VW ID.4 lämpöpumppu /sähköinen lisälämmitin ajastimella

Anonyymi

Olen seurannut noita Nettiauton myynti-ilmoituksia ko. mallin osalta. Osa niistä on tuontiautoja, pohjoismaista ja joku on ollut Italiastakin. Mikä ero on lämpöpumpulla ja sähköisellä lisälämmittimellä,
onko tuo jälkimmäinen joku eteläisemmän alueen varuste ja soveltuuko Suomen ilmasto-olosuhteisiin?

14

4988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuollaisissa varusteissa ole nykyään eroja Euroopan alueella.

      • Anonyymi

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.

        Puuttuuko, oletko ihan varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuuko, oletko ihan varma?

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?

        Ei lämpiä silloin. Auton on oltava kiinni latauksessa, ACtai DC, silloin lämpiää kun ladataan tai on ohjelmoitu lähtöaika.
        Vm. 2024 lähtien kaikissa MEB-pohjaisissa ajoakun esilämmitys käynnistyy navigoitaessa latauspaikkaan tai manuaalisesti. Esilämmitys tapahtuu 5,3kW:n teholla.


    • Anonyymi

      Täyttä parturia. Kaikissa IISSÄ on aina ollut akunlämmitys
      VW.fi:
      "Akkujärjestelmä ihannelämpötila ladattaessa on yli 20 °C. Erinomaisen tehokkuutensa (polttomoottoriin verrattuna) ja ajoviiman jäähdytysvaikutuksen ansiosta sähköinen voimalinja ei juurikaan lämpene alle 0 °C:n lämpötilassa edes pidemmilläkään matkoilla. Tämän vuoksi ID.-malleissa on akun lämmönhallinta, joka huolehtii tehokkuuden ja suorituskyvyn tasapainosta kun akun lisälämmitystä tarvitaan."

      • Anonyymi

        ID:t ovat saaneet kritiikkiä että akunlämmitys oli aluksi aina vain lastuaivojen komennossa. Kuski ei voinut manuaalisesti kytkeä lämmitystä päälle.
        Eli akunlämmitys on aina ollut mutta automatiikan ohittaminen manuaalisesti puuttui ensimmäisistä ohjelmistoversioista.


      • Anonyymi

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Sinä mitään ole tiedustellut, Toyotan omapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.

        "Kyllä se tukee."

        On aina tukenut.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua VW:n sivustoon. Eri ominaisuudet vaihtelee varustetasojen mukaan. Kaikkea löytyy tarpeitten mukaan.
      Ei kun valitsemaan oma suosikki versio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      151
      6543
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      3908
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3066
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3034
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2806
    6. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2176
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      271
      1968
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1908
    9. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      36
      1803
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1746
    Aihe