Miksi haluat lapsia?

Anonyymi

Minua kiinnostaisi tietää miksi ihmisillä on niin kova halu saada lapsia? En tuomitse ketään millään tavalla, vaan ihan aidosta kiinnostuksesta haluaisin tietää mitä syitä ihmisillä on? Miksi juuri sinä haluat/halusit lapsen?

Olen itsekkin lapsesta asti halunnut omia lapsia. Vielä parikymppisenä toive ja kaipuu omasta lapsesta, mieluiten useammasta, oli polttava kaikenvaltaava tunne. Olin täysin vakuuttunut siitä että elämä ilman lapsia ei olisi elämisen arvoinen. Ei minulla silti mitään yksittäistä syytä ollut miksi halusin lapsia, se vain tavallaan kuului asiaan ja jollain tasolla halusin omia lapsia saadakseni mahdollisuuden korjata omien vanhempieni tekemät virheet, saada olla parempi vanhempi ja kasvattaa upea ihminen.

En kuitenkaan ole saanut lapsia, ja 30 kieppeillä haave lapsistakin laantui kun elämässä oli paljon muuta mielekästä mikä vei aikaa. Omassa ystäväpiirissä tai kaveriporukoissakin on vasta viime vuosina alkanut syntymään lapsia. Ensin minulle iski se tunne että nyt minunkin on pakko niitä hankkia, mutta mitä enemmän niitä lapsia on syntynyt, mitä enemmän uusia ihmisiä olen tavannut keillä on lapsia, sitä varmemmaksi tulen siitä että ehkä ei sittenkään. Miksi? Koska 9/10 ihmisistä joita tunnen valittaa lapsistaan, he rakastavat lapsiaan tottakai! Mutta 90% puheet lapsistaan kohdistuu siihen miten raskasta on olla äiti/isä, eivät ryhtyisi siihen nyt jos olisivat tajunneet mitä se elämä on, miten väsyneitä ovat, miten ärsyttäviä lapset ovat ja miten vaikeaa elämä on.

Rahat ei riitä, lapset on koko aika kipeinä ja tartuttavat tietenkin myös vanhemmat, kukaan ei nuku, kaikilla on hermot kireällä, parisuhde kärsii. Lomilla on kamalaa kun lapsia joutuu katselemaan 24/7 joka päivä, lapsia työnnetään jatkuvasti hoitoon jonnekin että saataisiin elää sitä omaakin elämää tai sitten eristäydytään maailmasta "kunnollisena" vanhempana kotiin eikä enää käydä missään tai tehdä mitään missä lapset eivät voi olla mukana.

Some ja uutisetkin on pullollaan vain tyytymättömiä, väsyneitä vanhempia. Suurin osa tuttavista joilla on lapsia, jaksaa aina muistuttaa minuakin että jos ikinä olet lapsia miettinyt hankkia niin harkitse vielä ja elä omaa elämääsi ja nauti.
Suurin osa raskauksista aiheuttaa jotain vahinkoa naiselle, oli se sitten ulkonäöllisesti, tai sisäisesti (repeämät, pidätysvaikeudet, ulostusvaikeudet, kivut) jotka pahimmillaan seuraavat mukana lopun elämän, puhumattaakaan psyykkisistä haitoista.

Kaiken tämän valossa mietin vain että mikä saa ihmiset haluamaan lapsia, tietäen kaiken tämän?

0

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tapio Suominen on kuollut

        Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
        Maailman menoa
        252
        18515
      2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

        Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
        83
        3175
      3. Tapio suominen

        Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
        Ikävä
        123
        2171
      4. Mitä toivot

        Tämän hetkiseen tilanteeseen?
        Ikävä
        191
        1860
      5. Sydämeni on

        varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
        Ikävä
        134
        1735
      6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

        Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
        Maailman menoa
        272
        1426
      7. Minä itkin kotona kun tajusin että

        Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
        Ikävä
        10
        1282
      8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

        "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
        Maailman menoa
        83
        1101
      9. Elämääni tulee pian uusi uros

        Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
        Ikävä
        118
        960
      10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

        Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
        Maailman menoa
        232
        959
      Aihe