Lususta

missx

joku jo kaipaili tästä infoa. Siis vuosia sitten kotinsa eteen lapsensa nähden ammuttu( en muista kuka sen teki) silloinen gangsteripomo Lusu Ahlgren, asui muistaakseni Kotka- Loviisa suunnalla. Asui hienossa talossa,johon rakennutti alas oman sellin, kun oli niin pali istunut..kotoisaa siis.Kyllä, kävin itse tuossa sellissä kun kerran tapasin hänet. Mies muistutti HKn sinistä; lyhyehkö, tasapaksu, punainen mies. Huumormiehii oli, mutta hymy hyytyi ennenaikojaan... Leveän elämänsä Lusu rahoitti lusmuilemalla. Nuoremmat pojat hommiin, hää oli työnjohtaja, joka hankki keikkaa ja toimi piällysmiehenä ja otti prosentit. Muunmuassa Late Johansson oli hänen oppipoikiaan.
Työharjoittelu toi Latellekin elämänkestävän ammatin ja asunnon. Että näin.

25

12511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeterPan

      Lusu oli saunomassa ykkös gymillä Lahdessa -90 luvun alussa.Istuttiin kovissa löylyissä kahden thaitytön kanssa. Tytöt tosin istui alalauteilla. ;)

      Jari Kolivaara oli palkkamurhaajan nimi, joka Lusun ampui. Sai elinkautisen.
      Lusu muuten ammuttiin keittiöön. Miehet istuivat sisällä.

      • ArtoMK

        Kolivaara otti homman kontolleen. Koskaan ei selvinnyt kenen toimeksiannosta hän sen teki.
        Huhujahan tais liikkua monenmoisia.
        Kolivaarahan vapautui vankilasta vain vähän ennen
        Lusun ampumista...


      • PeterPan
        ArtoMK kirjoitti:

        Kolivaara otti homman kontolleen. Koskaan ei selvinnyt kenen toimeksiannosta hän sen teki.
        Huhujahan tais liikkua monenmoisia.
        Kolivaarahan vapautui vankilasta vain vähän ennen
        Lusun ampumista...

        Täällä netissä on turha ruveta spekuloimaan, kuka kolivaaran "palkkasi" hommaan..ja maksettinko Kolivaaralle edes mitään...vai annnettiinko miehelle pari vaihtoehtoa..


      • niin se homma toimii
        PeterPan kirjoitti:

        Täällä netissä on turha ruveta spekuloimaan, kuka kolivaaran "palkkasi" hommaan..ja maksettinko Kolivaaralle edes mitään...vai annnettiinko miehelle pari vaihtoehtoa..

        Tapa tai tule tapetuksi,
        vanha viidakon sanonta...
        Joka ottaa ittelleen roolin,
        kantakoon rooliasunsa
        kunnialla hamaan tappiin saakka.


    • Tietoinen.

      Pieni oikaisu tuohon että ampui lapsen "nähden", itse asiassa lapsi oli Lusun sylissä ja yksi kuula meni (muistaakseni 3 vuotias muksu tuolloin) lapsesta päästä läpi. Loukkaantui hyvin vaikeasti eikä tule koskaan toipumaan lähellekään ennalleen sanottiin jo tuolloin.

      Osoitus kyllä häikäilemättömyydestä ja siitä miten tiukkaa meininki tarpeeksi kovantason jutuissa alkaa olla. Lusu ja kumppanit nyt tietenkin valitsivat itse tiensä ja elämänsä riskineen mutta surullista että siihen joutuu useasti tuollaiseen syyttömiä väliin...

      Kolivaaranhan todettiin olleen pakosti havainnut ennen ampumista että tulilinjalla on lapsi.

      • Ottakaa selvää

        Ho hoi ja taas sai huhut sivet. Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista ennenkuin kirjoitatte kaikkea.

        Hyvänä esimerkkinä nyt tämä Lusun tapaus. Lehtiä lukemalla ja tällä hetkellä lehtien arkistoja selaamalla saatte tietää totuuden mitä tapahtui,ketkä olivat mukana ja ketä tuomittiin.


      • viilari
        Ottakaa selvää kirjoitti:

        Ho hoi ja taas sai huhut sivet. Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista ennenkuin kirjoitatte kaikkea.

        Hyvänä esimerkkinä nyt tämä Lusun tapaus. Lehtiä lukemalla ja tällä hetkellä lehtien arkistoja selaamalla saatte tietää totuuden mitä tapahtui,ketkä olivat mukana ja ketä tuomittiin.

        No ketkä?


      • Eki
        Ottakaa selvää kirjoitti:

        Ho hoi ja taas sai huhut sivet. Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista ennenkuin kirjoitatte kaikkea.

        Hyvänä esimerkkinä nyt tämä Lusun tapaus. Lehtiä lukemalla ja tällä hetkellä lehtien arkistoja selaamalla saatte tietää totuuden mitä tapahtui,ketkä olivat mukana ja ketä tuomittiin.

        Mites näitä arkistoja sitten pääsee lukemaan? kertoisko joku minulle. Tästäkin tapauksesta on vissiin n.10 vuotta aikaa.


      • aakkostaja
        Eki kirjoitti:

        Mites näitä arkistoja sitten pääsee lukemaan? kertoisko joku minulle. Tästäkin tapauksesta on vissiin n.10 vuotta aikaa.

        ..kirjastossa Eki hyvä, kirjastossa..


      • Beagle Boy
        aakkostaja kirjoitti:

        ..kirjastossa Eki hyvä, kirjastossa..

        Poliisit kyllä tämänkin asian tietävät, mutta
        todennäköisesti kukaan ei puhu sivu suunsa.
        Esitutkinnassa kun tule paljon sellaistakin esil-
        le, mitä ei kirjata pöytäkirjaan.


      • blackmagictiger
        Eki kirjoitti:

        Mites näitä arkistoja sitten pääsee lukemaan? kertoisko joku minulle. Tästäkin tapauksesta on vissiin n.10 vuotta aikaa.

        EIKS SE KAVERI JÄÄNNY KIINNI MATKALLA HELSINKIIN.


    • jee

      eipä lusu ihan pieni äijä tainnu olla ja sukunimi ei oo mikää ahlgren vaan ahlqvist et lisää satuja!!!!!!!!

      • missx

        Muistin sukunimen väärin, kun enpä ole asiaa muistellut vuosiin. Mitä taas äijän kokoon tulee, tämä on todella muistikuvani. Tapasin ehkä kolme kertaa.


    • niinno

      kyttien arkistoista saa suoraan esitutkintamateriaalit maksua vastaan mikäli asiaa ei oo julkistettu salaiseksi(lastennussijat etc tapaukset)

      • no vaikka elomaa

        turhaa puhetta tälläinen ja turhaa hekumointia tai jännityksen hakua... elämä tolla saralla on kovaa ja sairasta... sivulliset ja ennenkaikkea lapset, tässä tapauksessa Tommi kärsii lopunelämäänsä. älä ammu mulla on lapsi... miksi ampu? ei ollu vaihtoehtoo


      • eki2
        no vaikka elomaa kirjoitti:

        turhaa puhetta tälläinen ja turhaa hekumointia tai jännityksen hakua... elämä tolla saralla on kovaa ja sairasta... sivulliset ja ennenkaikkea lapset, tässä tapauksessa Tommi kärsii lopunelämäänsä. älä ammu mulla on lapsi... miksi ampu? ei ollu vaihtoehtoo

        Meinaatsä että Kolivaara pakotettiin muka tappamaan Lusu? en usko tohon. Olen kuullut että takana on ollut vanhoja kaunoja, mitä lie? ja että K lähti monen promillen humalassa sinne kotkaan ajamaan ja niin siinä sitten kävi...Eli ei ollu mitenkään suunniteltu juttu. Eikä se mun muistikuvan mukaan mitään elinkautista siitä saannu. Poliisit otti sen kiinni hesassa kun se oli ajanu kännissä sielt kotkasta ja oli sitten kännissä ajellut ja töppäillyt hkin keskustassa. Menikse näin? Korjatkaa jos muistin väärin!


    • W-T

      Osmo Ahlqvistin eli Lusu:n olisi pitänyt ruveta poliisiksi eikä rosvoksi, enemmän Lusu selvitti rikoksia kuin palkkaa verovaroista saavat poliisit.

      Ihmeen vapaasti sai tyyppi touhuta "kevyiden" kanssa. Aikoinaan puhuttiin "Lusun miehistä" joilla oli kummasti hieman negatiivinen kaiku.

      Mikä on miehiään sellainen joka kustantaa poliisipääliköitä huvittelumatkoille Thaimaahan jne...?!

      • T.O

        Ovatko nama poliisipaallikot työelamassa edelleen?
        En kylla yhtaan epaile etteikö kertomasi ole totta!


    • MISSÄS KOLIVAARA TÄTÄ NYKYÄ. KUOLLUTKO

    • Kakola

      Se on kuollut elävä

    • 12345654321

      Ei journalistit joudu siitäkään vankilaan että uskaltavat selvitellä tämän Lusun ampujan, Kolivaaran, kohtaloa. Murha. Infosta sekin selviää. Kuollut ulkoisista merkeissä päätellen jo joulukuussa omassa asunnossaan, löydetty pari viikkoa sitten. Siis jos yhtään voi luottaa Murha. Infossa löytyviin " faktoihin".

      • Usko2000

        Kyllä se on totta. Näin keittiön ikkunasta kun poliisit, tutkijat ja ruumisuato olivat pihassa. Ovat saaneet tekijänkin kiinni mutta nimeä eivät veilä julkaise. Kolivaara on kuollut.


    • Cccllean

      Ei tapa , ei raiskaa enää . Maailma on taas vähän parempi paikka .

    • Anonyymi

      Lusun palkkamurhasta maksettiin noin 30 000 mk. Syynä toteutukselle oli puhtaasti heroiini. Lusun toiminta oli aivan samanlaista kuin Keijo Vilhusen. Lusun yhteyshenkilökin oli sama. Siihen aikaan Aarnio toimi Koskisen alaisuudessa.

      • Anonyymi

        Nythän Lususta on tullut kirja, kirjoittajina kaksi toimittajaa sekä Lusun tytär. Luin juuri ja on todella hyvä. Paljastaa aikamoisia juttuja Aarniosta ja poliisin kuvioista jo 1990-luvulla…,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      4015
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3062
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3030
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2848
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2804
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2535
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      2448
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      226
      2127
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1997
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1967
    Aihe