Luin mökillä Eeva lehteä. huhtikuun numeroa. Siinä joku Jenna Forsberk taisi olla joka keikisteli siivoamattomalla ikkunapöydällä. Mutta se on toinen juttu..
Niin jutussa kerrottiin ilmalämpöpun olevan käyttöikänsä loppupäässä kun on ikää toistakymmentä vuotta. Eikä kuulemma ole desigiä.
Minä en desigiä haikaile mutta kahdella mökillä ja asuintalossa on ilmalämpöpumput niin tuo on kustannuserä kun niitä ryhdytään useampia kappaleita kerralla hommaamaan.
Pitääkö juttu paikkansa vai oliko tuossa jotain "lapin lisää"?.
Ilmalämpöpumpun ikä
6
124
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä oli tämän kyselyikäisen tekemän aloituksen pointti ?
- Anonyymi
Essonvaareilla on tapana kuvitella, ettei mikään laite tai materiaali kulu tai kaipaa huoltoa. Omakotitalotkin lahotetaan pystyyn "ei tässä tarvi remonttia tehdä, kun ei ole ennenkään tehty" ja yrittävät nämä viedä kerrostalojakin mukanaan hautaan.
- Anonyymi
Saada joku koppava vastaus
- Anonyymi
Jos laite toimii ja on pidetty peruskunnossa puhistamalla säännöllisesti suodattimet yms niin vaihto on turha.
Kåyttöikähän päättyy kun laite ei toimi ollenkaan. Tekninen käyttöikä on ihan toimen laskennallinen juttu.
Rivitalossamme on joka huoneistossa eli 25 kappaletta alunperin rakennusvaiheessa asennettua ilmalämpöpumppua. Ne ovat siis 12 vuotta vanhoja eikä yhtään ole hajonnut ja yhdestä on korjattu ulkoyksikön ropellia. Kaikki ovat siis täydessä käyttökunnossa eikä mitään tarvetta jatella vaihtoa- Anonyymi
Entäpä se desig ja turkoosi kangas eteen ettei erotu tapetista ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä se desig ja turkoosi kangas eteen ettei erotu tapetista ?
Mikä ongelma se on. Autoja teipataan ja samalla lailla voi päällystää koneen muoviosat joko muovilla tai vaikka kankaalla. Kyllä ne uudetkin perusmallit ovat valkoisia ja joitain perusvärillisiä saa korkeampaan hintaa. Mitään oikeata design mallia ole. Lisäksi jos toimiva laite vaihdetaan pelkästään designin takia niin tälläisten ehdottelijat ovat pahimpia ilmaston tuhoojia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628