Minä olen katsonut tämän elokuvan aikaisemmin kahdesti. Tänään katson vielä kerran.
TV:ssä tänään: Onko tämä maailman paras elokuva? Vahva suositus: "Rita Hayworth - avain pakoon"
Ensin luulin että elokuvassa näyttelee Rita Hayworth, ihailemani näyttelijä. Oli hän mukana mutta eri tavalla kun luulin.
Paras elokuva
24
198
Vastaukset
Katsoin päivämäärän väärin. Oli äskettäin Subilla.
- Anonyymi
En ole katsonut, mutta hyvä kun vaihdoit puheenaihetta!
Alkaa tympästä nuo jatkuvat juoruilut jajahkailut samasta aiheesta koskien kahta ihmistä, en viitsi mainita nimiään ees.
Mitä siinä tapahtuu, ei ole televisio käytössä.
Onko juutuupilla?
Ennen vanhaan sitä kävin Joensuussa jopa filmikerhossa, oli muistaakseni sen elokuvateatterin nimi Aallotar. Muistan myös kun maalla oli kiertävät elokuvat.
Kokoonnuttiin johonkin taloon, ja sinne tuli joku elokuvakoneen kanssa, ja kylän väki istui ja katsoi filmin.
Itestäni on ollut "Kahdeksas päivä" hyvä filmi, myös se kun egyptiläinen poliisisoittokunta joutui vahingossa vieraalle maalle, en muista nimeä.
Ei ole tullut käytyä pitkiin aikoihin elokuvateatterissa.- Anonyymi
Jatkan vielä.
Ensimmäinen filmi, jonka näin televisioista oli "Kulkurin valssi".
Olin Helsingissä käymässä ja tädilläni oli mustavalkoinen televisio.
Oli se ihmettä!
Omalla kylällä kun tuli televisio johonkin taloon, niin naapurit tulivat katsomaan, kylän väki istui pienessä huoneessa ja yhdessä katsottiin.
- Anonyymi
Joop.
Oli tosin jo taannoin telkkarissa. En muista leffaa, melko varmasti olen sen joskus nähnyt. Siis ois kiinnostanut kattoa kyllä, muistutit liian myöhään :D
Ite olen myös rankkaillut omasta mielestäni parhaita rainoja. Onhan niitä paljon hyviä. Mutta kaks yli muiden: "Seriffi" ja "Blues Brothers". Täysin erilaisia leffoja, mutta kumpikin ainutlaatuisen hyviä.Seriffissä kertomus ja tunnelma, etenkin mainitava tunnuspiisi. Blues Brothersissa mieletön ohjaus ja käsikirjoitus. MaInittava erikseen, aina kun sen kattoo, aina löytää jotain uutta.
Paljon tulee telkkarista leffoja. En tiedä, harvemmin jaksaa riehaantua oikein kattomaan niitä, jotain lyhytjännitteisyyttä kai. Mä tavallaan pidä n enenpi videoista, voi pitää tupakkitauon, kun haluaa. Noh, ei ole nykyisin toimivaa videonauhuria :D Mutta just runsaan telkkaritarjonnan takiakaan ei viitsi mitään suoratoisto palveluakaan ottaa,
Joop, ois ollut kiva nähdä toi leffa, sattui unohtumaan.
=DW=- Anonyymi
'' ...ja "Blues Brothers".
Leffa jonka voi katsoa....ja katsoa...ja katsoa:) Musiikki on pelkkää rautaa.
Minulla on raina blu-ray kiekkona, siinä on teatteri versio ja ''ohjaajan näkemys'', jälkimmäinen
noin 10 minuuttia pidempi. Tekstitys on aivan kamala:)) Joku tekstittänyt Englanti-Bulgaria-Ruotsi-Suomi sanakirjojen avulla. Onneksi tekstityksen saa pois.
https://www.telsu.fi/rita hayworth - avain pakoon
Ei ole Subilla netissäkään enää. En ainakaan löytänyt.- Anonyymi
Jos satut asumaan Keski-Suomessa, ko. elokuva on lainattavissa.
https://keski.finna.fi/Search/Results?limit=0&hiddenFilters[]=building:"0/Keski/"&lookfor=Rita Hayworth - avain pakoon&type=AllFields&filter[]=~format:"1/Video/DVD/"
On kai muuallakin.....
- Anonyymi
Jengi, ota minut nuorena. Linna Kaarina ym.
1940-luvulla syntyneille nuoruus kuvia.
Elonetistä ei löydy mutta Maunu Kurkvaara elokuvat löytyy, mm. Autotytöt ym.- Anonyymi
Kwai-joen silta.
- Anonyymi
Meillä on paljon ihmisiä joista kaiken maailman tylsät kulttielokuvat
kuten Polkupyörävaras ja Blow-up ja tämä vankilajuttu ovat niin hlvetin hyviä
pitää vain tunnustaa että eivät ole ja aiheetkin ovat kaukaisia ei voi vähempää kiinnostaa
Kwai-joen sillassa on kiva loppu kohtaus kun juna valuu sillalta ja muusiikin tunteva kaikki- Anonyymi
lisään vielä että joo Blues Brothers on lajissaan niin hullunhauska
nehkerit pistää hyvin
https://www.youtube.com/watch?v=JLvyZJZMYpw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisään vielä että joo Blues Brothers on lajissaan niin hullunhauska
nehkerit pistää hyvin
https://www.youtube.com/watch?v=JLvyZJZMYpwAretha Franklin, Queen Of Soul
https://www.youtube.com/watch?v=Vet6AHmq3_s
- Anonyymi
Pekka ja Pätkä nehkereinä oli mukava. Nyt ilmeisesti suvakkiuspuuskassa heivattu mäkeen koko filmi.
- Anonyymi
Olen nähnyt elokuvan vuosia sitten. Se oli jännä. Pidän Morgan Freemanista näyttelijänä.
Aika vähän olen leffoja katsonut.
Ahmin sarjoja. Matador on vallan mainiota seurattavaa Rantahotellin ym. jälkeen.
Beng - Anonyymi
Rantahotelli ? Voiko ontompaa sarjaa olla ?
- Anonyymi
Ne maisemat.
- Anonyymi
Topaz
Alfred Hltchcock ( USA) 1969 elokuva vaikuttaa mielenkiintoisalta jota katson juuri yle areenan kautta vaikuttaa katsomisen arvoiselta.
PertikkiHitchcock on omaa luokkaansa.
Hänen elokuvissaan oli samantyyppisiä kauniita vaaleaverikköjä, jopa Monacon ruhtinatar.
Mikä olikaan sen elokuvan nimi jossa poika (Anthony Perkins) säilytti äitinsä muumiota kotonan.
Vieläkin muistan kauhun tunteet kun katselin sitä aikoinaan.- Anonyymi
Lisäys: musiikki on tehokas tehoste; iiiiiikkk
Bernhard Herrmannilta.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: musiikki on tehokas tehoste; iiiiiikkk
Bernhard Herrmannilta.
BengEikä mikään bernhardilainen vaan
Bernhard Herrmann
Beng
- Anonyymi
Marinin biletysvideo parempi!
- Anonyymi
Se on sarjaohjelma. Marin mokaa
En katsele lainkaan sarjoja hidastempoisia ja aikaa vieviä
Osakesarja tekee poikkeuksen jos tuottaa mutta aikaa sekin vie vaikka tuo Anonyymi kirjoitti:
Se on sarjaohjelma. Marin mokaa
En katsele lainkaan sarjoja hidastempoisia ja aikaa vieviä
Osakesarja tekee poikkeuksen jos tuottaa mutta aikaa sekin vie vaikka tuoUsko tai älä.
En halua nähdä enää yhtään Biletys enkä muutakaan vastaavanlaista kuvaa Marinista. Vain Eduskunnan kyselytunnit ja vastaavat.
Katsoin tänään tulleen toimittajien tentin. Mielipiteeni pidän omana tietonani.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Usko tai älä.
En halua nähdä enää yhtään Biletys enkä muutakaan vastaavanlaista kuvaa Marinista. Vain Eduskunnan kyselytunnit ja vastaavat.
Katsoin tänään tulleen toimittajien tentin. Mielipiteeni pidän omana tietonani.Tietoni pidän omana mielipiteenäni
Toimittaja pitää mielipiteitään faktoina
Emme ole samalla sivulla we are not exactly on the same page
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066822- 954241
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463466Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483372- 1793294
- 503289
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242789- 552045
- 341981
- 131684