostaisi, koska se on iso ja pitkäaikainen sijoitus, kuten sohvakin.
Hyvää kevättä sullekin:)- jättiläinen
no huh. eli ikeasta ostamalla voi uusia koko sisustuksen pikkurahalla ja viiden vuoden välein? sänkyä tai sohvaa et sieltä ostaisi koska ne ovat isoja ja pitkäaikaisia sijoituksia? eli sisustus on sinulle kaikkea muuta paitsi sohva ja sänky, jotka eivät ole sisustusta vaan mitä? ja sisustuksen voi uusia viiden vuoden välein, mutta tämä ei koske sohvaa eikä sänkyä, koska ne eivät ole sisustusta?
voi hanki aivot. - CoverGirl
jättiläinen kirjoitti:
no huh. eli ikeasta ostamalla voi uusia koko sisustuksen pikkurahalla ja viiden vuoden välein? sänkyä tai sohvaa et sieltä ostaisi koska ne ovat isoja ja pitkäaikaisia sijoituksia? eli sisustus on sinulle kaikkea muuta paitsi sohva ja sänky, jotka eivät ole sisustusta vaan mitä? ja sisustuksen voi uusia viiden vuoden välein, mutta tämä ei koske sohvaa eikä sänkyä, koska ne eivät ole sisustusta?
voi hanki aivot.Ei, hitto.
Kyllä, IKEAsta ostettavilla huonekaluilla voi vaihtaa sisustusta useammin, koska ne ovat halpoja (noh, halvempia). Siihen perustuu kyseinen liikeidea, ääliö. Mene sinä kuule kouluun opiskelemaan vähän kauppatieteitä niin ymmärrät markkinoista ja liikeideoista jotakin.
Sängyn kun ostan niin haluan sen olevan laadukkaampi kuin IKEA-laatu, samoin sohvan kanssa. Niihin kun uhraa 1000e-> ne näyttää ja tuntuu hyvältä hyvältä myöhemminkin. Ja kas, sinä järjen jättiläinen, sohvan voi verhoilla ja vaikka päiväpeiton vaihtaa niin on taas uusi ilme kodissa. Tsadaa. - ei suomisoffaa
CoverGirl kirjoitti:
Ei, hitto.
Kyllä, IKEAsta ostettavilla huonekaluilla voi vaihtaa sisustusta useammin, koska ne ovat halpoja (noh, halvempia). Siihen perustuu kyseinen liikeidea, ääliö. Mene sinä kuule kouluun opiskelemaan vähän kauppatieteitä niin ymmärrät markkinoista ja liikeideoista jotakin.
Sängyn kun ostan niin haluan sen olevan laadukkaampi kuin IKEA-laatu, samoin sohvan kanssa. Niihin kun uhraa 1000e-> ne näyttää ja tuntuu hyvältä hyvältä myöhemminkin. Ja kas, sinä järjen jättiläinen, sohvan voi verhoilla ja vaikka päiväpeiton vaihtaa niin on taas uusi ilme kodissa. Tsadaa.Muuten useat Ikean sohvat ovat mielestäni hyvä ostos, irroitettavat verhoilut, voi saada samalla vaikka kaksilla verhoiluilla (myös runkoon)
1000 euroa sohvaan ja vaikka Suomisoffasta, Askosta, Maskusta jne et saa Ikean sohvan veroista.
Kunnon sohvat 3-istuttavat irtoavat 2000 eurosta ylöspäin. Silloin on jopa kangaskin kunnollista.
Eli juuri sohva Ikeasta on hyvä ostos, tietysti sieltäkin valikoiden sitä parasta laatua. - Ikeassa
ei suomisoffaa kirjoitti:
Muuten useat Ikean sohvat ovat mielestäni hyvä ostos, irroitettavat verhoilut, voi saada samalla vaikka kaksilla verhoiluilla (myös runkoon)
1000 euroa sohvaan ja vaikka Suomisoffasta, Askosta, Maskusta jne et saa Ikean sohvan veroista.
Kunnon sohvat 3-istuttavat irtoavat 2000 eurosta ylöspäin. Silloin on jopa kangaskin kunnollista.
Eli juuri sohva Ikeasta on hyvä ostos, tietysti sieltäkin valikoiden sitä parasta laatua.Ikeassa on paljon hintaansa nähden laadukasta tavaraa; ostimme nahkasohvan v. 1995 Sundsvallin Ikeasta eli 10 vuotta on sitä kolmilapsisessa perheessä "raadeltu" ja hyvin on kestänyt. Sekä aikuisten että lasten lakanat, pussilakanat yms. kestäneet erittäin hyvin. Ostin muutamia vuosia sitten lastenhuoneen verhokankaaksi sellaista kissoilla ylhäältä alas raidoitettua kangasta. Samaa sarjaa löytyi vuodevaatteista ja valaisimista yms. Sama kangas tuli vastaan tuttavaperheessä ja kysyin emännältä, että oletko käynyt Ikeassa ostamassa. Hän oli vähän närkästynyt ja sanoi "En osta Ikeasta. Tämä kangas on Finlaysonin tehtaanmyymälästä". Eli senkin Ikean kankaan oli tehnyt Finlayson. Monen tavaran takana on merkkivalmistajia. Ikea ostaa niin valtavan määrän, että hinnoista saadaan alhaiset. Valtava määrä mäntyhuonekaluista on valmistettu Suomessa. Mutta esim. siten, että Vain tuolin runko. Istuinosa voi sitten tulla vaikkapa Kiinasta. Pyyhkeiden hinta-laatu ei ole vakuuttanut toistaiseksi, mutta lähes kaikkea muuta olen hankkinut. Mutta kriittinen täytyy olla. Kuvaston perusteella olen useasti lähtenyt hankkimaan, mutta paikan päällä tavaran nähtyäni olen jättänyt ostamatta huonon laadun vuoksi.
- Been there, done that
ei suomisoffaa kirjoitti:
Muuten useat Ikean sohvat ovat mielestäni hyvä ostos, irroitettavat verhoilut, voi saada samalla vaikka kaksilla verhoiluilla (myös runkoon)
Eli juuri sohva Ikeasta on hyvä ostos, tietysti sieltäkin valikoiden sitä parasta laatua.Meillä on kolmen istuttava Ektorp. Alle vuoden ikäisenä Ikea vaihtoi koko sohvan. Siitä puolen vuoden kuluttua istuintyynyt. Siitä vuoden kuluttua meni kangas puhki. Nyt sohva on ollut meillä n. 5 vuotta, ja aivan täyttä kaatopaikkatavaraa. Tyynyjen liimaus petti noissa kahdessa ekassa vaihtotapauksessa, tarranauha irtosi, tyynyt ovat painuneet kasaan ja niihin on pitänyt lisätä Etolasta ostettua vanua jnejnejne. Ikea itsekin myönsi, että varsinkin näiden sohvien kohdalla on ollut ongelmia.
Kenelläkään tutulla en ole nähnyt Ikean sohvaa, joka olisi uuden ja ryhdikkään näköinen parin vuoden kuluttua... - jättiläinen
CoverGirl kirjoitti:
Ei, hitto.
Sängyn kun ostan niin haluan sen olevan laadukkaampi kuin IKEA-laatu, samoin sohvan kanssa. Niihin kun uhraa 1000e-> ne näyttää ja tuntuu hyvältä hyvältä myöhemminkin. Ja kas, sinä järjen jättiläinen, sohvan voi verhoilla ja vaikka päiväpeiton vaihtaa niin on taas uusi ilme kodissa. Tsadaa.Heh. Olet siis sisälukutaidoton sen lisäksi, ettet osaa kirjoittaa loogista kokonaisuutta.
Ymmärsin toki, mitä tarkoitit. Kirjoitit vain kuin lahopäinen eli epäloogisesti, ts. tekstistäsi pystyi lukemaan, ettet laske sohvaa tai sänkyä sisustuksen osaksi.
(Anteeksi, edellinen sisälsi pitkän virkkeen. Yritä ymmärtää sen sisältö, vaikka lukemalla se pariin kertaan ääneen...)
Olen kouluja käynyt sen verran, että minulla on jopa luppoaikaa täällä kommentoida typerien epäloogisuutta. Suosittelen sinulle myös opiskelua, jotta saat tuon lukutaidon ja kirjoitusvajavaisuudet korjattua. - CoverGirl
jättiläinen kirjoitti:
Heh. Olet siis sisälukutaidoton sen lisäksi, ettet osaa kirjoittaa loogista kokonaisuutta.
Ymmärsin toki, mitä tarkoitit. Kirjoitit vain kuin lahopäinen eli epäloogisesti, ts. tekstistäsi pystyi lukemaan, ettet laske sohvaa tai sänkyä sisustuksen osaksi.
(Anteeksi, edellinen sisälsi pitkän virkkeen. Yritä ymmärtää sen sisältö, vaikka lukemalla se pariin kertaan ääneen...)
Olen kouluja käynyt sen verran, että minulla on jopa luppoaikaa täällä kommentoida typerien epäloogisuutta. Suosittelen sinulle myös opiskelua, jotta saat tuon lukutaidon ja kirjoitusvajavaisuudet korjattua.Itse olet sisälukutaidoton:
Suora lainaus:
"Koko liikeideahan perustuu siihen, että kun ostaa halvalla (hinta-laatu-suhde on ihan kunnossa) on varaa uusia koko sisustus. ELi ei enää tarvitse elää 20 vuotta samannäköisessä olohuoneessa vaan voi uusia sen kokonaan vaikka viiden vuoden välein. IKEA on siinä mielessä muodikas ja tuo aina kivoja uutuuksia markkinoille:) Kivempaahan se on elää ja asua ajanhermolla..."
En tässä viittaa itseeni vaan ihan yleisesti. Sen jälkeen kerron omista ostoksistani, minkä jälkeen ilmaisen oman mielipiteeni. Itse en siis ostaisi sieltä sentään sänkyä ja sohvaa, sillä nukun Hästensissä ja sohva on ISKUn. Tämä ei liity juuri laisinkaan mainitsemaani IKEAn liikeideaan.
Mene sinä pässi siitä takaisin kouluun ja opettele lukemaan. Noh, huonolle ymmärryksellesi se ei todellakaan tarjoa pelastusta.
Heipähei.
PS: Itse korkeastikoulutettu jo. - Hästens vs ikea
CoverGirl kirjoitti:
Itse olet sisälukutaidoton:
Suora lainaus:
"Koko liikeideahan perustuu siihen, että kun ostaa halvalla (hinta-laatu-suhde on ihan kunnossa) on varaa uusia koko sisustus. ELi ei enää tarvitse elää 20 vuotta samannäköisessä olohuoneessa vaan voi uusia sen kokonaan vaikka viiden vuoden välein. IKEA on siinä mielessä muodikas ja tuo aina kivoja uutuuksia markkinoille:) Kivempaahan se on elää ja asua ajanhermolla..."
En tässä viittaa itseeni vaan ihan yleisesti. Sen jälkeen kerron omista ostoksistani, minkä jälkeen ilmaisen oman mielipiteeni. Itse en siis ostaisi sieltä sentään sänkyä ja sohvaa, sillä nukun Hästensissä ja sohva on ISKUn. Tämä ei liity juuri laisinkaan mainitsemaani IKEAn liikeideaan.
Mene sinä pässi siitä takaisin kouluun ja opettele lukemaan. Noh, huonolle ymmärryksellesi se ei todellakaan tarjoa pelastusta.
Heipähei.
PS: Itse korkeastikoulutettu jo.hs:n kirjoituksen mukaan Ikean patjat saivat puolueettomassa testissä samat arvosanat kuin juuri tuo paljon mainostettu Hästens!
Mutta toki jos haluat hävittää rahaa ruutuihin niin asia on sinun... - Ikea on ok
CoverGirl kirjoitti:
Ei, hitto.
Sängyn kun ostan niin haluan sen olevan laadukkaampi kuin IKEA-laatu, samoin sohvan kanssa. Niihin kun uhraa 1000e-> ne näyttää ja tuntuu hyvältä hyvältä myöhemminkin. Ja kas, sinä järjen jättiläinen, sohvan voi verhoilla ja vaikka päiväpeiton vaihtaa niin on taas uusi ilme kodissa. Tsadaa.Meidän neljän henkilön perheessä ollut Ikean sohva jo 6 vuotta. Olemme tyytyväisiä. Irtopäälliset mahdollistavat 60 asteen pesun, jonka teen kerran vuodessa. Tarvittaessa sohvan tyynynpäällisen voi pestä helposti erikseen, jos esim. tulee jokin tahra. Mielestäni siis hinta-laatusuhde kohdallaan. Monissa sohvissa ei voi irrottaa kankaita pesuun, jolloin sohva likaantuu helposti parissa vuodessa. Sohvien verhoileminen ja irtopäällisten teettäminen on todella kallista. Huonekalukankaat maksavat paljon ja kovin huonoista kankaista ei kannata teettää, koska työ maksaaa.
- mikä sohva
Ikea on ok kirjoitti:
Meidän neljän henkilön perheessä ollut Ikean sohva jo 6 vuotta. Olemme tyytyväisiä. Irtopäälliset mahdollistavat 60 asteen pesun, jonka teen kerran vuodessa. Tarvittaessa sohvan tyynynpäällisen voi pestä helposti erikseen, jos esim. tulee jokin tahra. Mielestäni siis hinta-laatusuhde kohdallaan. Monissa sohvissa ei voi irrottaa kankaita pesuun, jolloin sohva likaantuu helposti parissa vuodessa. Sohvien verhoileminen ja irtopäällisten teettäminen on todella kallista. Huonekalukankaat maksavat paljon ja kovin huonoista kankaista ei kannata teettää, koska työ maksaaa.
Mikä Ikean sohva teillä on? Joku mainitsi aikaisemmissa viesteissä Ektorpin, joka ei kestänyt käyttöä.
- ---
Ikea on ok kirjoitti:
Meidän neljän henkilön perheessä ollut Ikean sohva jo 6 vuotta. Olemme tyytyväisiä. Irtopäälliset mahdollistavat 60 asteen pesun, jonka teen kerran vuodessa. Tarvittaessa sohvan tyynynpäällisen voi pestä helposti erikseen, jos esim. tulee jokin tahra. Mielestäni siis hinta-laatusuhde kohdallaan. Monissa sohvissa ei voi irrottaa kankaita pesuun, jolloin sohva likaantuu helposti parissa vuodessa. Sohvien verhoileminen ja irtopäällisten teettäminen on todella kallista. Huonekalukankaat maksavat paljon ja kovin huonoista kankaista ei kannata teettää, koska työ maksaaa.
Tuleeko esim. ikean irtopäälliset siisteiksi pesun jälkeen? Onko irtohuppu helppo laittaa? istuuko irtopäälliset hyvin? näkyykö sohvasta päällepäin, että siinä on irtopäällinen? esim. klippan-sohvissa jne..
- jjdflkdlöfsödf
--- kirjoitti:
Tuleeko esim. ikean irtopäälliset siisteiksi pesun jälkeen? Onko irtohuppu helppo laittaa? istuuko irtopäälliset hyvin? näkyykö sohvasta päällepäin, että siinä on irtopäällinen? esim. klippan-sohvissa jne..
Ja pesin sitä päällistä melko useinkin,kun se oli valkoinen ja tietenkin lika ym paska näkyi siinä hyvin..Oli kuin uusi pesun jälkeen eikä mitään kulumia tullut..Lapsia mulla ei ole,mutta kaksi kissaa ja mies :D Oli mulla n. 3-4 vuotta ja hyvänä pysyi kunnes myin sen eteenpäin kun halusin uutta ilmettä. Ne jotka sen tulivat hakemaan yllättyivät melkoisesti kuinka hyvässä kunnossa se oli :) Eli tämmöstä kokemusta mulla Klippanista..Mietin tässä josko ostaisin Ektorpin,mutta en tiedä vielä..:/
- Tsurmeli
jjdflkdlöfsödf kirjoitti:
Ja pesin sitä päällistä melko useinkin,kun se oli valkoinen ja tietenkin lika ym paska näkyi siinä hyvin..Oli kuin uusi pesun jälkeen eikä mitään kulumia tullut..Lapsia mulla ei ole,mutta kaksi kissaa ja mies :D Oli mulla n. 3-4 vuotta ja hyvänä pysyi kunnes myin sen eteenpäin kun halusin uutta ilmettä. Ne jotka sen tulivat hakemaan yllättyivät melkoisesti kuinka hyvässä kunnossa se oli :) Eli tämmöstä kokemusta mulla Klippanista..Mietin tässä josko ostaisin Ektorpin,mutta en tiedä vielä..:/
Minullakin on Klippan ja ollut ihan loistava! Ei mitään valittamista ja hinta oli edullinen verrattuna yli 1000e sohviin...
- Kynttilästä valoa
Osa Ikean kynttilöistä palaa huonosti eivätkä sovi kynttilöiksi. Esim. isoissa neliskanttisissa kynttilöissä syntyy keskelle vain reika, mutta tali reunoilta jää palamatta. Kynttilän massasta jää käyttämättä 1/3. Nim.m. Valo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752