VW ID.4 lämpöpumppu /sähköinen lisälämmitin ajastimella

Anonyymi

Olen seurannut noita Nettiauton myynti-ilmoituksia ko. mallin osalta. Osa niistä on tuontiautoja, pohjoismaista ja joku on ollut Italiastakin. Mikä ero on lämpöpumpulla ja sähköisellä lisälämmittimellä,
onko tuo jälkimmäinen joku eteläisemmän alueen varuste ja soveltuuko Suomen ilmasto-olosuhteisiin?

14

2590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuollaisissa varusteissa ole nykyään eroja Euroopan alueella.

      • Anonyymi

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.

        Puuttuuko, oletko ihan varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuuko, oletko ihan varma?

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän taas kirjoittele pötyä!
        ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?

        Ei lämpiä silloin. Auton on oltava kiinni latauksessa, ACtai DC, silloin lämpiää kun ladataan tai on ohjelmoitu lähtöaika.
        Vm. 2024 lähtien kaikissa MEB-pohjaisissa ajoakun esilämmitys käynnistyy navigoitaessa latauspaikkaan tai manuaalisesti. Esilämmitys tapahtuu 5,3kW:n teholla.


    • Anonyymi

      Täyttä parturia. Kaikissa IISSÄ on aina ollut akunlämmitys
      VW.fi:
      "Akkujärjestelmä ihannelämpötila ladattaessa on yli 20 °C. Erinomaisen tehokkuutensa (polttomoottoriin verrattuna) ja ajoviiman jäähdytysvaikutuksen ansiosta sähköinen voimalinja ei juurikaan lämpene alle 0 °C:n lämpötilassa edes pidemmilläkään matkoilla. Tämän vuoksi ID.-malleissa on akun lämmönhallinta, joka huolehtii tehokkuuden ja suorituskyvyn tasapainosta kun akun lisälämmitystä tarvitaan."

      • Anonyymi

        ID:t ovat saaneet kritiikkiä että akunlämmitys oli aluksi aina vain lastuaivojen komennossa. Kuski ei voinut manuaalisesti kytkeä lämmitystä päälle.
        Eli akunlämmitys on aina ollut mutta automatiikan ohittaminen manuaalisesti puuttui ensimmäisistä ohjelmistoversioista.


      • Anonyymi

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Sinä mitään ole tiedustellut, Toyotan omapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
        Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
        Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti.

        "Kyllä se tukee."

        On aina tukenut.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua VW:n sivustoon. Eri ominaisuudet vaihtelee varustetasojen mukaan. Kaikkea löytyy tarpeitten mukaan.
      Ei kun valitsemaan oma suosikki versio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe