Hei minkälaisen kielitestin olette tehneet ulkomaille opiskelemaan lähtiessänne? Olen netistä katsellut muutamia paikkoja, joissa sen maksua vastaan voi tehdä, mutta nyt haluan tietää muiden kokemukset asiasta. Oliko kielitesti esim. englannille vaikea? Tai onko siitä vaikea 9vuoden opiskelupohjalla saada kohtalainen tulos, jolla ulkomaille tie aukeaisi. Mielestäni osaan englantia hyvin, mutta oma mielipidehän ei päde :) Olen mahdollisesti hakemassa ulkomaille kouluun ja lähes kaikkiallehan kielitesti tulee suorittaa.
Kielitesti
8
1618
Vastaukset
- DCFSDV
Itse opiskelen tein aikoinaan TOEFL:n., opiskelen englannin kielisessa maassa. Maksoi muistaakseni 100e paikkeilla, testiin hakeminen tapahtui muistaakseni Hollantiin tai jonnekin. Testi on suht helppo, etenkin jos hankkii harjoituskirjat, cd:t ym eli on jo mennessa tietoinen testin rakenteesta. Suomalaiset parjaavat yleensa aina kuulemma hyvin, ei onkelmaa. Itsellani ainoa ongelma oli etta jannitin niin paljon etta se hillitsi keskittymista.
Kannattaa tosiaan tehda kielitesti ennen hakemista, se ei todellakaan ole hankala ja moni yliopisto sita vaatii!- Blaahat
Ei kannata tehdä kielitestiä ennenkuin yliopisto sitä pääsyvaatimuksena pyytää. Moni ei nimittäin pyydä ja näin tuhlaat vain varojasi.
Nim. kokemusta on. - DCFSDV
Blaahat kirjoitti:
Ei kannata tehdä kielitestiä ennenkuin yliopisto sitä pääsyvaatimuksena pyytää. Moni ei nimittäin pyydä ja näin tuhlaat vain varojasi.
Nim. kokemusta on....ainakin itsellani piti olla kielitesti valmiina haussa, koska hain pariin eri paikkaan ja joihinkin kielitestia suositeltiin. Ja toiseksi, moni yliopisto ei erikseen ota sinuun yhteytta ja pyyda kielitestia, kylla se on valmiina hakemuksessa oltava ja jollei ole niin sitten ei ole, ja ei sita aleta pyydella. Se vaan tarkoittaa etta sinulla ei ole tarvittavia papereita etka siis paase sisaan.
Voi olla eri juttu sinun koulussasi, mutta nain minulla.
Etta nain. - Blaahat
DCFSDV kirjoitti:
...ainakin itsellani piti olla kielitesti valmiina haussa, koska hain pariin eri paikkaan ja joihinkin kielitestia suositeltiin. Ja toiseksi, moni yliopisto ei erikseen ota sinuun yhteytta ja pyyda kielitestia, kylla se on valmiina hakemuksessa oltava ja jollei ole niin sitten ei ole, ja ei sita aleta pyydella. Se vaan tarkoittaa etta sinulla ei ole tarvittavia papereita etka siis paase sisaan.
Voi olla eri juttu sinun koulussasi, mutta nain minulla.
Etta nain.Riippuu tietenkin jokaisen maan hakusysteemista. Britanniassa lahetetaan varmistukset todistuksista vasta jalkeenpain. Vasta talloin koulu kysyy, jos kysyy, kielitodistusta.
- kielitestia
ei tarvita koska olet eu.n kansalainen
- Miimu
Opiskelen Ranskassa ja pääsin opiskelemaan opettajani kirjoittamalla todistuksella, jonka hän lähetti Suomen Ranskan Suurlähetystöön.Sieltä se tuli takaisin leiman kanssa.Yliopisto hyväksyi.
Kannattaa katsoa yliopiston sivuilta hyväksyvätko he tällaista todistusta. Voi olla esim ilmoitettu; " tai vastaava kielitaitotodistus".
Virallisten kielitestien ongelma on se, että maksavat pirusti ja niitä järjestetään harvoin, parin kuukauden välein ja silloinkin vain kun osanottajia on tarpeeksi. Ehkä tilanne englannin osalta hiukan helpompi, mutta kannattaa ottaa ajoissa selville, että ehtii saada esim. koetuloksen ennen viimeistä hakupäivää jne.
Jos toi proffan kirjoittama todistus kelpaa, niin mulla siinä ainakin oli kaikki kurssit, jotka olin suorittaut ranskasta ja proffan vakuutus, että kielitaitoni riittää yliopisto-opintoihin ulkomailla.
Onnea vaan pyrkimisiin!
Miimu - elenore
Tein IELTS:n kielitestin (International english language testing system), en muista tarkalleen mitä makso, mut yli 60 euroo vissiin.
En lukenu enkä kerrannu yhtään mitään. Eli menin sinne ihan täysin valmistautumatta. Keskivertotuloksen sain 9 vuoden enkun lukemisen perusteella. - UsaStudent
Kannattaan ensin ottaa selvaa, mihin kouluun olet hakemassa nimittain tiedan sen ainaki etta Usassa se on koulukohtaista. minun kouluni siella vaati TOEFL testia, mutta tiedan etta ystavani koulu ei sita vaatinut. Eli siis neuvoisin ottamaan selvaa ensin, enneku otat testin, nimittain ne on pitkia testeja (toefl kesti 4h) ja ne maksavat aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927