VW ID.4 lämpöpumppu /sähköinen lisälämmitin ajastimella

Anonyymi

Olen seurannut noita Nettiauton myynti-ilmoituksia ko. mallin osalta. Osa niistä on tuontiautoja, pohjoismaista ja joku on ollut Italiastakin. Mikä ero on lämpöpumpulla ja sähköisellä lisälämmittimellä,
onko tuo jälkimmäinen joku eteläisemmän alueen varuste ja soveltuuko Suomen ilmasto-olosuhteisiin?

14

5238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuollaisissa varusteissa ole nykyään eroja Euroopan alueella.

      • Anonyymi

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.

        Puuttuuko, oletko ihan varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuuko, oletko ihan varma?

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?

        Ei lämpiä silloin. Auton on oltava kiinni latauksessa, ACtai DC, silloin lämpiää kun ladataan tai on ohjelmoitu lähtöaika.
        Vm. 2024 lähtien kaikissa MEB-pohjaisissa ajoakun esilämmitys käynnistyy navigoitaessa latauspaikkaan tai manuaalisesti. Esilämmitys tapahtuu 5,3kW:n teholla.


    • Anonyymi

      Täyttä parturia. Kaikissa IISSÄ on aina ollut akunlämmitys
      VW.fi:
      "Akkujärjestelmä ihannelämpötila ladattaessa on yli 20 °C. Erinomaisen tehokkuutensa (polttomoottoriin verrattuna) ja ajoviiman jäähdytysvaikutuksen ansiosta sähköinen voimalinja ei juurikaan lämpene alle 0 °C:n lämpötilassa edes pidemmilläkään matkoilla. Tämän vuoksi ID.-malleissa on akun lämmönhallinta, joka huolehtii tehokkuuden ja suorituskyvyn tasapainosta kun akun lisälämmitystä tarvitaan."

      • Anonyymi

        ID:t ovat saaneet kritiikkiä että akunlämmitys oli aluksi aina vain lastuaivojen komennossa. Kuski ei voinut manuaalisesti kytkeä lämmitystä päälle.
        Eli akunlämmitys on aina ollut mutta automatiikan ohittaminen manuaalisesti puuttui ensimmäisistä ohjelmistoversioista.


      • Anonyymi

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Sinä mitään ole tiedustellut, Toyotan omapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.

        "Kyllä se tukee."

        On aina tukenut.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua VW:n sivustoon. Eri ominaisuudet vaihtelee varustetasojen mukaan. Kaikkea löytyy tarpeitten mukaan.
      Ei kun valitsemaan oma suosikki versio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      272
      5089
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      51
      4087
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      93
      3599
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2709
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1863
    6. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      19
      1827
    7. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      100
      1669
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      98
      1481
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1085
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      146
      1063
    Aihe