Olen seurannut noita Nettiauton myynti-ilmoituksia ko. mallin osalta. Osa niistä on tuontiautoja, pohjoismaista ja joku on ollut Italiastakin. Mikä ero on lämpöpumpulla ja sähköisellä lisälämmittimellä,
onko tuo jälkimmäinen joku eteläisemmän alueen varuste ja soveltuuko Suomen ilmasto-olosuhteisiin?
VW ID.4 lämpöpumppu /sähköinen lisälämmitin ajastimella
14
6057
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuollaisissa varusteissa ole nykyään eroja Euroopan alueella.
- Anonyymi
Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteistä on puuttuva akun esilämmitys. Näin ainakin ID.5:ssä.
Puuttuuko, oletko ihan varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuuko, oletko ihan varma?
Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se puuttuu kakista Volkkarin sähköautoista. Myyjä näin kertoi.
Älähän taas kirjoittele pötyä!
ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän taas kirjoittele pötyä!
ID.4:ssä akkujen esilämmitys toimii, jos ulkolämpötila on alle 8 astetta, ja autoon on ohjelmoitu lähtöaika. Automatiikka lämmittää akkujen jäähdytysnestettä 5,5 kilowatin tehoisella vastuksella.Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpiääkö suurtehoakku kun laittaa sovelluksesta "ilmastointi" toiminnon, ei siis lähtöaikaa?
Ei lämpiä silloin. Auton on oltava kiinni latauksessa, ACtai DC, silloin lämpiää kun ladataan tai on ohjelmoitu lähtöaika.
Vm. 2024 lähtien kaikissa MEB-pohjaisissa ajoakun esilämmitys käynnistyy navigoitaessa latauspaikkaan tai manuaalisesti. Esilämmitys tapahtuu 5,3kW:n teholla.
- Anonyymi
Täyttä parturia. Kaikissa IISSÄ on aina ollut akunlämmitys
VW.fi:
"Akkujärjestelmä ihannelämpötila ladattaessa on yli 20 °C. Erinomaisen tehokkuutensa (polttomoottoriin verrattuna) ja ajoviiman jäähdytysvaikutuksen ansiosta sähköinen voimalinja ei juurikaan lämpene alle 0 °C:n lämpötilassa edes pidemmilläkään matkoilla. Tämän vuoksi ID.-malleissa on akun lämmönhallinta, joka huolehtii tehokkuuden ja suorituskyvyn tasapainosta kun akun lisälämmitystä tarvitaan."- Anonyymi
ID:t ovat saaneet kritiikkiä että akunlämmitys oli aluksi aina vain lastuaivojen komennossa. Kuski ei voinut manuaalisesti kytkeä lämmitystä päälle.
Eli akunlämmitys on aina ollut mutta automatiikan ohittaminen manuaalisesti puuttui ensimmäisistä ohjelmistoversioista. - Anonyymi
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
Sinä mitään ole tiedustellut, Toyotan omapoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Juuri myyjältä asiaa tiedustelin ja autoissa on kyllä vastukset mutta softa ei tue etukäteislämmitystä. Tilanne siis sama kuin Tojotalla.
Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tukee. Kun valitsee navigaattorista kohteeksi latausaseman niin ID lämmittää akkunsa ennen asemalle saapumista niin että akku on oikeassa lämpötilassa heti.
Ensimmäisissä softaversioissa tuo oli ainoa tapa.
Nyt esilämmityksen voi aktivoida myös manuaalisesti."Kyllä se tukee."
On aina tukenut.
- Anonyymi
Kannattaa tutustua VW:n sivustoon. Eri ominaisuudet vaihtelee varustetasojen mukaan. Kaikkea löytyy tarpeitten mukaan.
Ei kun valitsemaan oma suosikki versio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875