Olen seurannut noita Nettiauton myynti-ilmoituksia ko. mallin osalta. Osa niistä on tuontiautoja, pohjoismaista ja joku on ollut Italiastakin. Mikä ero on lämpöpumpulla ja sähköisellä lisälämmittimellä,
onko tuo jälkimmäinen joku eteläisemmän alueen varuste ja soveltuuko Suomen ilmasto-olosuhteisiin?
VW ID.4 lämpöpumppu /sähköinen lisälämmitin ajastimella
14
4988
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuollaisissa varusteissa ole nykyään eroja Euroopan alueella.
- Anonyymi
Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.
Puuttuuko, oletko ihan varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuuko, oletko ihan varma?
Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.
Älähän taas kirjoittele pötyä!
ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän taas kirjoittele pötyä!
ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?
Ei lämpiä silloin. Auton on oltava kiinni latauksessa, ACtai DC, silloin lämpiää kun ladataan tai on ohjelmoitu lähtöaika.
Vm. 2024 lähtien kaikissa MEB-pohjaisissa ajoakun esilämmitys käynnistyy navigoitaessa latauspaikkaan tai manuaalisesti. Esilämmitys tapahtuu 5,3kW:n teholla.
- Anonyymi
Täyttä parturia. Kaikissa IISSÄ on aina ollut akunlämmitys
VW.fi:
"Akkujärjestelmä ihannelämpötila ladattaessa on yli 20 °C. Erinomaisen tehokkuutensa (polttomoottoriin verrattuna) ja ajoviiman jäähdytysvaikutuksen ansiosta sähköinen voimalinja ei juurikaan lämpene alle 0 °C:n lämpötilassa edes pidemmilläkään matkoilla. Tämän vuoksi ID.-malleissa on akun lämmönhallinta, joka huolehtii tehokkuuden ja suorituskyvyn tasapainosta kun akun lisälämmitystä tarvitaan."- Anonyymi
ID:t ovat saaneet kritiikkiä että akunlämmitys oli aluksi aina vain lastuaivojen komennossa. Kuski ei voinut manuaalisesti kytkeä lämmitystä päälle.
Eli akunlämmitys on aina ollut mutta automatiikan ohittaminen manuaalisesti puuttui ensimmäisistä ohjelmistoversioista. - Anonyymi
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
Sinä mitään ole tiedustellut, Toyotan omapoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti."Kyllä se tukee."
On aina tukenut.
- Anonyymi
Kannattaa tutustua VW:n sivustoon. Eri ominaisuudet vaihtelee varustetasojen mukaan. Kaikkea löytyy tarpeitten mukaan.
Ei kun valitsemaan oma suosikki versio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k263908- 453066
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323034- 512806
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262176Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711968Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511908- 361803
- 291746