Nyt on keräkaali halpaa ja siitä saa monenlaista. Kaalikääryleistä tykkään, mutta en niin suuritöisiä enää jaksa vaan ostan valmiina.
Paras kaaliruoka
29
1404
Vastaukset
- Anonyymi
Itse asun yksin ja tuen 70v. Toden totta kalista saa monenlaista herkullista ruokaa ja edullista nimen omaan. Mutta ei kiinnosta tehdä yksin asuvana ruokaa. Ostan kerta viikosta Lidl Koskikylän kasviskaalikääryleet 4kpl rasiassa 350g. Hintavaksihan tuo tulee valmisateriat.Yleensä valmisateria , katson eri kaupat on edes sydän merkki niissä.Pärjään kyllä työ-eäkelläni.Kun hallitsen rahan käytön.En tupakoi ei kapakoi! En tee ahaa ostoksia. Hyvin vaatimatonta elämää vietään. Siihen nähden mitä muut ikäiseni ja vanhemmat naiset hehkut ja puhu touhuista menemisistä esim. Eri kerhot.Mutta pärjään, vaikka elämä kaventunut ja henkilökohtaisesti voin hyvin. Hyää aikaa tältä Itä-Helsingin lähiöstä ! (kerrostalo asunosta, vuokalla asuen.) Vanha nainen seuraavakisi 70v.
- Anonyymi
Ei se vaikuta hyvinvointiin, asuuko vuokralla vai omassa.
Ostan itse joko Pirkan kaalikääryleitä 4,19 tai Atrian vähän kalliimpia, molemmissa 350 g ja yhtähyviä. Sisällä riisiä ja jauhelihaa. Muuta ei lisäksi tarvitse kuin puolukkahilloa, syön kahdella kerralla paketin ja maha tulee täyteen jos ottaa samalla leipäpalan tai keittää pari perunaa. . Ei kallista mielestäni.
- Anonyymi
Wigrenin maalaiskaalikääryleet on maukkaimmat. Lämmitän ne paistinpannulla (voissa). S-kaupat myy.
- Anonyymi
Minäkin ostan valmiita, joskus on irtomyynnissä kylmätiskissä erittäin hyviä. Voi lämmittää ihan sellaisenaan mikrossa tai vähän laittaa pannulle kermaa ja siinä kuumentaa.
- Anonyymi
Kaalikeitto on hyvää ja - laatikko. Ei suuritöisiä.
- Anonyymi
Kaalilaatikossa samat ainekset kuin kääryleissä, valmistuu uunissa itsekseen. Riisin sijaan voi käyttää ohraa.
- Anonyymi
Kaalilaatikko on aika suuritöinen ja tulee tiskiä. Kattiloita ja rasvainen paistinpannu :(
Anonyymi kirjoitti:
Kaalilaatikko on aika suuritöinen ja tulee tiskiä. Kattiloita ja rasvainen paistinpannu :(
Ennen koin, että kaalilaatikko on suuri töistä,
kun keitin koko kaalin ensin ja siitä sitten silppusin.
Mutta nyt vain suikaloin kaalin ja esikypsennän pannulla,
sitten vain nuitten höysteitten kanssa uuniin.
Paljon helpompaa.
Myös haudutuspadassa kaalilaatikosta tulee hyvää,
siinä se saakin puoli päivää muhia...- Anonyymi
maissiii kirjoitti:
Ennen koin, että kaalilaatikko on suuri töistä,
kun keitin koko kaalin ensin ja siitä sitten silppusin.
Mutta nyt vain suikaloin kaalin ja esikypsennän pannulla,
sitten vain nuitten höysteitten kanssa uuniin.
Paljon helpompaa.
Myös haudutuspadassa kaalilaatikosta tulee hyvää,
siinä se saakin puoli päivää muhia...Ei tstvii pannulla esikypsentää, antaa vaan olla uunissa pitempään.
- Anonyymi
Joo valmiita tulee ostettua kaalikääryleitä, sellaisessa kahden kilon pakastelaatikossa.
Siitä useamman kerran herkun syö.18 kpl.
Sitä en tiedä onko edes jokaisessa. kaupungissa Valma kauppaa.
Pari kertaa vuodessa haetaan tuollainen boxi, enemmästä ei väliä. - Anonyymi
Minä teen kaalipataa. On sellainen pata, että lieden ykköslämmöllä kiehuu.
Vähän kuin kaalikeitto, mutta vähemmän nestettä.
Täytyy odotella, että helteet hellittää. En halua yhtään ylimääräistä lämpöä. - Anonyymi
Minä rakastan kaalilaatikkoa, hyvin yksinkertaista sellaista eli kaalta jauhelihaa lihaliemi kokonaiset maustepippurit, ja useammaksi tunniksi muhimaan uuniin, niin jopa maistuu, nam! Pitääpäs tehdäkin tänä iltana
- Anonyymi
Se on kyllä hyvää. Ison vuoallisen minäkin teen kun teen. Riittää sitten useammaksi päiväksi.
- Anonyymi
Etkö laita riisiä ollenkaan laatikkoosi? Ruskistatko jauhelihan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö laita riisiä ollenkaan laatikkoosi? Ruskistatko jauhelihan?
Nämä on maukkaita riisin sijasta, mutta makuasia tietenkin
https://www.myllynparas.fi/tuotteet/esikypsytetty-kokonainen-ohrasuurimo-1-kg
Muistaakseni samaa tuotetta on saatavana "rikottuina" suurimoina.
- Anonyymi
vatsani ei kestä kaalia vanhana
- Anonyymi
Olen jonkun aikaa ostanut hapankaalia 400g rasia. Ei se kovin hapanta ole kaloreita vähän. Olen syönyt lisukkeena ja laitan pannulle kypsymään muun pakaste perunan,paistetun jauhelihan kanssa jossa kypsyyy ja sulaa nopeammin. Vanhetessa ruuan sulatus hidastuu ja paikatut omat hampaat ei kestä enää raaan kasvisten pureskelua kunnolla. Kaalipata suikaleina olis hyvä ruoka.
- Anonyymi
Kyllä se tunteja haudutettu kaalipata on parasta kaaliruokaa. Siihen voi panna mukaan suurinpiirtein kaikkea, mitä jääkaapista löytyy, hyvää tulee.
- Anonyymi
Minä laitoin kaalipataan sillinpalat purkin pohjalta, piparkakun murut ja vanhat jugurtit. Syötiin lakkahillon ja kermavaahdon kera, ah jopas oli hyvää ja kehuja tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä laitoin kaalipataan sillinpalat purkin pohjalta, piparkakun murut ja vanhat jugurtit. Syötiin lakkahillon ja kermavaahdon kera, ah jopas oli hyvää ja kehuja tuli.
Niin totta. Lakkahillo sopii myös graavilohen päälle oivasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gurmeekokilla on uskallusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin totta. Lakkahillo sopii myös graavilohen päälle oivasti.
Ja mämmi !
- Anonyymi
Kikkomania lisään jopa kaurapuuroon.
- Anonyymi
Kaaliruuat on hyviä, kunhan ei joukkoon sotketa mitään ryynejä. :)
- Anonyymi
Kaalikeitto ja -laatikko ovat oksettavia...ja varsinkin jo keitossa on makaronia.
Kaalikääryleet ovat kyllä herkullisia koska ei kellu vedessä - Anonyymi
Hapankaalikääryleet täytteenä ohra/hirvi jauhelihaa.
Valmistan hapankaalin itse. Käärylelehdet saan muhimispöntön pohjalle asettamastani kokonaisesta kaalinpäästä. Notkeaa muhineena. Ei tarvitse keittää.
Hyviä kääryleitä tulee toki pyyjauhelihastakin.- Anonyymi
Pyy?! Mitäh, en ole ikuna kuullut lintuja jauhettavan moiseen tarkoitukseen, enkä muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyy?! Mitäh, en ole ikuna kuullut lintuja jauhettavan moiseen tarkoitukseen, enkä muutenkaan.
Tarjouksessa myynnissä oleva jauheliha kutistuu pannulla kuin pyy maailmanlopun edellä.
Kanaa jauhetaan mutta en ole ostanut enkä kokeillut mihinkään tarkoitukseen.
- Anonyymi
Hapankaalin tekeminen on taitolaji.
Jo astian pitää olla todella ehyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763561
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t292294Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä842013Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191560- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271403Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71364Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671327Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101227Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531075