Pieni tarina mutta totta.

Anonyymi

Kerron pienen tarinan eräästä kaverista, tämän hepun kanssa joimme ensimmäiset kännit, koimme ensimmäiset sydänsurut, ystäväni oli ikänsä töissä VR, meni ratavaihteen hoitajaksi vuonna 1977 ta 78 ja jäi eläkkeelle viime vuonna, hän on asunut koko ikänsä joko vr:n tai kaupungin vuokra-asunnoissa, palkka ei todellakaan ole ollut suuren suuri eikä eläkekertymäkään ollut kuin juuri ja juuri kansaneläkkeen suuruinen...

mutta itse mies on todella iloinen ja tyytyväinen elämäänsä, hänen vaimonsa on sairaanhoitaja, jotka etsittiin kauan ja hartaasti, kunnes oikea lopulta löytyi. ovat olleet jo 28 vuottta naimisissa, heillä on kaksi lasta muuten saman nimiset kuin minun pentuni tietysti etunimiltään, ei tiedä on minulla osuutta asiaan todennäköisesti, mutta en ole kehdannut kysyä, koska minun lapseni syntyvät ensin.

Ystäväni on ns. vähään tyytyväinen, sain kuulla muutama vuosi sitten että hänen tyttärensä oli samassa yliopistossa missä minä oli aikaisemmin töissä, doctoraatissa, eli siis koulutettavana tohtoriksi, aiheena ydinfysiikka ja matematiikka, neiti saa todennäköisesti tohtorin hatun muutaman vuoden kuluessa, joka on hyvin vaativa.

Tämä minun ystävä on kuten sanoin erittäin vähään tyytyväinen, kyllä minä huomasin että hän on varsin älykäs jo lapsena, on keskiluokkaisesta perheestä, kotkasta, ja yritin saada hänet kouluun mutta kun ei niin ei, hän oli silminnähden tyytyväinen osaansa, vaikka minusta se oli karu... hyvin karu...

Kun asuin vielä Suomessa, pidimme kerran kaksi vuodessa hippalot, yleensä jyväskylässä, minun asunnossa, ensin keskustassa sitten palokassa kun sinne muutin, tuossa 1990 emme tavanneet kuin kerran tai pari, mutta vuodesta 2000 joka vuosi ainakin kaksi kertaa...

Kerron tämän siksi että peukaloinen ymmärtäisi, että kaikki eivät ole kiinnostuneita rahasta, minä olen mutta en ole ahne, ollut koskaan kuten sanoin minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, palkka on ollut aina kohtuullinen, enkä ole tarvinnut miettiä koskaan miten tulen toimeen, ei akateemisessa maailmassa ole kuitenkin kummoiset palkat, tosin ne nousi aika paljon 2000 luvun alussa... Siksi minulla ei ole koskaan ollut tarvetta murehtia raha-asioita oikeastaan yhtään, koska tuloni on aina riittäneet kattamaan kuluni, ja jopa vaimoni kulut, ajalta jotka hän oli suomessa eikä ollut töissä lainkaan.

By NumBall HHN 61v.

12

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieman Peukaloisen ajatuksia,-"Oikeasti varakas liikuntakykyinen ja aktiivinen ihminen ei roiku suomikaksnelosella matkailupalstalla päivystämässä vuosikaupalla ja puhumassa höpöjä." tämä peukaloinen on varsin aktiivinen palsta vaikuttaja, lisään tähän vielä osakaslainan kukaan varakas ei kerro käyttäneensä liki 10 vuotta osakaslainaa, kun sitä käytetään ainoastaan uo-pakoiluun.

    • Home sweet home, poissa hyvä, kotona paras.

      Huomaan sinun järkyttyneen business- luokan lentolipuistani ja toimit aina kaavamaisesti järkytyksesi jälkeen alkamalla satuilemaan ja mahtailemaan. Kuuluu taudinkuvaasi.

      Noilla aivoilla ei tehdä arvioita kenestäkään ja jos sinä olet suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa, niin sinä päivänä kuussa alkoi tuulemaan.

      Satusi oli varsin sekava, kuten sinäkin. Koitte ensimmäiset sydänsurut? Kuulostaa varsin keijolta tuo toiminta. Perustitte siis Kotkan Pikajunan poikien kesken? Vielä kivempaa olisi naimahommat olleet jos mukana olisi ollut yksikin tyttö.

      Valehtelijalla on aina ripaus totuutta mukana tarinoissaan. Tästä ei ole kuin hetki kun sinä väitit suorittaneesi matematiikan ja filosofian tutkinnot. Nyt ulkoistit matematiikan ystävällesi.

      Kärsit useista mielenterveysongelmista ja Suomessa olisit todennäköisesti suljetulla osastolla. Harvinaisen harhainen olet ja luulen ettei noin hullua miestä hevillä löydy mistään, joka elää useissa persoonissa ilmeisesti tietämättä sitä itse.

      Kuten huomasit kuvasta, minulla on kolme luottokorttia, joista kaksi Suomesta. Luottokortit edellyttävät luottokelpoisuutta. Jos olisi yksikin maksuhäiriö tai olisin ulosotossa, minulla ei olisi luottokortteja.

      Sairaalloinen kateutesi laittaa sinut keksimään tuollaisia asioita ja väittämään että ex- kiekkoilija ystäväni on illuusiota. Muistutan sinua tässä yhteydessä että hän esitteli koko perheensä lentoliput Suomeen pari viikkoa sitten "sihteerisi" pyynnöstä.

      Taloja on joka pojalla, jotka sellaisen haluaa. Sen eteen tarvitsee vain tehdä töitä ja hoitaa raha-asiansa. Jos olet ulosotossa, et voi omistaa mitään Suomessa. Vouti veisi kaiken.

      Minulla on Suomessa kokonainen taloyhtiö eli 35 sijoitusasuntoa, puolikas mökki ja kaksi autoa. Ne eivät voutia kiinnosta, koska minulla ei ole mitään ulosotossa.

      Sairaalloinen kateutesi laittaa sinut vääristelemään asioita. Edelleenkään en ole nostanut kuin kerran osakaslainaa ja maksoin sen pois muutamassa kuukaudessa.

      Palkkaa en itselleni juurikaan maksa vaan pääomatuloja. En ole kiinnostunut eläkkeeni kertymästä laisinkaan. Vapaaehtoiselta puolelta alkaa tulemaan jo ensi kesänä. En ole siitäkään kiinnostunut toimeentulomielessä.

      Koko perheemme pärjää koko elämänsä näillä mitä on nyt. Pienen poikanikaan ei tarvitse koskaan tehdä töitä rahan takia, jos ei hän halua. Hän voi itse valita mitä tekee.

      Samaa mahdollisuutta ei ollut minulla nuorena ja sitä mahdollisuutta on vain kovin harvalla. Olen ylpeä siitä että mahdollistan lapsilleni hyvän elämän ja voin auttaa heitä niin paljon kuin tarvitsee.

      Minulla katsos kun ei ole laisinkaan kakaroita eikä pentuja, vaan minulla on rakkaita aivan mahtavia lapsia, jotka ovat tärkeintä maailmassa aina ja ikuisesti.

      Keskityn nyt elämässäni positiivisiin asioihin ja kehittymiseen. Tämä palsta ei ole sellainen ja siihen syy löytyy sinun vessan peilistäsi. Jätän tämän minimiin enkä noteeraa sinun megakreisin huuteluihin laisinkaan.

      Tiedän että kaivat seuraavaksi päästäsi Puppet ja Senssut esiin. Saat tehdä sen ihan rauhassa. Me lähdetään nyt tekemään hankintoja kaupasta ja valmistamme tänään kunnon perheillallisen koko perheen voimin.

      Terveempää loppukesää Hua Hiniin ja usko mitä lääkärit sanoo. He ovat käyneet ihan oikeasti koulua osatakseen ammattinsa, eikä leikisti kuten sinä.

      • Anonyymi

        Sinä olet melko merkillinen ukko satuinesi, meissä on yksi olennainen hyvin olennainen ero, sinä keksit juttuja minusta, minä kerron vain juttuja joita olet itse itsestäsi kertonut, kerroit vuosi sitten että tunnet ex-vaimoni, tosin hän oli facessa siskoni joka ei kuitenkaan tunne sinua, Hassua asian tekee vielä sekin että siskoni mies on samalla alalla kanssasi, ja se taas selviää siskoni facesta, joten huu haa, sanoja on paljon asiaa vähän, niissä sanoissa, toistat 500 kertaa jo samaa teoriaasi kateudesta ja katkeruudesta, milloin minä olen mielestäsi Senssu, nyt jo mukana on Puppekin, sekin olen kertomasi mukaan minä...

        Edelleenkin en usko sanaakaan mitä tällä kerrot, minusta, itsestäsi enkä kenestäkään muustakaan...

        Hyvää päivän jatkoa, ja nauti olostasi pattayan savossa.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi

        "Henkilö joka sekoittaa 3 henkilöä yhdeksi, ei ole täysjärkinen."
        Entäpä henkilö joka sekoittaa yli 3 henkilöä yhdeksi ? Erään palsta asukin mukaan kymppi, laiffi, TT, Asiantravel, SS ym ovat yksi ja sama henkilö
        Eli tämä henkilö joutasi sitten suljetulle.


    • Anonyymi

      Pasasen paksu poika on keksinyt teorian, jossa köyhyys tekee onnelliseksi VR:n miehen. Siinä on hätä silloin ollut suuri, jos ottaa Pasasen mukaan etsimään itselleen vaimoa. Siinä on sitten ollut matkassa vanttera voimakaksikko suoraan suurkaupungin yössä. "Hei mä olen Pasanen ja pitäis kaverille löytää muija, mielellään sairashoitaja hehe hehe ohoh pääsi pieru hehe"

      Varma flaksi.

      VR:n palkat on yli suomalaisen keskiansion reippaasti. Ratatyöntekijän keskipalkka on 4850 € /kk ja koska tarinasi henkilö oli koko ikänsä VR:llä, hän on saanut mojovat ikälisät https://palkkavertailu.com/palkat/vr group
      Eläkkeensäkin on takuulla tuplat verrattuna sinuun. 1977-2022 tekee 45 vuoden työuran. Heitetään suhteutettuna aikakauteen niin hän on työuransa aikana tienannut 2,16 miljoonaa bruttona.

      Aika kummallista että noin hyväpalkkainen mies sairaanhoitajavaimon kanssa on aina asunut vuokralla? Tarinasi on joko kokonaan satua tai osittain, tai sitten kaverisi on deeku. Ei sellaista liksaa saa kulutettua maleksimalla vuokrakämpässä ja vuokralla asuminen on idiotismia, mikäli luottotiedot on kunnossa.

      • Anonyymi

        Katsoppas poika eläke ei määräydy keskipalkan mukaan, vaan toteutuneen eläkekertymän, tajuatko sinä yleensäkään mistään mitään, reppana.


      • Anonyymi

        On muuten hienoa matematiikkaa 4850x45x12 tekee 2.61 milj euroa vuodessa menikö joku raskaasti vituilleen oikeasti korjasit summaa puolella miljoonalla, alkuaikoina palkka oli jotain satasia kuukaudessa markkoja, tuolloin vuonna 1977, luuletko ihan oikeasti että vr:n ratamies on tienannut uransa aikana parisen miljoonaa, luulenpa että keskimääräinen palkka on ollut tuolla ajalla korkeintaan 2400 euroa kuukaudessa, joka vastaa suunnilleen eläkekertymää minkä hän on minulle kertonut, eli tuosta 2400 eurosta 60% joka on suunnillee bruttoeläke, 1440 euroa kuukaudessa noin 1224 euroa nettona kuukaudessa...

        Kannattaa muuten tarkastaa oma eläketurvasi, jos on kuvitelmia että eläke lasketetaan tämän päivän keskiliksojen mukaan, ei lasketeta. Vaan toteutuneen eläkekertymän mukaan.
        Muuten tuo 1400 on aika normi suomalaiselle eläkkeensaajalle, oliko niin että 1200 euroa on eläkemeridiaani... kaverini ei ole deeku... mutta pienituloinen kylläkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On muuten hienoa matematiikkaa 4850x45x12 tekee 2.61 milj euroa vuodessa menikö joku raskaasti vituilleen oikeasti korjasit summaa puolella miljoonalla, alkuaikoina palkka oli jotain satasia kuukaudessa markkoja, tuolloin vuonna 1977, luuletko ihan oikeasti että vr:n ratamies on tienannut uransa aikana parisen miljoonaa, luulenpa että keskimääräinen palkka on ollut tuolla ajalla korkeintaan 2400 euroa kuukaudessa, joka vastaa suunnilleen eläkekertymää minkä hän on minulle kertonut, eli tuosta 2400 eurosta 60% joka on suunnillee bruttoeläke, 1440 euroa kuukaudessa noin 1224 euroa nettona kuukaudessa...

        Kannattaa muuten tarkastaa oma eläketurvasi, jos on kuvitelmia että eläke lasketetaan tämän päivän keskiliksojen mukaan, ei lasketeta. Vaan toteutuneen eläkekertymän mukaan.
        Muuten tuo 1400 on aika normi suomalaiselle eläkkeensaajalle, oliko niin että 1200 euroa on eläkemeridiaani... kaverini ei ole deeku... mutta pienituloinen kylläkin.

        Laskelman tehnyt tarkoittikin suhteutettuna kulloiseenkin rahan arvoon suhteutettuna.

        4000 markalla sai ostettua 80 luvun lopussa koko tarkkaan samat jutskat mitä nyt saa 4000 eurolla. 70 luvun lopun ostovoimasta minulla ei ole kokemusta.

        Kotitalomme oli 10 vuotta vanha kun isäukko sen osti vuonna 1969 15 tuhannella markalla.

        Se myytiin perikunnan kautta siskon tyttären perheelle alehintaan 130 tuhannella eurolla. Välittäjän arvio oli 190 tuhatta euroa suuren tontin vuoksi.

        Katsos Basso Pasanen kun maailma muuttuu ja rahanarvo muuttuu. Minun eka palkka oli 720 markkaa kouraan kuukaudessa. Nykyään tienaan sen seitsenkertaisena yhdessä päivässä.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Laskelman tehnyt tarkoittikin suhteutettuna kulloiseenkin rahan arvoon suhteutettuna.

        4000 markalla sai ostettua 80 luvun lopussa koko tarkkaan samat jutskat mitä nyt saa 4000 eurolla. 70 luvun lopun ostovoimasta minulla ei ole kokemusta.

        Kotitalomme oli 10 vuotta vanha kun isäukko sen osti vuonna 1969 15 tuhannella markalla.

        Se myytiin perikunnan kautta siskon tyttären perheelle alehintaan 130 tuhannella eurolla. Välittäjän arvio oli 190 tuhatta euroa suuren tontin vuoksi.

        Katsos Basso Pasanen kun maailma muuttuu ja rahanarvo muuttuu. Minun eka palkka oli 720 markkaa kouraan kuukaudessa. Nykyään tienaan sen seitsenkertaisena yhdessä päivässä.

        Testasin laskurilla.

        Tulos

        Vuoden 1979 rahamäärää 1 000,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2021 oli 581,52 euroa.

        https://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testasin laskurilla.

        Tulos

        Vuoden 1979 rahamäärää 1 000,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2021 oli 581,52 euroa.

        https://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html

        Elinkustannusindeksin muutos ja inflaatio valitulla aikavälillä

        Vuonna 1979 elinkustannusindeksi: 70 691.
        Vuonna 2021 elinkustannusindeksi: 244 417.

        Muutos vuodesta 1979 vuoteen 2021: 245,75 %.

        Keskimääräinen vuotuinen inflaatio tällä aikavälillä: 3 %.


    • Anonyymi

      Ei ollut sentään se VR:n kalupäällikkö, jolla oli porttikielto kaikkiin rautatieaseman ympäristön ravintoloihin tarjoilijoiden nipistelyn takia? Ei saanut safkaa kuin VR:n omasta kuppilasta, ressukka. Eikä ammattiliitto antanut kundia erottaa, vaikka työkaveritkin oli häirinnän kohteina.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe