-86 rakennetussa talossa on koolattu lattiarakenne (ei valesokkelia).
Mikrobivaurioita löytyi takan vierestä (oletettavasti koska takalla oma antura ja jostain rakosesta pääsee kosteus nousemaan) ja yhdestä nurkasta wc:stä (eristämätön viemäriputki on luutavasti tihuuttanut kondenssivettä ympäristöön).
Pakko ei olisi siis korjata koko alapohjaa, mutta kun ajattelen tulevaisuutta ja talon myyntiä, niin en uskaltaisi myydä taloa jos koko alapohjaa ei korjattaisi.
Todennäköisesti työt tulisi tehtyä itse rakennusalan ammattilaisina toimivien sukulaisten kanssa. Jos siis tyln määrä lasketaan hinnasta pois, niin mitä n. 120m2 talon alapohjan korjaaminen maksaisi?
Vaihtoehtoina kaiketi on tuplabetonilaatta tai sitten piikata kaikki lattiat auki ja laittaa kapillaarikatkot. Mietin tuota kapillaarikatkohommaa, että miksi perustusten alla oleva sora ei toimi katkona? Eikö se ole ihan samanlaista kivimurskaa kun sepelikin?
Jos lähtisi piikkaamaan, niin paljoltiko maata pitäisi kaivaa pois? Olen kuullut, että olisi olemassa pikkukaivureita, joita voisi käyttää ko. Hommaan, mutta en googlaamalla löytänyt.
Voiko alapohjaremonttia tehdä ns. Huone kerrallaan?
Alapohjaremontti + kaivuri sisälle
Anonyymi
1
352
Vastaukset
- Anonyymi
Itse tekeminen ei koskaan kannta, öasne talon arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927