Ypäjänkylä

Anonyymi

Kuka ampui itsensä ypäjän kylässä sunnuntaina. Tapahtuiko se asemalla

19

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mitähän sinä sillä tiedolla teet?
      Jos olisi omainen tai ystävä, olisit saanut tiedot.

    • Anonyymi

      No aattelin nyt vaan kun oon ypäjällä kotoisin ja on siellä vieläkin paljon tuttuja. Asemalla nyt ei enää niinkään kun on porukat vaihtuneet, samoin kuin katinhännässäkin.
      Ja kyllä sen sit näkee kirkollisista tunsinko vai en. 🤔

    • Anonyymi

      Palstoilla roikkuu aina eräs henkilö, jolla on tuo sama vastaus: "Mitä sinä sllä tiedolla teet", kun joku kysyy jotain "henk.kohtaisempaa." Ehkä sellainen vastaus sitten helpottaa hänen elämäänsä?

      • Anonyymi

        Helpottaako vastaus sen henkilön elämää, joka tällä palstalla kyselee "henkilökohtaisempia" asioita mahdollisesti tuntemattomista henkilöistä?
        Helpottaa vastauksen antajan elämää? Ei toisen tragedia mitenkään helpota, ärsyttää ihmisten uteliaisuus. Ja uskon, että palstalla liikkui muitakin "mitä sinä sillä tiedolla teet"-henkilöitä. He saattavat olla omaisia, ystäviä, tuttavia.
        Ja kirkollisista ei välttämättä näe, kuka kuoli. Kaikki eivät kuulu kirkkoon. Eikä uhri vältyämättä ollut edes ypäjäläinen.
        Äläkä sanoita yhden ihmisen suuhun sanoja että tällä palstalla liikkuu joka aina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottaako vastaus sen henkilön elämää, joka tällä palstalla kyselee "henkilökohtaisempia" asioita mahdollisesti tuntemattomista henkilöistä?
        Helpottaa vastauksen antajan elämää? Ei toisen tragedia mitenkään helpota, ärsyttää ihmisten uteliaisuus. Ja uskon, että palstalla liikkui muitakin "mitä sinä sillä tiedolla teet"-henkilöitä. He saattavat olla omaisia, ystäviä, tuttavia.
        Ja kirkollisista ei välttämättä näe, kuka kuoli. Kaikki eivät kuulu kirkkoon. Eikä uhri vältyämättä ollut edes ypäjäläinen.
        Äläkä sanoita yhden ihmisen suuhun sanoja että tällä palstalla liikkuu joka aina...

        Näin varmaankin, mut sehän on sama meininki joka paikassa ja miksei olisi, sillä nämä palstathan on erilaista paikallisia tapahtumia ym. varten. Ikävää omaisten kannalta kaikki spekulointi ja tästä se närkästys varmaan kumpuaa reaktion ollessa "mitä sä sillä tiedolla teet"....? Herkimmät voivat jättää nämä somet lukematta.

        Sitten tähän nimenomaiseen tapaukseen liittyen, niin sehän se ei ollut pelkkä itsensä ampuminen, vaan olihan siellä piiritys mikä varmasti havaittu ympäristössä. Toisekseen aloittajahan tuossa toikin motiivinsa ilmi ja tuo sama toki voi olla monella muullakin eli aina ei ole kyse pelkästä uteliaisuudesta kyse. Kerrotaan nyt vielä minkä varmasti lähes kaikki ketä tietoo kaipaavat jo tietää niin paikka oli radan liepeillä "Ahosen talossa" ja uhri oli PH.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Luin just huomista Loimaan lehteä netistä. Ja siinä oli tämä kuolin ilmoitus, ja siinä samassa tajusin kuka kuoli ypäjän asemalla. Ja kun olen itsekin ypäjällä kotoisin niin tunnen sieltä vieläkin paljon ihmiä vaikka olen asunut Loimaalla vuodesta - 76. Sen takia kyseli kuka tämä henkilö on. Tunsin hänet erittäin hyvin vuosikymmeniä ja olen tanssinut hänen kans paljon ravintola loimirannassa aikoinaan. Hän oli tosi kiva ja todella hyvä tanssittaja. Kyyneleet Alko tippuun silmistä kuoli ilmoitusta lukiessani. en tiedä mikä tuli enkä sitä tietoa tarvitsekaan. Yksi hyvä ihminen on taas poistunut keskuudestamme. 😥

      • Anonyymi

        Siis tarkoitin ihmisiä


    • Anonyymi

      Ja jatkan vielä että tiedän aseman talot, myöskin tän Ahosen talon. Tunsin heidät ja heidän pojan. Tiedän katinhännän talot, Kirkonkylän ja hollinkorven. Kyselyni ei ollut uteliaisuutta vaan pelkoa että oli joku tuttu niin kuin sit olikin..

    • Anonyymi

      Mikkään ahosen talo sinänsä ollut, vaikka sen niminen ketjukirjehuijari siinä asuikin joskus.

      • Anonyymi

        No mikä se sitten on? Kyl mä se varmaan olen kuullut mutta ei sitä kaikkea muista eikä se Nopolan alueen porukka ole kovin tuttu, mitä nyt muutaman tuntenut jollain tavalla.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se sitten on? Kyl mä se varmaan olen kuullut mutta ei sitä kaikkea muista eikä se Nopolan alueen porukka ole kovin tuttu, mitä nyt muutaman tuntenut jollain tavalla.

        lajijasuris

        Vanhoista taloistahan on puhuttu perinteisesti tilan nimellä eli esimerkiksi moni puhuu lähistöllä olevasta tutusta paikasta Perhona, mutta se on Myllykylän tila/talo. Niin ei siis Ahonen vaan...? No, tää nyt sinänsä ihan yhdentekevää, ja löytäähän ne Maanmittayslaitoksen rekisteristä ken tahtoo.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Minäkään en muista mut Ahosen talosta puhuttiin niin kauan kuin Raimo ja Eevi siinä asui. Ei se alunperin ollut Ahonen.
      Ja mikä ketjukirje huijari sellaista kauan en muista

      • Anonyymi

        Joo-o, mulle kaikkein tutuinvanhemman ikäpolven ihmisistä Ykylällä on Lammelan Hannu ja sitten vähän nuoremmista muutama muu, mut vaikka kaikenlaista on tullut puhuttua, niin empä ainakaan muista, että kyseistä paikasta olisi ikinä puhuttu. Tämmöstä se vaan on ettei kaikki kaikkea tiedä lähiympäristökään tai sitten ei vaan muista. Mä en ole ollut koskaan semmosissa porukoissa, missä juorutaan kaikkea mahdollista.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, mulle kaikkein tutuinvanhemman ikäpolven ihmisistä Ykylällä on Lammelan Hannu ja sitten vähän nuoremmista muutama muu, mut vaikka kaikenlaista on tullut puhuttua, niin empä ainakaan muista, että kyseistä paikasta olisi ikinä puhuttu. Tämmöstä se vaan on ettei kaikki kaikkea tiedä lähiympäristökään tai sitten ei vaan muista. Mä en ole ollut koskaan semmosissa porukoissa, missä juorutaan kaikkea mahdollista.

        lajijasuris

        ...siis piti olla lähiympäristöstäkään tai...
        Mut typot olkoon, kun ei olla äikäntunnilla.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, mulle kaikkein tutuinvanhemman ikäpolven ihmisistä Ykylällä on Lammelan Hannu ja sitten vähän nuoremmista muutama muu, mut vaikka kaikenlaista on tullut puhuttua, niin empä ainakaan muista, että kyseistä paikasta olisi ikinä puhuttu. Tämmöstä se vaan on ettei kaikki kaikkea tiedä lähiympäristökään tai sitten ei vaan muista. Mä en ole ollut koskaan semmosissa porukoissa, missä juorutaan kaikkea mahdollista.

        lajijasuris

        Lammelan Hannu asuu katinhännässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lammelan Hannu asuu katinhännässä

        No niin tietysti asuu, mutta sekin on Ypäjänkylää, ja niinku varmaa tiedät, hän on ollut semmonen koko kylän yleismies, joka käytännössä tuntee jokaisen asukkaan henkilökohtaisesti eli siis tältä pohjalta tietää yhtä sun toista ihmisistä ja tapahtumista.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Muistakaa myös se, että vaikka vainaja olisi kuollutkin epäselvissä olosuhteissa, niin ainakin suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että vainajan muistoa ja omaisia kunnioitetaan. Ei revitellä tai levitellä asioita nettipalstoilla.

    • Anonyymi

      Ei olla mitään pahaa puhuttu vainajasta

      • Anonyymi

        Eipä ole ei, mäkin vähän ihmettelin tuota ylempää kommenttia.
        Mulla on aika varma käsitys mistä kaiken kaikkiaan ollut kyse perimmäisiä syitä myöten, mutta sitä en lähde täällä spekuloimaan. Se on epäsovinnaista, kulttuurin vastaista, mutta myös taitaa vainajallakin olla lain nimissä kunnia ja yksityisyys. Eri asia sitten on, kuka omainen lähtisi ajaan juttua tämmösestä.

        Muuten tämä netti on hyvä (lisä)väline kommunikointiin kaikille perinteisten keinojen rinnalla. Tosin osalla ikään kuin kuuluu aina kommunikoida vain kasvotusten. En ymmärrä noita kuulumisia, mutta tehköö kukin miten tekee. Toiset ovat kyllä tosi huonoja kirjoittaan.

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe